Terugkeer DD-AR

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Terugkeer DD-AR

Bericht door Frans F »

Bee schreef: Dat is onzin. Het is nog altijd in goede conditie en heeft niet meer last van storingen dan ander materieel.
Het verzoek om DD-AR opnieuw in dienst te stellen is volgens ingewijden op Somda afkomstig van de NS-regio Zuid. Dat lijkt me wellicht geen toeval.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Terugkeer DD-AR

Bericht door Klaasje »

Nou.. Een Machinist ergens is echt wel een goede bron: Niet als het over de inzetplanning van materieel gaat.

Er moest iets gebeuren, dat was langer duidelijk. Iedereen zat erop te wachten dat er iets zou gaan gebeuren. En het enige materieel dat daarvoor beschikbaar was was DDM-1 wat op punten in slechte staat is en een onhandig remsysteem heeft voor stoptreinen maar tegelijk ook niet comfortabel genoeg is voor IC's en de restjes DD-AR wat er een stuk beter bij staat en wel een handig remsysteem heeft voor stoptreinen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Terugkeer DD-AR

Bericht door Suus »

Frans F schreef:
Bee schreef: Dat is onzin. Het is nog altijd in goede conditie en heeft niet meer last van storingen dan ander materieel.
Het verzoek om DD-AR opnieuw in dienst te stellen is volgens ingewijden op Somda afkomstig van de NS-regio Zuid. Dat lijkt me wellicht geen toeval.
Kijk, daar ga je al met je speculaasjes :wink:

Want had de regio Zuid niet ook last van wat te korte treintjes her en der? :wink:

Kortom, je bewering is niet direct hard te maken en er zijn bij NS een hoop schakels die over materieelinzet soubatten, een duidelijke reden aanwijzen is niet zelden erg lastig in dat organisme :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Terugkeer DD-AR

Bericht door AppleMoose »

Ardan schreef:Okee, dus het ICR in de s3600 wordt straks ook DDZ? :D
Ik kan het document zo snel niet meer vinden, maar toen de nieuwe dienstregeling in ging, zou het ICR vervangen worden door Virm.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Terugkeer DD-AR

Bericht door deadlock »

Frans F schreef:
Bee schreef: Uiteindelijk worden DD-AR en het resterende Mat '64 vervangen door de SNG waarvan de aanbesteding nu loopt, dat duurt dus nog enige jaren.
Nog "enige jaren" doorgaan met Mat'64 gaat vrees ik echt niet meer lukken. Het wordt nu al met de grootst mogelijke moeite net rijdende gehouden en om de haverklap moet er vervangend materieel worden opgetrommeld. De planning om in de nieuwe dienstregeling de hele dienst Nijmegen-Deurne met Mat'64 te rijden heeft nog geen drie weken stand gehouden.
Mat '64 is vrij makkelijk nog enkele jaren op de baan te houden.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Terugkeer DD-AR

Bericht door Frans F »

Ronaldussen schreef: Ik kan het document zo snel niet meer vinden, maar toen de nieuwe dienstregeling in ging, zou het ICR vervangen worden door Virm.
Nou, ICR tuft nog rustig zijn baantjes in de 3600.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Terugkeer DD-AR

Bericht door deadlock »

Ze hebben in Haarlem/Zaanstraat niet opeens ruimte voor honderden bakken ICR.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Terugkeer DD-AR

Bericht door AppleMoose »

Frans F schreef:
Ronaldussen schreef: Ik kan het document zo snel niet meer vinden, maar toen de nieuwe dienstregeling in ging, zou het ICR vervangen worden door Virm.
Nou, ICR tuft nog rustig zijn baantjes in de 3600.
Vertel mij wat, ik zit er nog dagelijks in :wink: Maar het ICR wordt dus in faces vervangen.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Terugkeer DD-AR

Bericht door Wubbo »

Om nog maar even wat olie op deze discussie te gooien: Mat '64 is niet het minst betrouwbare stoptreinmaterieel van NS. Dat is het ook nooit geweest.

Je kan de vraag stellen of DDAR wel in de NS-regio Zuid gaat rijden, ook in de glorietijd van DDAR heeft dat nooit heel veel in die contreien gereden. 3 rijtuigen DDAR met een loc kunnen wel heel goed krappe rijtijden halen, een doorschuifactie van materieel ligt dan ook voor de hand. In Maastricht wordt het Mat '64 onderhouden, ik zou wel een plaatje kunnen tekenen.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Terugkeer DD-AR

Bericht door Thom91 »

*Wacht in spanning op een plaatje*
Komt wel goed schatje.
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Terugkeer DD-AR

Bericht door Busfoto.nl »

VIRM schreef:Had DDAR+loc voorheen niet vier bakken voor passagiers? :)
Meestal wel, er hebben echter ook kortere stammen gereden. In het begin meer dan later.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=oPvMdT67Jm4[/youtube]
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Terugkeer DD-AR

Bericht door VIRM »

@Wubbo: Dat mat'64 heeft onder de reizigers volgensmij ook een 'onverwoestbaar' imago, in de zin dat dat type tegen alle weersomstandigheden kan. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Terugkeer DD-AR

Bericht door Klaasje »

Busfoto.nl schreef:
VIRM schreef:Had DDAR+loc voorheen niet vier bakken voor passagiers? :)
Meestal wel, er hebben echter ook kortere stammen gereden. In het begin meer dan later.
Eerst reden er 50 van de 79 stammen met een loc en drie rijtuigen. De loc's bij deze stammen zijn later door de motorwagens vervangen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Terugkeer DD-AR

Bericht door Suus »

Later kwam het alleen voor als er iets met een bak aan de hand was (uitgefikt bijvoorbeeld) en er niet een-twee-drie een reservebak beschikbaar was.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Terugkeer DD-AR

Bericht door deadlock »

Busfoto.nl schreef:Meestal wel, er hebben echter ook kortere stammen gereden. In het begin meer dan later.
Er waren juist meer driewagenstammen dan vierwagenstammen in het begin.

Edit: Choochoo leettreeeen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Terugkeer DD-AR

Bericht door Vinny »

Ja, dat dacht ik ook al. Ze hadden een aantal jaar geleden Mat '64 voor het laatst gereviseerd. Nu moet dat voor het allerlaatst. Als het zo doorgaat komt ook nog de "echt wel aller- allerlaatste" revisiebeurt. :mrgreen:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
casper_rzb
Berichten: 368
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 10:03
Locatie: Rozenburg
Contacteer:

Re: Terugkeer DD-AR

Bericht door casper_rzb »

Vinny schreef:Ja, dat dacht ik ook al. Ze hadden een aantal jaar geleden Mat '64 voor het laatst gereviseerd. Nu moet dat voor het allerlaatst. Als het zo doorgaat komt ook nog de "echt wel aller- allerlaatste" revisiebeurt. :mrgreen:
MAT 64 plan-V is gewoon een geweldige trein jammer dat het nog maar voor eventjes is...
Dalijk zijn het allemaal blikjes Cola :neg:
video`s van mij en forumlid Dylanwild94 zijn te zien op OV Rozenburg
Elke doordeweekse dag wel te vinden in de 101/103/105/115
Op al mijn foto`s zit copyright.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Terugkeer DD-AR

Bericht door AppleMoose »

Ik weet niet of er ook DD-AR bakken stonden in Nijmegen (DDM wel), maar ze waren daar vanmiddag mee aan het rotzooien. Rond een uur of vijf 's middags was er het een en ander verdwenen. Dus ofwel er stonden DD-AR-bakken die ze er uit hebben gehald, ofwel ze gaan iets doen met het DDM wat daar gestald stond (Waarschijnlijk sloop dan?).
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Terugkeer DD-AR

Bericht door Thom91 »

Is alleen maar verplaatst, tegen het roesten en inslijten.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Terugkeer DD-AR

Bericht door reisthijs »

De overtollige DD-AR bakken staan niet in Nijmegen maar in Amsterdam. Eerst op de Dijksgracht, daar moesten ze weg (om ruimte te maken voor een stel Italiaanse gevallen) toen kwamen ze bij de Amerikahaven terecht.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Terugkeer DD-AR

Bericht door Suus »

In Nijmegen staat het DDM-1 als ik mij niet vergis.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Terugkeer DD-AR

Bericht door Z2N »

Klopt.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Terugkeer DD-AR

Bericht door AppleMoose »

Dat in Nijmegen DDm stond wist ik, maar omdat ze dus de boel aan het verschuiven waren nadat ik de berichten hier op het forum las, vroeg ik me dus af of er ook DD-AR stond. Niet dus. Raadsel opgelost.
Ik ben dan wel benieuwd wat ze met het ICK daar gaan doen dan, dat staat al jaren op dezelfde plaats.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Terugkeer DD-AR

Bericht door Suus »

Een aanzienlijk deel van ICK is al verkocht. Zo gaat Citytåget i Sverige over enkele maanden, ik dacht in maart van start met treindiensten Göteborg C - Stockholm C die worden gereden door een Taurus + ICK-rijtuigen geschikt gemaakt voor snelheden door 200 km/u. Hectorrail verzorgt de treinen, Citytåget i Sverige doet de commerciële uitbating.

Daarmee gaat het de concurrentie aan met X2-treinstellen van SJ, Flirts van MRT Express en de Blå Tåget van Skandinaviska Jernbanor.

Tot zover de ICK-intermezzo van mijn zijde.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Terugkeer DD-AR

Bericht door marlies »

Wat ik dan weer niet begrijp: als het voor de Zweden uit kan om ICK geschikt te maken is voor 200 km/h, waarom dan niet voor NS? M.a.w., waarom hebben we dan al dat gedoe met die ICR-tekorten voor de intercitydirect?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 77 gasten