OVer je reiservaringen in januari 2014

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Ardan »

Bee schreef:Dat ZugCafé is al jaren aan degradatie onderworpen: het ging van altijd open naar open op werkdagen naar (nu nog) open tijdens de spitsuren. In andere verbindingen, zoals de RE7 is deze al geschrapt. Overigens is het cateringmodel van de aan de RE2 parallel rijdende RB42 dan een stuk praktischer, daar heeft de (in de concessie verplichte) conducteur een wagentje met koffie, fris en snacks bij zich :wink:
Heb je die vent op de RE Norddeich-Hannover wel eens gezien :P Die zeult zo'n trolley op heel grote wielen mee, en daar stuitert-ie *baf baf baf baf* de trappen mee op en af :P
Ik doe ook maar wat
flipje
Berichten: 1253
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door flipje »

Na 4 jaar weer eens 'Service en Veiligheid' team van Connexxion zien controleren vanochtend op de diverse lijnen van/naar Zwolle.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Suus »

Ardan schreef:
Bee schreef:Dat ZugCafé is al jaren aan degradatie onderworpen: het ging van altijd open naar open op werkdagen naar (nu nog) open tijdens de spitsuren. In andere verbindingen, zoals de RE7 is deze al geschrapt. Overigens is het cateringmodel van de aan de RE2 parallel rijdende RB42 dan een stuk praktischer, daar heeft de (in de concessie verplichte) conducteur een wagentje met koffie, fris en snacks bij zich :wink:
Heb je die vent op de RE Norddeich-Hannover wel eens gezien :P Die zeult zo'n trolley op heel grote wielen mee, en daar stuitert-ie *baf baf baf baf* de trappen mee op en af :P
Ook wel eens gezien in een Oost-Duitse Desiro, waar de bakovergang en de uiteindes van de bakken 4 traptredes hoger liggen dan het middendeel van de bakken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door dylanwild94 »

flipje schreef:Na 4 jaar weer eens 'Service en Veiligheid' team van Connexxion zien controleren vanochtend op de diverse lijnen van/naar Zwolle.
en terwijl connexxion daar niet eens rijd :roll: :')
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Etienne »

Vanmiddag werd in Utrecht op lijn 16 van het Nijenoord naar Utrecht Centraal een fiets meegenomen :roll:, het kostte in ieder geval wel wat staanplaatsen. :roll:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
flipje
Berichten: 1253
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door flipje »

dylanwild94 schreef:
flipje schreef:Na 4 jaar weer eens 'Service en Veiligheid' team van Connexxion zien controleren vanochtend op de diverse lijnen van/naar Zwolle.
en terwijl connexxion daar niet eens rijd :roll: :')
OV Regio IJsselmond = Connexxion
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door dylanwild94 »

aha
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Jurre »

Een buschauffeur wachtte om 8 uur vanmorgen niet op zijn tegenligger in ''de bocht'' op busstation Oost in Utrecht. Dit zorgde voor een gezellige opstopping waarbij zo'n twintig bussen betrokken waren. De verkeersregelaars in paniek natuurlijk.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door julsteren »

Ging rond kwart voor drie ook weer lekker te Hgl , wij (Syntus uit Oldenzaal) werden op spoor 1b vastgehouden omdat IC naar Es via spoor 2 reed om onduidelijke reden, toen wat gegeten, daarna werd de IC naar Berlin op spoor 2 genomen, daarna die naar Amsterdam en een vertraagde plan V kwam via 4a op 3b. Dus om 15:07 kwam mijn trein, de s7000 gereden met plan V. Wat bleek? Er stond al een tijdje wat DM '90 op 3a, wat ik niet zien kon. Maar uiteindelijk geen vertraging opgelopen.

Afbeelding
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Edwin »

Altijd leuk, twee jonge dames die in lijn 328 Amsterdam-ZO - Almere Haven binnen Amsterdam-ZO weer wouden uitstappen. Mag pas bij halte Provincialeweg, en ze moesten naar Randstad/Develstein :')
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8665
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Milco »

Staat er eigenlijk wel ergens vermeld dat er geen lokaal vervoer is toegestaan? Wat mij betreft mag dat bij de halte-afroep gevoegd worden: om de twee of drie haltes: "Volgende halte, Bijlmer ArenA (even als voorbeeld), tot en met de halte Eekholt mag er niet worden uitgestapt." of op de display's aan de buitenzijde van de bus een scrollende tekst "t/m Eekholt niet uitstappen'.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Ardan »

Staat op de vertrekstaten.
Ik doe ook maar wat
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door STF »

Hier in Luxemburg is dat niet veel anders; twee weken geleden nog gezien hoe een vrouw zo'n 17,5 kilometer verderop mocht uitstappen dan haar bedoeling was. Tja als je in Luxemburg-stad in een snel-lijn naar Duitsland stapt...
Die stopt pas bij een halte vlak voor de grens van Luxemburg met Duitsland...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Daniel »

Haal ik vanmorgen nog net lijn 66 in Utrect en zit ik in een relatief rustige bus richting het werk, komt er bij halte Anne Frankplein opeens een klein leger aan controleurs op de bus afgelopen. Ze hoefden slechts mee richting sneltram voor een controleactie, maar ´t was plotseling volle bak zo met evenveel controleurs als reizigers in die bus :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8665
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Milco »

Toen ik vanochtend rond 6.50 uur al in lijn 159 zat op Almere Centrum, werden we ingehaald door twee gelede bussen: lijn 3 naar Molenbuurt en lijn 5 naar Oostvaarders. Terwijl lijn 3 z'n halte op reed, werd deze gewoon zowat aan de kant geduwd door lijn 5, afstand houden kon die chauffeur niet...:N
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door ODRAIL »

Nog even over controles: Afgelopen vrijdag (10 januari 2014) had ik maarliefst 3 maal controle in de metro / randstadrail te Rotterdam door hetzelfde team. De derde keer geloofde ze het wel :wink: .
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Etienne »

Vanochtend kwam de t1727 met -2 binnen in Gouda, maar vertrek was helaas met +2 omdat de t2827 eveneens met +2 reed. Komt nogal vaak voor de laatste tijd. :(
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door fogeltje »

In Eindhoven was het na 9 uur drukker dan normaal. Meer vertraging in combinatie met een rotte meniscus en een trage toegangscontrole bij perron zorgde voor een 3500 die voor mijn neus wegreed. Gelukkig was overstap in Nijmegen ruim genoeg om nu weer op schema te zitten. Nu onderweg naar Amsterdam.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door fogeltje »

OK, vandaag met de trein Eindhoven - Nijmegen (stoptrein) - Amsterdam Centraal en weer terug via Utrecht Centraal (overstap) - Eindhoven. In tegenstelling tot zaterdag waren de conducteurs weer eens vrij onzichtbaar, alleen in de boemel vanuit Eindhoven ben ik een keer gecontroleerd, net voor Best. Maar goed, samen met zaterdag ben ik nu wel officieel vaker gecontroleerd dan in 2013 :')

Ik had gehoopt in Amsterdam eens zo een EBS bus te kunnen pakken, maar GVB bediende het deel van de stad waar ik moest zijn. Overigens ook de eerste keer in een GVB-bus (heb wel eens hun trams en metro's gehad, maar nog nooit eerder de bus).
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Suus »

Mooie bussen he :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Geert »

Vanavond wilde ik na mijn werk van Rotterdam Centraal naar Laan van NOI reizen. Viel een beetje tegen: de s2600 van 18.52 was al met +5 aangekondigd, vertrok met ruim +10 en na lang stilstaan in Schiedam werd omgeroepen dat er een deurprobleem was. Uiteindelijk met +17 vertrokken uit Delft, en daarna werd omgeroepen dat de trein niet verder dan Den Haag HS reed (heel fijn als je naar Laan v NOI wilt :), twee minuten voor je bestemming overstappen). In HS nogal chaotische taferelen omdat de volgende trein al op de TBP stond en er dus mensen instapten in de trein die weggerangeerd zou worden. Uiteindelijk verscheen 'Niet Instappen' op de TBP net toen de opgeheven trein wegreed :') Volgens mij stond er nog steeds Niet Instappen op toen de volgende s2200 arriveerde. Beetje jammer dus.

Uiteindelijk met +25 aangekomen op een ritje van 25 minuten. :N
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8665
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Milco »

Milco schreef:Lijn 159 van Almere naar Harderwijk zojuist was zo druk, dat de halte Kwartiermakerslaan, Harderbroek en Harderhaven voorbij gereden werden omdat er niemand meer in de bus paste. Vraag ik me toch af: rijdt er een extra bus dan (niet gezien overigens) of moeten die mensen wachten op de 142 of de volgende 159 die waarschijnlijk net zo druk zijn?
Vandaag exact hetzelfde als vorige week dinsdag.

Overigens rijdt de chauffeur van lijn 205 vanaf Harderwijk, waar ik nu mee reis, behoorlijk hard! :(
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Marc »

Nog eentje van afgelopen dinsdag.
In Maastricht zijn werkzaamheden (alweer..) aan de inzinkbare paal aan het Endepolsdomein (onder de Kennedybrug) van maandagmiddag tot vrijdag. Ten eerste: er is geen informatie te vinden op de website over de werkzaamheden en later op dinsdag is een briefje op de vervallen haltes geplakt. Ten tweede: de communicatie naar de chauffeurs is slecht. Dinsdagochtend reed lijn 8 gewoon via de Duitse Poort en de Bloemenweg en kwam dus bij de werkzaamheden uit. De enige optie was terugrijden naar de Duitse Poort en dan via Sphinxlunet, Avenue Ceramique, Limburglaan, Randwycksingel en zo veder naar het AZM...
Soortvanhenk
Berichten: 298
Lid geworden op: vr 02 aug 2013, 00:27

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Soortvanhenk »

Vanmiddag op lijn 133 (Groningen - Surhuisterveen) een chauffeur gehad die aan instappers op het HS vroeg of ze naar Surhuisterveen moesten. Bleek hij voor het eerst de route te rijden en niet meer zeker te weten waar hij langs moest.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Daniel »

Vanmiddag werd in Amersfoort omgeroepen dat de ICs naar Hilversum extra zouden stoppen in Baarn. Zit dat in een niet robuuste situatie met een kerende Sprinter erbij ofzo? Twee treinen waar 5 minuten tussen zit beide in Baarn laten stoppen lijkt me immers niet heel nuttig. Het ging overduidelijk niet om één trein, het werd gebracht als dat alle ICs van .10 en .40 dat zouden doen.

Verder vielen er nog wat gaten in de avondspitsdiensten aangezien de s140 tussen Amersfoort en Deventer vervangingsloos is opgeheven (s1500 rijdt daar wel gewoon in de spits).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten