PvdA pleit voor nachttreinen Helmond

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: PvdA pleit voor nachttreinen Helmond

Bericht door huibf »

deadlock schreef:Je weet dat ze 150,- voor die shit per maand dokken toch?
Flauwekul, dat weet je ook. Dat is wellicht de gemiddelde waarde. Dus als de kaart er niet zou zijn, krijg je 150 euro erbij?
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: PvdA pleit voor nachttreinen Helmond

Bericht door CamilleKreemers »

Nee, Je krijgt er niks bij.
geen OV gebruiken, maakt nog wel de kosten voor OV maken als ik het goed hoorde.
Tom
Berichten: 151
Lid geworden op: vr 09 okt 2009, 21:59

Re: PvdA pleit voor nachttreinen Helmond

Bericht door Tom »

Plutona schreef:
Mr-W schreef:HELMOND - De PvdA wil dat er 's nachts treinen stoppen in Helmond.

Ze vraagt het college om nog eens te onderzoeken wat de mogelijkheden zijn. Pogingen daartoe in 2008 strandden. De PvdA ziet een nieuwe opening. De provincie Limburg gaat zich hard maken voor aansluiting van Venlo op het nachtnet van de NS. Een nachttrein naar Venlo komt ook door Helmond, zo redeneert de PvdA. De partij vraagt tevens of de gemeente ook Deurne hierbij wil betrekken.
ED.nl
Waarom in godsnaam Venlo? Het lijkt me dat Maastricht een veel grotere behoefte heeft aan Nachttreinen, of zie ik dat verkeerd?
Er wordt gesuggereerd dat de provincie zich alleen hard gaat maken voor Venlo, maar er wordt "heel Limburg" mee bedoeld. Ook Roermond wordt genoemd - en het lijkt me meer dan logisch dat de trein dan ook verder door rijdt naar het zuiden.
* Link: Succes GroenLinks Roermond: provincie pakt nachtnet op
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: PvdA pleit voor nachttreinen Helmond

Bericht door Frans F »

matti93 schreef: Bij het introduceren van een nieuwe verbinding waarover twijfels zijn, lijkt het me niet raar om met een buslijn te beginnen. Als die lijn dan goed loopt kan altijd nog overgegaan worden op de trein.
Nachtbussen in en rond Eindhoven zijn al geprobeerd en mislukt, overigens mede door de hoge tarieven. Mijn idee blijft om gewoon op vrijdag en zaterdag alleen een late stoptrein naar Deurne en naar Weert te laten rijden rond 2.00 uur. Ieder uur 's nachts een trein is leuk voor Schiphol maar rond Eindhoven onzin.
Laatst gewijzigd door Frans F op wo 15 jan 2014, 12:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: PvdA pleit voor nachttreinen Helmond

Bericht door Frans F »

Mr-W schreef: @fogeltje vanuit Helmond Brandevoort is het 35 minuten fietsen naar station Eindhoven,alleen heb ik niets aan het nachtnet omdat de fietsroute onveilig is...
35 minuten, dat lukt mij niet. Heb jij een echte Eddy Merckx of zo, want van Geldrop naar Eindhoven is het op een gewone fiets al een halfuur.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: PvdA pleit voor nachttreinen Helmond

Bericht door Mr-W »

Afbeelding
(bron : http://img1.kapaza.be/images/51/5152095447.jpg)
Dit is mijn fiets, gewoon een hybride stadsfiets.
Mijn route naar Eindhoven is niet langs Geldrop-Mierlo maar langs Gulberg,Eeneind,'t Hofke,Hofstraat,Kalverstraat, Fuutlaan en dan sta ik op Eindhoven station in +-35 minuten. Volgens Google maps is het vanuit Hmbv 10,9KM en 36 minuten fietsen. Als het beloofde veiligere en iets kortere fietspad er komt richting Eindhoven,kunnen er misschien nog wat minuten af en kan ik ook 's nachts fietsend naar Eindhoven 8-)
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: PvdA pleit voor nachttreinen Helmond

Bericht door deadlock »

huibf schreef:Flauwekul, dat weet je ook. Dat is wellicht de gemiddelde waarde. Dus als de kaart er niet zou zijn, krijg je 150 euro erbij?
Als je in het buitenland zit krijg je die 150,- per maand bovenop je studiefinanciering als je je SOV inlevert gedurende die periode ja. Dit staat ook gewoon uitgebreid op de website van DUO.

Je weet dat de stufi ooit 150,- per maand is gekort en dat dát de reden is dat de SOV ingevoerd werd? (gecorrigeerd voor inflatie)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: PvdA pleit voor nachttreinen Helmond

Bericht door Frans F »

deadlock schreef: Als je in het buitenland zit krijg je die 150,- per maand bovenop je studiefinanciering als je je SOV inlevert gedurende die periode ja. Dit staat ook gewoon uitgebreid op de website van DUO.
Volgens de DUO-site:

Geld of studentenreisproduct
Als je een studie in het buitenland doet, heb je niets aan je studentenreisproduct. Daarom krijg je een ov-vergoeding van €98,79 in plaats van een studentenreisproduct. Heb je toch liever een reisproduct? Vraag dit dan aan in Mijn DUO.

Hoezo €150? Dat zou ook absurd zijn omdat de overheid de vervoersbedrijven ook maar ruim €1000 per student/per jaar betaalt.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: PvdA pleit voor nachttreinen Helmond

Bericht door deadlock »

Dat is de boete die je moet betalen als je je SOV niet inlevert. Dat de vergoeding lager is tegenwoordig doet daar niets aan af. Serieus Frans F, ik vraag me regelmatig af of jij een azijnzeiker van beroep bent.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: PvdA pleit voor nachttreinen Helmond

Bericht door Frans F »

deadlock schreef:Dat is de boete die je moet betalen als je je SOV niet inlevert. Dat de vergoeding lager is tegenwoordig doet daar niets aan af. Serieus Frans F, ik vraag me regelmatig af of jij een azijnzeiker van beroep bent.
Die €150 is inclusief strafheffing, anders levert niemand zijn kaart aan het eind (op tijd) in.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: PvdA pleit voor nachttreinen Helmond

Bericht door deadlock »

Mijn broertje heeft een jaar lang die strafheffing betaald omdat hij in zowel Groningen als Zwolle een master volgde en dit goedkoper was. Doet nog steeds niets af aan het punt. Bochtenwringerij dit.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: PvdA pleit voor nachttreinen Helmond

Bericht door Chauf21 »

De discussie over de heffingen en kosten van de sov kunnen erg interessant zijn, maar zijn hier offtopic. Graag verder over de nachttrein!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 72 gasten