Wishful thinking: Hoe zou jij het doen met Buslijnen?

Post hier al je plannen voor verbetering van het OV. Ook wilde plannen mogen hier gepost worden.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Wishful thinking: Hoe zou jij het doen met Buslijnen?

Bericht door Nitein-Repart »

Het is misschien toch belangrijk om lijn 29 te behouden, alleen zal ik deze inkorten tot Arnhem-Doesburg en hierdoor komt de combilijn 26/27 vervallen.

Lijn 29
Doesburg Kraakselaan .03
Arnhem .41

Arnhem .19
Doesburg Kraakselaan .57

Door de verschuivingen van zowel traject Doesburg-Doetinchem als Doetinchem-Dinxperlo zou ik deze twee lijnen aan elkaar koppelen. Verder blijf ik er wel bij dat de meeste buslijnen hun nummer moeten behouden, muv Doesburg-Doetinchem dat doorrijdt naar Dieren en dus nummer 26 krijgt. Doetinchem-Dinxperlo dat van 40 naar 55 gaat (zo verdwijnt de 40-reeks uit de Achterhoek). Ook zou ik de streekdiensten uit Gendringen/Mechelen en 's Heerenberg alternerend koppelen aan 22 en 25, maar wel dat elk traject hun eigen lijnnummer krijgt.

Verlening van lijn 52 naar Vorden heeft denk ik weinig zin, ik denk niet dat Vorden-Lochem een sterke vervoersrelatie heeft, als je wilt aansluiten op de trein in Lochem, ik twijvel of de tijdswinst tov via Zutphen groot genoeg is om de reizigers van trein naar bus te lokken, anders dan bij een sneldienstlijn Doetinchem-Zutphen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Wishful thinking: Hoe zou jij het doen met Buslijnen?

Bericht door BrengMe »

Erno-BE schreef:Het is misschien toch belangrijk om lijn 29 te behouden, alleen zal ik deze inkorten tot Arnhem-Doesburg en hierdoor komt de combilijn 26/27 vervallen.
Zoiets lijkt mij prima, had ik ook in gedachten als jou idee ingevoerd zou worden.
Erno-BE schreef:Verder blijf ik er wel bij dat de meeste buslijnen hun nummer moeten behouden, muv Doesburg-Doetinchem dat doorrijdt naar Dieren en dus nummer 26 krijgt. Doetinchem-Dinxperlo dat van 40 naar 55 gaat (zo verdwijnt de 40-reeks uit de Achterhoek). Ook zou ik de streekdiensten uit Gendringen/Mechelen en 's Heerenberg alternerend koppelen aan 22 en 25, maar wel dat elk traject hun eigen lijnnummer krijgt.
Ik geef alle lijnen nieuwe nummers omdat er dan een structureel systeem in zit. Aan het begin zal het misschien wennen zijn voor de reiziger, maar op lange termijn is het makkelijker om te onthouden.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Wishful thinking: Hoe zou jij het doen met Buslijnen?

Bericht door Nitein-Repart »

Ok, maar ik zou dan de huidige lijn 25 omnummeren in 21 (oorspronkelijk Winterswijk-Enschede nu.lijn 73) en lijn 40 in 25. Lijn 22, 23, 24, 27, 28, 29 en 43 zou ik gewoon zo laten. De lijnnummers rond Zutphen die jij voorstelde zou ik overnemen. De sneldienstlijn 86 zou ik hernoemen in 13 en spitslijn 85 in 612 (indien mogelijk).
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Wishful thinking: Hoe zou jij het doen met Buslijnen?

Bericht door Nitein-Repart »

Lijn 80 zou ik hernummeren in 18 en lijn 84 in 19.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Wishful thinking: Hoe zou jij het doen met Buslijnen?

Bericht door BrengMe »

Nu wil ik geen mierenneuker zijn, maar ik heb voor lijn 80 en 84 de nummers 1 en 2 gekozen omdat het stadslijnen zijn en die horen over het algemeen lage nummers te hebben vind ik. Hetzelfde is in Doetinchem het geval, daar zou ik de lijnen 25 en 22 omnummeren tot lijn 1 en 2.

Lijn 43 rijdt niet in de Betuwe en hoort dus, volgens jouw beredenering, niet een nummer in de 40 te hebben. Daarom had ik het o.a. een ander nummer gegeven.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Wishful thinking: Hoe zou jij het doen met Buslijnen?

Bericht door Nitein-Repart »

Klopt, ik zou Arnhem-Dieren eerder omnummeren in 34 en Dieren-Apeldoorn in 110.

Over de stadsdiensten heb je gelijk, maar in kleine steden (Doetinchem/Zutphen) zou ik eerder gewoon een nummer geven dat hoort bij een streekdienst dus 18 (80), 19 (84), 21 (25) en 22
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Wishful thinking: Hoe zou jij het doen met Buslijnen?

Bericht door Nitein-Repart »

Anders krijg je een wildgroei aan lijn 1 en 2 en is alleen verwarrend.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Wishful thinking: Hoe zou jij het doen met Buslijnen?

Bericht door BrengMe »

Over de stadsdienst kan ik je gelijk geven, maar dan zou ik lijn 25 gewoon zijn oude nummer behouden.

Waarom heb je eigenlijk gekozen voor het nummer 34? Het lijnnummer 30 sluit beter aan op de regio.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Wishful thinking: Hoe zou jij het doen met Buslijnen?

Bericht door Nitein-Repart »

Over het laatste, 30 kan natuurlijk ook, maar misschien kan het teveel verwarring met 300 en N30 veroorzaken.

De stadslijnen zou ik qua nummering bij elkaar.houden waarbij de belangrijkste voorop komt, vandaar dat 25 omgenummerd wordt in 21 en 25 de lijn naar Dinxperlo wordt.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Wishful thinking: Hoe zou jij het doen met Buslijnen?

Bericht door BrengMe »

30 en 300 hebben ook een tijdje naast elkaar geleefd in Nijmegen, dat bracht ook geen verwarring op.

En over de stadsdienst: Nu is het ook gewoon lijn 22 en 25. Het ongewijzigd houden zorgt dat er minder verwarring ontstaat door kleine veranderingen in de lijnnummers.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Wishful thinking: Hoe zou jij het doen met Buslijnen?

Bericht door Meltrain »

Maurice Hooikammer schreef:Als ik er even tussen mag breken:

Veolia interliner (BV Lijn 380): Den Haag CS - Rotterdam CS
- Den Haag CS (Halte: Den Haag CS)
- Prins Bernhard Viaduct
- A12
- A4
- A13
- Delft Vrijenbanselaan
- Wateringsevest (Halte: Delft Noord)
- Phoenixstraat
- Westvest
- Prinses Irene Tunnel
- Lokomotiefpad (Halte: Delft Busstation)
- Prinses Irene Tunnel
- Zuidwal (Halte: Delft Zuidwal)
- Sint Sebastiaans Brug
- Michiel de Ruyterweg (Halte: Delft Julianalaan)
- Mekelweg (Halte: Delft Aula TU)
- Schoenmakerstraat (Halte: TNO Zuidpolder)
- Kruithuisweg
- A13
- Rotterdam Doekade
- Vliegveldweg
- Airportbaan (Halte: Rotterdam Airport)
- Vliegveldweg
- Doekade
- A13
- Stadhoudersweg
- Statenweg
- Weena
- Conradstraat (Halte: Rotterdam Busstation)

Het heet niet voor niets Rotterdam-Ten Hague, en dan is er nieteens een snelle verbinding met Den Haag. De 'metro E' rijdt te oostelijk. Nu rijdt er een snelle verbinding ook met de TU.
Daar kan ik heel kort over zijn: die lijn zal er nooit komen, wegens de veel te grote parallelliteit met de trein.
Vanuit Den Haag kun je met lijn E naar Meijersplein en vervolgens naar Rotterdam - The Hague Airport (wat een ontzettende jeuknaam is dat trouwens).
Een busverbinding tussen Rotterdam Airport en Delft zat wel in de planning, maar hoe het daar nu mee zit, weet ik ook niet.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Maurice Hooikammer
Berichten: 858
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Re: Wishful thinking: Hoe zou jij het doen met Buslijnen?

Bericht door Maurice Hooikammer »

Was ik al bang voor!
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Wishful thinking: Hoe zou jij het doen met Buslijnen?

Bericht door BrengMe »

Bovendien is het nummer ook niet mogelijk. Arriva heeft het nummer 380 al in gebruik voor Q-liner Den Haag-Zoetermeer-Alphen a/d Rijn.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Wishful thinking: Hoe zou jij het doen met Buslijnen?

Bericht door Nitein-Repart »

marvinkok schreef:Overigens zou ik in de Achterhoek wel graag zien dat lijn 74 in Varsseveld weer via Station rijdt en dat de 28 in Ulft gewoon de de weg door het dorp volgt. Je moet nu helemaal naar de rand om de bus te nemen, en er is nogal wat vervoersvraag richting Doetinchem...
Lijn 74 via Varsseveld station ben ik ook voorstander van. Ook kun je buiten de spits slecgts eenmaal per uur rijden tussen Doetinchem en Varsseveld, aangezien reizigers ook met de trein naar Doetinchem kunnen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Wishful thinking: Hoe zou jij het doen met Buslijnen?

Bericht door BrengMe »

Nu ben ik niet zo heel bekent daar, maar is dit misschien een mogelijke route? (1 stip = 1 halte)
Afbeelding
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Wishful thinking: Hoe zou jij het doen met Buslijnen?

Bericht door Nitein-Repart »

Ja, maar ik zou in Varsseveld alleen te Den Es en het station stoppen, de andere haltes zijn naar m.i. overbodig.

Verder zie ik liever dat lijn 73 in Winterswijk altijd aansluit op de trein richting Aalten, maar hoe dat te realiseren valt is de vraag.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Wishful thinking: Hoe zou jij het doen met Buslijnen?

Bericht door Tochjo »

Erno-BE schreef:Silvolde Kroezenhoek, Breedenbroek Marmelhorst en Breedenbroek Brokkenstraat laten vervallen
Waarom? Die haltes eten geen brood en die enkele keer dat je er moet stoppen kost het nauwelijks tijd.
verbinding Gendringen-Mechelen wordt overgenomen door lijn 28
Megchelen is een leuk dorp, maar het ook weer niet waard om daar een normale bus naartoe te laten gaan. De kosten (er zal een extra omloop moeten komen) lijken me hier groter dan de baten. Wat zijn die baten trouwens? Tien minuten winst en een overstap minder voor die anderhalve man en een paardenkop?
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Wishful thinking: Hoe zou jij het doen met Buslijnen?

Bericht door Nitein-Repart »

Mechelen is niet groot, maar 1x/uur een directe bus naar Doetinchem is veel aantrekkelijker dan 1x/uur een buurtbus naar Terborg. Vergeet niet dat lijn 195 komt te vervallen aangezien lijn 28 de.bediening van Ulft Noord overneemt. Tevens rijdt lijn 28 's avonds en in het weekend tot Gendringen en dan rijdt er slechts een belbus naar Mechelen
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Wishful thinking: Hoe zou jij het doen met Buslijnen?

Bericht door Nitein-Repart »

Verder lijn 60 (Enschede-Oldenzaal) 1x/uur doortrekken naar De Lutte, Gildehaus (D) en Bad Bentheim (D). De ritten op het andere halve uur rijden in de brede spits (6:30-9:00+13:30-19:00) door naar De Lutte. 's avonds en in het weekend wordt er 1x/uur tussen Oldenzaal en Bad Bentheim (D) gereden.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Wishful thinking: Hoe zou jij het doen met Buslijnen?

Bericht door Tochjo »

Erno-BE schreef:Mechelen is niet groot, maar 1x/uur een directe bus naar Doetinchem is veel aantrekkelijker dan 1x/uur een buurtbus naar Terborg. Vergeet niet dat lijn 195 komt te vervallen aangezien lijn 28 de.bediening van Ulft Noord overneemt. Tevens rijdt lijn 28 's avonds en in het weekend tot Gendringen en dan rijdt er slechts een belbus naar Mechelen
Met lijn 197 van Megchelen (met gch) naar Gendringen en daar overstappen op lijn 28 lijkt me goedkoper en een acceptabel alternatief. Ontsluiting van kernen in minder dichtbevolkte gebieden vind ik ook belangrijk, maar laten we wel wezen, je gaat niet in Megchelen wonen omdat het zo lekker goed bereikbaar is. Dan heb je toch wel te accepteren dat het openbaar vervoer niet op het niveau ligt dat je in gebieden met meer inwoners hebt.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Wishful thinking: Hoe zou jij het doen met Buslijnen?

Bericht door Nitein-Repart »

Lujn 197 wil ik laten vervallen tussen Terborg en Gendringen, aangezien lijn 28 de bediening van Ulft Noord overneemt. Een ritje van Gendringen naar Megchelen.is 7 minuten. Een aparte buurtbus tussen Gendringen en Megchelen zou de grootste deel van de tijd keren en is ronduit inefficient. Daarom kun je beter 1x/uur lijn 28 doortrekken.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Wishful thinking: Hoe zou jij het doen met Buslijnen?

Bericht door Tochjo »

Hm, ik heb de lijnen 195 en 197 door elkaar gehaald. Neemt niet weg dat een buurtbus voor Megchelen mijns inziens prima is en dat ik dus meer zie in een nieuw ontworpen buurtbusnet (die aansluitingen in Terborg zijn nu toch waardeloos) dan het leeg laten rondrijden van lijn 28.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Wishful thinking: Hoe zou jij het doen met Buslijnen?

Bericht door Nitein-Repart »

Lijn 28 wil ik via Ulft Noord rijden en aansluiten op de Arriva-trein naar Arnhem. Hierdoor zijn er tussen Doetinchem en Gendringen sowieso 3 in plaats van 2 omlopen nodig en kost het doortrekken naar Megchelen geen extra omloop.

Een pendelbuurtbus zal 46 minuten moeten keren, aangezien de buurtbussen naar 's Heerenberg en Terborg via Silvolde wel moeten blijven bestaan en dat lijkt me inefficienter als het doortrekken van lijn 28 naar Megchelen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Wishful thinking: Hoe zou jij het doen met Buslijnen?

Bericht door Tochjo »

Scheelt dat toch zoveel, ja, via Ulft-Noord in plaats van de provinciale weg? Ik dacht dat daar geen nieuwe omloop voor nodig was. Maar als die er toch moet komen, dan mag die bus van mij best door naar Megchelen :P
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Wishful thinking: Hoe zou jij het doen met Buslijnen?

Bericht door Nitein-Repart »

Als je de bus op .16/.46 laat vertrekken kan Doetinchem-Ulft Noord-Ulft Zuid-Gendringen-Megchelen misschien zelfs in 2 omlopen (Doetinchem-Ulft Noord-Ulft Zuid-Gendringen-Megchelen is ongeveer een half uurtje)
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten