Beginnersvraag

Hier kunnen vragen worden gesteld of discussies worden gehouden over de wiki. Inhoudelijke wijzigingen kunnen in de wiki zelf gemaakt worden.
Plaats reactie
tomgreep
Berichten: 4
Lid geworden op: do 13 jan 2011, 22:36

Beginnersvraag

Bericht door tomgreep »

Even een (beginners)vraag over een gewijzigde lijn. Zojuist heb ik de routestrip van lijn 836 gewijzigd (http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Lijn_ ... al_Station) naar de huidige situatie. Deze route geldt in ieder geval al sinds juli 2012 (http://www.arriva.nl/uploads/media/Hoek ... kee_01.pdf). Wat dien ik met de oude route te doen? Ik weet bijvoorbeeld niet tot wanneer die gold.
Roelof88
Berichten: 408
Lid geworden op: wo 24 dec 2008, 14:05

Re: Beginnersvraag

Bericht door Roelof88 »

Je kunt de oude route onder een kopje "Voormalige route" zetten (zie als voorbeeld: [wiki]Lijn 203 Liempde Raadhuisplein - 's-Hertogenbosch Station[/wiki] en Lijn 121 Zoetermeer Centrum West - Delft Station Centrum). Als je niet weet tot wanneer de oude route gold dan kun je het beste iets neerzetten in de trant van:

Vroeger (in ieder geval voor juli 2012) reed de lijn volgens onderstaande route:
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Beginnersvraag

Bericht door fogeltje »

Lijkt me prima oplossing. Als ik een tijdsvak niet zeker weet zet ik er neer voor welke periode in het wel weet (minimaal van 6 september 1992 t/m minimaal 31 februari 1995 bijvoorbeeld)
"Een touringcar is geen bus"
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Beginnersvraag

Bericht door Frank »

De voormalige route onder het kopje geschiedenis zetten is wel wat het meest wordt gedaan. Vaak zet ik in de beschrijving erbij alles wat ik weet over wanneer de wijziging heeft plaatsgevonden. Dat kan ook heel grof zijn, zoals Roelof88 al aangeeft. Ik zet er dan meestal ook een routestrip neer van het deel van de buslijn dat gewijzigd is zodat niet 75% van de haltes overlap vertoont. Dat houdt het artikel ook wat korter. Als de begin- en eindpunten wijzigen of als de wijzigingen die plaatsgevonden hebben de hele opzet van de lijn veranderen kun je ook overwegen een nieuw artikel aan te maken, indien nodig met jaartal in de titel. Persoonlijk maak ik redelijk snel nieuwe artikelen aan denk ik, maar dat is ook een beetje gevoelsmatig. Sowieso doe ik het snel als het artikel anders heel erg lang wordt.
tomgreep
Berichten: 4
Lid geworden op: do 13 jan 2011, 22:36

Re: Beginnersvraag

Bericht door tomgreep »

Hartelijk dank! Ik weet weer meer :)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten