Voorlopig geen Windows Phone-app van NS
Voorlopig geen Windows Phone-app van NS
Voorlopig geen Windows Phone-app van NS
De NS gaat voorlopig nog geen Reisplanner Xtra-app maken voor Windows Phone.
Dat laat de NS desgevraagd weten aan NUtech.
Vrijdag kregen de Android- en iOS-versie van de app nog een flinke update, maar plannen om ook een Windows Phone-variant te maken zijn er niet.
Bron: Nu.nl
De NS gaat voorlopig nog geen Reisplanner Xtra-app maken voor Windows Phone.
Dat laat de NS desgevraagd weten aan NUtech.
Vrijdag kregen de Android- en iOS-versie van de app nog een flinke update, maar plannen om ook een Windows Phone-variant te maken zijn er niet.
Bron: Nu.nl
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Voorlopig geen Windows Phone-app van NS
Tsja niet echt verbazingwekkend. Die 9292 app op Windows Phone is er ook alleen maar gekomen omdat Nokia de ontwikkeling daarvan heeft betaald. Is sindsdien volgens mij ook niets meer aan gedaan.
Re: Voorlopig geen Windows Phone-app van NS
Wel vreemd aangezien al het NS-personeel een WindowsPhone als werktelefoon krijgt ;)
Re: Voorlopig geen Windows Phone-app van NS
Prima situatie gezien Nokia Here onze data gebruikt ;)IC140 schreef:Wel vreemd aangezien al het NS-personeel een WindowsPhone als werktelefoon krijgt ;)
Re: Voorlopig geen Windows Phone-app van NS
En dat terwijl ontwikkelen voor Windows Phone zo makkelijk is.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Voorlopig geen Windows Phone-app van NS
tsja, ze zullen denken van, Apple en windows = 94% van de markt, dus dat is wel genoeg.
Niet meteen de beste redenatie natuurlijk want je eigen personeel werkt met telefoons die op geen van beide systemen draaien, het is niet omdat je met een smartphone werkt die niet in die categorie valt dat je geen app hoeft te krijgen (als die bovendien nog makkelijk te ontwikkelen is ook) en de marktomstandigheden kunnen snel wijzigen in die sector.
Niet meteen de beste redenatie natuurlijk want je eigen personeel werkt met telefoons die op geen van beide systemen draaien, het is niet omdat je met een smartphone werkt die niet in die categorie valt dat je geen app hoeft te krijgen (als die bovendien nog makkelijk te ontwikkelen is ook) en de marktomstandigheden kunnen snel wijzigen in die sector.
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Voorlopig geen Windows Phone-app van NS
Ho, ho, Hispeed collega's he. Voor als nog een beperkte minderheid.IC140 schreef:Wel vreemd aangezien al het NS-personeel een WindowsPhone als werktelefoon krijgt ;)
Re: Voorlopig geen Windows Phone-app van NS
Je zal ongetwijfeld iOS en Android bedoelen?Stéphane schreef:tsja, ze zullen denken van, Apple en windows = 94% van de markt, dus dat is wel genoeg.
Niet meteen de beste redenatie natuurlijk want je eigen personeel werkt met telefoons die op geen van beide systemen draaien, het is niet omdat je met een smartphone werkt die niet in die categorie valt dat je geen app hoeft te krijgen (als die bovendien nog makkelijk te ontwikkelen is ook) en de marktomstandigheden kunnen snel wijzigen in die sector.
Komt wel goed schatje.
Re: Voorlopig geen Windows Phone-app van NS
Echt?! Ik dacht bij NSR Log ook aardig wat Nokia Lumia's te hebben zien liggen.webguy schreef:Ho, ho, Hispeed collega's he. Voor als nog een beperkte minderheid.IC140 schreef:Wel vreemd aangezien al het NS-personeel een WindowsPhone als werktelefoon krijgt ;)
Re: Voorlopig geen Windows Phone-app van NS
Windows Phone liep vorig kwartaal beter dan iOS....
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Voorlopig geen Windows Phone-app van NS
Uiteraard Thom
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Voorlopig geen Windows Phone-app van NS
Als NS haar API actueel houdt is er geen probleem, ook voor WP zijn er (alternatieve) treinapps. Het probleem is alleen dat NS haar API niet actueel houdt :(
Re: Voorlopig geen Windows Phone-app van NS
Nee, inderdaad. Ik was er van het weekend mee aan de slag (nou ja, meer spelen, maar ik doe een poging om in mijn eigen reisinformatie-behoeften te gaan voorzien) en heel erg indrukwekkend is die API niet. Gisteravond ook: na dat ongeluk/aanslag bij Lelystad heeft het iig minstens 15 minuten geduurd vanaf op het moment dat ik het op rijdendetreinen zag voor de API ook weergaf dat de ICs niet verder dan Zwolle reden vanuit Groningen. Dat is wel iets dat je als reiziger zo snel mogelijk wilt weten, lijkt me. Hoe zijn die systemen gekoppeld? Typt iemand de informatie over van een ander scherm?
En voor de andere betekenis van actueel: allerlei interessante nieuwe functionaliteit die nu in de officiële reisplanner app zit kan je niet implementeren als third party omdat ze die niet beschikbaar stellen. Meh!
En voor de andere betekenis van actueel: allerlei interessante nieuwe functionaliteit die nu in de officiële reisplanner app zit kan je niet implementeren als third party omdat ze die niet beschikbaar stellen. Meh!
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Voorlopig geen Windows Phone-app van NS
Gemiddeld maakt de reisinformatie een storingsbericht aan als een storing al 15 minuten aan de gang is. Dat wordt centraal gedaan door een afdeling van NS. Treinen wel/niet opheffen of omleiden wordt op de VL-post besloten en daar zit geloof ik inderdaad wat handwerk aan. Sowieso moet de VL besluiten welke maatregelen ze gaan nemen (afhankelijk van de storing zelf). Misschien kunnen anderen je nog wel vertellen in hoeverre InfoPlus en AR-NU gekoppeld zijn aan de VL-systemen, dat weet ik verder niet :)marlies schreef:Gisteravond ook: na dat ongeluk/aanslag bij Lelystad heeft het iig minstens 15 minuten geduurd vanaf op het moment dat ik het op rijdendetreinen zag voor de API ook weergaf dat de ICs niet verder dan Zwolle reden vanuit Groningen. Dat is wel iets dat je als reiziger zo snel mogelijk wilt weten, lijkt me. Hoe zijn die systemen gekoppeld? Typt iemand de informatie over van een ander scherm?
Ja, daar erger ik me ook al een tijdje aan De API voor de NS apps is toch al ontwikkeld, how hard can it be...En voor de andere betekenis van actueel: allerlei interessante nieuwe functionaliteit die nu in de officiële reisplanner app zit kan je niet implementeren als third party omdat ze die niet beschikbaar stellen. Meh!
Re: Voorlopig geen Windows Phone-app van NS
In dit geval bedoelde ik in de actuele vertrektijden waarbij rijdendetreinen/infoplus van de eerstvolgende IC meldden dat hij in verband met een ongeval maar tot Zwolle zou rijden, maar de API (en alles wat daar aan hangt) die melding niet maakten. Dus niet de lijst verstoringen, maar die informatie over dat specifieke treinnummer. Bij de ene bron had je die belangrijke info dus 10 minuten voor vertrek al, bij de ander pas toen de trein al onderweg was. Niet rampzalig want als je daadwerkelijk die trein had willen nemen had je het wel op het perron en in de trein zelf gezien en gehoord, maar ik vind het wel opmerkelijk.Geert schreef: Gemiddeld maakt de reisinformatie een storingsbericht aan als een storing al 15 minuten aan de gang is. Dat wordt centraal gedaan door een afdeling van NS. Treinen wel/niet opheffen of omleiden wordt op de VL-post besloten en daar zit geloof ik inderdaad wat handwerk aan. Sowieso moet de VL besluiten welke maatregelen ze gaan nemen (afhankelijk van de storing zelf). Misschien kunnen anderen je nog wel vertellen in hoeverre InfoPlus en AR-NU gekoppeld zijn aan de VL-systemen, dat weet ik verder niet :)
Het zou me niets verbazen als 'ie er gewoon al is en het een kwestie is van de juiste URL gokkenJa, daar erger ik me ook al een tijdje aan De API voor de NS apps is toch al ontwikkeld, how hard can it be...En voor de andere betekenis van actueel: allerlei interessante nieuwe functionaliteit die nu in de officiële reisplanner app zit kan je niet implementeren als third party omdat ze die niet beschikbaar stellen. Meh!
Re: Voorlopig geen Windows Phone-app van NS
Mijn verhaal hangt beetje van niet altijd geheel bevestigde stukjes info aan elkaar.
InfoPlus en AR-NU hangen beiden aan VKL-IS, maar VKL-IS gaat (afaik) maar 70 minuten vooruit. InfoPlus gaat daarom ook niet voor bij de 70 minuten. Aan het AR-NU, gemaakt door HP EDS, hangt nog een extra module voor handmatige wijzigingen. http://www.tt-solutions.nl/index.php?op ... &itemid=87
InfoPlus DVS is iets meer realtime dan de AVT api van NS onder andere om dat de NS-API loopt te cachen en we bij DVS gewoon alles gepushed krijgen en zelf cache mogen regelen.
/oh en gisteravond. P2000 bericht kwam ongeveer 22:00 binnen, ik kreeg die binnen rond 22:08 en toen stond het NS storingsbericht er al. AVT waren idd nog niet aangepast.
InfoPlus en AR-NU hangen beiden aan VKL-IS, maar VKL-IS gaat (afaik) maar 70 minuten vooruit. InfoPlus gaat daarom ook niet voor bij de 70 minuten. Aan het AR-NU, gemaakt door HP EDS, hangt nog een extra module voor handmatige wijzigingen. http://www.tt-solutions.nl/index.php?op ... &itemid=87
InfoPlus DVS is iets meer realtime dan de AVT api van NS onder andere om dat de NS-API loopt te cachen en we bij DVS gewoon alles gepushed krijgen en zelf cache mogen regelen.
/oh en gisteravond. P2000 bericht kwam ongeveer 22:00 binnen, ik kreeg die binnen rond 22:08 en toen stond het NS storingsbericht er al. AVT waren idd nog niet aangepast.
Re: Voorlopig geen Windows Phone-app van NS
http://ews-rpx.ns.nl ;) En het wachtwoord staat ook ergens op internet ;)marlies schreef:In dit geval bedoelde ik in de actuele vertrektijden waarbij rijdendetreinen/infoplus van de eerstvolgende IC meldden dat hij in verband met een ongeval maar tot Zwolle zou rijden, maar de API (en alles wat daar aan hangt) die melding niet maakten. Dus niet de lijst verstoringen, maar die informatie over dat specifieke treinnummer. Bij de ene bron had je die belangrijke info dus 10 minuten voor vertrek al, bij de ander pas toen de trein al onderweg was. Niet rampzalig want als je daadwerkelijk die trein had willen nemen had je het wel op het perron en in de trein zelf gezien en gehoord, maar ik vind het wel opmerkelijk.Geert schreef: Gemiddeld maakt de reisinformatie een storingsbericht aan als een storing al 15 minuten aan de gang is. Dat wordt centraal gedaan door een afdeling van NS. Treinen wel/niet opheffen of omleiden wordt op de VL-post besloten en daar zit geloof ik inderdaad wat handwerk aan. Sowieso moet de VL besluiten welke maatregelen ze gaan nemen (afhankelijk van de storing zelf). Misschien kunnen anderen je nog wel vertellen in hoeverre InfoPlus en AR-NU gekoppeld zijn aan de VL-systemen, dat weet ik verder niet :)
Het zou me niets verbazen als 'ie er gewoon al is en het een kwestie is van de juiste URL gokkenJa, daar erger ik me ook al een tijdje aan De API voor de NS apps is toch al ontwikkeld, how hard can it be...En voor de andere betekenis van actueel: allerlei interessante nieuwe functionaliteit die nu in de officiële reisplanner app zit kan je niet implementeren als third party omdat ze die niet beschikbaar stellen. Meh!
Overigens heb ik liever AR-NU RITinfo dan lopen prutsen met allemaal stomme REST api's.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Voorlopig geen Windows Phone-app van NS
Ah, zo. Dat is het verschil tussen InfoPlus (systeem achter de digitale borden op de stations) en AR-NU (bron voor ns.nl, m.ns.nl, NS API en NS apps). Via NDOV-loket kun je InfoPlus vertrektijden doorgeleverd krijgen, dan krijg je een pushbericht per wijziging (per trein per station) (~180.000 berichten per dag)marlies schreef:In dit geval bedoelde ik in de actuele vertrektijden waarbij rijdendetreinen/infoplus van de eerstvolgende IC meldden dat hij in verband met een ongeval maar tot Zwolle zou rijden, maar de API (en alles wat daar aan hangt) die melding niet maakten. Dus niet de lijst verstoringen, maar die informatie over dat specifieke treinnummer. Bij de ene bron had je die belangrijke info dus 10 minuten voor vertrek al, bij de ander pas toen de trein al onderweg was. Niet rampzalig want als je daadwerkelijk die trein had willen nemen had je het wel op het perron en in de trein zelf gezien en gehoord, maar ik vind het wel opmerkelijk.
Er zitten inderdaad verschillen in de gegevens tussen beide systemen. InfoPlus is actueler en biedt rijkere data, maar AR-NU/NS API heeft dan bijvoorbeeld weer busvervoer en de treinen tussen Enschede-Gronau en kan ook verder dan 70 minuten vooruit kijken. (Zie ook de uitleg van Somoht.)
http://webservices.ns.nl/mobile-api-avt?station=ut...Het zou me niets verbazen als 'ie er gewoon al is en het een kwestie is van de juiste URL gokken
Re: Voorlopig geen Windows Phone-app van NS
Ja, had me er een eeuw geleden al voor aangemeld maar het is wel een aardige hoeveelheid (uitzoek)werk om er iets mee te doen. Wil eerst even een beetje een basis (met API-data) hebben, zodat ik ook een beter idee krijg van wat ik er überhaupt mee wil. Helemaal omdat ik hobbyprojectjes over het algemeen niet afmaak is het wel handig om snel een tastbaar resultaat te hebben zodat de lol er wat minder snel af is. ;)Geert schreef:Ah, zo. Dat is het verschil tussen InfoPlus (systeem achter de digitale borden op de stations) en AR-NU (bron voor ns.nl, m.ns.nl, NS API en NS apps). Via NDOV-loket kun je InfoPlus vertrektijden doorgeleverd krijgen, dan krijg je een pushbericht per wijziging (per trein per station) (~180.000 berichten per dag)marlies schreef:In dit geval bedoelde ik in de actuele vertrektijden waarbij rijdendetreinen/infoplus van de eerstvolgende IC meldden dat hij in verband met een ongeval maar tot Zwolle zou rijden, maar de API (en alles wat daar aan hangt) die melding niet maakten. Dus niet de lijst verstoringen, maar die informatie over dat specifieke treinnummer. Bij de ene bron had je die belangrijke info dus 10 minuten voor vertrek al, bij de ander pas toen de trein al onderweg was. Niet rampzalig want als je daadwerkelijk die trein had willen nemen had je het wel op het perron en in de trein zelf gezien en gehoord, maar ik vind het wel opmerkelijk.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Voorlopig geen Windows Phone-app van NS
Reden dat Infoplus in zo'n situatie wel up to date is is dat er een actieve bedieninterface met bedienaar achter zit die het alvast kan doorvoeren. De trdl heeft het vaak druk en dan is de reisinfo iig al goed.
Re: Voorlopig geen Windows Phone-app van NS
Yes, snap ik, maar je zou zeggen dat InfoPlus data ook naar de cache van de API kan pushen. Die kan dan bij belangrijke zaken (trein ingekort, rijdt niet, etc) de informatie die uit het andere systeem overriden voor die trein.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 172 gasten