Terugkeer DD-AR

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Terugkeer DD-AR

Bericht door Z2N »

De rijtuigen mogen de HSL niet op omdat ze o.a. niet over de daarvoor benodigde beveiligingssytemen beschikken, zoals een centraal sluitsysteem met lichtwaarschuwingen, en omdat de geen gesloten toiletsysteem hebben. Bovendien: om reizigers nou meer te laten betalen voor een achteruitgang in het comfort, 'k denk niet dat NS dat nog kan flikken..
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Terugkeer DD-AR

Bericht door Suus »

NS wilde niet investeren in een draaistelrevisie en heeft toch geen locs voor snelheden hoger dan 160.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Terugkeer DD-AR

Bericht door marlies »

Z2N schreef:De rijtuigen mogen de HSL niet op omdat ze o.a. niet over de daarvoor benodigde beveiligingssytemen beschikken, zoals een centraal sluitsysteem met lichtwaarschuwingen, en omdat de geen gesloten toiletsysteem hebben. Bovendien: om reizigers nou meer te laten betalen voor een achteruitgang in het comfort, 'k denk niet dat NS dat nog kan flikken..
Had er dan de Benelux mee gereden, of mag dat ook niet van de Belgen? Of weet ik het, binnenlands ICR mee vrijgemaakt voor de internationale verbindingen.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Terugkeer DD-AR

Bericht door deadlock »

Bee schreef:NS wilde niet investeren in een draaistelrevisie en heeft toch geen locs voor snelheden hoger dan 160.
Onzin, de enige locs die ze hebben kunnen stuk voor stuk 220 onder 1,5KV.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Terugkeer DD-AR

Bericht door deadlock »

Dat is trouwens niet waar, er bestaat ook nog TRAXX.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Terugkeer DD-AR

Bericht door Geert »

marlies schreef:Had er dan de Benelux mee gereden, of mag dat ook niet van de Belgen? Of weet ik het, binnenlands ICR mee vrijgemaakt voor de internationale verbindingen.
Benelux gaat over een jaar (of twee jaar?) ook over de HSL, dus dan hadden ze het een of twee jaar kunnen gebruiken - en op zich is er nu ook geen tekort aan ICR, het ICR dat rondrijdt wordt vervangen door DDZ en DDAR (al dan niet met doorschuifacties).
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Terugkeer DD-AR

Bericht door reisthijs »

Er is nu vooral een tekort aan IC-materieel dat de HSL op mag. Daarnaast is er een tekort aan Sprinters.
Z2N schreef:De rijtuigen mogen de HSL niet op omdat ze o.a. niet over de daarvoor benodigde beveiligingssytemen beschikken, zoals een centraal sluitsysteem met lichtwaarschuwingen, en omdat de geen gesloten toiletsysteem hebben.
Daar beschikte ICRm ook niet over, dat mocht de HSL pas op nadat dat allemaal was ingebouwd.
Bee schreef:NS wilde niet investeren in een draaistelrevisie en heeft toch geen locs voor snelheden hoger dan 160.
En waarom hebben ze ook al weer geen locs voor hogere snelheden? Juist, omdat ze er toch alleen maar ICR achter wilden hangen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Terugkeer DD-AR

Bericht door Thom91 »

deadlock schreef:Dat is trouwens niet waar, er bestaat ook nog TRAXX.
TRAXX is begrensd op 160, wereldwijd.
Komt wel goed schatje.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Terugkeer DD-AR

Bericht door Mr-W »

Bee schreef:DD-AR keert tijdelijk (voor enige jaren hooguit) terug. Het DDZ-project wordt dit jaar afgemaakt met de laatste tussenbakken voor de zesjes, aansluitend gaat VIRM naar binnen voor de grote revisie.
Kortom, er gebeurt heel veel maar het is allemaal met passen, schuiven en meten.
VIRM is een grotere serie dan DD-AR,wordt de renovatie over een lange tijdsperiode verdeeld of komt er tijdelijk materieel om VIRM binnen korte(re) aan te pakken ?
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Terugkeer DD-AR

Bericht door Thom91 »

Er is altijd wel iets in revisie, daar is het materieelbestand op aangepast.
Komt wel goed schatje.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Terugkeer DD-AR

Bericht door deadlock »

Thom91 schreef:
deadlock schreef:Dat is trouwens niet waar, er bestaat ook nog TRAXX.
TRAXX is begrensd op 160, wereldwijd.
Dat zeg ik toch, flapdrol.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
casper_rzb
Berichten: 368
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 10:03
Locatie: Rozenburg
Contacteer:

Re: Terugkeer DD-AR

Bericht door casper_rzb »

Is er al meer informatie hierover?
video`s van mij en forumlid Dylanwild94 zijn te zien op OV Rozenburg
Elke doordeweekse dag wel te vinden in de 101/103/105/115
Op al mijn foto`s zit copyright.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Terugkeer DD-AR

Bericht door julsteren »

Ik heb even rondgezocht maar niks kunnen vinden, ik hoop dat de DD-AR in sprinterkleurtjes gespoten worden, al zal dat niet gebeuren denk ik.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Terugkeer DD-AR

Bericht door Ronald »

En SLT-stoelen erin natuurlijk :-)
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Terugkeer DD-AR

Bericht door marlies »

Waarom zou je die dingen overspuiten en van andere banken voorzien als ze gewoon snel en tijdelijk terug op de baan moeten om een tekort op te lossen?
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Terugkeer DD-AR

Bericht door Ronald »

Mijn opmerking was dan ook niet serieus ;-) Maar als we dan toch met overspuit-ideeën komen, ja dan weet ik ook nog wel wat :X
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Terugkeer DD-AR

Bericht door marlies »

Al bewijst DM'90 dat het op zich maar zo zou kunnen gebeuren :P
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Terugkeer DD-AR

Bericht door Michael 1988 »

Plak er een paar stickers met het woord "Sprinter" erop en het exterieur is klaar zou ik zeggen ;)
casper_rzb
Berichten: 368
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 10:03
Locatie: Rozenburg
Contacteer:

Re: Terugkeer DD-AR

Bericht door casper_rzb »

De DD-AR is mooi zoals hij is :pos:
Niks aan veranderen dus
video`s van mij en forumlid Dylanwild94 zijn te zien op OV Rozenburg
Elke doordeweekse dag wel te vinden in de 101/103/105/115
Op al mijn foto`s zit copyright.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Terugkeer DD-AR

Bericht door Michael »

Ik heb gisteren gehoord dat het DD-AR vermoedelijk niet voor september de baan op komt.
jesse-cruzu
Berichten: 432
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
Locatie: Rotterdam

Re: Terugkeer DD-AR

Bericht door jesse-cruzu »

Ik had een paar jaar geleden een impressie gezien van een DD-AR in Sprinter kleurstelling. Ik moet eerlijk zeggen dat het er mooi uitzag. Aangezien we nu alleen maar enkeldeks Sprinterjes hebben rondrijden in Nederland, is het eigenlijk niet gek dat men serieus nadenkt over de DD-AR Sprinter. :wink:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Terugkeer DD-AR

Bericht door Suus »

Jawel. Dubbeldeks heeft allerlei nadelen, zoals relatief weinig deur per meter trein, veel ruimteverspilling door trappenhuizen en gelijkvloerse instap is lastig realiseerbaar.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Terugkeer DD-AR

Bericht door Vinny »

Afbeelding (A)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Terugkeer DD-AR

Bericht door VIRM »

Ik vind hem in die kleurstelling nog meer blokkendozeriger/minder gestroomlijnd dan de DDZ. :mrgreen:

Ik neem aan dat het gewoon mogelijk blijft om meerdere treinstellen aan elkaar te koppelen?
Beul van de blindegeleidelijn
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Terugkeer DD-AR

Bericht door Klaasje »

Bee schreef:Jawel. Dubbeldeks heeft allerlei nadelen, zoals relatief weinig deur per meter trein, veel ruimteverspilling door trappenhuizen en gelijkvloerse instap is lastig realiseerbaar.
Hardnekkige misverstanden zijn de beste.. Als je een gelijkvloerse instap voor elkaar krijgt is het aantal deuren ook geen issue meer. Daarnaast is dat sowieso een twijfelachtig argument: Per meter trein heeft DDAR meer deurcentimeters dan SLT aangezien het aantal deuren per meter ongeveer evenveel is maar de deuren wel breder zijn.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten