Lelijkste spoorlijn van Nederland

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Lelijkste spoorlijn van Nederland

Bericht door Ronald »

Het klink misschien gek. maar dat stuk zou een stuk mooier zijn als er niet zoveel bos was. Je gaat daar nog een behoorlijk eind de hoogte in namelijk.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Lelijkste spoorlijn van Nederland

Bericht door marlies »

Mag ik het stuk tussen Weesp en Amsterdam Zuid nomineren? Alleen al omdat je door station Duivendrecht komt.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Lelijkste spoorlijn van Nederland

Bericht door Ardan »

Ik vind Apeldoorn-Stroe juist mooi :X
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Lelijkste spoorlijn van Nederland

Bericht door Suus »

marlies schreef:Mag ik het stuk tussen Weesp en Amsterdam Zuid nomineren? Alleen al omdat je door station Duivendrecht komt.
NEE! Allemaal Duivendrecht aanbidden, het stations is zo kansloos verwaarloosd dat het geniaal is. _O_
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Lelijkste spoorlijn van Nederland

Bericht door Vinny »

Duivendrecht valt toch wel mee? Ben er laatst nog geweest. Best een schattig station. Het meest troosteloze station dat ik ken is "Zürich Hardbrücke"
Afbeelding
Troosteloze donkere en tochtige betonnen steenmassa.

Ik ken geen Nederlands station dat qua lelijkheid in de buurt komt.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Lelijkste spoorlijn van Nederland

Bericht door marlies »

Bee schreef:
marlies schreef:Mag ik het stuk tussen Weesp en Amsterdam Zuid nomineren? Alleen al omdat je door station Duivendrecht komt.
NEE! Allemaal Duivendrecht aanbidden, het stations is zo kansloos verwaarloosd dat het geniaal is. _O_
Oh dan heb jij de hippe plakplastic enzo die ze laatst hebben toegevoegd in de stationshal niet gezien, in combinatie met dat tuinmeubilair is het nu echt een soort jungle-thema.

En ik trap er elke keer in dat ik denk dat de AH-to-Go dicht is, omdat het paneel naast de ingang eruit zien als een gesloten rolluik :oops:
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Lelijkste spoorlijn van Nederland

Bericht door Ardan »

Ik ook niet. Belgiëland daarentegen :')
Vilvoorde, Schaarbeek, Vorst Oost, Brussel Kapellekerk, Antwerpen Zuid, enz., etc.
Ik doe ook maar wat
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Lelijkste spoorlijn van Nederland

Bericht door marlies »

Sommige stations in Duitsland zijn ook beschamend lelijk. Emden bijvoorbeeld. Het perron is daar een laagje asfalt, ongeveer 5 cm boven rail-hoogte. Gelukkig zorgt het gras dat op diverse plaatsen door barsten in het asfalt gegroeid is voor een beetje sfeer. In Nederland liggen de standaarden voor stations wel echt een stuk hoger dan in vrijwel alle andere europese landen. Maar toch, Duivendrecht is lelijk :P
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Lelijkste spoorlijn van Nederland

Bericht door Suus »

marlies schreef:
Bee schreef:
marlies schreef:Mag ik het stuk tussen Weesp en Amsterdam Zuid nomineren? Alleen al omdat je door station Duivendrecht komt.
NEE! Allemaal Duivendrecht aanbidden, het stations is zo kansloos verwaarloosd dat het geniaal is. _O_
Oh dan heb jij de hippe plakplastic enzo die ze laatst hebben toegevoegd in de stationshal niet gezien, in combinatie met dat tuinmeubilair is het nu echt een soort jungle-thema.
Ik was er gisteren nog, ik vond het geniaal. Net zoals de kapotte spijkerbroek op de spiegelwand tussen de trap en roltrap vanaf de straatingang, daardoor wist ik weer waarom ik zo van Duivendrecht hou :)
En ik trap er elke keer in dat ik denk dat de AH-to-Go dicht is, omdat het paneel naast de ingang eruit zien als een gesloten rolluik :ooms:
Het rolluik gaat sowieso nooit helemaal omhoog en de winkel is voor een convenience store wel belachelijk vaak dicht. Ik wil Pressbyrån, Narvesen of 7-Eleven in Nederland die nooit dicht zijn :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Lelijkste spoorlijn van Nederland

Bericht door Suus »

Fles schreef:Ik vond Culemborg - Geldermalsen altijd het saaiste deel van Utrecht - Den Bosch, maar dat is vooral omdat de rest zo mooi is. Het is het langste stuk zonder grote brug of station. Nog maar 8 km, dus zo'n ellende is het ook allemaal niet natuurlijk :)
Met natuurlijk als grootste hoogtepunt dat gloednieuwe kantoorgebouw een kilometer verwijderd van de rest bij het inrijden van Den Bosch waar alle ruiten zijn ingegooid :neg:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Lelijkste spoorlijn van Nederland

Bericht door Nitein-Repart »

Sommige stations in Duitsland zijn ook beschamend lelijk. Emden bijvoorbeeld. Het perron is daar een laagje asfalt, ongeveer 5 cm boven rail-hoogte. Gelukkig zorgt het gras dat op diverse plaatsen door barsten in het asfalt gegroeid is voor een beetje sfeer. In Nederland liggen de standaarden voor stations wel echt een stuk hoger dan in vrijwel alle andere europese landen. Maar toch, Duivendrecht is lelijk :P
Emmerich ook, beetje eng zelfs, aangezien het eilandperron bijna nooit meer gebruikt wordt door RE/RB-treinen is het gaan spoken daar. Allemaal vergaande glorie.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Lelijkste spoorlijn van Nederland

Bericht door Vinny »

Afbeelding
helaas ook geen Nederlands voorbeeld,

maar vergane glorie kàn hele mooie foto's opleveren :)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Lelijkste spoorlijn van Nederland

Bericht door Ronald »

Erno-BE schreef:
Sommige stations in Duitsland zijn ook beschamend lelijk. Emden bijvoorbeeld. Het perron is daar een laagje asfalt, ongeveer 5 cm boven rail-hoogte. Gelukkig zorgt het gras dat op diverse plaatsen door barsten in het asfalt gegroeid is voor een beetje sfeer. In Nederland liggen de standaarden voor stations wel echt een stuk hoger dan in vrijwel alle andere europese landen. Maar toch, Duivendrecht is lelijk :P
Emmerich ook, beetje eng zelfs, aangezien het eilandperron bijna nooit meer gebruikt wordt door RE/RB-treinen is het gaan spoken daar. Allemaal vergaande glorie.
En Hämerten is lelijk :P

Afbeelding
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Lelijkste spoorlijn van Nederland

Bericht door AppleMoose »

Ardan schreef:Ik vind Apeldoorn-Stroe juist mooi :X
Vind ik ook!

Ik zou zo niet echt weten wat ik nou echt een lelijke spoorlijn vind.
Ik ben enkel wat uitgekeken op de lijn Utrecht - Amsterdam, maar om die lijn gelijk lelijk te noemen vind ik weer iets teveel van het goede. :wink:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Lelijkste spoorlijn van Nederland

Bericht door dylanwild94 »

Ronald schreef:En Hämerten is lelijk :P
is dat station nog ingebruik :shock:
Laatst gewijzigd door Wubbo op wo 22 jan 2014, 19:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote ingekort
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Lelijkste spoorlijn van Nederland

Bericht door Ronald »

Zeker. Het is de meest paupere die ik tot nog toe in de voormalige DDR heb gezien.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Lelijkste spoorlijn van Nederland

Bericht door dylanwild94 »

hoe vaak komt daar een trein dan 1x in de maand :')
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Lelijkste spoorlijn van Nederland

Bericht door Ronald »

Hey, het is Duitsland, geen oostblok. 1x per twee uur per richting. Dat valt best mee dus.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Lelijkste spoorlijn van Nederland

Bericht door Karl »

De HSL vind ik wel gruwelijk saai, alleen maar geluidsschermen en tunnels. -o- Alleen het stukje bij de Moerdijkbrug is wel geinig. Dan kan je ook zien hoe aftands de eigenlijke Moerdijkbrug (Dordrecht - Lage Zwaluwe) er uit ziet.
Het is een spectrum.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Lelijkste spoorlijn van Nederland

Bericht door Fles »

Ardan schreef:Ik ook niet. Belgiëland daarentegen :')
Vilvoorde, Schaarbeek, Vorst Oost, Brussel Kapellekerk, Antwerpen Zuid, enz., etc.
Binche O+
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Lelijkste spoorlijn van Nederland

Bericht door Ronald »

Schaarbeek vond ik wel heel ernstig hoor. Het stationsgebouw staat los van de rest van het station, dat uit een stuk of 16 perronsporen bestaat. Tijdens de middagspits vertrekt er ongeveer 30 keer per uur een trein naar 26 verschillende bestemmingen, maar helaas geen vorm van CTA's op de perrons. Als een trein te laat is moet je erg goed opletten waar je instapt...
En het ziet er gewoon niet uit, daar ging het hier uiteindelijk om.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Lelijkste spoorlijn van Nederland

Bericht door Thom91 »

Het ging hier vooral om Nederland, stiekem.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Lelijkste spoorlijn van Nederland

Bericht door isadora »

Precies, en ook over spoorlijnen, stiekem. :wink:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Lelijkste spoorlijn van Nederland

Bericht door htm_tram »

Den helder - Uitgeest
Amersfoort - Zwolle / Apeldoorn
Zwolle - Leeuwarden
Leeuwarden - Stavoren / Harlingen haven / Groningen
Groningen noord - Roodseschool / Delfzijl
Zuidbroek - Bad Nieuwenschans
Marienberg - Emmen
Winterswijk - Zutphen / Zevenaar
Roosendaal - Vlissingen

;)
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Lelijkste spoorlijn van Nederland

Bericht door BrengMe »

Arnhem-Nijmegen is zo'n lelijk stuk :neg:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten