OVer je reiservaringen in januari 2014

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door fogeltje »

Bee schreef:Mooie bussen he :mrgreen:
Helaas niets speciaals gezien. Het regende dus ik heb snel mijn bus gepakt zonder te kijken. Volgens mij zat ik in Citaro's, 361 en 363, Jonkheer bussen wel gezien. Had gehoopt eentje te krijgen om te vergelijken met de versies van Hermes en Novio. Zag in de verte een Citea en op een stuk snelweg *iig grote weg) een Scania, dat zal wel EBS zijn geweest.
"Een touringcar is geen bus"
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Edwin »

Milco schreef:Staat er eigenlijk wel ergens vermeld dat er geen lokaal vervoer is toegestaan? Wat mij betreft mag dat bij de halte-afroep gevoegd worden: om de twee of drie haltes: "Volgende halte, Bijlmer ArenA (even als voorbeeld), tot en met de halte Eekholt mag er niet worden uitgestapt." of op de display's aan de buitenzijde van de bus een scrollende tekst "t/m Eekholt niet uitstappen'.
Op zowel de verstrekstaten als in de busboekjes als op internet. Tevens komende de 153, 155 en 328 ook niet op 9292.nl voor (wel de 202 en de EBS R-Net Bizzliners).
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Jef400 »

Inhalen in een bocht is niet handig. Een voertuig met een paardentrailer haalde mijn bus in, en reed pardoes de spiegel eraf.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Bartjk
Berichten: 377
Lid geworden op: di 05 jul 2011, 17:44
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Bartjk »

Rond 16:25 stond op station Dronten een internationale intercity stil op spoor 4. Deuren open en ik zag ook aardig wat mensen uitstappen. Geen flauw idee wat die trein daar doet/deed maar ik weet zeker dat het niet de bedoeling is om op Dronten te stoppen

EDIT: Ik kreeg net een antwoord van de NS dat die trein defect was en zou moeten worden afgesleept

Ik heb er ook 2 foto's van, zo vaak stopt de internationale intercity niet op station Dronten....
Afbeelding
Afbeelding
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door mijack1985 »

Gisteren kwam ik een RET bus (376) tegen bij Schiphol rond 22.00u. Hij draaide van de A9 de A4 op richting Hoofddorp (en waarschijnlijk Rotterdam). Zaten stuk of 8/9 personen in. Iemand enig idee wat hij zo ver uit de richting deed?
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Jef400 »

Bartjk schreef:Rond 16:25 stond op station Dronten een internationale intercity stil op spoor 4. Deuren open en ik zag ook aardig wat mensen uitstappen. Geen flauw idee wat die trein daar doet/deed maar ik weet zeker dat het niet de bedoeling is om op Dronten te stoppen
Het toeval wil dat ik deze IC vanaf Amsterdam Centraal heb zien vertrekken, en daar vond ik hem al moeilijk op gang komen.
Laatst gewijzigd door Wubbo op vr 17 jan 2014, 23:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Foto uit quote gehaald
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door microshit »

Met 'n conducteur leuk gesprekje gehad, toen hij m'n elektrische sigaret op het tafeltje spotte. Ondanks dat het geen roker was, was hij wel heel nieuwsgierig ernaar :p Korte demonstratie en wat denkwerk, en kwam hij maar tot de conclusie dat hij het niet verbieden kon.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door webguy »

Onder de tabakswet niet, maar er worden wel boetes uitgedeeld voor het gebruik er van in het kader van verstoring van de orde - iets algemener dus.
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Etienne »

Nog van gisteren:

Ik had vanuit Utrecht de t2054 die al te krap was met slechts een VIRM-IV (normaal zijn dit er twee). In Den Haag had ik mooi aansluiting op de metro van 17.29 die tot Leidschendam-Voorburg normaal reed. Ongeveer bij Nedtrain in Leidschendam kwamen we stil te staan voor een rood sein, na ongeveer 20 minuten kwam een bericht van de bestuurder dat de wissels bij Forepark verstoord waren en monteurs er mee bezig waren (HOEVEELSTE KEER is dit nu al!!!). Na nog eens een kwartier wachten kwam het bericht dat de metro omgebouwd werd en we langzaamaan terug konden rijden richting Den Haag.

Op Leidschendam-Voorburg stroomde de metro vervolgens leeg, waar veel mensen met de bus naar Den Haag Centraal te gaan. 2 bussen van lijn 45 vertrokken daar PROPvol. Ikzelf had gelukkig m'n ouders gebeld die mij met de auto ophaalde. Want ik had om 19.00 uur nog een afspraak staan, waar ik uiteindelijk te laat kwam. Na deze afspraak moest ik nog m'n fiets ophalen in de Bisiklette en vernam van degene die daar zat nog dat er veel mensen omgereisd zijn via Laan van NOI en Rotterdam of via Delft en Leidschenveen met tram 19.

:x :x :roll: :roll:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Meltrain »

Maar reed die metro dan niet gewoon helemaal terug naar Den Haag Centraal?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Etienne »

Meltrain schreef:Maar reed die metro dan niet gewoon helemaal terug naar Den Haag Centraal?
Ik heb hem niet meer zien vertrekken. Maar volgens bericht van de bestuurder kon deze langzaam terug naar Leidschendam-Voorburg en moest daar nadere orders afwachten.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Wubbo »

Etienne schreef:Ik had vanuit Utrecht de t2054 die al te krap was met slechts een VIRM-IV (normaal zijn dit er twee).
Ik heb regelmatig trein t2054, en die wordt pas krap met een ICM-IV. Een VIRM-IV is een mooi maatje voor deze trein (en volgens mij is dat ook gepland sinds de nieuwe dienstregeling).

Ik had vandaag trein t2265 van 16.50 uit Leiden richting Rotterdam, die met de losse ICM-III stel m4013 reed. Dat was echt geen succes: het leverde bomvolle gangpaden op.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door JeePee »

De t12561 is ook geen briljant succes. 2 stellen tot Zwolle, staanplaatsen in de gangpaden. Na Zwolle is het gelukkig altijd rustiger. Dus, achterste stel eraf en wederom staanplaatsen in de gangpaden. Vrij onnodig dit..
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Ronald »

Het is aan te raden om rond Brussel alleen de bus te nemen als je erg veel tijd hebt. Ik had de bus van Waterloo (je weet wel, van met dat gedoe met Napoleon twee eeuwen geleden) naar Brussel-Zuid en zag m'n overstaptijd op de Benelux van 46 minuten krimpen naar 11 minuten. Wat staat het verkeer daar hopeloos vast zeg...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Suus »

Is dat nog steeds lijn W, of hebben ze na dertig jaar toch een nummertje aan die bus gegeven?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Ronald »

Lijn W inderdaad. Opvallend inderdaad dat deze een letter heeft, volgens mij de enige daar.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Suus »

Historisch zo gegroeid. Ooit was het tramlijn W van de NMVB/SNCV totdat de lijnen van Brussel-Zuid verbust werden en toen heeft men de oorspronkelijk lijnletters aangehouden. Bij de regionalisering van het busvervoer in België is door de TEC de letter behouden. De bus heeft zover ik wet geen noemenswaardige routewijzigingen gehad t.o.v. de tram sinds de jaren 60 :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Ronald »

Oh, leuk stukje historie. Dat wist ik niet. :-)
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Stefan »

Ach, ik had gisteren de 358 van Brussel-Noord naar Leuven... Voordat we Brussel maar een beetje uit waren, hadden we 16 minuten vertraging... Uiteindelijk stond het zooitje in Leuven zelf ook nog vast, dus vertraging was toen we bij 't station waren ongeveer een kleine +20 geworden...
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Gekko123 »

Zit ik op school te werken, zie ik ineens een bus van lijn 40 rijden over zijn normale route ter hoogte van de halte Julianalaan, terwijl deze lijn momenteel een omleiding heeft vanwege wegwerkzaamheden voor mijn school. Die bus mocht mooi even gaan keren alhier.
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Etienne »

Volgens mij hebben mensen in Utrecht moeite om de bestemming van de bus te lezen cq. op de bestemming te letten. Vanmiddag bij het Nijenoord kwam een gelede Citaro aan als lijn 6, liet mensen uitstappen en draaide daarna weer naar de instaphalte waar mensen dus aan chauffeur gingen vragen waarom deze niet Overvecht reed. :roll:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
dennistd
Berichten: 5540
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door dennistd »

In Enschede stappen mensen ook regelmatig op de goede lijn de verkeerde kant op. Moeten ze naar Stroinkslanden stappen ze in de bus naar 't Zwering en andersom...
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door ODRAIL »

Etienne schreef:Volgens mij hebben mensen in Utrecht moeite om de bestemming van de bus te lezen cq. op de bestemming te letten.
Vindt je het gek met al die kleurtjes. Het is net een kermis op de voorkant van die bussen.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Thom91 »

KM46 schreef:
Etienne schreef:Volgens mij hebben mensen in Utrecht moeite om de bestemming van de bus te lezen cq. op de bestemming te letten.
Vindt je het gek met al die kleurtjes. Het is net een kermis op de voorkant van die bussen.
'Hold on tight! We're going in reverse, next gear!'
'Nu in het krantenbakje een grijpmachine, grijp uw kans op een krant, slechts €0,20!'
Het valt toch best mee? Lijnnummer lezen en anders even aan de chauffeur vragen.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Geert »

Etienne schreef:Volgens mij hebben mensen in Utrecht moeite om de bestemming van de bus te lezen cq. op de bestemming te letten. Vanmiddag bij het Nijenoord kwam een gelede Citaro aan als lijn 6, liet mensen uitstappen en draaide daarna weer naar de instaphalte waar mensen dus aan chauffeur gingen vragen waarom deze niet Overvecht reed. :roll:
In Utrecht reed GVU jarenlang met 999 Geen Dienst op allerlei lijndiensten, vind je het gek dat mensen de displays niet meer vertrouwen?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten