Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

Rick Vlodrop schreef: In het persbericht stond dat Gilze in het weekend een busverbinding blijft houden, alleen niet meer snel en rechtstreeks naar Tilburg maar met lijn 130 naar Rijen en dan overstappen op de trein. Dat zal toch nog even tegenvallen.
In het weekend gaat het toch voornamelijk om mensen die naar het station toe moeten. Ik neem aan dat dit een taxibusje wordt.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door huibf »

Michael 1988 schreef:Nogmaals tussen 8 uur en half 9 rijdt er een pendelbus. Of misschien sinds dit jaar niet meer. In 2012 en in 2013 zag ik hem nog rijden en het gaat hierbij om een bus van Diamond Tours die nadat de bus van lijn 158 komt enkele ritten pendelt tussen Willem 1 en CS. Volgens mij rijdt die nog zelfs na half 9, maar dat weet ik niet zeker. Wel zijn het er minimaal 2 ritten.
Vandaag bij toeval, ik let er nooit op, inhuur op de 153 (of de 152...). Geen handhelds, was een oude, slecht ontstickerde, witte Hermes 2024 van Diamond.
Kwam net aangereden op de uitstapperrons in Eindhoven om 8.27 toen ik de bus ervóór uitstapte.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

huibf schreef:Vandaag bij toeval, ik let er nooit op, inhuur op de 153 (of de 152...). Geen handhelds, was een oude, slecht ontstickerde, witte Hermes 2024 van Diamond.
Kwam net aangereden op de uitstapperrons in Eindhoven om 8.27 toen ik de bus ervóór uitstapte.
Was dat niet de rit 1017 van lijn 156? Die rijdt met een inhuurbus zonder handhelds vlak voor de gewone rit 1013 uit.

Bussen zonder handhelds zijn overigens een bron van zwartrijden aangezien iedereen beweert een abonnement op zijn kaart te hebben staan. Dat zal met de nieuwe concessie wel veranderd worden als Arriva straks zelf opbrengstverantwoordelijk wordt.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

Rick Vlodrop schreef:Op de site van de Provincie staan de frequentietabellen met de frequentie zoals die volgend jaar gaan worden gereden.
Ik heb vanmiddag alles eens rustig bekeken en mijn conclusie is dat er voor Oost-Brabant een heel mooi bod ligt. Op veel lijnen worden in de spits en overdag de frequenties verhoogd. In West-Brabant is het allemaal wat minder, wellicht liggen de kosten van de elektrische bussen voor Breda daar wat zwaar op de maag en betalen de streekreizigers daar een deel van de rekening via het schrappen van veel ritten.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door huibf »

Frans F schreef:
Rick Vlodrop schreef:Op de site van de Provincie staan de frequentietabellen met de frequentie zoals die volgend jaar gaan worden gereden.
Ik heb vanmiddag alles eens rustig bekeken en mijn conclusie is dat er voor Oost-Brabant een heel mooi bod ligt. Op veel lijnen worden in de spits en overdag de frequenties verhoogd. In West-Brabant is het allemaal wat minder, wellicht liggen de kosten van de elektrische bussen voor Breda daar wat zwaar op de maag en betalen de streekreizigers daar een deel van de rekening via het schrappen van veel ritten.
Ja dat krijg je als je niet primair richt op het bieden van ov. Wat een flauwekul. Als ze zonodig willen testen met electrische bussen, betalen ze dat maar van een ander potje.
men wil popiejopie overkomen....
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Mr-W »

Frans F schreef:
huibf schreef:Vandaag bij toeval, ik let er nooit op, inhuur op de 153 (of de 152...). Geen handhelds, was een oude, slecht ontstickerde, witte Hermes 2024 van Diamond.
Kwam net aangereden op de uitstapperrons in Eindhoven om 8.27 toen ik de bus ervóór uitstapte.
Was dat niet de rit 1017 van lijn 156? Die rijdt met een inhuurbus zonder handhelds vlak voor de gewone rit 1013 uit.

Bussen zonder handhelds zijn overigens een bron van zwartrijden aangezien iedereen beweert een abonnement op zijn kaart te hebben staan. Dat zal met de nieuwe concessie wel veranderd worden als Arriva straks zelf opbrengstverantwoordelijk wordt.
Dat noem ik geen zwartrijden,ik heb dalkorting+leeftijdskorting waardoor ik voor de hele rit vanaf Den Bosch naar Eindhoven €2,67 zou betalen. Ga dan echt geen ritkaartje kopen en anders krijgt Arriva gewoon van mij een verzoek voor restitutie als je verplicht een ritkaartje moet kopen.

@huibf,dat doen wij ook met ons Phileasproject, SRE had er ook voor kunnen kiezen om gewone gelede bussen in te zetten. Ergens ben ik wel blij dat Breda met die bussen gaat rijden,zo kan de gemeente Helmond niet meer populair lopen doen door daar de hele stadsdienst met elektrische bussen uit te voeren.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door huibf »

Volgensmij zijn de phileasbussen niet bekostigd uit OVgelden
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door fogeltje »

Wat was Hermes 2024 voor een bus? Was dat een van die Hanje ST2000 bussen? Wist niet dat Diamond ex-Hermes had. Ter compensatie van die bus met brandschade?
"Een touringcar is geen bus"
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Etienne »

fogeltje schreef:Wat was Hermes 2024 voor een bus? Was dat een van die Hanje ST2000 bussen? Wist niet dat Diamond ex-Hermes had. Ter compensatie van die bus met brandschade?
Zal een typefoutje zijn, want Diamond Tours heeft wel de 8024 van Hermes overgenomen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door fogeltje »

Kunnen die een kleine bus dan gebruiken?
"Een touringcar is geen bus"
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

Mr-W schreef: Dat noem ik geen zwartrijden,ik heb dalkorting+leeftijdskorting waardoor ik voor de hele rit vanaf Den Bosch naar Eindhoven €2,67 zou betalen. Ga dan echt geen ritkaartje kopen en anders krijgt Arriva gewoon van mij een verzoek voor restitutie als je verplicht een ritkaartje moet kopen.
De oplossing waar Arriva aan denkt is om de chauffeurs van de extra touringcars zonder chipapparatuur te voorzien van een zelfde controle apparaatje als de conducteurs in de Arriva-treinen nu hebben. De touringcars gaan dan uitrijden vlak voor de reguliere bus en nemen alleen de passagiers op met een geldig abonnement en eventueel degenen die een los kaartje kopen. Wie op saldo reist wordt dan verwezen naar de er achter rijdende reguliere bus.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door marvinkok »

De versterkingsbussen in Twente tijdens de spitsen hadden sowieso altijd al een bord voor de vooruit met "Alleen voor abonnementshouders". Dat was natuurlijk met name uit de periode voor de OVC, want de versterkingsbussen reden zonder stempel en kaartjes. Later hadden die versterkingsbussen ook gewoon Infoxx etc dus kon je ook gewoon op saldo reizen, maar kaartjes kopen kon nog altijd niet.
sealynx
Berichten: 79
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 11:17

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door sealynx »

Iemand enige idee of weer de huidige rood/grijze huisstijl van de bussen is voorgeschreven? En of men er nu wel aan gedacht heeft er een merk aan vast te knopen? Ik blijf het verwarrend vinden, dat de vervoerder op de bussen maar heel klein staat genoemd, terwijl je daar wel moet zijn voor reisinformatie, klachten, klantenservice, etc. En dan helemaal verwarrend, dat dezelfde huisstijl helemaal niet betekent dat je bij één adres voor al je zaken terecht kunt.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

@sealynx
Bij mijn weten verandert er wat dit betreft niets.
Zijn ook nooit klachten over geweest, althans niet bij het ROB.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door fogeltje »

Frans F schreef:
Mr-W schreef: Dat noem ik geen zwartrijden,ik heb dalkorting+leeftijdskorting waardoor ik voor de hele rit vanaf Den Bosch naar Eindhoven €2,67 zou betalen. Ga dan echt geen ritkaartje kopen en anders krijgt Arriva gewoon van mij een verzoek voor restitutie als je verplicht een ritkaartje moet kopen.
De oplossing waar Arriva aan denkt is om de chauffeurs van de extra touringcars zonder chipapparatuur te voorzien van een zelfde controle apparaatje als de conducteurs in de Arriva-treinen nu hebben. De touringcars gaan dan uitrijden vlak voor de reguliere bus en nemen alleen de passagiers op met een geldig abonnement en eventueel degenen die een los kaartje kopen. Wie op saldo reist wordt dan verwezen naar de er achter rijdende reguliere bus.
Maar dan ga je vreemde situaties krijgen dat je soms in een touringcar wel mag instappen zonder abonnement (en hoe gaat een chauffeur dit controleren?) en soms niet. Want soms rijden touringcarren reguliere ritten (zie lijn 99 Nijmegen - Uden). Je kunt dan echt niet verlangen dat mensen zonder abonnement maar een kwartier wachten op de volgende bus.

Dat "alleen voor abonnementshouders" heb ik overigens vroeger bij Hermes (of BBA) op lijn 21 ook wel eens gezien, maar alleen inderdaad als een rit versterkt reed met een extra bus. Is wel erg lang geleden overigens.
"Een touringcar is geen bus"
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

fogeltje schreef: Maar dan ga je vreemde situaties krijgen dat je soms in een touringcar wel mag instappen zonder abonnement (en hoe gaat een chauffeur dit controleren?) en soms niet. Want soms rijden touringcarren reguliere ritten (zie lijn 99 Nijmegen - Uden). Je kunt dan echt niet verlangen dat mensen zonder abonnement maar een kwartier wachten op de volgende bus.
Touringcars voldoen in het algemeen niet aan de in het bestek gestelde eisen m.b.t. OV-chipapparatuur, lage instap, airco, etc. voor de reguliere bussen. Verder verbiedt het bestek dat een versterkingsbus (die niet aan alle eisen hoeft te voldoen) zelfstandig een rit uit de dienstregeling uitvoert i.p.v. van een reguliere bus. Een versterkingsbus mag dus alleen rijden als aanvulling op een reguliere bus in dezelfde rit.

Wat lijn 99 betreft is het wellicht meer tricky, daar is maar een halfuurdienst bestelt door de Provincie Brabant, ook in ochtendspits. De extra tussenritten worden als ik me goed herinner uitgevoerd voor rekening van de regio SAN, dus daar gelden de genoemde Brabantse regels dan niet voor.

Ter info nog even uit het bestek:
B.1 Versterkingsrit: Uitbreiding van een bestaande Rit met een of meer voertuigen die op nagenoeg hetzelfde tijdstip rijden als een in de Dienstregeling gepubliceerde Rit (maximaal 5 minuten voor of na de reguliere Rit). NB: een versterkingsrit vormt altijd een aanvulling op en nooit een vervanging van een in de Dienstregeling gepubliceerde Rit.

C.5.3 Een Bus is gedurende de Concessie niet ouder dan 12 jaar (gerekend vanaf datum op deel 1 van het kentekenbewijs).

C.5.5 Een Auto is gedurende de Concessie niet ouder dan 10 jaar en 2 maanden (gerekend vanaf datum op deel 1 van het kentekenbewijs).

C.5.6 In afwijking van artikel C.5.2 en C.5.4 moet Materieel dat uitsluitend wordt ingezet op Versterkingsritten voldoen aan minimaal de Euro III-norm (Bussen) respectievelijk de Euro 3-norm (Auto's). De leeftijdseisen zoals gesteld in artikel C.5.3 en C.5.5 gelden ook voor Materieel dat wordt ingezet op Versterkingsritten.
De eisen voor versterkingsbussen (die er in de huidige concessie niet zijn) zijn in het bestek terecht gekomen op verzoek van het Reizigersoverleg naar aanleiding van de vele klachten over Diamond.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door fogeltje »

Zover ik weet zijn die extra ritten momenteel juist van de provincie. Deze ritten reden oorspronkelijk tussen Grave en Nijmegen. Hetzelfde geldt voor de zaterdagritten. Hier reed men eerst 1x per uur.
"Een touringcar is geen bus"
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

Vanaf 2015 komen er wat Brabant betreft twee reguliere ritten Uden-Nijmegen per uur op ma-za overdag (ook in de spits) en daarbuiten om het uur. Of het SAN daarnaast ook nog ritten uitvoert is totaal onduidelijk.
Laatst gewijzigd door Frans F op za 18 jan 2014, 10:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Mr-W »

Frans F schreef:
De eisen voor versterkingsbussen (die er in de huidige concessie niet zijn) zijn in het bestek terecht gekomen op verzoek van het Reizigersoverleg naar aanleiding van de vele klachten over Diamond.
Wat voor klachten moet ik dan aan denken,vind vooral hun materieel oud maar de service van de chauffeurs is volgens mij beter dan die van Arriva Chauffeurs.
Heeft Diamond Tours ook website,want volgens mij zijn ze goedkoper dan andere toerboeren. Heb het idee om bus bij hun te huren als we een schoolreisje moeten organiseren. Andere kandidaten zijn Connexxion Tours , Van Gerwen Reizen uit Veldhoven of Twintours.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

Mr-W schreef: Wat voor klachten moet ik dan aan denken,vind vooral hun materieel oud maar de service van de chauffeurs is volgens mij beter dan die van Arriva Chauffeurs.
Het ging inderdaad om de slechte kwaliteit van bussen. Een van de zwarte gelede bussen reed bijv. een paar jaar geleden in een strenge vorstperiode twee weken lang op de 156 met een kapotte verwarming zodat de reizigers zaten te klappertanden van de kou. Verder veel klachten over defecte deuren, defecte verlichting, etc.

Ik weet overigens niet wat Diamond op dit moment heeft rondrijden, maar als ze straks OV willen blijven rijden zullen ze toch bussen van maximaal twaalf jaar oud moeten hebben.

Met de chauffeurs is weinig mis, sommigen werden trouwens in de zomer door Arriva ingehuurd als het eigen personeel met vakantie was. De enige klacht was dat de chauffeurs het tariefsysteem, de diverse kaartjes en de zones niet kenden.

Ze hadden vroeger een eigen website, maar die kan ik niet meer vinden.
Laatst gewijzigd door Frans F op za 18 jan 2014, 10:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Mr-W »

Frans F schreef:
Mr-W schreef: Wat voor klachten moet ik dan aan denken,vind vooral hun materieel oud maar de service van de chauffeurs is volgens mij beter dan die van Arriva Chauffeurs.
Het ging inderdaad om de slechte kwaliteit van bussen. Een van de zwarte gelede bussen reed bijv. een paar jaar geleden in een strenge vorstperiode twee weken lang op de 156 met een kapotte verwarming zodat de reizigers zaten te klappertanden van de kou. Verder veel klachten over defecte deuren, defecte verlichting, etc.

Daarnaast betaalde de Provincie via de DRU-prijs voor nieuwe bussen en dan kun je het niet maken sloopbussen uit Utrecht in te zetten, dat riekt naar oplichting.
In de SRE hebben we Twin Tours, een net bedrijf alleen zette tot minstens Mei 2013 een B88 in op buurtbus versterking en rijdt ook met dezelfde gelede touringcar als DiamondTours NS ritten en andere toeringcarren uit de jaren 90. Alleen EMA rijdt hier met fatsoenlijke touringcars op NS dienst.

Het Pendelbusje Helmond Brandevoort-Helmond wordt uitgevoerd door EHAD/Bergerhof Tours met reserve taxibusjes, deze bussen hebben geen airco of goed functionerende verwarming en hebben nauwelijks bagageruimte. Lijn 52 Helmond, Brouwhuis - Brandevoort functioneert dan als luxe en betaalde versterking omdat er maar 8 mensen die zo'n busje kunnen en als hij vol is kun je een half uur wachten.Je wordt er door NS-ers ook naartoe gestuurd als het pendelbusje vol zit, maar treinkaartjes zijn NIET geldig in die bus.
Volgens mij staat er in de concessie treinvervangend vervoer dat er materieel van touringcarkwaliteit ingezet moet worden,en dus geen Taxibusjes die voor stap en voetbalvervoer gebruikt worden.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

Voor Arriva rijdt ook vaak Dortmans uit Schijndel, die mannen hebben prima touringcars maar zijn inderdaad duurder dan Diamond. Van Driel rijdt nog steeds op lijn 162, ook met hun bussen is niks mis.

Het probleem is dat leeftijd niet altijd wat zegt, veel touringcars maken jaarlijks maar weinig kilometers en kunnen dus best lang mee. Anderzijds bussen zoals Diamond die had van 22 jaar oud, die al die jaren 24/7 in Utrecht op de stadsdienst zijn afgeragd kan echt niet.
Laatst gewijzigd door Frans F op za 18 jan 2014, 12:18, 2 keer totaal gewijzigd.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

Mr-W schreef: Volgens mij staat er in de concessie treinvervangend vervoer dat er materieel van touringcarkwaliteit ingezet moet worden,en dus geen Taxibusjes die voor stap en voetbalvervoer gebruikt worden.
Het begrip "touringcarkwaliteit" als zodanig is natuurlijk erg rekbaar, de vraag is dus of een taxibusje daar wel of niet onder valt. Overigens moet ik zeggen dat mijn ervaring met treinvervangend vervoer rond Den Bosch wat betreft kwaliteit van de bussen goed is, het probleem is alleen dat er vaak te weinig bussen zijn.

Het liefst zou je willen dat er gezond verstand gebruikt wordt en je niet alles tot in detail in een concessie moet voorschrijven, maar de ervaring leert dat er altijd lieden zijn die dan misbruik gaan maken. Vandaar dat de Provincie in de nieuwe concessie nu eist dat versterkingsbussen niet ouder dan 12 jaar mogen zijn, terwijl sommige weinig gebruikte touringcars van 15 jaar nog prima inzetbaar zouden zijn.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Mr-W »

Zal bij de volgende werkzaamheden eens foto's maken van trein vervangend vervoer.overigens wordt NS personeel meestal door EMA vervoerd met de nieuwste generatie sprinters,al kan EMA ze natuurlijk uit de showrooms hebben geplukt. EHAD is volgens mij mede vanwege die reden van Lijn 25 Veghel Busstation - Helmond Station afgekickt,Taxibus materieel was van Diamond Tours kwaliteit. EHAD heeft ook goede busjes maar die zetten ze nooit in voor contractvervoer,alleen als klanten als privépersoon een taxibus boeken. :roll:
Eigenlijk zou de vervoerder richting hun klanten er al voor moeten zorgen dat er fatsoenlijke versterking gebruikt wordt. Den Oudsten Alliance is bijvoorbeeld prima mits het een ex-interliner is of als de toerboer er fatsoenlijke stoelen in heeft gezet.(dus niet dat ding van Diamond Tours !)
Afbeelding
http://www.busfoto.nl/foto/displayimage ... =724&pos=3
Afbeelding
http://www.busfoto.nl/foto/displayimage ... 51&pos=111
Laatst gewijzigd door Wubbo op za 18 jan 2014, 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door fogeltje »

Frans F schreef:Vanaf 2015 komen er wat Brabant betreft twee reguliere ritten Uden-Nijmegen per uur op ma-za overdag (ook in de spits) en daarbuiten om het uur. Of het SAN daarnaast ook nog ritten uitvoert is totaal onduidelijk.
2x per uur in de spits is echt niet toereikend. Diamond reed niet voor niets met TWEE gelede touringcarren één rit, ook de bussen erom heen zaten vol, in de ochtend. In de middagspits zou de rit van 17:11 wellicht opgeheven kunnen worden, maar de reizigersaantallen zijn de grillig om de bus van 16:11 en 16:41 op te heffen. Sterker nog, ik zou de bus van 17:11 wellicht opheffen en terug inleggen om 17:41 (voor studenten die om 17:30 klaar zijn). De bus van 17:56 zit namelijk altijd ramvol en heeft wel eens vaker mensen moeten weigeren. De rit van 16:11 was soms goed vol, soms minder. Maar als hij wegviel, dan had de rit van 16:26 altijd een probleem.

Je kunt alleen in de spits gaan schrappen als de studentenkaart wordt afgeschaft, want dan daalt het reizigersaantal wel genoeg. Als de plannen rond Gemert-Boxmeer doorgaan dat het ook wat studenten scheelt.

Huib had gemeld dat in de nieuwe KAN-concessie was vastgelegd dat de huidige situatie (gedeelde lijn) minstens tot einde KAN-concessie gehandhaafd gaat blijven.
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten