Het grote OVInfo-app topic

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Somoht »

flipje schreef:Maar zoals ik het me herinner, hangen op de busjes van CTS ook CiCo's welke ook te vinden zijn in normale Connexxion bussen. Dan zouden die busjes toch Infoxx moeten hebben?
Ik ken de implementatie niet daarvan, mogelijkerwijze werken deze volledig offline. Of er is geen koppeling tussen het exploitatiebeheersysteem van Connexxion Taxi Services met Qbuzz dan wel GOVI. Aangezien het waarschijnlijk nooit verplicht is dat er realtime data van deze busjes komen zal Connexxion Taxi dat ook niet gratis willen doen.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Edwin »

De MB Sprinter die in Almere op lijn 17 rijdt heeft ook een CiCo maar zendt ook geen actuele reisinformatie uit...

IK zag verder bij Treinstation Amsterdam Centraal dat de halte optie CS/Pr Hendrikplantsoen leeg was gisteren, maar nu zie ik alleen weer (sindse 3.0.3 update) alleen een optie "Tram,metro,bus,veer" en "Trein".
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Somoht »

Ik zie nog de verschilende haltes bij asd. Mogelijk gister gebeurd toen ik in de achterliggende haltedatabase de station-halte relaties opnieuw genereerde. CS/Pr Hendrikplantsoen is EBS nachtbushalte.
flipje
Berichten: 1249
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door flipje »

De MB Sprinter op lijn 149 (Urk - Nagele) is wel te zien op OV radar..
Afbeelding
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Somoht »

Zoals eerder gezegd, de concessieverlener van IJsselmond heeft een voertuigvolgsysteem, verbonden met GOVI, voor elk voertuig verplicht gesteld.
Dat bekent ook dat de concessieverlener de punctualiteit kan monitoren van de kleine busjes.
Laatst gewijzigd door Somoht op za 18 jan 2014, 22:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Hainje »

Is het niet verplicht zijn van een volgsysteem ook het geval bij de buurtbusjes in Brabant (regio Dongen/Waalwijk)? Zat vanmiddag in een buurtbusje op lijn 206, maar die kon ik niet volgen in de app.
🍉
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Somoht »

Ik vermoed het niet aangezien die concessie nogal oud is. Ik heb de concessie van Brabant 2015 eerlijk gezegd ook niet daarop bekeken.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door fogeltje »

Hainje schreef:Is het niet verplicht zijn van een volgsysteem ook het geval bij de buurtbusjes in Brabant (regio Dongen/Waalwijk)? Zat vanmiddag in een buurtbusje op lijn 206, maar die kon ik niet volgen in de app.
Buurtbus 253 van Arriva is in ieder geval ook niet te volgen.
"Een touringcar is geen bus"
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Somoht »

Even het PvE van de nieuwe concessie Brabant op nageslagen, voertuigvolgsysteem niet verplicht voor buurtbussen.

In Zeeland wordt het wel verplicht voor buurtbussen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Daniel »

Vandaag opgemerkt: bij Busstation Nuenen krijg ik alleen tijden van de lijnen 121 en 122 ri. Eindhoven die bij het halteperron langs de doorgaande weg stoppen. De tijden van de overige lijnen op dit busstation zijn te vinden onder "Nuenen, Centrum" terwijl deze halte overal (op Hermes.nl, op Google Maps en op de haltebordjes) gewoon ook "Nuenen, Busstation Nuenen" heet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Hainje »

Volgens mij is met ingang van de dienstregeling 2013 de naam van de halte veranderd in Busstation Nuenen. Voor die tijd heette het inderdaad "Nuenen, Centrum", dus waarschijnlijk is die wijziging maar half doorgevoerd in de bestanden voor GOVI.
Laatst gewijzigd door Daniel op za 18 jan 2014, 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Als je op het laatste bericht reageert hoef je niet te quoten
🍉
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Somoht »

Aangepast, zat wel goed bij GOVI maar nog niet in mijn haltedatabase'je
Etienne
Donateur
Berichten: 7910
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Etienne »

In Rotterdam mist "Centraal Station" in de haltelijsten. :wink:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Hainje »

Etienne schreef:In Rotterdam mist "Centraal Station" in de haltelijsten. :wink:
Alsof daar ooit iemand in/uitstapt Afbeelding

Maar ik weet niet of Somoht betaald krijgt voor het maken van deze app, als dat niet het geval is dan vind ik dat hij toch echt wel mijn complimenten verdiend om een duidelijke en goed werkende app te ontwikkelen die ook echt wat toevoegt aan het OV. *bus*
🍉
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Somoht »

Staat er wel in als "Rotterdam Centraal".

Uhm direct krijg ik niet veel voor deze app behalve wat adventieven en mensen die die in-app aankopen doen. Als ik mijzelf minimum loon zou moeten betalen voor de tijd die ik er insteek komt het nogal rood uit.
Echte indirect betaalt de app zich ook uit in CVopbouw en een netwerk waardoor er al wat leuke (wel betaalde) projectjes op mijn pad zijn gekomen.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door dylanwild94 »

gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Somoht »

Ik heb die allemaal anders, misschien over het hoofd gezien?
Overigens is Voorne-putten nog even statisch, dynamisch wordt aangewerkt.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door dylanwild94 »

ik zie ze niet.
Afbeelding
volgens mij gaat er dan toch echt ergens iets mis.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Somoht »

Caching dingetje waarschijnlijk. Als je de cache leegmaakt vindt je ze wel, ze staan namelijk al op mijn telefoon.
Zoeken op lijn zou je ze ook moeten kunnen vinden.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door dylanwild94 »

inderdaad nu pakt hij wel alle lijnen op de 107 na maar dat komt denk ik omdat dat een belbus is.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door fogeltje »

Busstation Nuenen is volgens mij al langer dan 2013. Was me nog niet opgevallen. Is Station Dukenburg voor Arriva 99 ri Nijmegen al opgelost?

Nog iets voor het ziekenhuis in Helmond. De app laat alle lijnen bij elkaar zien maar lijn 25 heeft een fysiek aparte halte aan de Wesselmanlaan (samen met 461 ri Ziekenhuis). De overige bussen stoppen aan de andere kant van het ziekenhuis. De halte van lijn 25 heette vroeger Hoofdingang Ziekenhuis maar mij viel op dat die tegenwoordig ook Ziekenhuis heet, zowel bij Arriva als Hermes.

Ik laat aan jou wat je ermee doet. Je kunt het zo laten. Opsplitsen heeft namelijk nadeel dat je moet switchen. Echter zou nu iemand naar de verkeerde halte kunnen lopen. Misschien kun je tabs maken. Dan is het duidelijker dat het om aparte haltes gaat maar is switchen tussen haltes makkelijker (om zo de eerste bus ri CS of Aarle te vinden). Je zou de halte van 25 de toevoeging (Wesselmanlaan) kunnen geven en de andere (Hoofdingang) of (Warandelaan).

Nogmaals, laat het aan jou wat je het beste vindt, wilde dit alleen even benoemen.

Is het overigens ook mogelijk om zonder google wallet in-app aankopen te doen? Want ik heb geen creditcard en Google accepteert geen PayPal of iDeal.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door fogeltje »

fogeltje schreef:Je zou de halte van 25 de toevoeging (Wesselmanlaan) kunnen geven en de andere (Hoofdingang) of (Warandelaan).
Foutje van mijn kant: de halte bij de hoofdingang ligt aan de President Rooseveltlaan en niet aan de Warandelaan.
"Een touringcar is geen bus"
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Somoht »

Alleen als het echt niet anders ga ik lopen prutsen met haltenamen. Probleem is nu de dat nog geen goede clustering is van haltes en als die er wel is het onderscheiden van verschillende clusters voor de gebruiker ook nog een ramp. Hopelijk is het fysieke haltedatabestand wat via ND-OV komt de oplossing.

Qua in-app, afaik wordt je app de play-store uitgesodemieterd als je naast playstore een andere betalingsmethode kiest. Ben wel bekend met de creditcard problematiek, hopelijk rolt betalen via provider snel uit in Nederland of dat die cadeaubonnen naar Nederland komen.

Overigens om nog terug te komen op taxibusjes, vandaag is er realtime data van CXX lijn 17 binnengekomen op ovradar. Geen idee of dat morgen ook het geval is en of het in ovinfo zat.
Laatst gewijzigd door Somoht op wo 22 jan 2014, 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Daniel »

Arriva lijn 17? Da's best knap want er bestaat nergens bij Arriva Nederland een lijn 17 :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Somoht »

Bedoelde CXX :P
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten