Mag ik even kwijt #8

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #8

Bericht door Justin »

KM46 schreef:Gisteren het boek "Spoorwegen in Nederland" gekocht. Het schrijfwerkje is ruim 600 pagina's dik. Het scheeld weer een hoop gezeul minder van en naar de bibliotheek. :).

Van Guus Veenendaal toevallig? Dat boek heb ik nu even geclaimd uit de UU bieb :P.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #8

Bericht door ODRAIL »

Justin schreef:
KM46 schreef:Gisteren het boek "Spoorwegen in Nederland" gekocht. Het schrijfwerkje is ruim 600 pagina's dik. Het scheeld weer een hoop gezeul minder van en naar de bibliotheek. :).
Van Guus Veenendaal toevallig? Dat boek heb ik nu even geclaimd uit de UU bieb :P.
Ja, de herziene uitgave, het is een hele verbetering tenopzichte van de eerste uitgave. Een aanrader. Helaas is ie niet goedkoop. Maargoed ik heb er voor gespaard :).
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #8

Bericht door Justin »

Ja, Wubbo zei het al tegen mij.

Hoeveel kost hij?
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #8

Bericht door ODRAIL »

Justin schreef:Ja, Wubbo zei het al tegen mij.
Hoeveel kost hij?
Bij Van Stockum in Den Haag kocht ik hem voor € 49,50. Dit is de algemene prijs. Bij Donner in Rotterdam kost ie hetzelfde, maar daar is ie vaak in bestelling.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #8

Bericht door Justin »

Ach zo...

Zou best wel weer een keer Sinterklaas willen vieren. Best lang geleden voor mij...

Zo, tijd om de werkspullen in te pakken en weg naar huis te gaan ^^.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #8

Bericht door Karl »

Over boeken gesproken, weet iemand of Berigt aan den Heeren reizigers de moeite waard is?
Het is een spectrum.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #8

Bericht door Fles »

KM46 schreef:
Justin schreef:Ja, Wubbo zei het al tegen mij.
Hoeveel kost hij?
Bij Van Stockum in Den Haag kocht ik hem voor € 49,50. Dit is de algemene prijs. Bij Donner in Rotterdam kost ie hetzelfde, maar daar is ie vaak in bestelling.

:idea: In de nieuwe SPOOR (dat blaadje voor abohouders) zit een bon voor 5 euro korting! :idea:
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #8

Bericht door Daantje »

NS-Reiziger schreef:Ach wat zal ik eens zeggen. Ik keek 30 sec Youtube hierna, en jahoorrrr. :evil: :evil:

*Gaat nu nadenken wanneer op dit kreng nog viel te werken. En systeemherstellen.
Zet iig je auto-opslaan op vijf minuten oid ;)

Tijdens mijn scriptie schrijven en doorslaande stoppen hier in huis was ik altijd heel blij met een laptop met accu ;)
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #8

Bericht door Karl »

De allerlaatste HOV-RN schreef:Er komt een nieuwe noord/zuid lijn via het Hauptbahnhof. Vanaf 2016 kunnen de reizigers vanaf de
Nordring en vanaf alle stations van lijn S 1 het Hauptbahnhof direct bereiken zonder de omweg via het station Friedrichstrasse.
Aftakkend van de Nordring komt er een westelijke boog vanaf Westhafen en een oostboog vanaf Wedding richting Hauptbahnhof.
In een tweede fase komt er een verbinding vanaf het Hauptbahnhof langs de Reichstag naar de Potsdamer Platz waarbij
de lijn bij de Brandenburger Tor aansluit op de bestaande tunnel van de noord/zuid lijn. Deze werd al in 1939 met het oog op
een mogelijke tweede noord/zuid lijn viersporig gemaakt.
Deze tweede fase komt in 2018/2019 gereed. Bij de Reichstag moet
een nieuw S-Bahn station komen. Wanneer dit allemaal gereed is komt er via de westelijke aansluiting een nieuwe lijn S 21 op
de route Jungfernheide – Potsdamer Platz en gebruikt lijn S 1 op haar route Oranienburg – Frohnau – Wannsee de oostboog.
Lijn S 85 gaat dan ook via deze verbinding en de oostboog rijden.
Men doet onderzoek naar een verlenging van de S-Bahn vanaf Hennigsdorf naar Velten. Op dit traject met een lengte van 5, 8
kilometer reden van 1927 tot 1983 ( gelijkstroom ) S-Bahn treinen, nu rijden hier dieselmotorrijtuigen. Er wordt gerekend.
Wel mensen met een visie...
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #8

Bericht door Daantje »

Ik even een kaartje moeten zoeken om dat allemaal te kunnen visualiseren ^^

Ik kwam er achter dat m'n stopcontacten smelten van m'n kachel :( Lijkt me niet helemaal de bedoeling :?
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #8

Bericht door JeePee »

K*t haltevertrekstaten. Ik zit nu nog steeds op kantoor die zooi uit het systeem te halen en uit te printen. Dat wordt weeeeer een hotel.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #8

Bericht door Karl »

De winst van Qbuzz verdwijnt gelijk naar de horeca heb ik zo het idee. :lol:
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #8

Bericht door Daniel »

Moet je die dingen serieus stuk voor stuk printen op een gewoon kantoorprintertje? Zijn die bestanden dan niet te exporteren en naar een drukker te sturen ofzo?

(Goed, ik moet niet zeuren over vertrekstaten... heb jarenlang, toen ik de site van SVD beheerde, die vertrekstaten één voor één zitten kopiëren uit een grote excel file met alle vertrekstaten naar het bestand met opmaak voor de site)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #8

Bericht door deadlock »

Oeh! Post van Deutsche Bahn 8-)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #8

Bericht door JeePee »

Die dingen zijn per lijn uit het 'systeem' te plukken. Het systeem is in dit geval Microbus, wat een (stuk uitgebreider) soort HASTUS is. Rotterdam is bijna af... Ow ja, uiteraard komt het er uit als een .ps bestand, wat weer omgezet moet worden naar een PDF bestand. En dan krijg je een PDF per halte... jeuj :?
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #8

Bericht door deadlock »

maar maar maar maar. De meeste printers zijn gebouwd om direct postscript te kunnen :|
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #8

Bericht door JeePee »

Allemaal leuk een aardig, maar ze moeten ook gesized worden op het formaat van een haltekastje. Wat uiteraard een formaat is die totaaaaaaaal niet overeenkomt met standaard papiermaten....
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #8

Bericht door Karl »

Dat niemand bedacht heeft dat een haltekastje gewoon A4tjes eet, wat een grap.

Overigens typisch OV, totaal niet gemaakt voor de eindgebruiker (in dit geval het OV personeel wat papiertjes gaat knippen), als het systeem maar werkt.
Het is een spectrum.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #8

Bericht door STF »

Daantje schreef: Tijdens mijn scriptie schrijven en doorslaande stoppen hier in huis was ik altijd heel blij met een laptop met accu ;)
Ik heb geen laptop maar een gewone computer, maar die hangt lekker wel aan een noodaccu 8-) En die accu greep vanmiddag nog in, want er was 45 seconden stroomstoring in het dorp.
Daantje schreef: Ik kwam er achter dat m'n stopcontacten smelten van m'n kachel :( Lijkt me niet helemaal de bedoeling :?
Hoeveel watt is die kachel dan? (staat vast wel op de achter of onderzijde) En wat zit er nog meer op dat stopcontact aangesloten (niet wat er nog meer op de groep zit, maar wat er echt over die pennetjes van het stopcontact loopt). Want als een stopcontact gaat smelten is het toch echt goed mis...
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #8

Bericht door STF »

Ik kwam er vanavond achter, dat we nu voor derde keer in 1,5 jaar tijd zijn afgesloten van de kabel tv. Er moet op de administratieafdeling van de kabel exploitant iets chronisch mis zijn. We betalen jaarlijks de rekening in januari maar toch worden we om de zoveel maanden afgesloten omdat we volgens hen niet betalen.
We hebben overigens nog nooit een betalingsherinnering ontvangen, dat is dan ook wel weer gek want welk bedrijf sluit een klant nou af zonder eerst meerdere betalingsherinneringen te sturen? Het zit echt aan alle kanten fout op die administratie daar...
Ik vraag me ook af hoe lang we eigenlijk al zijn afgesloten, want ik heb toevallig al drie weken geen tv gekeken en ook de radio niet aangehad.
Volgende week als me ouders terugkomen uit Indonesie moet me moeder maar weer eens bellen met die lui, mij gaat dat niet lukken want het is allemaal Franstalig en ik spreek hooguit 3 woorden Frans.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #8

Bericht door tsov »

Moeten die mensen niet gewoon Duits (of Luxemburgs voor mijn part) spreken in zo'n meertalig land? :?
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #8

Bericht door Daan »

Verbieden, die surprises in de bus!
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #8

Bericht door tsov »

Jij zat onder de appelstroop na een busritje? :lol:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #8

Bericht door Wubbo »

Daan schreef:Verbieden, die surprises in de bus!
Hmmm, mijne moet zo echt mee in de trein
Anders - en dat is niet fijn -
Komt hij niet waar hij wezen moet
En dat vindt degene voor wie de surprise is niet goed!
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #8

Bericht door Daan »

Viel wel mee hoor, maar als er twee mensen een surprise meenemen van een meter breed/hoog/lang/whatever gaat het hard met de ruimte :P
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 40 gasten