mb90 on Tour #69: Een dagje wandelen door Liège (57 foto's)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

mb90 on Tour #69: Een dagje wandelen door Liège (57 foto's)

Bericht door mb90 »

Vorige week zaterdag (4 januari) ben ik weer eens een dagje naar het buitenland gegaan. Het werd België en wel de stad Liège (Luik). Met de trein, maar niet via Maastricht, maar via België. Heen via Antwerpen – Hasselt, terug via Antwerpen – Mechelen – Leuven. Iets duurder dan via Maastricht, wel een keer leuk voor de afwisseling. Grote delen van die trajecten zijn namelijk nieuw voor mij. :)

De reis begon vroeg met een metrorit om 6:45 uur vanaf Zuidplein naar Rotterdam Centraal. Daar kocht ik een weekendretour en kon de reis beginnen. Oude gewoonten komen bij de Benelux 2.0. ook weer voor, de reis begon namelijk met vertraging. Hier met +5 op de borden met de digitale rijtuigindeling op het perron (en met nog een fout), wat uiteindelijk +10 werd bij vertrek:
Afbeelding

Een rustige trein bracht mij naar Antwerpen. Onderweg bleek ook dat de trein best ruime rijtijden heeft, bij vertrek vanuit Roosendaal was het nog steeds +10, maar in Antwerpen bij vertrek +2:
Afbeelding

Naast de trein was het ook op Antwerpen-Centraal zelf nog erg rustig, nog net tijdens de 'blaue stunde' is dit de hal vanaf verdieping 0:
Afbeelding
(en nee, deze foto was niet van vorig jaar... :oops: )

Op -2 stond de Belgische HSL-pendel nog klaar voor de korte rit naar Noorderkempen. Deze IR608 wordt gereden door deze Desiro:
Afbeelding

En op -1 stond mijn trein naar Liège-Guillemins al klaar. Een foto vlak voor vertrek met mijn mobiel:
Afbeelding

Het werd dus de rechter Break die ook nog eens een ander stel bij zich had. Het stel waar ik in zat was niet zo druk en voerde mij voor een steeds minder vlak wordend Vlaams landschap, waarbij ik na het kopmaken in Aarschot uitkwam in Hasselt. Hier was het stel waar ik in zat het achterste treinstel worden en in Hasselt bleef deze ook achter. In Nederland wordt dat nog aangegeven op de borden op de perrons, maar hier zijn ze nog niet zover :P. Dat werd dus overstappen in Hasselt naar het andere stel, waar het iets drukker was, maar zeker niet vol. Het Vlaamse landschap werd na Tongeren het Waalse landschap en de stationsnamen waren ook direct allemaal in het Frans (als ze überhaupt werden omgeroepen :roll:). Bij Herstal werd de afdaling naar Liège ingezet. Ik maakte de rit niet helemaal af naar Guillemins, maar ik stapte na een reis van 2 uur uit in Liège-Palais, zodat ik meteen in het centrum was. Dus ook al vrij snel bij het Place Saint-Lambert. Het busstation in het centrum:
Afbeelding

Iets meer dan 2 jaar geleden kwam dit plein echter een stuk slechter in het nieuws. Een aanslag zorgde voor een bloedbad en kostte verschillende levens. De bloemen van de herdenking zijn nog links van de onderstaande Citea te zien:
Afbeelding

De Citea’s zie je, net als de Van Hools, veel op de buslijnen in Liège. Hier ook weer een Citea en wel op lijn 88 naar Lantin:
Afbeelding

Dan naar de Meuse (de Maas). De plek waar ik Liège vroeger eigenlijk vooral van kon. Hier reed je altijd langs opweg naar de vakantie Zuid-Europa. Nu is dit gelukkig niet meer zo. Hier wat foto’s van deze altijd ‘schone’ rivier. De Meuse loopt hier overigens in 2 delen doorheen. Dit is het (op de kaart) linker deel, met de auto kom je langs het rechter deel. De Meuse naar het noorden:
Afbeelding
Afbeelding

En naar het zuiden met wat meer van de bekende grauwe flats langs de rivier:
Afbeelding

En wat later met 2 bussen op de westelijke oever:
Afbeelding

Als laatste van de Meuse de brug waarvanaf deze foto’s gemaakt zijn. Wel mooi, maar ook weer een beetje grauw:
Afbeelding

Daarna liep ik nog een stukje langs de Meuse naar het noorden, richting de Grand Curtius. Een gebouw wat je hier tussen de grauwe gebouwen niet echt verwacht:
Afbeelding

Daar kwam ook deze Van Hool op lijn 5 naar La Paealle langs:
Afbeelding

Daarna liep ik 2 straatjes verder, waar mij weer een fraai gebouw tegemoet kwam. Deze Eglise Saint Barthelemy:
Afbeelding

Over het plein voor deze basiliek rijden ook een aantal bussen. Hier bijvoorbeeld lijn 1 naar Coronmeuse:
Afbeelding

Lopend richting het centrum kwam de volgende bus mij tegemoet. Lijn 4 naar Mediacite:
Afbeelding

De reden dat ik weer terugliep was dit steegje. Een erg smal steegje tussen de Rue du Pont en de En Neuvice. Of dit steegje ook smaller is dan het smalste steegje van Dordrecht weet ik niet, maar dat je ook hier elkaar niet kan passeren werd wel duidelijk. :P Dit is het steegje, wat overigens niet erg fris rook:
Afbeelding

En zo zie je dit steegje als je vanuit een andere straat komt. Nauwelijks dus, maar het ligt links achter het pand met de bruin gekleurde kozijnen:
Afbeelding

Toen was het tijd om naar mijn hoofddoel van deze reis te gaan. Onderweg kwam nog wel deze bus op lijn 4 langs:
Afbeelding

Maar daarna was het dan toch tijd voor de Montagne de Bueren 8-) :
Afbeelding

Een trap met 374 die een hoogteverschil van een kleine 100 meter overbrugt. Dat zorgt boven na een pittige klim voor dit fraaie uitzicht over de stad:
Afbeelding

Vanaf de bovenste trede kun je echter nog verder omhoog, naar de Citadelle, en dat deed ik ook. Bij dit monument…:
Afbeelding

…heb je een nog fraaier uitzicht over de stad en haar omgeving:
Afbeelding

Ingezoomd op de Meuse:
Afbeelding

En ook op het fraaie station Guillemins, wat alleen niet echt in de omgeving past, maar daarover later meer:
Afbeelding

Na een lunchpauze begon de wandeling naar beneden. Niet via de Montange de Bueren, maar wel via een andere trap, deze was alleen een stuk minder heftig en minder lang:
Afbeelding

Om daarna via dit wijkje met straatjes waar inparkeren met de handrem geen overbodige luxe is…:
Afbeelding

…om daarna weer uit te komen bij station Liège-Palais. De treinen komen hier uit een tunnel en zien alleen bij dit station even daglicht:
Afbeelding
Afbeelding

Via het koninklijke operagebouw wilde ik daarna de busbaan volgen naar Liège-Guillemins. Eerst kwam dus het operagebouw aan de beurt:
Afbeelding

Met daaromheen een aantal bushaltes. Eerst eentje met lijn 377. Een lijn die door een pachter gereden wordt, maar omdat er veel van zijn en ik deze niet weet zet ik onderaan de foto gewoon de naam TEC (ook bij andere foto’s straks van pachters). Lijn 377 dus met deze Mercedes-Benz Connecto:
Afbeelding

En andere kant weer eens een Citea, dit keer eentje op lijn 9 naar Huy (Hoei):
Afbeelding

Daarna was ik zo op de Boulevard de la Sauvenière. Hier loopt door de middenberm de busbaan tussen Guillemins en Saint-Lambert. Hier rijden vele bussen. Een daarvan is lijn 3 met deze Citea en rechtsbovenin de foto de Collegiale Saint-Martin:
Afbeelding

Na een saai stuk op deze boulevard, verandert deze van naam en wordt het de Boulevard d’Avroy. In het gelijknamige park is een circus aan de gang en daar trof ik opnieuw een Citea en ook nu weer op lijn 9, alleen nu naar Liège Opera:
Afbeelding

Met vanaf de andere kant weer eens een Van Hool en wel op lijn 1 naar Guillemins:
Afbeelding

En met niet veel later een oudje vanaf dezelfde kant op de al genoemde lijn 377. Een O405:
Afbeelding

Na deze foto verliet ik even de busbaan om via deze beeldentuin:
Afbeelding

Nog even een kijkje te nemen bij de Meuse. Om precies te zijn bij de Pont Albert 1er. Uiteraard was Albert zelf hier ook bij aanwezig, namelijk rechts op het paard:
Afbeelding

En la Meuse richting het noorden, waar ik dus eerder deze dag was:
Afbeelding

Vanaf hier was het nog maar een rechte weg naar Liège-Guillemins. Daar stond al meteen een reeks 18 klaar met M6-rijtuigen die klaar stonden om als IC naar Knokke te gaan:
Afbeelding

Een station wat modern oogt, maar wat hier eigenlijk niet past met de grauwe huizen eromheen. Hier te zien met wel wat nieuwbouw op de achtergrond en vooraan 2 bussen:
Afbeelding

Vanaf de andere kant kwam weer een Citea. Dit keer op lijn 2:
Afbeelding

Voor een foto van de buitenkant van het station ging ik naar de brug die op de achtergrond bij de vorige foto te zien was. Daar was dit het uitzicht met dus het station, links de stad, rechts de Eglise du Sacre-Coeur de Cointe en vanuit het station vertrok de loc 1854 met I11-rijtuigen als IC 537 naar Oostende:
Afbeelding

Terug bij het station vertrok net een combi van een oude Break en een vernieuwde als IR naar Antwerpen:
Afbeelding

Dan 2 overzichtsfoto’s van het station wat nog altijd erg fotogeniek blijft 8-) :
Afbeelding
Afbeelding

Toen was het tijd voor het internationale kwartier. De eerste is deze ICE 17 die met een Hispeed-stel naar Frankfurt reed:
Afbeelding

Vanaf spoor 4 vertrok die L-trein naar Maastricht. Sinds de nieuwe dienstregeling niet meer met een klassiekje, maar met een Break zoals hier te zien is:
Afbeelding

Vanaf spoor 5 vertrok vlak daarna de IR 119 naar Luxembourg met deze CFL-loc en 3 Belgische I10-rijtuigen:
Afbeelding

En als laatste van dit internationale kwartiertje de IR vanuit Aachen. Gereden door een klassiekje:
Afbeelding

Als laatste foto vanuit Liège nog eentje van een bus bij dit station. Deze Van Hool op lijn 30 met op de achtergrond het station:
Afbeelding

Want hierna vond ik het wel tijd om weer langzaam terug te keren richting Nederland. Dit keer weer via een andere route dan de heenweg. De reis begon met een rit met IC 538 naar Leuven. Een rit die na de lange klim naar Ans over de HSL langs de E40 snelde. De trein reed hier namelijk met 200 km/h langs de snelweg 8-) . Na iets meer dan een half uurtje was ik dus alweer in Leuven. De eerste keer dat ik hier was en het waren ook maar 6 minuutjes dit keer. Wel had ik tijd voor 2 foto’s met mijn mobiel van de leuk vormgegeven stationsoverkapping:
Afbeelding
Afbeelding

Hier kom ik nog wel vaker terug. :) De trein waarmee ik nu verder ging was de Varkensneus (AM75) die als IR naar Mechelen en verder naar Sint-Niklaas reed. Onderweg werden allerlei kleine stationnetjes aangedaan met als hoogtepunt (qua naam) het station Muizen. Die ik overigens niet zag lopen en dus kwam ik zonder problemen aan in Mechelen. Hier was het de hoogste tijd voor een bakje met frieten, maar niet voordat ik deze foto maakte van de bussen die op het punt stonden om vanaf het busstation te vertrekken:
Afbeelding

Met een lekker bakje friet ging ik weer terug naar het station voor een rit met de Benelux 2.0 terug naar Rotterdam. Het werd IC t1250 die een heel stuk drukker was dan de rit op de heenweg. Vooral tussen Antwerpen en Roosendaal, waarbij er de nodige staplaatsen waren en er nog de nodige grenskaartjes gekocht moesten worden bij de Belgische conductrice tussen Roosendaal grens en Roosendaal. Door de drukte was er ook een kleine vertraging op de rest van de reis naar Rotterdam, maar deze werd nooit groter dan +3. Hierdoor kon na aankomst nog net de combinatie met 2 Traxx-en naast elkaar gefotografeerd worden (wel met mijn mobiel). Links de 186 116 met de IC Direct op 12 en rechts mijn IC vanuit België op 11:
Afbeelding

Na een rustige metrorit met opnieuw lijn E kwam ik niet veel later, om 19:15 uur, weer thuis na deze leuke dag.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: mb90 on Tour #69: Een dagje wandelen door Liège (57 foto

Bericht door Milco »

Leuk verslag met mooie foto's! :D :pos:
Hoeveel verdiepingen heeft Antwerpen-Centraal nou eigenlijk?
Hier reed je altijd langs opweg naar de vakantie Zuid-Europa.
"Vroeger de weg naar Spanje, met al die tunneltjes" zoals mijn ouders altijd zeiden :P
Laatst gewijzigd door Milco op za 11 jan 2014, 22:58, 2 keer totaal gewijzigd.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: mb90 on Tour #69: Een dagje wandelen door Liège (57 foto

Bericht door Ronald »

Leuke reis en mooie foto's! Leuk om eens wat van Luik te zien. Ik was die dag ook in Leuven trouwens (ik kan op de foto's niet zien hoe laat jij er was...), maar het is een leuke stad om ook eens rond te kijken :Y Ik heb een aantal delen van jouw route ook gedaan (Leuven-Landen-Hasselt-Tongeren), dus het komt wel bekend voor :-)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: mb90 on Tour #69: Een dagje wandelen door Liège (57 foto

Bericht door Meltrain »

Mooi verslag. :pos: :D
Milco schreef: Hoeveel verdiepingen heeft Antwerpen-Centraal nou eigenlijk?
In totaal vier verdiepingen met deze indeling:
-2: 4 doorgaande sporen (21 t/m 24)
-1: 4 kopsporen (11 t/m 14, dacht ik)
0: Stationshal (geen sporen)
1: 6 kopsporen (1 t/m 6)
Laatst gewijzigd door Meltrain op za 11 jan 2014, 23:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: mb90 on Tour #69: Een dagje wandelen door Liège (57 foto

Bericht door Daniel »

Leuk verslag en vooral ook erg fraaie plaatjes! :pos:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: mb90 on Tour #69: Een dagje wandelen door Liège (57 foto

Bericht door Z2N »

Leuk verslag! :pos:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: mb90 on Tour #69: Een dagje wandelen door Liège (57 foto

Bericht door Michael 1988 »

Leuk verslag. :pos:

De pachter die jij noemt is overigens TCM Cars. Het zijn er ook veel, maar het is vrij simpel te ontdekken. De eerste cijfer van de bus is de regio, de drie daarop volgend het contract nummer (eerste, tweede, derde en vierde zijn contractnummer eigenlijk) en de twee laatste zijn de busnummers. Zo kun je via www.zone01.be makkelijk de exploitant vinden en anders kijk je achterop de bus ;) (staat ook daar vaak op vermeld).

Even een overzicht van welke regio welk nummer heeft overigens.
  • 1; Antwerpen (provincie) (De Lijn)
    2; Oost-Vlaanderen (De Lijn)
    3; Vlaams-Brabant (De Lijn)
    4; Limburg (België) (De Lijn)
    4; Henegouwen (TEC)
    5; West-Vlaanderen (De Lijn)
    5; Namen (provincie) (TEC)
    6; Luxemburg (provincie) (TEC)
    7; Luik (provincie) (TEC)
    9; Waals-Brabant (TEC)
Dan heb je ook nog Charleroi, maar die heeft maar drie contracten en geen eigen regionummer, omdat het alleen maar om enkele stadslijnen of streeklijnen van en naar Charleroi gaat. Charleroi heeft twee contracten vanuit Namen en één vanuit Waals-Brabant.

Enige jammere aan die site (Zone01.be) is overigens wel dat er niet vermeldt staat op welke lijnen dat de exploitanten rijden. Wel wat het wagenpark is en welke contracten ze hebben/hadden, maar niet welke lijnen dat zijn.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: mb90 on Tour #69: Een dagje wandelen door Liège (57 foto

Bericht door isadora »

Boeiend verslag. :pos:
Gelukkig rijden er bussen in Liège, die kleuren de stad tenminste nog een beetje.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: mb90 on Tour #69: Een dagje wandelen door Liège (57 foto

Bericht door julsteren »

Mooi verslag :Y
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: mb90 on Tour #69: Een dagje wandelen door Liège (57 foto

Bericht door Etienne »

Inderdaad mooi verslag :pos:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Michael
Berichten: 11742
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: mb90 on Tour #69: Een dagje wandelen door Liège (57 foto

Bericht door Michael »

Mooi verslag :pos:
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: mb90 on Tour #69: Een dagje wandelen door Liège (57 foto

Bericht door Cookie »

Leuk verslag! :pos:
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: mb90 on Tour #69: Een dagje wandelen door Liège (57 foto

Bericht door waldo79 »

Leuke reportage, mb90.
Een keer schrijf je 'dit kon' ik van vroeger. Lijkt mij Rotterdams ;)
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: mb90 on Tour #69: Een dagje wandelen door Liège (57 foto

Bericht door mb90 »

Haha, ja dat zou best wel eens kennen, Waldo. Dat sluipt er soms wel eens in. :mrgreen:
Ronald schreef:Leuke reis en mooie foto's! Leuk om eens wat van Luik te zien. Ik was die dag ook in Leuven trouwens (ik kan op de foto's niet zien hoe laat jij er was...), maar het is een leuke stad om ook eens rond te kijken :Y Ik heb een aantal delen van jouw route ook gedaan (Leuven-Landen-Hasselt-Tongeren), dus het komt wel bekend voor :-)
Leuk dat we allebei een beetje in dezelfde regio waren die dag. Ik was er dus vrij kort, zo ongeveer tussen 16:30 en 16:40 uur.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: mb90 on Tour #69: Een dagje wandelen door Liège (57 foto

Bericht door Ronald »

Op dat tijdstip zat ik al aan het bier in Tongeren :-). Ik was zo rond 15:00 uur weer weg uit Leuven.
Nitein-Repart
Berichten: 3427
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: mb90 on Tour #69: Een dagje wandelen door Liège (57 foto

Bericht door Nitein-Repart »

Mooi verslag, ik was een keer in Liege geweest, maar kon het centrum niet vinden vanuit Liège-Guillemants. Is het erg ver lopen vanuit Liège-Guillemants? Stond trouwens ook slecht aangegeven.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: mb90 on Tour #69: Een dagje wandelen door Liège (57 foto

Bericht door Etienne »

Erno-BE schreef:Mooi verslag, ik was een keer in Liege geweest, maar kon het centrum niet vinden vanuit Liège-GuillemantsMENS. Is het erg ver lopen vanuit Liège-GuillemantsMENS? Stond trouwens ook slecht aangegeven.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: mb90 on Tour #69: Een dagje wandelen door Liège (57 foto

Bericht door Milco »

Etienne schreef:
Erno-BE schreef:Mooi verslag, ik was een keer in Liege geweest, maar kon het centrum niet vinden vanuit Liège-GuillemantsMENSMINS. Is het erg ver lopen vanuit Liège-GuillemantsMENSMINS? Stond trouwens ook slecht aangegeven.
Niet MANTS, óók niet MENS maar MINS: Liège-Guillemins :wink:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: mb90 on Tour #69: Een dagje wandelen door Liège (57 foto

Bericht door Ronald »

Erno-BE schreef:Is het erg ver lopen vanuit Liège-Guillemants?
Ja, een behoorlijk stukje. Maar de bus rijdt vaak en je kunt ook uitstappen in Luik-Paleis, dat ligt dichterbij het centrum maar wel een extra overstap vanuit Maastricht.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: mb90 on Tour #69: Een dagje wandelen door Liège (57 foto

Bericht door julsteren »

mb90 schreef:
Toen was het tijd voor het internationale kwartier. De eerste is deze ICE 17 die met een Hispeed-stel naar Frankfurt reed:
Afbeelding
Ik vond dit filmpje net op Youtube:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=WYP6Vhl85Xw[/youtube]

Komt dit niet heel erg overeen met elkaar??
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: mb90 on Tour #69: Een dagje wandelen door Liège (57 foto

Bericht door mb90 »

Dat is inderdaad dezelfde trein. Ik heb toen ook wel mensen rond zien lopen met statieven met een camera erop.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: mb90 on Tour #69: Een dagje wandelen door Liège (57 foto

Bericht door Ronald »

Die ICE heb ik ook door Leuven zien komen (rond 14:45). Het viel me op dat het er een van NS Hispeed was.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: mb90 on Tour #69: Een dagje wandelen door Liège (57 foto

Bericht door Karl »

Stellen voor de diensten naar België en Nederland rijden in één pool, vandaar.

Overigens een leuk verslag, maar wat blijven steden in Wallonië ontzettend lelijk. :X
Het is een spectrum.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten