Mag ik even kwijt #147

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #147

Bericht door Daniel »

Of ga uiteindelijk de coatings-sector in... kan je ook civiel bezig zijn :P Ben zelf eigenlijk bij toeval in het toepassingsgebied "civil engineering" gerold, maar vindt 't nog altijd de leukste. Zoveel variatie in systemen om beton te beschermen of repareren. En chemisch gezien zit er ook de meeste variatie in typen producten daar.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #147

Bericht door Thom91 »

Daniel schreef: @Thom91: Dat telt niet hoor :mrgreen: Ik voel nogsteeds de frustratie als ik eraan terugdenk dat ik net geen 9 op m'n eindlijst had... had twee tiende punt hoger voor m'n eindexamen moeten hebben daarvoor.
Achja, die 9,1 onafgerond voor Wis B telt ook wel :)
Komt wel goed schatje.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #147

Bericht door Thom91 »

BrengMe schreef:Wat is dat precies :?:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Civiele_techniek

Is leuk man! Als ik mijn tentamen woensdag haal studeer ik over 21 dagen af voor mijn Bachelor :)

En ik zou je alles kunnen vertellen over HBO verkeerskunde ;)
Brand los zou ik zeggen.
Komt wel goed schatje.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Mag ik even kwijt #147

Bericht door BrengMe »

Leuk :P. Ik hoef gelukkig nog geen definitieve keuze te maken. De enige grote keuze die ik in de drie en een half jaar dat ik nog op het VWO zit moet maken is de profielkeuze. Wat wel al duidelijk is is dat het een natuurprofiel wordt met vreemde taal Duits :D
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #147

Bericht door Ardan »

Ik dacht dat de profielen waren afgeschaft? (zit al sinds 2006 niet meer op het VO xD)
Ik doe ook maar wat
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #147

Bericht door Thom91 »

Nee, herziene nieuwe 2e fase is in 07/08 of 09/09 ingevoerd.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #147

Bericht door Daniel »

Wat ik er zo af en toe nog over langs heb zien komen doet wel vermoeden dat men sinds de invoering van de Tweede Fase meer verandert heeft dan ooit...
Ik herken hele vakbenamingen van nu althans niet meer. totaal anders dan toen ik door te blijven zitten van het oude systeem in de Tweede Fase terecht kwam. En dan werd er al aan gerommeld toen ik ermee te maken had, mede door de stakingen destijds.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #147

Bericht door Thom91 »

Ik kwam toen ik van VWO5 nieuwe 2e fase terugging naar HAVO5 in de herziene nieuwe 2e fase. Toen nog in de zomervakantie een heel boek wiskunde D door moeten werken, in eerste semester twee boeken en in tweede semester normaal meedoen. Heel erg ommeslag was het voor mij niet, ik heb dat jaar bijna niks gedaan uiteindelijk. Two fingers in the nose.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #147

Bericht door Daantje »

Ik heb de eerste versie van de tweede fase gedaan toen je op het vwo nog twee vreemde talen had met alleen lezen en wiskunde, natuurkunde, scheikunde en biologie 1 en 2 had met een N&G profiel met allevier die vakken.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Mag ik even kwijt #147

Bericht door marlies »

Ik had het met kerst tegen m'n nichtje dat dit jaar examen doet over Scheikunde12/Biologie12/Wiskunde B12 enzo en ze begreep er niets van want dat was schijnbaar al in het vorige decennium afgeschaft. En toen voelde ik me oud.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Mag ik even kwijt #147

Bericht door BrengMe »

Bij ons op school moet je een vreemde taal kiezen (Duits of Frans), een profiel (natuur en techniek, natuur en gezondheid, economie en maatschappij of cultuur en maatschappij) en een keuzevak bij het profiel. Het enige verschil tussen natuur en techniek en natuur en gezondheid, de profielen waaruit ik ga kiezen, is dat je bij nt wib hebt en bij ng wia (en de keuzevakken).
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #147

Bericht door Vinny »

marlies schreef:Ik had het met kerst tegen m'n nichtje dat dit jaar examen doet over Scheikunde12/Biologie12/Wiskunde B12 enzo en ze begreep er niets van want dat was schijnbaar al in het vorige decennium afgeschaft. En toen voelde ik me oud.
Ja hallo: B12 is een vitamine geen schoolvak - en dat moet vooral zo blijven :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #147

Bericht door Daniel »

Daantje schreef:Ik heb de eerste versie van de tweede fase gedaan toen je op het vwo nog twee vreemde talen had met alleen lezen
Lezen en schrijven was het toch? Die twee talen hebben me deels genekt: Frans 1 was hopeloos bij mij en ben uiteindelijk op een wijziging in de normering bij Geschiedenis 1 blijven zitten toen.
Daarna dezelfde stap als Thom91 gemaakt en verrassend genoeg ging de Duits 1 op de HAVO (dat was toen spreken en luisteren) een stuk beter... ineens van een onvoldoende naar een 8 op de lijst. Voor Scheikunde heeft de docent, die ook m'n mentor was toevallig, destijds de cijfers gewoon omgerekend omdat 'ie vond dat ik het wel snapte :P Dat scheelde weer schoolexamens inhalen.

Maar ik had dus iig ook al NG met nog gewoon Wiskunde B1, Natuurkunde 1, Scheikunde en Biologie en als vreemde eend in de bijt Economie 1,2 in het vrije deel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #147

Bericht door Ardan »

BrengMe schreef:Bij ons op school moet je een vreemde taal kiezen (Duits of Frans), een profiel (natuur en techniek, natuur en gezondheid, economie en maatschappij of cultuur en maatschappij) en een keuzevak bij het profiel. Het enige verschil tussen natuur en techniek en natuur en gezondheid, de profielen waaruit ik ga kiezen, is dat je bij nt wib hebt en bij ng wia (en de keuzevakken).
Oh okee, volgens mij dus niet zo heel erg veranderd ten opzichte van de oude Tweede Fase.
Pff, ik ben 24 maar soms voel ik me ook al oud :lol:
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #147

Bericht door ODRAIL »

Pff ... zelf zat ik in een jaar op school dat het oude lbo onderwijs werd afgeschaft (92/93). Kon nog net volgens het oude systeem examen doen omdat ik in het laatste jaar zat toen de omschakeling naar het vmbo plaatsvond. Heb wel met een lbo opleiding een vmbo diploma gehaald. En dat kunnen er maar weining zeggen :wink: .
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #147

Bericht door deadlock »

Mijn oog doet pijn. Tfoe.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Mag ik even kwijt #147

Bericht door marlies »

Daniel schreef:
Daantje schreef:Ik heb de eerste versie van de tweede fase gedaan toen je op het vwo nog twee vreemde talen had met alleen lezen
Lezen en schrijven was het toch? Die twee talen hebben me deels genekt: Frans 1 was hopeloos bij mij en ben uiteindelijk op een wijziging in de normering bij Geschiedenis 1 blijven zitten toen.
Nee echt alleen lezen en luisteren. Vond het wel mooi: dat kan ik goed. Zelf iets corrects produceren niet, want ik kende al die woorden en grammatica nooit maar ik ben wel goed in begrijpend lezen en kon vaak redelijk de betekenis van die teksten ontcijferen. Dusdanig dat ik op mijn laatste proefwerk in de 3e (grammatica) op Duits een 1,9 had en in de 2e fase een 10 heb weten te halen. Dat laatste tot groot ergernis van de docent trouwens. Maar ik had 'm wel verdiend.

Maar ik had dus iig ook al NG met nog gewoon Wiskunde B1, Natuurkunde 1, Scheikunde en Biologie en als vreemde eend in de bijt Economie 1,2 in het vrije deel.
Ik had NG met Natuurkunde12, Scheikunde12 en Grieks. Eigenlijk had ik NT en NG, maar ik liep tijdens de proefwerken steeds stuk op meetkundige bewijzen, ik kon dat maar niet zien. En dat zou dat jaar nou net ook nadruk krijgen in de examens dus heb ik het zekere voor het onzekere genomen en maar een stapje terug gedaan.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #147

Bericht door Thom91 »

deadlock schreef:Mijn oog doet pijn. Tfoe.
Ballon?
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #147

Bericht door Suus »

Zo, na een hele avond slepen met afval, zakken oude kleding en vuile was over o. a. 20 trappen is het nu schoentjes uit en eindelijk een kopje thee. Zo nog maar even wat geld overmaken naar de bankrekening van de wasmachine en dan is het mooi geweest.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mag ik even kwijt #147

Bericht door Ronald »

Ga je verhuizen? :mrgreen:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #147

Bericht door Suus »

Voorlopig niet, maar al die spullen gaven een bestikkend gevoel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #147

Bericht door Thom91 »

Slaap lekker allemaal! :W
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #147

Bericht door Meltrain »

Daniel schreef:
Daantje schreef:Ik heb de eerste versie van de tweede fase gedaan toen je op het vwo nog twee vreemde talen had met alleen lezen
Lezen en schrijven was het toch? Die twee talen hebben me deels genekt: Frans 1 was hopeloos bij mij en ben uiteindelijk op een wijziging in de normering bij Geschiedenis 1 blijven zitten toen.
Daarna dezelfde stap als Thom91 gemaakt en verrassend genoeg ging de Duits 1 op de HAVO (dat was toen spreken en luisteren) een stuk beter... ineens van een onvoldoende naar een 8 op de lijst. Voor Scheikunde heeft de docent, die ook m'n mentor was toevallig, destijds de cijfers gewoon omgerekend omdat 'ie vond dat ik het wel snapte :P Dat scheelde weer schoolexamens inhalen.

Maar ik had dus iig ook al NG met nog gewoon Wiskunde B1, Natuurkunde 1, Scheikunde en Biologie en als vreemde eend in de bijt Economie 1,2 in het vrije deel.
Ik had ook Frans 1 én Duits 1, maar ik heb lezen, schrijven, spreken én luisteren gedaan. Wel had ik die wtee vakken alleen in VWO 4.
Mijn eindexamen was in 2009, het laatste jaar van de oude Tweede Fase.
En in mijn profiel N&T had ik dus wiskunde B1,2, scheikunde 1,2 en natuurkunde 1,2.
marlies schreef:
Maar ik had dus iig ook al NG met nog gewoon Wiskunde B1, Natuurkunde 1, Scheikunde en Biologie en als vreemde eend in de bijt Economie 1,2 in het vrije deel.
Ik had NG met Natuurkunde12, Scheikunde12 en Grieks. Eigenlijk had ik NT en NG, maar ik liep tijdens de proefwerken steeds stuk op meetkundige bewijzen, ik kon dat maar niet zien. En dat zou dat jaar nou net ook nadruk krijgen in de examens dus heb ik het zekere voor het onzekere genomen en maar een stapje terug gedaan.
Ja, in die meetkundige bewijzen was ik ook slecht. In V5 was mijn hoogste cijfer daarvoor een 5, maar kon ik het altijd wel compenseren met B1. Bij de examens had ik het wel ineens door en uiteindelijk een 7 voor wiskunde (terwijl ik een 8 had voor mijn overige profielvakken).
En over frustratie: ik kwam 1/10 tekort op mijn eindexamen om een 8 voor Latijn te hebben. :mrgreen:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #147

Bericht door Fles »

marlies schreef:Ik had NG met Natuurkunde12, Scheikunde12 en Grieks. Eigenlijk had ik NT en NG, maar ik liep tijdens de proefwerken steeds stuk op meetkundige bewijzen, ik kon dat maar niet zien. En dat zou dat jaar nou net ook nadruk krijgen in de examens dus heb ik het zekere voor het onzekere genomen en maar een stapje terug gedaan.
Ik had vakken die gewoon namen hadden. Geen cijfers of afkortingen :o
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #147

Bericht door Suus »

Latijn en Grieks had ik al na het eerste jaar laten vallen. Onzinnig gedoe vond ik het, weg ermee. Het werd ook niet veel beter nadat ik ermee gestopt was, want de docent die het al jaren gaf ging na de eerste klas met pensioen, werd opgevolgd door een bitch van een Griek (so long Latijn :') ), daarna kwam er tijdelijk een of andere bejaarde en tot overmaat van ramp voor de mensen die wel voor gymnasium hadden gekozen bleek daarna ook nog dat de school er geen licentie voor had en dus ingeschreven moesten worden op een andere school. Uiteindelijk waren er van de 25 mensen die aan het eind van de eerste voor Latijn en Grieks hadden gekozen nog twee over.

Na mijn eigen eindexamen in 2007 met profiel E&M had ik voor alles een zeven, behalve voor wiskunde A1,2 (zes) en aardrijkskunde (8). Maar wiskunde in een mooie case werkte voor mij sowieso een stuk beter want ik heb wel eens met een groepje de voorronde van de Wiskunde Alympiade gewonnen *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten