Mag ik even kwijt #146

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Mag ik even kwijt #146

Bericht door Chauf21 »

Discussies over SOV zijn prima, maar discussiëren over hoe naheffingen en andere formaliteiten in elkaar zitten, staat te ver van het onderwerp 'nachttreinen in Helmond' af. Als je daar anders over denkt, dan mag dat, maar ons beleid daarin staat vast. Ik ga er in dit topic dan ook niet verder op in.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #146

Bericht door deadlock »

Beleid staat vast maar net in een PM zeg je dat er kanalen zijn waarin er over gediscussiëerd kan worden. Ja daaaag :D Kom op, doe het nog eens, make my day. Dit is echt goud :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Wubbo op wo 15 jan 2014, 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Mag ik even kwijt #146

Bericht door Anne »

Ronald schreef:Vanaf 12 april gaan er twee Thalyssen per dag vanaf Brussel doorrijden naar Lille-Europe. De eerste vertrekt uit Amsterdam om 7:18 uur en komt om 9:52 aan in Lille. Terug gaat de laatste trein om 21:06 uur en komt om 23:42 uur aan in Amsterdam. Je kunt zo een behoorlijk lange dag in Lille doorbrengen :) .
Wel interessant om weer een keer de tram en VAL te bezoeken.

Zie dat het vanaf Delft 32,20 er is. Die 64,4 euro ben ik ook bijna aan benzine kwijt als ik die 2x250 km met de auto ga.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #146

Bericht door Suus »

Ik ga wel eens kijken of ik binnenkort eens een enkeltje Lille kan doen als mijn vader toch weer naar de supermarkt aldaar gaat rijden, zal wel in het seizoen dat de 'nieuwe; champagne in de winkels ligt.

Misschien wel eerder, als er champagne nodig is voor mijn afstuderen :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #146

Bericht door Fles »

Lille is best een leuk rondje. Ik heb eens ooit toen ik nog in Utrecht woonde een rondje gemaakt langs Lille, Arras, Douai, Lens en zo. Kun je best leuk rondrijden met die gare shizzle :)
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mag ik even kwijt #146

Bericht door Ronald »

Enkeltjes zijn er nu voor €29, misschien interessant om eens te combineren met een terugreis via Gent, dat is met de combinatie Trampoline/Railpass/Weekendvrij ook nog wel te betalen :-)
@Fles: op één dag?
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mag ik even kwijt #146

Bericht door Ronald »

En weet jij misschien of er daar handige regio-tickets zijn?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #146

Bericht door Fles »

Ronald schreef:Enkeltjes zijn er nu voor €29, misschien interessant om eens te combineren met een terugreis via Gent, dat is met de combinatie Trampoline/Railpass/Weekendvrij ook nog wel te betalen :-)
@Fles: op één dag?
Ja op 1 dag ja. Was een mooie rit :) geloof wel dat ik dat met losse enkeltjes gedaan heb toen trouwens. Zou ff de foto's erbij moeten pakken dan.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #146

Bericht door Fles »

Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mag ik even kwijt #146

Bericht door Ronald »

Als je er nu met die Thalys al voor tienen bent kan je nog veel doen in die hoek inderdaad (al vallen de frequenties wat tegen geloof ik...)
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mag ik even kwijt #146

Bericht door Ronald »

Oh, mooi :-)
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #146

Bericht door STF »

Michael schreef:Onze auto zou vandaag voorzien worden van een nieuwe uitlaat. Worden we net gebeld dat ie nog niet binnen is. Nog langer wachten op reparatie dus. De reden dat ei vervangen moet worden is dat er een uitlaat onder zat die er niet onder past en was gaan lekken.
Onze bestelbus zou gisteren nieuwe voorbanden krijgen, die waren echt behoorlijk versleten, nauwelijks profiel.
De achterbanden zijn nog zo goed als nieuw, bijna het maximale profiel.

Nou ze hebben bij het garagebedrijf al in de eerste twee weken van het jaar de grootste blunder van 2014 begaan:
de versleten voorbanden zitten er nog altijd op maar de nagenoeg nieuwe achterbanden zijn vervangen voor splinternieuwe... :shock:

Mijn ouders dachten dat ik een grap maakte, toen ik na een aantal busritten thuis kwam en naar de banden van de bestelbus stond te kijken. Zelf hadden ze er beide helemaal niet naar gekeken toen ze de auto gingen ophalen.

Morgen kan ie weer terug naar het garagebedrijf... Ik mag hopen dat ze die banden nog ergens op de rommelhoop hebben liggen...
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #146

Bericht door Thom91 »

Niemand die iets kwijt wilt?
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #146

Bericht door Geert »

Ik heb gisteren iets kwijt gemaakt, telt dat ook?
(Had de beschermingshoes van mijn rugzak in de trein laten liggen...)
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #146

Bericht door Thom91 »

Je gaat door voor het tosti-ijzer! *O*
Komt wel goed schatje.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt #146

Bericht door MdJ »

Zo'n constitutieborrel kwam iets te hard aan.

Auw. :?
Bij twijfel: gebruik beton.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #146

Bericht door Thom91 »

Ik heb net voor het eerst in drie jaar hardgelopen. 6,3 km in in 37 minuten. Iets meer dan 10 km/h gemiddeld, kan slechter.. :P
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #146

Bericht door Vinny »

Als je champagne wilt drinken kun je beter naar Reims gaan. Erg mooie stad ook, maar vanuit Nederland moeilijker bereikbaar per trein.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #146

Bericht door Thom91 »

Hoezo, 1 overstap in Parijs?
Afbeelding
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #146

Bericht door Suus »

Het gaat niet om champagne drinken, maar om champagne inslaan. In zo'n lekker grote Franse hypermarché hebben ze vaak ook een mooie selectie champagne en er zijn, zeker bij de hypermarché's vlak over de grens vaak ook speciale medewerkers die adviseren. Meestal gaat hij/gaan we naar de Auchan in Roncq. :) .
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #146

Bericht door Vinny »

Thom91 schreef:Hoezo, 1 overstap in Parijs?
Vrijwel elk dorp met een station is bij wijze van spreke met één overstap te Parijs bereikbaar. Dat is het voordeel van Frankrijk. :lol:
Maar ja, je gaat wel eerst helemaal naar het zuiden en dan weer terug naar het noorden... :wink:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #146

Bericht door Thom91 »

Alsof een ritje met de Thalys erg is :D
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #146

Bericht door Suus »

Châlons-en-Champagne ligt op bijna dezelfde hoogte als Parijs. Leuk stadje, heeft ook een Triomfboog geïnspireerd op de Arc de Triomph in Parijs. Wel heeft het stadje mij met een raadsel opgescheept waar ik nooit een oplossing voor heb gevonden, namelijk wat de bestemming "D.D. D.R.T.E.F.P." toch moet voorstellen :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
baladid
Berichten: 1520
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Mag ik even kwijt #146

Bericht door baladid »

Direction departemantale et Direction regionale de l'emploi, du travail et de la formation professionnelle . Volgens mij een soort UWV.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #146

Bericht door Thom91 »

Als je gewoon die afkorting googlet kom je Franse pagina's waarvan ik geen kaas kan maken, wellicht is jouw Frans beter.
Verder is de afkorting waarschijnlijk dit: DD/DRTEFP
Komt wel goed schatje.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 93 gasten