(BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door tsov »

klaxxon schreef:Hoe is het mogelijk dat een bus van een concurrent, in Friesland, de bestemming van Connexxion kan tonen in de Zaanstreek? :roll:
't Antwoord op de vraag is al gegeven, maar even een correctie: de foto is op Marken gemaakt (7181 is ook een Waterlandse bus) :wink:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Daantje »

Waar lijn 128 Naaldwijk Verdilaan - Delft station centrum in 2007 structureel te vroeg was, is ie nu steeds te laat :? Vanmorgen al de bus van 8.35 uur richting Naaldwijk die pas om 8.40 uur op het station aankwam vanwege een aanrijding, vanmiddag de bus van 17.04 die pas om 17.10 uur kwam. Normaal kan je dan dagdag zeggen tegen je trein maar deze had gelukkig voor mij nu ook +5 ;)
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door mb90 »

Vanmiddag had ik weer net als donderdag en maandag een O408 op mijn vaste terugreis met Arriva-Buslijn 92. 8-) Net als maandag was het nu de 1121. Het enige verschil was dat de lamp voorin nu niet meer knipperde, maar gewoon uit stond.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39166
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Daniel »

De Qbuzz 1031 schijnt vanmiddag in Zevenhuizen zwemles genomen te hebben, de bus is daar gespot met z'n kont in de sloot en de voorkant in de lucht. Oeps...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Daan »

Goed begin is het halve werk... :lol:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Geert »

Vanavond rond kwart voor 11 zag ik bij Schiedam Centrum een Berkhof-600'je op lijn 38. Ze rijden gelukkig nog (alleen meestal niet als ik die bus moet hebben) :P.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Raymond »

Een omleiding in Eindhoven zorgt nog steeds voor rare uitschieters met vertragingen. Over het algemeen rijdt het allemaal rond met ongeveer +7 op lijn 1, ik zag alleen een opvallende uitschieter op lijn 9 die met 20 minuten vertraging van het station is vertrokken (halfuursdienst)

Verder is CXX9177 (Citaro Geleed) aangekomen in Eindhoven en al bestickerd (maar dan wel in de oude Hermes kleuren). Dat is dan de eerste bus die ergens anders vandaan komt die hier vanaf 14/12 gaat rijden..
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Marc »

Vanmorgen wederom een gelede bus in Heerlen, dit keer een blauw-witte BBA'er met nummer 833.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Stefan »

Had vanochtend de BSAG 4386 weer. Fijn wagentje blijft het, die MAN Lion's City GL. :mrgreen: Maar dat 'ie 75 cm langer is dan een 'gewone' gelede bus, merk je niet echt vind ik. ;)

Best irritant is overigens dat de 2e deur door de chauffeur bediend wordt, en als de chauffeur deze deur open (of dicht doet), doet de 4e deur hetzelfde. Dus dat was net koukleumen op het station aangezien we 5 minuten lang met een open deur stonden. :p
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Suus »

In Amsterdam staat er een mandje met schuimpjes en kruidnootjes op de balie van de conducteur , in ieder geval gisteren en vandaag :P Leuk!
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Stefan »

Dus niet lastig zijn of overlast bezorgen, dan krijg je een schuimpje of een kruidnootje naar je hoofd gegooid. :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Geert »

Weer wat nieuwe busjes voor BRU streek: zag vanmiddag uit het Buys Ballotlaboratorium op de Uithof (in Utrecht) drie gele Amba's achter elkaar over de A27 richting het zuiden rijden :)
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Karl »

Op lijn 195 (Utrecht - Rotterdam vv) reed zowaar weer een MB Integro Interliner, als dat weer structureel wordt, ga ik weer met 195, maar dat zal wel niet. CXX heeft z'n best gedaan om de Utrecht amba's te onderscheiden van de rest, maar ik zag op Capelsebrug een Utrecht amba met 292 (Rotterdam - Lekkerkerk; een lijn die toebehoort aan de Zuid-Hollandse concessie Duin- en Bollenstreek/Leiden Rijnstreek/Midden-Holland) op de displays...
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Daantje »

Ik zag net bus 173 Rotterdam Centraal - Zoetermeer Centrum West rijden met een Alliance, zie je niet vaak.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door mb90 »

Op RET-lijn 70 en 76 reed nog een van de laatste Berkhofjes rond, de 635. Uitgerekend op 2 lijnen waar normaal alleen lagevloersbussen horen te rijden. De enige verklaring die er zou kunnen zijn, is dat de bus erop beland is nadat hij als pendelbus fungeerde tussen de metrostations Zuidplein en Slinge toen daar vanmorgen een kabelbrandje was.

Volgens een CXX-chauffeur van stalling Ridderkerk op lijn 187 vanuit Barendrecht naar het Zuidplein werden vandaag de MAN Lion City's opgehaald door een aantal chauffeurs.
Dat ik overigens met lijn 187 reisde vanmiddag was overigens niet de bedoeling. Het kwam doordat buslijn 92 er na 10 minuten nog niet was en ik daarom maar naar het veiligterrein van Barendrecht gelopen ben. Die rit met lijn 187 betekende wel toevallig een rit met 1 van de 3 ex-Oostnet Alliance's die hier nog rijden, namelijk de 2249. Dat zal zeer waarschijnlijk wel mijn laatste rit geweest zijn met deze bus.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39166
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Daniel »

Karl schreef:Op lijn 195 (Utrecht - Rotterdam vv) reed zowaar weer een MB Integro Interliner, als dat weer structureel wordt, ga ik weer met 195, maar dat zal wel niet
Naar het schijnt is het toch echt de bedoeling dat de provincie Ambassadors niet meer op lijnen als 195 ingezet gaan worden die nogal ver buiten het concessiegebied provincie Utrecht komen :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Karl »

Oh, wat zal daar dan ingezet worden?
Het is een spectrum.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door mb90 »

Er zijn Volvo 8700'tjes aangeschaft door de provincie, dus hopelijk worden die daarvoor gebruikt. Een aantal daarvan zitten nu al in Uithoorn voor lijn 130 (Uithoorn - Breukelen), maar ik hoop dat er nog wat over zal zijn voor de 195.

En de Integro van de stalling Krimpen (de 2729) reed overigens vanmiddag op lijn 94 (Capelle Hoofdweg - Rotterdam Alexander) net als de geel-witte Alliance 2239. Dat wordt toch een wereld van verschil voor de mensen voor die lijn als ze na 14 december een Citaro van de RET voor hun neus krijgen.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Stefan »

Rijdt de 2729 vanuit Krimpen? Ik dacht dat 'ie gewoon nog in Ridderkerk zat, die rijden ook op de 94.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door mb90 »

Dat dacht ik dus ook omdat de 2729 hier vaker gezien heb, maar het leek me wat ver om vanuit Ridderkerk alleen deze lijn te rijden. De andere bus die op lijn 94 reed, de 2239, komt namelijk wel uit Krimpen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21334
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Meltrain »

Daantje schreef:Ik zag net bus 173 Rotterdam Centraal - Zoetermeer Centrum West rijden met een Alliance, zie je niet vaak.
Hoogstwaarschijnlijk is dat de 2323. :wink: Die heb ik de afgelopen weken als vaker op deze lijn gezien. :D
Verder wilde vanmiddag een vrouw op lijn 44 bij de halte Nieuwe Binnenweg betalen met een briefje van €50,-. :shock:
De chauffeur vond dit niet zo'n goed idee en na een lange discussie stapte mevrouw toch maar uit. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Geert »

meltrain schreef:Verder wilde vanmiddag een vrouw op lijn 44 bij de halte Nieuwe Binnenweg betalen met een briefje van €50,-. :shock:
Zo gek is dat niet; in veel winkels betalen mensen ook met grote biljetten van 50 euro (zeker als net het loon uitbetaald is). Kennelijk zijn die mensen te lui om op de pinautomaat te kiezen voor biljetkeuze (of ze hebben gepind bij een automaat waar dat niet kan) :P
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Stefan »

mb90 schreef:Dat dacht ik dus ook omdat de 2729 hier vaker gezien heb, maar het leek me wat ver om vanuit Ridderkerk alleen deze lijn te rijden. De andere bus die op lijn 94 reed, de 2239, komt namelijk wel uit Krimpen.
De 2239 zit als het goed is ook nog in Ridderkerk, ik zal 't vanavond even navragen. :)

Ridderkerk had eerst de 2800, en Krimpen de 2239 en die zijn toen omgeruild als het goed is. Maar weet dus niet zeker of de 2239 ook weer terug is naar Krimpen.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door tsov »

Karl schreef:Oh, wat zal daar dan ingezet worden?
Hoogstwaarschijnlijk gewone Amba's... Want de lagevloereis blijft wel... :neg:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Chauf21 »

Gisteravond zowaar een controle ín de RET-Randstadrail gehad :o
En de DRIMS-borden van het nog in aanbouw zijnde Randstadrailstation Berkel Westpolder functioneren al :D
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten