Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

Jep, dat stond bij Breng dacht ik tenminste ook op de website. Toch gaan er nu vooral wat langere ritten binnen het centrum zijn die goedkoper gaan zijn, die waren er al. Vol tarief is een piseind zoals Malvert 13e straat - Station Dukenburg al 1,29 (en nu nog iets meer, want dat as tarief 2013). Voor enkele ritten kun je binnen de centrumzone al snel goedkoper uit gaan zijn zo. Neem CS - Universiteit O.Z., dat was iets van 1,17. Als je met lijn 300 of lijn 13/15 komt, dan kun je al aardig tegen de 1,50 gaan aanzitten.

Maar in de meeste gevallen zal het wel goedkoper zijn met de OVC, vooral omdat je daarmee mag overstappen.

Overigens mag er op bepaalde trajecten waar op sommige tijdstippen wel en op andere tijdstippen niet direct gereisd kan worden overgestapt worden in de tijden dat de directe verbinding niet mogelijk is. Dit omdat in Arnhem volgens mij enkele lijnen in de avond geknipt worden.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Meltrain »

Als Breng-kenner moet je dat laatste toch wel zeker weten? :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
peter s
Berichten: 138
Lid geworden op: do 17 dec 2009, 19:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door peter s »

fogeltje schreef:Nee, drie euro blijft drie euro.

Voor 9 uur. 2/3/5 wordt 3/4,5/6, na 9 uur wordt het 1,5/3/4,5.

Tenzij je uitgaat van Breng-retour, dat klopt, die vervalt (en die was vanaf 10 uur geldig).
Ok 10 uur dan, zo vroeg gaan we ook niet met gasten op weg. Betekend wel dat we weer lekker met de auto gaan!
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

Maar dat het retourkaartje het niet lang vol zou houden had ik me al langer kunnen indenken. Men wil OV-chipkaartgebruik zoveel mogelijk stimuleren en voert dan zo een kaartje in. Ik ben van mening dat de wagenverkoop altijd duurder moet zijn, ongeacht of iemand korting met zijn OVC krijgt of niet, maar dat het wel betaalbaar moet blijven. Kaartjes kopen kost gewoon tijd (en voordat Tristan begint te brullen, het kopen van een kaartje bij de gemiddelde passagier kost meer tijd dan in- en uitchecken van de gemiddelde passagier).
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Suus »

marvinkok schreef:Die tarieven gelden voor heel Gelderland en Overijssel. Beetje onhandig alleen dat er alleen maar kaartjes van €1,50 zijn...
AHA! Daarom kregen alle reizigers die vanmiddag van Ede naar Wageningen wilden met de bus altijd meerdere kaartjes mee van de chauffeur.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Mr-W »

fogeltje schreef:Ik ben van mening dat de wagenverkoop altijd duurder moet zijn, ongeacht of iemand korting met zijn OVC krijgt of niet, maar dat het wel betaalbaar moet blijven. Kaartjes kopen kost gewoon tijd (en voordat Tristan begint te brullen, het kopen van een kaartje bij de gemiddelde passagier kost meer tijd dan in- en uitchecken van de gemiddelde passagier).
Toen die €3 dagkaartjes nog bestonden was het vaak zo dat veel reizigers met een briefje van 5 of 10 betaalde en dat de doorstroming niet echt ten goede kwam.Overigens kost het in en uitchecken bij Arriva ook ontzettend veel tijd omdat je kaart eerst uit je portemonnee moet halen en er bijna tegenaan moet duwen. Bij Connexxion dingen kun je gewoon je portemonnee in je jas laten zitten en checkt hij je al in. Bij NS is dit ook mogelijk mits je geen bibliotheek pas of iets dergelijks in je portemonnee hebt zitten.
Met handhelds heb ik geen ervaring mee maar volgens mij gaan die ook sloom en worden kortingsproducten niet herkent ?
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Milco »

Als je je ov-chipkaart alvast in je hand hebt voordat je instapt, dan gaat dat sneller dan dat je eerst nog je portemonnee moet pakken :wink: .
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Meltrain »

Bij Veolia, Syntus en Arriva kan ik mijn OVC in mijn portemonnee laten zitten als ik wil in- en uitchecken. Dit is ook mogelijk bij alle andere vervoerders.
Bij de RET kan ik eventueel mijn portemonnee zelfs in mijn jas laten, maar dat doe ik uiteraard alleen als ik een jas aan heb, waarbij mijn portemonnee op dezelfde hoogte zit als de CICO, anders staat het zo stom. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Milco »

Nu we het toch over de ov-chipkaart hebben: ik vind dat er op de schermpjes van de cico's van Syntus Veluwe erg veel tekst bevatten in erg kleine lettertjes. Ik reis vrij regelmatig met lijnn 205 Harderwijk - Ermelo v.v., maar ik moet toch echt bijna IN het scherm zitten om te kijken of ik wel ben ingecheckt. (En natuurlijk hoor je ook een piepje, maar ik wil er altijd zeker van zijn dat er 'welkom' of 'overstap OK' staat bij het inchecken ;-) ) Die schermen die EBS en Arriva Fryslân gebruiken vind ik wat dat betreft veel duidelijker. :pos:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door koekje »

marvinkok schreef:Die tarieven gelden voor heel Gelderland en Overijssel. Beetje onhandig alleen dat er alleen maar kaartjes van €1,50 zijn...
Er zijn ook kaartjes van 4,50... Schijnt dat Syntus-chauffeurs die niet mee krijgen.

Afbeelding
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Frank »

Weet iemand hier toevallig wanneer er een besluit gaat vallen over het al dan niet trolleyficeren van lijn 2 naar de Laar Oost? Ik meende dat er halverwege januari meer duidelijkheid zou komen. Dat zou betekenen dat we één dezer dagen meer zouden moeten horen.
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Srananbloke »

Ben ik ook erg benieuwd naar! En dan vooral wat de uiteindelijke route wordt.
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Freek »

Nog even wachten, jongens (en meisjes). Besluitvorming zit in de pijplijn.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

Mijn verzameling lijnfolders 2014 rond Nijmegen is eindelijk compleet *bus*

Ik zit te overwegen binnenkort weer eens een bustourtje te gaan maken. Liefst op een vrijdag zodat ik lijn 57 kan meepikken.
"Een touringcar is geen bus"
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Freek »

Over trolleylijn 2: vandaag besluitvorming in het ROCOV en CvB van de Stadsregio geweest. Binnenkort in college van B&W van Arnhem.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Meltrain »

En, wat is het besluit? :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Freek »

Ja als ik dat had mogen zeggen had ik dat natuurlijk gemeld ;-) meldde het om voortgang aan te geven.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Frank »

Nou ja, als ze willen dat die trolley er halverwege dit jaar ligt moeten ze natuurlijk wel opschieten :P .

Het was me eerder al opgevallen dat op veel halteborden lijn 331 nog niet aangepast was, maar pas afgelopen donderdag viel het me op dat ook op het grote bord op station Nijmegen lijn 31 nog steeds werd weergegeven. Was dit een eenmalige fout of is zelfs dat ding nog niet aangepast?
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door BrengMe »

Bedoel je dat grote elektrische ding? Als lijn 31 daar nog op stond moet dat een eenmalige fout zijn geweest. Op de andere DRIS'sen staat lijn 331 al wel. Ik had overigens afgelopen donderdag ook lijn 31 (met verkeerde bestemming) op de DRIS zien staan bij Kronenburg, was ook een eenmalige fout. Normaal staat daar gewoon 331.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

Pin me er niet op vast, maar toen ik vorige week zaterdag op Nijmegen CS stond werd de 331 volgens mij ook op alle borden correct weergegeven (zowel grote geval als boven de perrons).
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Meltrain »

Ik neem aan dat dit al bekend was:
5-Retourenkaart lijn 331

Nieuw vanaf 15 december: Breng direct lijn 331 Arnhem/Velp Zuid – Elst – Nijmegen. De nieuwste lijn in het netwerk van Breng direct. Maak gratis kennis en vraag de 5 retourenkaart aan.
De actie is geldig in de periode van 15 december 2013 tot en met 15 februari 2014.
Bron en meer: Ervaar het OV
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

Yep, Breng adverteert hem vrij goed moet ik zeggen. Had het zelfs even overwogen, maar ik ken de lijn al vrij goed inmiddels. Alleen stuk naar HAN - Velp niet.
"Een touringcar is geen bus"
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door BrengMe »

Ik maak er al gebruik van, ik reis nu iedere dag gratis naar school :o
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Mr-W »

BrengMe schreef:Ik maak er al gebruik van, ik reis nu iedere dag gratis naar school :o
Krijg je ook kaartjes van de Buren of spijbel je deze periode extra :lol: (je krijgt namelijk 10 kaartjes per huishouden dus genoeg voor 2 schoolweken)
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door BrengMe »

Ik ben net verhuisd dus heb ik 5 retourtjes van mijn oude en 5 retourtjes van mijn nieuwe adres. Genoeg voor een hele maand!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 33 gasten