OVer je reiservaringen in januari 2014

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Klaasje »

Het is een heel genuanceerd verhaal. Maar het komt hier op neer:

Er is in Hilversum iets afgebroken dat veel zwaarder belast was dan de bedoeling is. Dat komt omdat de treinwielen tegen een wisseltong in de binnenbocht van een wissel aanrijden terwijl dat eigenlijk niet hoort. Dat is voornamelijk een afstelkwestie. Een symptoom daarvan is dat er aan de kant waar doorgaans geen wiel op de wisseltong komt er slijtage optreedt. Als je alle wissels die hetzelfde probleem zouden kunnen hebben onderzoekt op dat type schade dan kan je zien of er een kans aanwezig is dat het sneller slijt dan de bedoeling is. Die wissels moeten dan even verder worden onderzocht en opnieuw worden afgesteld en eventueel moeten er onderdelen worden vervangen.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Michael »

Gisteravond ging ik met de bus naar huis na het werken. al in het Centrum van Breda gevraagd aan de chauffeur van lijn 2 of hij wou vragen of lijn 123 nog even kon wachten. (het was nog geen vertrektijd maar toch gevraagd.) Hij reageerde niet dus dat zou erop wijzen dat hij nog niet in zijn bus zit. De chauffeur van lijn 2 bleef voor de zekerheid toch paar keer oproepen :pos: Eenmaal op het station aangekomen bleek dat lijn 123 er nog stond. Maar toen begon het slechtste deel van de reis: Er wou iemand naar binnen met fastfood. De chauffeur zei op zeer asociale manier dat het niet mocht. Dus hij ging het weggooien. Chauffeur ging zonder te wachten gewoon rijden. De vriendin van die passagier zat wel al in de bus. Op aandringen van andere passagiers stopte die toch nog. Daarna wou die iemand eruit gaan zetten omdat die er op een vriendelijke manier wat van zei. Heel veel passagiers werden afgesnauwd door de chauffeur. Even later net voor Terheijden ging de chauffeur de sneldienstroute rijden in plaats van de normale route (lijn 123 rijdt ma-vr overdag een sneldienst en rijdt buitenom Terheijden en Wagenberg. "s avond's en in het weekend gaat die door de dorpen heen) Toen we er op een vriendelijke manier wat van zeiden werden we weer afgesnauwd. En uiteindelijk is de chauffeur toch nog via een omweg de normale route gaan rijden. Vanavond of morgen maar even een klacht sturen naar Veolia. En meerdere passagiers zouden dat gaan doen.

En ter info: Die chauffeur heeft altijd problemen met passagiers. Hij is nooit vriendelijk. Ik hoorde een tijd geleden van een andere chauffeur dat hij midden in de polder waar geen bushalte is iemand de bus uit had gezet.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door marlies »

Thom91 schreef: Dus....
Tell me about it...

Ik had vanochtend een afspraak in Amsterdam en zat er dus midden in. Door vertrekvertraging vanuit Groningen en de extra stop in Hoogeveen (om de reizigers uit de sprinters die niet verder reden mee te nemen) verdween mijn overstap (op de 127xx) als sneeuw onder de zon.

Ik had uitgevogeld dat ik via Amersfoort en Amsterdam CS maar 10 min te laat op mijn afspraak kon komen ipv een half uur. Tot mijn verbazing riep de conducteur datzelfde advies ook om voor mensen die naar Amsterdam moesten (dikke pluim, dat gebeurt niet vaak). Daar kwam nog eens bij dat die overstap in Amersfoort ook dreigde te mislukken maar er werd netjes even 2 minuutjes gewacht op ons. *O*

Ik heb de NS en met name het uitvoerend en rijdend personeel wel eens slechter met verstoringen/onvoorzien onderhoud zien omgaan.

Oh en herinner me er aan dat ik nooit weer een afspraak maak die vereist dat ik de eerste trein na 9 uur neem. Jeetje, de rest van Nederland is al net zo cheapskate als ik.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Daniel »

Vandaag waren zowel op de heen- als terugweg m'n treinen (de t1718 en t559 zoals wel vaker) opmerkelijk rustig vergeleken met normaal. Aardig zeldzaam dat ik zo'n ruime zitplaats heb als vandaag, terwijl ik vanmiddag instapte vlak voor vertrektijd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Thom91 »

marlies schreef:
Thom91 schreef: Dus....
Lang verhaal.
Niet eens even zeggen dat je in de grote stad bent!
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Suus »

marlies schreef:Oh en herinner me er aan dat ik nooit weer een afspraak maak die vereist dat ik de eerste trein na 9 uur neem. Jeetje, de rest van Nederland is al net zo cheapskate als ik.
Vreemd genoeg zijn er dan weer heel weinig mensen die de laatste trein vóór 6:30 nemen, terwijl je met een nieuw abonnement dan wel korting krijgt en voor de drukte in de trein bent. Voor het instappen eerst even koffie drinken*, dan inslapen en desnoods met een wekker wakker worden vijf minuten voor het station waar je eruit moet :mrgreen:

* het effect van koffie treed niet direct in. Dat heeft als positief gevolg dat het nare gevoel dat je hebt na een kort slaapje niet voorkomt als je voor het slaapje koffie hebt gedronken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door marlies »

Thom91 schreef:
marlies schreef:
Thom91 schreef: Dus....
Lang verhaal.
Niet eens even zeggen dat je in de grote stad bent!
Sorry, ik had al een programma, na m'n afspraak wezen lunchen enzo met een vriendin :P
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Klaasje »

Bee schreef:
marlies schreef:Oh en herinner me er aan dat ik nooit weer een afspraak maak die vereist dat ik de eerste trein na 9 uur neem. Jeetje, de rest van Nederland is al net zo cheapskate als ik.
Vreemd genoeg zijn er dan weer heel weinig mensen die de laatste trein vóór 6:30 nemen, terwijl je met een nieuw abonnement dan wel korting krijgt en voor de drukte in de trein bent. Voor het instappen eerst even koffie drinken*, dan inslapen en desnoods met een wekker wakker worden vijf minuten voor het station waar je eruit moet :mrgreen:
De trein die rond 6:30 vertrekt vanuit Almere richting Schiphol staat vrij hoog op de overvolranglijst van Rover qua aantallen klachten.

Overigens ben je niet verplicht ook voor 6:30 te gaan reizen mits je binnen een half uur vertrekt. In Groningen pak ik wel eens de trein van 6:45 met mijn Dal-vrij abonnement.. Dan fiets ik het perron op, check in, ga dan mijn fiets stallen en een bakkie koffie halen en dan heb ik nog een minuutje of zeven over.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Karl »

Ik zit nu in een sprinter (sgmm) van Dordrecht naar den haag centraal, er staat een conducteur bij de deur en die roept na elk (!) station in een portofoon "deuren zijn dicht". Is er dan een lampje kapot of wat?
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Geert »

Vorige week zat ik in een SGM en zag ik volgens mij hetzelfde tafereel (ik kon alleen niet horen wat er steeds over de porto gezegd werd). Nieuwe procedure?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door webguy »

Er zou zomaar iets kunnen zijn met een lampje inderdaad
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Tochjo »

Ik las hierzo dat SGM last heeft van een veiligheidsstoring waarbij aan de machinist af en toe onterecht de groene lamp wordt getoond. Vandaar dat de hc na elke stop moet bevestigen dat de deuren gesloten zijn.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Jurre »

Lijn 681 vertrekt altijd rond 10 voor 8 vanaf Busstation Oost in Utrecht. Echter staat de bus er deze ochtend al om 7 uur. En maar uren schrijven... :wink:
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13111
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Z2N »

Vandaag ben ik op en neer naar Antwerpen gegaan. En ik weet niet of het aan mij ligt, maar de hele dag geen vertraagde Belgische treinen gezien, behalve de twee NMBS-treinen die ik vandaag zelf nam. Dat is toch zot? :o :')
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Suus »

De vertragingshotspot van België is natuurlijk Brussel, zie bijvoorbeeld deze PDF met de vertrektijden van Brussel-Centraal 8:00 t/m 9:00 op vrijdag 24 januari: https://dl.dropboxusercontent.com/u/304 ... 0-0900.pdf
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door waldo79 »

Das niet best, Bee.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Thom91 »

Bee schreef:De vertragingshotspot van België is natuurlijk Brussel, zie bijvoorbeeld deze PDF met de vertrektijden van Brussel-Centraal 8:00 t/m 9:00 op vrijdag 24 januari: https://dl.dropboxusercontent.com/u/304 ... 0-0900.pdf
Al die p'tjes! :shock:
Komt wel goed schatje.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Mr-W »

Was vandaag van plan om met Lijn 22 Helmond Station - Eindhoven Station Naar Eindhoven te gaan toen op eens deze bus voorkwam zetten voor Lijn 20 Helmond Station - Eindhoven Station
Afbeelding
Dus heb de hele rit van lijn 20 naar Eindhoven genomen en kon ruim 1 uur genieten van de citea voor €2,45 8-)
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door waldo79 »

t6030 was vroeg vanochtend en kon een ongeplande stop te Utl maken. Toch weer 10 reizigers verblijd :)
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door dylanwild94 »

Laatst gewijzigd door dylanwild94 op zo 26 jan 2014, 21:52, 1 keer totaal gewijzigd.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Ardan »

Spannend joh!
Afbeelding
Of ligt dat aan mij :P
Ik doe ook maar wat
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Ronald »

Nee, hier is het net zo spannend. Zit op het puntje van m'n stoel :P
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door dylanwild94 »

nee aan de link en of tags

Edit: hou het maar op een losse link. :|
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Ardan »

Oh :') Moeilijkdoenerds heb je er inderdaad altijd tussen zitten ja -o-
Ik doe ook maar wat
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Thom91 »

En al die reizigers een minuut vertraging! -o-
Komt wel goed schatje.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten