Mag ik even kwijt #146

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Mag ik even kwijt #146

Bericht door marlies »

Ja maar op een forum vol OV-nerds zou het je niet moet verbazen dat sommige mensen nogal volhardend kunnen zijn in wat zij menen dat correct is :P
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #146

Bericht door Thom91 »

Geloof me, daar hebben Deadlock en ik voldoende ervaring in ;)
Komt wel goed schatje.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt #146

Bericht door MdJ »

Net lekker tussen 15.00-21.00 op bed kunnen liggen, maar toen moest ik naar huis*. En ik wil slapen, maar mijn trein is net voorbij Wierden. :(

*: Anders had ik tegen 3:00u mijn bed uit gemoeten en tegen 5:00u op station Zwd gestaan. En dat wil je niet.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #146

Bericht door Vinny »

marlies schreef:Ja maar op een forum vol OV-nerds zou het je niet moet verbazen dat sommige mensen nogal volhardend kunnen zijn in wat zij menen dat correct is :P
De meeste mensen hebben geen gymnasiumdiploma he :)
Het is mij ooit bij de klassieke talen wel uitgelegd, waarom we - ondanks dat de "ch" in het Nederlands in principe als "g" moet uitspreken dit in het geval van "Christus" toch met een "k" moet doen. Iets met de uitspraak benaderen zoals die ten tijde van zijn leven moet hebben gegolden en zo.

Aan de andere kant: wie van jullie zegt: Beit Lachim, Yeroesjalaïm en Natzerath als deze bijbelse steden weer eens in het nieuws zijn. Ik denk: niemand :Y
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
baladid
Berichten: 1520
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Mag ik even kwijt #146

Bericht door baladid »

Ach, in Duitsland hebben we ooit een spellingshervorming voor bijbelse Namen gehad. Krijg je dingen als Bet-Lehem en Nazaret. De meesten gebruiken weer Betlehem en Nazareth.
Krijgen we nu hier ook al een exoniemendiscussie? :-)
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #146

Bericht door Thom91 »

Pas als we weten wat er in jouw reistas zit ;)
Komt wel goed schatje.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #146

Bericht door Fles »

Even van Osnabrugge naar Brunswijk liften :)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #146

Bericht door Fles »

het ziet er gewoon mongol uit.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #146

Bericht door Meltrain »

Weet iemand waar je de spoorwegkaart van NRW kunt vinden (dus met alle RB's en RE's erop)? Vroeger was het gewoon via de site van DB Regio NRW, maar daar kan ik hem niet meer vinden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #146

Bericht door Suus »

In het downloadbereik van http://busse-und-bahnen.nrw.de
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #146

Bericht door deadlock »

Fles schreef:het ziet er gewoon mongol uit.
Mijn pa heeft een foto van een bordje Ossenbrug langs een Nederlandse weg ergens. Aan de andere kant, de Duitsers hebben boven de snelwegen in het grensgebied vorig jaar pas de laatste bordjes Arnheim en Nimweegen vervangen ;)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt #146

Bericht door Jef400 »

Volgens mij was het op de A57 zelfs Nimegen, maar dat geheel terzijde. In mijn ogen dienen buitenlandse plaatsnamen aangegeven te worden in de taal die aldaar van toepassing is.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
dennistd
Berichten: 5540
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Mag ik even kwijt #146

Bericht door dennistd »

Meltrain schreef:Weet iemand waar je de spoorwegkaart van NRW kunt vinden (dus met alle RB's en RE's erop)? Vroeger was het gewoon via de site van DB Regio NRW, maar daar kan ik hem niet meer vinden.
Hier staan ze van heel Duitsland: http://www.bahn.de/p/view/buchung/karte ... easer_LZ01
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #146

Bericht door Suus »

De spoorkaarten op de website van DB zijn slechts zelden actueel, zo staat daar van NRW nog de kaart van 2013 en van Rheinland-Pfalz zelfs 2011.

Van Rheinland-Pfalz en Saarland is eind december bijvoorbeeld een heel nieuwe kaart verschenen, helaas niet fatsoenlijk downloadbaar, op de website van RP-Takt zijn het vier stukken van elk 1500 bij 1500. Dus daar heb ik zelf maar wat aan gedaan: https://dl.dropboxusercontent.com/u/304 ... L-2014.jpg

Van alle deelstaten behalve Hessen en Sachsen zijn in principe goede volledige spoorkaarten beschikbaar, maar je moet goed zoeken, in de meeste gevallen bij de regionale verkeersorganisatoren (niet de vervoerders, maar de aansturende instanties zoals Nah.sh)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #146

Bericht door Michael »

Ben weer naar de kapper geweest. Kan ik weer vooruit. Mijn haar groeit echt verdomd snel. Niet normaal.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Mag ik even kwijt #146

Bericht door Joshua »

Ik ben toevallig vorige week geweest, nu eindelijk me blouse binnen die ik een maand geleden had besteld. Zie er weer keurig representatief uit. :)

Ik vraag me alleen soms wel af hoe mensen met een bijstandsuitkering er voor zorgen er representatief uit te zien. Want dit wordt wel van je verwacht gezien je moet solliciteren maar het geld heb je er niet echt voor.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #146

Bericht door ODRAIL »

Hmm, het is zeker weer kapperdag :wink: Zelf ben ik vanmiddag ook weer geweest (ga meestal om de vijf weken). Heerlijk dat korte haar :) .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #146

Bericht door Suus »

Ik ben al minstens sinds afgelopen zomer niet meer naar de kapper geweest. Ik houd er niet van als mijn haar kort is en blijkbaar is dat het enige wat een kapper met mijn kapsel kan, elke poging er een model in te krijgen mislukt faliekant. En kappers zonder hoofdhaard maar met een baard moet je al helemaal niet vertrouwen :wink:

Mijn lange haar is overigens al net zo fantastisch, de omschrijving blanke afro komt nog het meest tot zijn recht. :')

Komt nog bij dat de laatste keer dat ik naar de kapper ging van vriendin S. serieuze klachten kreeg dat ik geen krullen had en dat het zonder krullen geen gezicht was.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Mag ik even kwijt #146

Bericht door Joshua »

Ik voel een nieuwe topic aankomen OVer onze kapsels. Welk kapsel is nou echt het kapsel voor een OV liefhebber?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #146

Bericht door Suus »

Bloempotkapsel met een bril met dun montuur, een linnen tas en comfortabele schoenen met spekzolen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #146

Bericht door Daniel »

KM46 schreef:Hmm, het is zeker weer kapperdag :wink:
Wel toevallig dat het er zoveel tegelijk zijn ja... ben zelf afgelopen zaterdag geweest.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Mag ik even kwijt #146

Bericht door dylanwild94 »

ik moet ook naar de kapper eigenlijk alleen mijn portomonnee houd mij tegen :roll:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #146

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:Bloempotkapsel met een bril met dun montuur, een linnen tas en comfortabele schoenen met spekzolen.
Bijna :wink: . Een linnen tas is bij mij een rugzak en comfortabele schoenen met spekzolen zijn bij mij ortipedische schoenen.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #146

Bericht door Vinny »

baladid schreef:Ach, in Duitsland hebben we ooit een spellingshervorming voor bijbelse Namen gehad. Krijg je dingen als Bet-Lehem en Nazaret. De meesten gebruiken weer Betlehem en Nazareth.
Krijgen we nu hier ook al een exoniemendiscussie? :-)
Het is in ieder geval in Israël zo dat de omzetting in Latijns schrift ook daar niet éénduidig is. Zo kun je op het busstation de naam "Zfat" tegenkomen, en in de krant heet deze stad ineens "Safed". Heel erg vervelend als je het land niet goed kent. Ook is de uitspraak soms totaal anders dan je verwacht "Tiberias" (staat zo aangegeven) spreek je uit als "Tferia" (ongeveer).

Ik krijg wel weer zin om weer eens naar dat land op vakantie te gaan, want het weer is er prima, veel interessante bezienswaardigheden en toch ook wel een fascinerende cultuur. Alleen moet je wel tegen een bepaalde vorm van spanning kunnen en niet verbaasd op kijken als er eens een kolf van een geweer op je wordt gericht.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #146

Bericht door Daniel »

dylanwild94 schreef:ik moet ook naar de kapper eigenlijk alleen mijn portomonnee houd mij tegen :roll:
Dat houdt mij nou nooit tegen... nou heb ik ook wel het voordeel dat ik letterlijk alleen naar de andere kant van het gebouw hoef te lopen, daar de trap af ga en vervolgens naar buiten en een deur verder weer naar binnen om bij de kappersacademie te belanden.
Die hebben het tot op heden altijd prima geknipt, en dat voor 9,50 :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 85 gasten