Foto's op de Wiki

Hier kunnen vragen worden gesteld of discussies worden gehouden over de wiki. Inhoudelijke wijzigingen kunnen in de wiki zelf gemaakt worden.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Foto's op de Wiki

Bericht door fogeltje »

Wubbo schreef:
fogeltje schreef:Waarom moeten ze weg? Veel beter vind ik om ze gewoon te gaan gebruiken. Als je een foto in een infobox vervangt, dan kan de rest misschien nog in een galerij. Bovendien is "beter" soms subjectief. Ik denk dat je per foto gewoon moet gaan beoordelen of het "goed genoeg" is en kijken of de pagina waar het op kan niet misschien al teveel heeft.
Omdat verwijderen van pagina's (ook van foto's) allemaal handwerk is: wat doen we met al deze foto's? Ze staan mij op zich niet in de weg, maar ik weet niet wat anderen er van vinden.
Wat mij betreft mogen ze dus blijven staan, mij staan ze ook niet in de weg. Sterker nog, als iemand een "betere" foto in de Infobox zet ben ik er voor dat je de oude foto ergens onderin in een galerij toevoegt. Beetje plaatjes is nooit verkeerd.
"Een touringcar is geen bus"
Roelof88
Berichten: 408
Lid geworden op: wo 24 dec 2008, 14:05

Re: Foto's op de Wiki

Bericht door Roelof88 »

In de [wiki]Categorie:Verwijderen[/wiki] staan naast foto's ook nog andere pagina's die verwijderd kunnen worden, waaronder ongebruikte categorieën en sjablonen. Deze staan onder het kopje ondercategorieën en als je op volgende 200 klikt (dus de tweede pagina onder de kopjes B, C, D, E, F, G, H, I, L, M, O, S, T, V, W, Z).

Als de foto's kunnen blijven staan, kan het dan niet als volgt opgelost worden:

Alle pagina's in de verwijdercategorie (behalve de foto's met het voorvoegsel Overleg bestand:) verwijderen en vervolgens een botje de [[Categorie:Verwijderen]] weer van de fotopagina's laten verwijderen? Dan is in ieder geval de verwijdercategorie weer leeg (het heeft overigens voor mij geen haast).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Foto's op de Wiki

Bericht door Daniel »

De overlegpagina's van die bestanden kunnen natuurlijk sowieso wel weg. Als een foto echt weg moet is het handiger de bestandspagina zelf in Categorie:Verwijderen te zetten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Foto's op de Wiki

Bericht door Ardan »

Ik vind het eerlijk gezegd wel zo netjes om de fotograaf een berichtje te doen als zijn foto op de verwijdernominatie staat.
Ik doe ook maar wat
Roelof88
Berichten: 408
Lid geworden op: wo 24 dec 2008, 14:05

Re: Foto's op de Wiki

Bericht door Roelof88 »

Daniel schreef:Als een foto echt weg moet is het handiger de bestandspagina zelf in Categorie:Verwijderen te zetten.
Dat is inderdaad handiger en dat doe ik wel altijd op die manier. Dan komen ze in een galerij onder het kopje "Media in categorie Verwijderen" te staan. De 6 afbeeldingen (van R-net en de Breng trein) die ik in die categorie heb gezet staan onder dat kopje. Ik had deze er overigens ingezet vanwege mogelijke auteursrechtenschending.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Foto's op de Wiki

Bericht door fogeltje »

Roelof88 schreef:
Daniel schreef:Als een foto echt weg moet is het handiger de bestandspagina zelf in Categorie:Verwijderen te zetten.
Dat is inderdaad handiger en dat doe ik wel altijd op die manier. Dan komen ze in een galerij onder het kopje "Media in categorie Verwijderen" te staan. De 6 afbeeldingen (van R-net en de Breng trein) die ik in die categorie heb gezet staan onder dat kopje. Ik had deze er overigens ingezet vanwege mogelijke auteursrechtenschending.
Dat is natuurlijk altijd een goede reden (en moet m.i. snel gebeuren, dus misschien daarvoor aparte categorie maken?). Maar bij foto's waar het niet bij speelt lijkt me het niet perse noodzakelijk om ze te verwijderen, maar juist gebruiken. Als er een overdaad aan foto's voor één pagina is, kan men met de hand altijd nog een selectie maken.
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten