Terugkeer DD-AR
Terugkeer DD-AR
Er gaan geruchten dat het deel van het DD-AR materieel dat niet wordt omgebouwd tot DDZ per april weer onverbouwd als DD-AR in dienst komt. Het zou de bedoeling zijn 19 driewagentreinen te formeren, ieder bestaande uit een stuurstandwagen, 2 gewone rijtuigen en een loc 1700. Een en ander zo luidt het verhaal op verzoek van de NS-regio Zuid.
Weet iemand hier meer van en zo ja, waar is dit materieel voor bedoeld (vervanging Mat'64?)?
Weet iemand hier meer van en zo ja, waar is dit materieel voor bedoeld (vervanging Mat'64?)?
Re: Terugkeer DD-AR
Er zijn te weinig sprinters.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
-
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
- Locatie: Den Haag
Re: Terugkeer DD-AR
Klopt ja, ze lossen DDZ af in Sprinterdiensten e.d. En DDZ lost op haar beurt weer ICRm af die worden klaar gemaakt voor HSL diensten (gelezen op somda). Maar 1700 en drie DDAR rijtuigen, dat is een echte sprinter. Die komt echt snel van zijn plaats
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Re: Terugkeer DD-AR
Hoe lang mag het eigenlijk nog rijden qua revisietermijn enzo, of is dat niet aan de orde?
Re: Terugkeer DD-AR
Ik nam aan dat dat "klaarmaken" toch alleen geldt voor de stuurstand (elektronica).mijack1985 schreef:En DDZ lost op haar beurt weer ICRm af die worden klaar gemaakt voor HSL diensten (gelezen op somda).
Wat moet er aan de rest van de rijtuigen dan gebeuren?
Re: Terugkeer DD-AR
Dan zullen ze wel een revisie krijgen.marlies schreef:Hoe lang mag het eigenlijk nog rijden qua revisietermijn enzo, of is dat niet aan de orde?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39204
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Terugkeer DD-AR
Dat zal wel moeten ja, de laatste DDAR'en zijn immers aan de kant gezet wegens het verlopen van de revisietermijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Terugkeer DD-AR
is er al bekend waar de DD-AR dan mogelijk op wordt ingezet?
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
-
- Berichten: 368
- Lid geworden op: di 17 dec 2013, 10:03
- Locatie: Rozenburg
- Contacteer:
Re: Terugkeer DD-AR
Wanneer zouden ze weer gaan rijden?
Is daar al een datum voor?
Is daar al een datum voor?
video`s van mij en forumlid Dylanwild94 zijn te zien op OV Rozenburg
Elke doordeweekse dag wel te vinden in de 101/103/105/115
Op al mijn foto`s zit copyright.
Elke doordeweekse dag wel te vinden in de 101/103/105/115
Op al mijn foto`s zit copyright.
Re: Terugkeer DD-AR
Had DDAR+loc voorheen niet vier bakken voor passagiers? :)
En voor hoelang gaat dit duren? Totdat de nieuwe Sprinters in 2018/2019 komen?
En voor hoelang gaat dit duren? Totdat de nieuwe Sprinters in 2018/2019 komen?
Beul van de blindegeleidelijn
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39204
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Terugkeer DD-AR
Valt te verwachten dat dat gebeurt waar nu DDZ in Sprinterdiensten rijdt. Zo heb ik onder andere de s5600 horen noemen.dylanwild94 schreef:is er al bekend waar de DD-AR dan mogelijk op wordt ingezet?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Terugkeer DD-AR
Per april. En elders op dit forum staat overigens al heel veel hierover.
Komt wel goed schatje.
Re: Terugkeer DD-AR
Per saldo vergroot je dan de hoeveelheid materieel beschikbaar voor IC-diensten terwijl er nu juist een tekort is aan Sprinter-materieel.Daniel schreef: Valt te verwachten dat dat gebeurt waar nu DDZ in Sprinterdiensten rijdt. Zo heb ik onder andere de s5600 horen noemen.
Re: Terugkeer DD-AR
De reden dat het DD-AR weer terugkomt is echter het falen van de Fyra: Omdat het ICR nu de dienst naar Brussel moet rijden, moet er ander materieel gaan rijden daar waar ICR nu binnenlands ingezet wordt. Dat materieel wordt het DDZ. Op bepaalde sprinterseries waar nu DDZ rijdt komt dan DD-AR te rijden.
Re: Terugkeer DD-AR
Daar is nog niks over te zeggen, kan ook VIRM of ICM worden.
Komt wel goed schatje.
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Terugkeer DD-AR
en als de DD-AR weer gaan rijden hoe gaat het DDZ project dan weer verder?
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Terugkeer DD-AR
DD-AR keert tijdelijk (voor enige jaren hooguit) terug. Het DDZ-project wordt dit jaar afgemaakt met de laatste tussenbakken voor de zesjes, aansluitend gaat VIRM naar binnen voor de grote revisie.
ICR gaat ook de revisie in, niet heel groots maar o.a. stuurstanden worden geschikt voor de nieuwe TRAXX-locomotieven.
Uiteindelijk worden DD-AR en het resterende Mat '64 vervangen door de SNG waarvan de aanbesteding nu loopt, dat duurt dus nog enige jaren.
Kortom, er gebeurt heel veel maar het is allemaal met passen, schuiven en meten.
ICR gaat ook de revisie in, niet heel groots maar o.a. stuurstanden worden geschikt voor de nieuwe TRAXX-locomotieven.
Uiteindelijk worden DD-AR en het resterende Mat '64 vervangen door de SNG waarvan de aanbesteding nu loopt, dat duurt dus nog enige jaren.
Kortom, er gebeurt heel veel maar het is allemaal met passen, schuiven en meten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Terugkeer DD-AR
dus als ik het goed begrijp gaan er DD-AR stellen rijden die eigenlijk gesloopt gingen worden.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Terugkeer DD-AR
Nog "enige jaren" doorgaan met Mat'64 gaat vrees ik echt niet meer lukken. Het wordt nu al met de grootst mogelijke moeite net rijdende gehouden en om de haverklap moet er vervangend materieel worden opgetrommeld. De planning om in de nieuwe dienstregeling de hele dienst Nijmegen-Deurne met Mat'64 te rijden heeft nog geen drie weken stand gehouden.Bee schreef: Uiteindelijk worden DD-AR en het resterende Mat '64 vervangen door de SNG waarvan de aanbesteding nu loopt, dat duurt dus nog enige jaren.
Laatst gewijzigd door Frans F op ma 13 jan 2014, 21:23, 5 keer totaal gewijzigd.
Re: Terugkeer DD-AR
Ja, het gaat om het restant dat niet verbouwd wordt tot DDZ.dylanwild94 schreef:dus als ik het goed begrijp gaan er DD-AR stellen rijden die eigenlijk gesloopt gingen worden.
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Terugkeer DD-AR
oke dan is dat duidelijk.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Terugkeer DD-AR
Dat is onzin. Het is nog altijd in goede conditie en heeft niet meer last van storingen dan ander materieel.Frans F schreef:Nog "enige jaren" doorgaan met Mat'64 gaat vrees ik echt niet meer lukken. Het wordt nu al met de grootst mogelijke moeite nog net rijdende gehouden en om de haverklap moet er vervangend materieel worden opgetrommeld.Bee schreef: Uiteindelijk worden DD-AR en het resterende Mat '64 vervangen door de SNG waarvan de aanbesteding nu loopt, dat duurt dus nog enige jaren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Terugkeer DD-AR
Voor de extra diensten naar Brussel ontbreken nog twee stammen, voor zover die al niet op reserve staan want de bottleneck zijn de locs. Dat verklaart dus niet waarom je 57 extra dubbeldekkers uit de mottenballen gaat halen.Z2N schreef:De reden dat het DD-AR weer terugkomt is echter het falen van de Fyra: Omdat het ICR nu de dienst naar Brussel moet rijden, moet er ander materieel gaan rijden daar waar ICR nu binnenlands ingezet wordt.
Re: Terugkeer DD-AR
Wel als je met dat ICR ook vaker gaat rijden op Amsterdam-Rotterdam en met het ICR Den Haag-Eindhoven over de HSL wil gaan rijden. Daarnaast heb je bij een revisie sowieso tijdelijk minder materieel beschikbaar.
Overigens denk ik dat DDAR ook gebruikt wordt om het mat'64 dat op het randje van revisietermijnen loopt af te lossen.
Overigens denk ik dat DDAR ook gebruikt wordt om het mat'64 dat op het randje van revisietermijnen loopt af te lossen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 148 gasten