sealynx schreef:Vindt die fietsstraat prima geschikt voor bussen. Vrachtverkeer gaat daar ook prima (en met al dat laad- en losverkeer zijn dat er nogal wat). Alleen het stukje van Ring tot Verwerstraat in zuidelijke richting wellicht niet, omdat de bussen daar dan tegen het verkeer in zouden rijden.
Maar, is dit niet iets wat ze vooraf hadden kunnen bedenken? Dan hadden ze ofwel dat stukje anders in kunnen richten zodat het meer geschikt was voor bussen in zuidelijke richting, ofwel die haltes niet aan hoeven leggen.
Maar, toegegeven, met de bussen via de Boschdijk en de Montgommerylaan op korte afstand, is het niet per se nodig om over de markt te rijden.
Er zijn testritten gemaakt met ambtenaren van de Gemeente Eindhoven met een bus over de Woenselse Markt toen deze net opgeleverd was. Kennelijk moesten zij toen toch ook schoorvoetend erkennen dat het gewoon niet praktisch was om hier een bus overheen te sturen, hoewel zij daar tot dan toe heilig van overtuigd waren dat dit wel kon. Maar zo gaat dat wel vaker in de politiek, koste wat kost iets door willen drukken en dan aan het eind erachter komen dat het toch niet zo'n goed idee was.
fogeltje schreef:Wilde gedachte, mogen die dubbelgelede bussen in Eindhoven rijden? Als men die richting Airport stuurt (eventueel als 401) dan komen reguliere gelede bussen vrij.
No way dat die dingen nog ergens serieus gaan rijden. Heb het daar een jaar of anderhalf geleden eens over gehad met iemand die bij het BRU werkt, die zei dat de dubbelgeledes zo ongelofelijk afgeragd waren dat ze eigenlijk rijp voor de sloop waren. (of wellicht een of ander derde-wereld-land, maar dat bedenk ik er nu zelf bij). De meeste dubbel geledes hebben er al iets van 1-1,5 miljoen kilometer op de teller staan. Als ze al naar Eindhoven komen, dan is het enkel tot het einde van deze concessieperiode, maar dan is het ook echt 'game over'.
Mr-W schreef:Hermes heeft volgens mij al een dubbelgelede phileas in huis,alleen wordt die volgens mij nooit gebruikt en dat zal wel zo zijn redenen hebben.(dacht 1212).
Volgens mij kunnen de 4630-4646 uit 2007 eventueel naar de SRE,ze zijn namelijk jonger dan de Citaro's die er nu rijden,of zijn dit juist de bussen die naar Almere zijn gegaan ? De Dubbelgelede bussen van het GVU komen uit 2001 en 2002 en voldoen dus zeker niet aan de concessie eisen.
@fogeltje wat mij betreft is lijn 404 ook een goede kandidaat voor dubbelgeledebussen.
Naar mijn weten staat de 1212 al sinds het begin van het Phileas-project bij APTS in Helmond een beetje wortel te schieten. Dat deze wagen niet op dienst mag heeft volgens mij te maken met het niet voldoen aan een aantal wettelijke criteria, maar Hans kan hier volgens mij wel meer over vertellen.
Hou er overigens ook rekening mee dat lijn 404 in dezelfde omlopen zit als lijn 4 en ik betwijfel het of met een dubbelgelede bus nu wel zo handig is om door met name de Venetiëstraat en de Livornostraat te rijden. Deze bocht is met een 18m bus net te doen, maar met 24m twijfel ik er aan.
fogeltje schreef:
Als korting wordt afgeschaft, dan mag wel het tarief omlaag. Ik reis nu met 40% Dalurenkorting, maar zelfs voor een OV-fanaat zoals mij wordt het een beetje duur allemaal als ik alles zonder korting zou moeten doen. Door de korting pak ik juist vaker de bus in plaats van bijvoorbeeld de fiets op bepaalde afstanden.
Als je een beetje gaat rekenen dan valt het sowieso vies tegen vind ik;
Reizen zonder kortingsproduct is net zo duur is als de grijze strippenkaartjes die je bij de chauffeur kocht
Reizen met Dalkorting Brabant is vergelijkbaar met de blauwe strippenkaart
Reizen met Dalkorting+Leeftijdskorting komt overeen met de roze strippenkaart.