OVer je apps

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je apps

Bericht door Thom91 »

Zonde. Nog nooit een app gezien die in de buurt kwam van de eenvoud en gemak van die app.
Komt wel goed schatje.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: OVer je apps

Bericht door Somoht »

Voor de liefhebber: Syntus staat nu ook op ovradar.nl
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je apps

Bericht door Suus »

Vandaag eens met de nieuwe versie van de NS Reisplanner Xtra-app gewerkt, hij werkt goed op het bekijken van een reisadvies na. Als ik een reisadvies bekijk gaat het in eerste instantie gewoon goed en als je verder naar beneden scrolt langs de prijs dan kom je bij de kaart, die eerst op zoomniveau Europa staat. Maar als je de kaart niet volledig naar boven trekt zoomt deze binnen enkele seconden in tot alleen het eindpunt. Als je dan met knijpbewegingen uitzoomt loopt de kaart ergens halverwege vast en kan je ook niet meer door het reisadvies scrollen. De enige optie die je dan nog hebt is op < Terug tikken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je apps

Bericht door Ronald »

Bij mij lijkt het wel goed te gaan (Android). Als je op het kaartje onder de prijzen klikt zoomt hij netjes uit op de route.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je apps

Bericht door webguy »

Verschil is dat iPhone geloof ik altijd kaartje toont, Android alleen met een extra click.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je apps

Bericht door Daniel »

M'n moeder stuurde twee screenshots toe van de nieuwe app waarbij na opvragen van een advies Dordrecht - Amersfoort een kaart van Afrika getoond werd :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je apps

Bericht door webguy »

Is dat een iPhone? Het adres voor android meldingen is android@ns.nl - die van iPhone zal vast wel iPhone@ns.nl of ios@ns.nl. Blijf vooral melden - zal wel worden opgelost in de eerste update.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je apps

Bericht door Daniel »

Nee dat was Android.

Edit: Ook geniaal trouwens dat je bij het plannen naar een adres alleen een straatnaam kunt invullen. Als ik dus een reis naar m'n werk plan stuurt 'ie me naar een plek t.h.v. de monding van het Merwedekanaal in het Amsterdam-Rijnkanaal want tja, de Kanaalweg in Utrecht heeft de vervelende eigenschap dat 'ie nogal lang is (loopt ca. van Maarssen tot aan Nieuwegein)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je apps

Bericht door Suus »

webguy schreef:Is dat een iPhone? Het adres voor android meldingen is android@ns.nl - die van iPhone zal vast wel iPhone@ns.nl of ios@ns.nl. Blijf vooral melden - zal wel worden opgelost in de eerste update.
De app geeft als e-mailadres support@nsmlam.zendesk.com. Het oude adres heb ik niet een-twee-drie bij de hand, maar ik dacht dat het iphone.nsc@ns.nl (of andersom) was.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je apps

Bericht door webguy »

Als je niks hoort en/of andere rare kaart dingen vindt mag je ze ook PM'en.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je apps

Bericht door Daniel »

Ik denk net, laat ik die app eens beoordelen via de optie daarvoor in de app zelf... tik ik op een vrij tekstveld, krijg ik wel een cursor maar geen toetsenbord :lol:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer je apps

Bericht door marlies »

Bee schreef:Vandaag eens met de nieuwe versie van de NS Reisplanner Xtra-app gewerkt, hij werkt goed op het bekijken van een reisadvies na. Als ik een reisadvies bekijk gaat het in eerste instantie gewoon goed en als je verder naar beneden scrolt langs de prijs dan kom je bij de kaart, die eerst op zoomniveau Europa staat. Maar als je de kaart niet volledig naar boven trekt zoomt deze binnen enkele seconden in tot alleen het eindpunt. Als je dan met knijpbewegingen uitzoomt loopt de kaart ergens halverwege vast en kan je ook niet meer door het reisadvies scrollen. De enige optie die je dan nog hebt is op < Terug tikken.
Ik had inderdaad precies hetzelfde toen ik er even mee ging spelen gistermiddag. Erg irritant.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je apps

Bericht door Suus »

Klein detail dat mij opviel in de nieuwe NS-app: als je een reis van of naar Schiphol laat plannen, dan wordt er geen blauw bolletje met een trein getoond bij Schiphol, maar een geel bolletje met het logo van Schiphol.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je apps

Bericht door Ronald »

De dichtstbijzijnde station die de app aangeeft zijn voor mij Amersfoort Schothorst, Amersfoort Vathorst en Soestdijk. Hemelsbreed zal het kloppen, maar ik gebruik ze bijna nooit.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je apps

Bericht door webguy »

Bee schreef:Klein detail dat mij opviel in de nieuwe NS-app: als je een reis van of naar Schiphol laat plannen, dan wordt er geen blauw bolletje met een trein getoond bij Schiphol, maar een geel bolletje met het logo van Schiphol.
Leuk detail - zit niet in de Android app.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je apps

Bericht door Suus »

Vannacht is er een update uitgekomen voor de NS-app op iOS. Het probleem met de kaarten lijkt nu opgelost
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer je apps

Bericht door marlies »

ik kreeg er nog een internal server error uit de backend gister, die blijkbaar in de app ook niet supernetjes wordt afgevangen ;P

Ging om een extra trein die een stopbus was, dus ik gok dat geen of een niet-bestaand treinnummer aan hing.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je apps

Bericht door Suus »

Nog een dingetje dat mij net is opgevallen: in een reisadvies worden treinvervangende bussen rood aangegeven in plaats van blauw. Direct helder waar het pijnpunt van de reis zit.

En een Amsterdams station als eindbestemming wordt weergeven als een rood rondje met drie witte kruisjes erin :mrgreen:

Edit: screenshot ter illustratie:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Suus op zo 02 feb 2014, 11:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je apps

Bericht door webguy »

Ik moet snel eens die iPhone versie zien geloof ik - ze zijn wel erg full out gegaan met expirementjes
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer je apps

Bericht door marlies »

Bee schreef:Nog een dingetje dat mij net is opgevallen: in een reisadvies worden treinvervangende bussen rood aangegeven in plaats van blauw. Direct helder waar het pijnpunt van de reis zit.

En een Amsterdams station als eindbestemming wordt weergeven als een rood rondje met drie witte kruisjes erin :mrgreen:
Ook Duivendrecht? Want daar zou het (hoewel striktgenomen niet helemaal correct) een boel helpen voor de sufkutten (m/v) met wie ik regelmatig in de trein vanuit Groningen zit die dat niet snappen :P
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je apps

Bericht door Suus »

Nope, ik kan het overigens ook niet reproduceren bij Amsterdam Centraal, eigenlijk alleen maar bij Bijlmer ArenA zo snel ik kan zien. Zouden de ontwikkelaars Ajax-fans zijn?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer je apps

Bericht door marlies »

Dan zou je eigenlijk een Ajax-logo verwachten, of durfden ze dat nou weer net niet aan? :P
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je apps

Bericht door Vinny »

Iemand zijn paasei kwijt?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je apps

Bericht door Suus »

webguy schreef:Ik moet snel eens die iPhone versie zien geloof ik - ze zijn wel erg full out gegaan met expirementjes
Ik heb even in het pakket gekeken (eerst het .ipa bestand uitpakken en dan in OS X van het programma reispocket.app de pakketinhoud bekijken) en er zijn voor drie stations speciale icoontjes aanwezig tussen de afbeeldingenbestanden: arena, schiphol en spoorweg. Die eerste twee hadden we hier al gevonden, de laatste is voor het Spoorwegmuseum.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je apps

Bericht door Suus »

Deze had ik ook nog even gemist, de officiële OV-Chipkaart-app.

Voor iPhone: https://itunes.apple.com/nl/app/id798908346
Voor Android: https://play.google.com/store/apps/deta ... chip&hl=nl

Heb hem net gedownload, dus ik kan er nog niets over zeggen, maar de screenshots zien er goed uit.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten