Privacydemonstranten mogen trein niet in

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Privacydemonstranten mogen trein niet in

Bericht door Suus »

Protest-doodskist mag trein niet in
Een groep actievoerders onder de noemer 'Platform 1984' wilde maandagavond met een doodskist de trein in.

De groep wilde met een 'ludieke actie' de privacy ten grave dragen. Platform 1984 is namelijk fel tegen het verdwijnen van het papieren treinkaartje. Volgens de groep verdwijnt hiermee de mogelijkheid om anoniem met de trein te reizen.
Bron: AT5.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dylanwild94
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Privacydemonstranten mogen trein niet in

Bericht door dylanwild94 »

wat een onzin groep :') volgens mij bestaat er toch zoiets als een anonieme ov chipkaart. :Y
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Privacydemonstranten mogen trein niet in

Bericht door Michael 1988 »

Die niet helemaal anoniem is doordat je bijna alleen maar met je pinpas je geld erop kunt zetten. Of je moet ervoor speciaal naar een store van een vervoerder gaan.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Privacydemonstranten mogen trein niet in

Bericht door Suus »

Muntgeld is niet meer anoniem tegenwoordig?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Privacydemonstranten mogen trein niet in

Bericht door Michael 1988 »

Dat bedoelde ik ook met de laatste zin :roll:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Privacydemonstranten mogen trein niet in

Bericht door Suus »

Nee, jij zegt dat je naar een winkel moet. Maar bij een kaartautomaat (waar toch de meeste mensen hun kaart opladen) kan je ook vaak terecht met muntgeld.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Privacydemonstranten mogen trein niet in

Bericht door marlies »

Je mag trouwens helemaal niet koppelen op basis van pin-transacties. Wil niet zeggen dat het niet gebeurt, maar goed.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Privacydemonstranten mogen trein niet in

Bericht door Vinny »

Dan moet je een Zwitserse bankrekening openen :)
Die bankpassen werken prima in Nederland en anonimiteit is gegarandeerd door de Zwitserse overheid. Zolang je er maar geen zwart geld op hebt staan, dan maken banken als de UBS en Crédit Suisse tegenwoordig een uitzondering en houden ze het recht voor om informatie aan de belastingdienst door te geven.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Privacydemonstranten mogen trein niet in

Bericht door Michael 1988 »

Bee schreef:Nee, jij zegt dat je naar een winkel moet. Maar bij een kaartautomaat (waar toch de meeste mensen hun kaart opladen) kan je ook vaak terecht met muntgeld.
Laatste automaten die ik zag was met pinpas. Daarnaast kun je de saldo ook online op je kaart laten zetten. Nou ja, het product klaar zetten, want op de kaart zelf zetten moet ook bij een automaat. Dat is ook gekoppeld aan je bankrekening.
Vinny schreef:Dan moet je een Zwitserse bankrekening openen :)
Die bankpassen werken prima in Nederland en anonimiteit is gegarandeerd door de Zwitserse overheid. Zolang je er maar geen zwart geld op hebt staan, dan maken banken als de UBS en Crédit Suisse tegenwoordig een uitzondering en houden ze het recht voor om informatie aan de belastingdienst door te geven.
En dadelijk komt WikiLeaks naar buiten dat het niet zo is ;). Maar goed, heb er zelf geen grote moeite mee en maak me er niet druk om. Als ik dat wel doe zou ik gek worden om zoiets.
TreinenFreak
Berichten: 237
Lid geworden op: za 07 dec 2013, 17:38

Re: Privacydemonstranten mogen trein niet in

Bericht door TreinenFreak »

één ding, ga niet denken dat nu eens andere mensen jou gegevens weten.
Dat weten ze al langer, alles met internet, enzovoort is onveilig.
MIJN privacy bestaat niet meer, en dat is bij iedereen zo.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Privacydemonstranten mogen trein niet in

Bericht door Geert »

Zorgen maken over privacy is terecht en zeker na alle Snowden-onthullingen, maar om nou te stellen dat "ze" alles over je weten gaat ook een beetje te ver...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 206 gasten