OVer je apps

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je apps

Bericht door Ronald »

Ik ben nog niet zo thuis in de apps, dus misschien stel ik een domme vraag... Zowel in de OVinfo-app als 9292-app kan ik de vertrekkende bussen van een bepaalde halte vinden, maar alleen voor het actuele tijdstip. Ik zou het handig vinden als je ook een andere datum/tijdstip kan opgeven. Is er een app waarin dat wel kan?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je apps

Bericht door webguy »

Dus niet een reisplanner maar een busboekje? Die zijn er niet echt, behalve misschien de Connexxion apps, die hebben weleen versie van de vertrekstaten.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je apps

Bericht door Chauf21 »

Naar iets dat Ronald omschrijft ben ik ook op zoek. Bij OVinfo kan je tot een aantal uur vooruit kijken, maar soms vind ik het handig om nog verder vooruit te kijken (naar de geplande ritten) of te bekijken welke vertrekmogelijkheden er vanaf een specifieke halte op op een specifieke datum en tijdstip zijn.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je apps

Bericht door Ronald »

In de Duitse Railnavigator bijvoorbeeld (en ook op de mobiele Hafas-site) kun je na het invullen van de halte/het station een datum en tijd opgeven, waarna je een vertrekstaat krijgt van de ritten vanaf dat tijdstip. Zoiets bedoel ik inderdaad. Een recent voorbeeld is dat ik besloot om van Zandvoort naar IJmuiden te lopen en ik wilde weten hoe ik daar weg kon komen later die avond.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je apps

Bericht door Karl »

Chauf21 schreef:Naar iets dat Ronald omschrijft ben ik ook op zoek. Bij OVinfo kan je tot een aantal uur vooruit kijken, maar soms vind ik het handig om nog verder vooruit te kijken (naar de geplande ritten) of te bekijken welke vertrekmogelijkheden er vanaf een specifieke halte op op een specifieke datum en tijdstip zijn.
Vooral handig om te kijken naar mogelijkheden voor zon- en feestdagen en dergelijke.
Het is een spectrum.
Skinkie
Berichten: 122
Lid geworden op: di 05 apr 2011, 17:43

Re: OVer je apps

Bericht door Skinkie »

Ronald schreef:In de Duitse Railnavigator bijvoorbeeld (en ook op de mobiele Hafas-site) kun je na het invullen van de halte/het station een datum en tijd opgeven, waarna je een vertrekstaat krijgt van de ritten vanaf dat tijdstip. Zoiets bedoel ik inderdaad. Een recent voorbeeld is dat ik besloot om van Zandvoort naar IJmuiden te lopen en ik wilde weten hoe ik daar weg kon komen later die avond.
In principe zou dit met de Bliksem codebase moeten kunnen. Er was iemand die dat in een iPhone appje wilde stoppen. Ik zal eens kijken of ik een prototype kan maken waar iemand mee verder kan. Ik zou het ook wel handig vinden om een OVinfo voor de toekomst te hebben.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: OVer je apps

Bericht door Somoht »

Karl schreef:
Chauf21 schreef:Naar iets dat Ronald omschrijft ben ik ook op zoek. Bij OVinfo kan je tot een aantal uur vooruit kijken, maar soms vind ik het handig om nog verder vooruit te kijken (naar de geplande ritten) of te bekijken welke vertrekmogelijkheden er vanaf een specifieke halte op op een specifieke datum en tijdstip zijn.
Vooral handig om te kijken naar mogelijkheden voor zon- en feestdagen en dergelijke.
Ik wil het ook wel en qua backend niet eens zo moeilijk, al is het qua UserInterface nog een uitdading. Echter veel vervoerders geven pas op het laatste moment (lees 1-2 weken tot 24 uur van te voren) hun vakantie/feestdag dienstregeling aan. Alleen CXX doet dit weer okay, maar daar is net zoals Veolia,Arriva,Qbuzz weer bagger met oudejaarsavond, (lees alle ritten s'avond staan er nu nog steeds in).
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je apps

Bericht door Thom91 »

Aanstaande donderdag gaat v3.0 van de reisplanner xtra live.
Android
iOS
Komt wel goed schatje.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer je apps

Bericht door marlies »

Ziet er op zich best aardig uit :)

Alleen een gemiste kans dat je voor het laatste deel van je reis kan kiezen tussen lopen/fietsen/auto, maar niet ander OV. Lag 9292 weer eens dwars?
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je apps

Bericht door Thom91 »

9292 is grotendeels van NS ;)
Komt wel goed schatje.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer je apps

Bericht door marlies »

Genoeg 100%-dochters van NS die elkaar aan de lopende band tegenwerken ;)
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je apps

Bericht door Thom91 »

True on that ;) (Gaan we nu de hele tijd knipogen? ;) )

Maar ik vermoed dat dat niet het doel is van NS, en vooral de OV-Fiets te promoten met het fiets alternatief natuurlijk.
Komt wel goed schatje.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je apps

Bericht door webguy »

Foutje in het artikel dan, of niet duidelijk, want het kan wel:Afbeelding
Het 9292 deel is dus alleen niet actueel.

Verder weet ik niks van de nieuwe app hoor :p
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je apps

Bericht door Thom91 »

Wat zit je nou naar mijn achtertuin te navigeren :P
Komt wel goed schatje.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je apps

Bericht door webguy »

K moest iets hebben, en aangezien jij het vroeg en laatst iets over de middenweg twitterde...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je apps

Bericht door Geert »

Zo, dat is wel een verbetering zeg :) Waar wordt de punctualiteitsmeter op gebaseerd en wordt dat ook op andere plaatsen toegevoegd? (Reisplanner op ns.nl bijvoorbeeld)
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je apps

Bericht door Thom91 »

webguy schreef:K moest iets hebben, en aangezien jij het vroeg en laatst iets over de middenweg twitterde...
:P

Ziet er goed uit in ieder geval.
Komt wel goed schatje.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je apps

Bericht door webguy »

Geert schreef:Zo, dat is wel een verbetering zeg :) Waar wordt de punctualiteitsmeter op gebaseerd en wordt dat ook op andere plaatsen toegevoegd? (Reisplanner op ns.nl bijvoorbeeld)
Afbeelding
Ik zou het voorlopig nog niet erg snel ergens anders verwachten...
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je apps

Bericht door Thom91 »

Functies die de app echt onderscheiden van de anderen. Vet cool. Ga ik hem misschien ook nog gebruiken.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je apps

Bericht door Suus »

Dat had de NS-app altijd al, want het is de enige app die de prijs van een reis kan weergeven :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je apps

Bericht door Thom91 »

Dat vind ik niet echt onderscheidend.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je apps

Bericht door Geert »

Bee schreef:Dat had de NS-app altijd al, want het is de enige app die de prijs van een reis kan weergeven :)
Op zich kun je als app-ontwikkelaar dat ook wel toevoegen, maar dan moet je weer een speciaal contract sluiten met NS zodat je de prijzen volgens de richtlijnen van NS publiceert en alles. Ik had daar niet zo'n trek in met de Rijden de Treinen app, blijkbaar andere ontwikkelaars ook niet?
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je apps

Bericht door Thom91 »

De 'Trein' app had ze een jaar of 3-4 geleden wel, weet niet of dat veranderd is.
Komt wel goed schatje.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer je apps

Bericht door marlies »

Nog steeds, geloof ik. Maar het zou me niets verbazen als dat zonder toestemming is, ze kwamen in eerste instantie ook middels scrapen aan de reisinfo zelf :P
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je apps

Bericht door Suus »

De auteur van Trein heeft deze vorige maand 'dood' verklaard. Hij heeft nog een laatste update uitgebracht, maar de app maakt geen gebruik van de API, de auteur vindt herschrijven niet de moeite waard omdat volgens hem de NS-app uitstekend functioneert en hij woont zelf tegenwoordig in Amerika dus zelf heeft hij er ook niet zoveel aan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten