Toekomstvisie ov Noord-Holland Noord

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
CSA2
Berichten: 205
Lid geworden op: vr 13 sep 2013, 19:17

Toekomstvisie ov Noord-Holland Noord

Bericht door CSA2 »

Hallo OV-vrienden,

Voor een afstudeerproject wil ik een script schrijven omtrent een realistische visie voor dit deel van de provincie. En zou graag ook een realistische input willen zodat er een ov-visie ontstaat waar iedereen profijt van heeft i.p.v alles vraagafhankelijk maken zoals de provincie van plan is.

Mvgr,

CSA2
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Toekomstvisie ov Noord-Holland Noord

Bericht door Thom91 »

Wat is je achtergrond? Waarover wil je informatie? Wat is het doel van het onderzoek behalve een 'realistische visie'?
Komt wel goed schatje.
CSA2
Berichten: 205
Lid geworden op: vr 13 sep 2013, 19:17

Re: Toekomstvisie ov Noord-Holland Noord

Bericht door CSA2 »

Het doel is om erachter te komen of de basis van het bina 40 jaar oude lijnennet nog wel van deze tijd is en of vraagafhankelijk vervoer de juiste oplossing is terwijl er met de mogelijk zelfde financiën een solide vast netwerk te realiseren is. Het doel achter de scriptie is het uiteindelijk aanbieden aan de provincie.

Mvgr,

CSA2
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Toekomstvisie ov Noord-Holland Noord

Bericht door CamilleKreemers »

CSA2 schreef:Het doel is om erachter te komen of de basis van het bina 40 jaar oude lijnennet nog wel van deze tijd is en of vraagafhankelijk vervoer de juiste oplossing is terwijl er met de mogelijk zelfde financiën een solide vast netwerk te realiseren is. Het doel achter de scriptie is het uiteindelijk aanbieden aan de provincie.

Mvgr,

CSA2
zou je dan ook niet naar de provincie en gemeentes gaan hierover?
CSA2
Berichten: 205
Lid geworden op: vr 13 sep 2013, 19:17

Re: Toekomstvisie ov Noord-Holland Noord

Bericht door CSA2 »

Is ook de bedoeling, maar op dit forum zijn er veel gebruikers van ov te vinden. En ook dat is een deel van het onderzoeken.

Mvgr.

CSA2
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Toekomstvisie ov Noord-Holland Noord

Bericht door Suus »

Ik vrees alleen met grote vrezen dat de betreffende regio zeer slecht tot niet vertegenwoordigd is op deze webstek.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Toekomstvisie ov Noord-Holland Noord

Bericht door CamilleKreemers »

CSA2 schreef:Is ook de bedoeling, maar op dit forum zijn er veel gebruikers van ov te vinden. En ook dat is een deel van het onderzoeken.

Mvgr.

CSA2
oke, ik denk dat je sowieso moet weten wat de vervoervraag van reizigers zijn en dan ook potentiële reizigers.
Persoonlijk zou ik kijken naar verbindingen tussen plaatsen en buslijnen die je kan combineren. Iets in de trend van de huidige QLinklijnen. Snelheid is tegenwoordig ook een criterium om met de bus te gaan.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Toekomstvisie ov Noord-Holland Noord

Bericht door AppleMoose »

CSA2 schreef:Is ook de bedoeling, maar op dit forum zijn er veel gebruikers van ov te vinden. En ook dat is een deel van het onderzoeken.

Mvgr.

CSA2
Op dit forum tref je vooral OV-liefhebbers. Ja, we maken natuurlijk gebruik van het OV, maar we hebben dikwijls een iets andere kijk op de zaak dan een gemiddelde reiziger. Houd daar wel rekening mee in je onderzoek.
Verder heb je nog steeds niet verteld wat jouw achtergrond is en heb ik niet helemaal het idee dat volledig objectief naar de zaak kijkt. Als ik dat laatste fout heb, dan alvast mijn excuses. Ook is niet duidelijk wat jij onder 'realistische' input/visie verstaat en waar je nu precies antwoord op wil hebben. We kunnen hier nu wel vanalles roepen, maar wellicht kun je daar helemaal niets mee. Iets meer structuur en een wat duidelijkere vraagstelling zou wel handig zijn, dan weten wij ook waar we precies antwoord op moeten en kunnen geven.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Toekomstvisie ov Noord-Holland Noord

Bericht door Thom91 »

Bee schreef:Ik vrees alleen met grote vrezen dat de betreffende regio zeer slecht tot niet vertegenwoordigd is op deze webstek.
Ahum. :mrgreen:
Komt wel goed schatje.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Toekomstvisie ov Noord-Holland Noord

Bericht door Michael 1988 »

Ik denk dat je het beste naar de regio toe kunt gaan en de dagelijkse reizigers in verschillende buslijnen jouw vragen kunt stellen. Aan een handjevol hobbyisten, waarvan misschien de meeste weinig verstand hebben in die regio (vergeef me als ik me hierin vergis), heb je weinig aan. Je kunt veel beter een enquette houden met vragen aan verschillende reizigers in verschillende lijnen (wel met toestemming van de vervoerder en mogelijk ook opdrachtgever) dan hier een heel wazig verhaal vertellen zonder duidelijkheid over wat je bedoeld, je doel is en wat je achtergrond is. Laat staan wat je afstudeerproject precies is, voor wie het bedoeld is, wie de opdrachtgever is in je afstudeerproject en wat je met de informatie wilt en kunt doen.
renevisscher
Berichten: 48
Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 10:53

Re: Toekomstvisie ov Noord-Holland Noord

Bericht door renevisscher »

Ik denk voor een netwerk visie dat je op een forum als deze best goed kan zitten, om een basis structuur te bedenken wat elders ook goed is aangeslagen. Voor de details (welk dorp wel/niet/hoe bedienen) zul je toch echt de regio in moeten. Ik ben zelf wel woonachtig in de regio, en kan dan ook over de regio West-Friesland best iets zeggen van de bediening, maar daarbuiten kan ik onvoldoende inschatten.

Heb je inmiddels al wat concretere punten gevonden waar wij jou hier op het forum mee kunnen helpen?
CSA2
Berichten: 205
Lid geworden op: vr 13 sep 2013, 19:17

Re: Toekomstvisie ov Noord-Holland Noord

Bericht door CSA2 »

Hoi Rene (mede west-fries) en forumgenoten,

Waar ik vanuit wil gaan is een robuust basisnet met toevoerende lijnen. Het basisnet zou iniedergeval 7 dagen per week moeten rijden in minimaal frequenties van iedere 60 min., of hoger. Rondom de steden die er zijn een net wat verder reikt dan de stadsgrenzen zodat je ook van het onnodige omreizen af komt of zoveel mogelijk vermijd. Dit idee/studie heeft geen eigen belang maar het is iets voor iedereen in de regio. Veel mensen klagen over slechte of geen verbindingen terwijl er voor die verbindingen doordeweeks zeker tot 19.00 genoeg aanbod van passagiers zal zijn, en daar zijn nu geen verbindingen dus dan moet je wel met de auto.

Hoop dat dit wat meer verduidelijking schept.

Mvgr,

Csa2
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Toekomstvisie ov Noord-Holland Noord

Bericht door Michael 1988 »

Beste CSA2,

Mijn antwoord op de vraag of dit duidelijkheid schept is heel simpel. Nee. Het geeft nog steeds te weinig informatie op de vragen die ik en nog iemand meer stelde. Wat jij geeft is eerder een conclusie dan een doel en daarnaast weten wij nog steeds niet voor wie je deze opdracht uitvoert en wat je achtergrond is. Dus wie je bent en wat jij doet (afgezien dat je schijnbaar een student bent bij een voor ons onbekende opleiding).
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 50 gasten