Julia's

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Julia's

Bericht door Vinny »

Op Amsterdam Centraal is een nieuwe eetgelegenheid erbij gekomen, Julia's. Voor mensen die behoefte hebben aan een pastamaaltijd: dit is de place to be.
Zelfs voor iemand die niet zo'n geweldige liefhebber van pasta is, moet ik zeggen: het is goed klaargemaakt en lekker. Het is ook voor mensen met een kleine beurs betaalbaar: € 5,00 voor de meeste pasta's. Enige kritiekpunt is dat de porties een beetje te weinig zijn voor een hele warme maaltijd. Voordeel: je kunt de pakjes ook in de trein meenemen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Julia's

Bericht door BR628 »

Vinny schreef:Enige kritiekpunt is dat de porties een beetje te weinig zijn voor een hele warme maaltijd.
Volgens mij kan je bij de Albert Heijn to go ook kant-en-klaar maaltijden halen (wat die kosten weet ik niet, aangezien ik die kant-en-klaar maaltijden alleen bij een gewone AH haal), maar bij de AH to go hebben ze in ieder geval wel een magnetron. Is dat dan niet vele malen goedkoper dan bij de nieuwe toko?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Julia's

Bericht door Wubbo »

Julia's roept dat het eten binnen 5 minuten klaar is. Die magnetronmaaltijden van AH moeten ook ongeveer zo'n periode de magnetron in, dus het zal elkaar zeker niet veel uitmaken.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Julia's

Bericht door BR628 »

Alleen vraag ik me af hoe het zit met de hoeveelheid eten dat je krijgt bij Julia. En ook de prijs zal ongetwijfeld wel verschillen. Beide in t voordeel van de AH To Go i assume.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Julia's

Bericht door Wubbo »

In prijs scheelt het in ieder geval niet veel, afhankelijk van welke maaltijd je hebt bij de To Go natuurlijk. De hoeveelheid en kwaliteit kan ik niet beoordelen, ben er nog niet geweest ;-)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Julia's

Bericht door Geert »

Hoe smaken die opwarmdingen van de AH to Go eigenlijk? Heb er nog nooit eentje op, flans meestal zelf wel wat in elkaar :P
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Julia's

Bericht door tsov »

Ik vind die kant-en-klaar maaltijden eigenlijk ook net te weinig :P Maar dat kan ook aan mij liggen :mrgreen:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Julia's

Bericht door Daniel »

Tja, zo'n kant en klaar maaltijd van AH is inderdaad maar net genoeg ja. Maargoed, degenen die voor iets Italiaans door moeten gaan zijn nou niet echt geweldig in smaak, vindt ik dan. De rest smaakt best aardig.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Julia's

Bericht door JeePee »

Die AH kant en klaartjes zijn veel te klein. Ikzelf mag toch wel graag zo'n AH 900g lasagne opeten. Dat gaat er altijd wel in.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Julia's

Bericht door Suus »

Waar zit die tent dan? Ik heb hem niet gezien in de westtunnel of bij de oostelijke ingang :?

Overigens, informatie over die tent van de site van Station Leiden:
De eerste Julia, een nieuw pasta-restaurant voor op het station, is op 19 november 2008 geopend op station Amsterdam-Centraal. Daarna komt Julia's op negen grote andere stations, o.a. op Proefstation Leiden.

Vijf vragen aan Fleur van der Pijl, innovatiemanager bij Servex.



1Vanwaar het idee?
,,Uit klantenonderzoek blijkt dat men op het station naast de reeds bestaande broodjes- en snackzaken ook behoefte heeft aan warme, verantwoorde maaltijden. Ook wil de reiziger vaker kunnen zitten bij het eten.''
2 Waarom een pasta-restaurant?
,,Italiaans eten is het favoriete buitenlandse eten van de Nederlander. Wokrestaurants en noodlezaken bij de vleet, een snel pastarestaurant kende ik nog niet.''
3 Hoe moet ik me het eten bij Julia's voorstellen?
,,De reiziger moet bij Julia's het gevoel krijgen dat er een Italiaanse mama kookt. In de open keuken wordt het eten voor je neus bereid, in 3,5 minuut is het klaar. Je kan kiezen uit drie soorten pasta's en zeven sauzen.
4 Dat zal wel wat kosten, zeker.
,,De prijzen variëren van €4,50 tot €5,50, afhankelijk van de soort saus.''
5 Hoe Italiaans is Julia's?
,,Ik heb een Italiaanse fooddesigner ingeschakeld. Pasta en sauzen worden in Italië gemaakt.''

Link
Die AH K&K maaltijden zijn altijd precies goed bij mij, ze zijn alleen wat flauw. Gelukkig hebben we daar peper voor :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Julia's

Bericht door Vinny »

In de westtunnel naast het Grenswisselkantoor (dus vlakbij de nieuwe kaartverkoop-balies). Langzamerhand begint Amsterdam Centraal wat allure terug te krijgen; maar het is er nog lang niet...; Ik zou willen dat de verbouwing eens wat opschoot...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Julia's

Bericht door Stefan »

Hmm, ik ben benieuwd. Binnenkort toch eens proberen dan. Ik hou ook wel van Italiaans eten! :mrgreen:

3,5 minuut is trouwens wel een aantrekkelijke tijd. Ben benieuwd hoe vaak dat gehaald wordt. ;)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Julia's

Bericht door Vinny »

Nou ik werd toch wel binnen vijf minuten voorzien van een warme maaltijd. En dat vlak voor het uitbreken van de avondspits (rond de klok van 17:00).
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Julia's

Bericht door Daantje »

De meeste kant en klaar maaltijden van de AH to go komen (mits niet in de bonus) ook wel in de richting van vijf euro. Daar hoef je het dus niet voor te laten.

De nasi en de pasta ham/kaas en kruidenkaas zijn wel te eten maar als ik het zelf maak vind ik het lekkerder en dan eet ik ook een stuk meer. Als ik onderweg ben heb ik alleen meestal wel minder honger dan als ik thuis ben dus dat heft elkaar wel op. Als je snel, kant en klaar en lekker wil eten dan raad ik de maaltijdsalades van de AH aan.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Julia's

Bericht door M57 »

Ze sloten al voor 20.30 :cry:
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Julia's

Bericht door Bastiaan »

Later dan dat heeft een mens normaal gesproken ook geen behoefte meer aan pasta, me dunkt :wink:
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Julia's

Bericht door Karl »

Bastiaan schreef:Later dan dat heeft een mens normaal gesproken ook geen behoefte meer aan pasta, me dunkt :wink:
Want als je daarvoor in de trein zit, kun je immers gebruik maken van het alom bekende bordrestaurant...
Het is een spectrum.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Julia's

Bericht door Wubbo »

Italianen beginnen pas om 20.00 uur met avondeten, dus als je dan echt een goed Italiaans restaurant wil zijn moet je ook wat langer open dan dat ;-).
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Julia's

Bericht door Bastiaan »

Karl schreef:Want als je daarvoor in de trein zit, kun je immers gebruik maken van het alom bekende bordrestaurant...
Ha, ha. Nou, dan las je toch een eetpauze in tijdens je reis? Wachten met eten tot acht uur houd ik niet uit ...
Wubbo schreef:Italianen beginnen pas om 20.00 uur met avondeten
Italianen, ja :wink:
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Julia's

Bericht door Karl »

Bastiaan schreef:Ha, ha. Nou, dan las je toch een eetpauze in tijdens je reis? Wachten met eten tot acht uur houd ik niet uit ...
En dan dineren in de Stationsrestauratie? Dat jij niet kan wachten tot acht uur hoeft niet te betekenen dat anderen dat niet doen.

Volgens mij zie je steeds meer dat - ook Hollanders - niet meer om zes uur stipt bij moeder de vrouw aan tafel zitten, maar dat tijden veel flexibeler worden. Vergaderingen duren overigens zo tot een uur of zeven en dan wil je daarna nog iets kunnen eten...

En als je bij Qbuzz werkt, dan moet je tot 's avonds laat nog vertrekstaten uitsnijden, flauw, sorry.
Het is een spectrum.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Julia's

Bericht door JeePee »

En op zaterdag... Dus voor wie eens ons kantoor wil bezoeken. Ik ben er nog wel even :) :) :) . On-topic *kuch*. Ik eet eigenlijk altijd na 20:00 uur (ook al voor ik hier werkte), dus ik zou zeker behoefte hebben aan een pastaboer die tot 21:00 / 22:00 uur open is. Gisteravond ben ik ook pas om 21:15 ofzo een pizzatent gaan zoeken tijdens mijn 'werkoverleg' met Arriva DAV. We waren zeker niet de enige op dat moment...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Julia's

Bericht door Suus »

Wat te denken van studenten die om acht uur 's avonds pas klaar zijn met college's? Dan haal ik een hapje eten op het station, maar in Amsterdam bestaat de keuze uit Pizza, Patat of Hamburgers (nee, geen pannekoeken :lol: ), dus Pasta op dat tijdstip zou ik niet erg vinden :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Julia's

Bericht door Justin »

tsov schreef:Ik vind die kant-en-klaar maaltijden eigenlijk ook net te weinig :P Maar dat kan ook aan mij liggen :mrgreen:
Nee hoor, ik pas alleen 2.5 keer in jou :p. (zegt niks, kan ook best veel eten ;))

Misschien van de week maar eens proberen.

En ik was zo gewend om om 19.30 te gaan eten, dat is nu 18.00 geworden en veel te vroeg.... :roll:
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Julia's

Bericht door Jurjen »

Laat ik dan nog even zeggen dat ik blij ben dat ze schijnbaar niet voor kwantiteit à la de SuperSize menu's van bekende frietjesfabrieken gekozen hebben. Ik betaal toch liever 5 euro voor wat minder lekkere pasta dan voor een hoop simpele niet-zo-geweldige pasta.

Binnenkort maar eens proberen, samen met een bakje heerlijke Afbeelding Cappuccino. Smeriger dan die smaakloze, overgare, überzoute bakjes prut van AH kan het nooit zijn... ;-)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Julia's

Bericht door Suus »

Ik liep er vandaag dus langs, kijk even naar binnen, en...

zie daar gewoon een oud-collega van de McDo in Alphen aan den Rijn van me die ik al maanden niet meer had gezien in een pannetje roeren :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten