Mag ik even kwijt #148

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #147

Bericht door ODRAIL »

Vinny schreef:Maar inmiddels heb ik in Friesland een leuke baan gevonden. Alleen een beetje ver van de bewoonde wereld. Vooral in januari... :roll:
Ach ja ... ieder voordeel heeft z'n nadeel he :wink: . Je kunt nou eenmaal niet alles hebben in het leven.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #147

Bericht door Suus »

Als je maar lang genoeg Fries bent kom je vanzelf in Amsterdam uit. Het stikt in Amsterdam werkelijk van de Friezen, er woont er minstens eentje in elke straat :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #147

Bericht door tsov »

Mijn overgrootvader kwam rond 1890 vanuit Friesland naar Amsterdam :mrgreen:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #147

Bericht door Karl »

Tsja, de - wat we nu Randstad noemen - heeft altijd al migranten aangetrokken. Brabanders en Zeeuwen zijn er in Rotterdam ook genoeg te vinden. Eerst uit de nabije gewesten en provincies, pas later uit het Middellandse zeegebied. Of Mare Nostrum, zo u wilt...
Het is een spectrum.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Mag ik even kwijt #147

Bericht door marlies »

Mijn overovergrootvader is van Groningen naar Amsterdam verhuisd. Pas 2 generaties later is die vergissing rechtgezet ;)
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #147

Bericht door Thom91 »

Zo, dit jaar het ijszwemmen ook weer overleefd :D
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #147

Bericht door Vinny »

Bee schreef:Als je maar lang genoeg Fries bent kom je vanzelf in Amsterdam uit. Het stikt in Amsterdam werkelijk van de Friezen, er woont er minstens eentje in elke straat :shock:
ik ben gewoon gewend dat er om 23.11 nog een volle tram van het uitgaansgebied naar mijn residentie rijdt. Niet dat ik ineens midden in de nacht nog 35 kilometer moet fietsen. :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #147

Bericht door Suus »

marlies schreef:Mijn overovergrootvader is van Groningen naar Amsterdam verhuisd. Pas 2 generaties later is die vergissing rechtgezet ;)
Het is maar wat je een vergissing noemt :wink:

Aan de andere kant, ik ben ook import in de buurt van Amsterdam, want mijn familietakken zijn extreem verbonden met Zuid-Holland, vooral aan mijn vaders kant (A)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #147

Bericht door Meltrain »

Bij 'De Slimste Mens' was een vraag: Wat weet je van de Nederlandse Spoorwegen?
De vijf trefwoorden waren: Vertraging, Utrecht, Prorail, privatisering en Fyra. Beetje eenzijdig vind ik. :roll:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #147

Bericht door Geert »

Had je iets anders verwacht in een dergelijke quiz?
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #147

Bericht door Thom91 »

Bee schreef:
marlies schreef:Mijn overovergrootvader is van Groningen naar Amsterdam verhuisd. Pas 2 generaties later is die vergissing rechtgezet ;)
Het is maar wat je een vergissing noemt :wink:

Aan de andere kant, ik ben ook import in de buurt van Amsterdam, want mijn familietakken zijn extreem verbonden met Zuid-Holland, vooral aan mijn vaders kant (A)
Jij gaat van 010 naar 020. :')
Komt wel goed schatje.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Mag ik even kwijt #147

Bericht door marlies »

Bee schreef:
marlies schreef:Mijn overovergrootvader is van Groningen naar Amsterdam verhuisd. Pas 2 generaties later is die vergissing rechtgezet ;)
Het is maar wat je een vergissing noemt :wink:

Aan de andere kant, ik ben ook import in de buurt van Amsterdam, want mijn familietakken zijn extreem verbonden met Zuid-Holland, vooral aan mijn vaders kant (A)
Tsja, ik ben overal import denk ik. In ben zelf in de stad Groningen geboren en heb er mijn hele leven gewoond, maar het is niet alsof ik Gronings spreek ofzo. Mijn oma komt oorspronkelijk uit Utrecht (het funadement van het huis waarin ze is opgegroeid ligt ergens onder Hoog Catharijne, helaas), mijn opa weet ik niet helemaal. Zijn grootvader had in ieder geval een winkel in Groningen en is daarmee naar Amsterdam verhuisd. Mijn opa en oma van moeders kant zijn na hun trouwen samen gaan wonen in Bussum, daarna Valkenswaard en daarna Haren. Mijn vaders familie heeft voor zover ik weet eigenlijk altijd in Sliedrecht en omgeving gewoond, die waren een stuk minder avontuurlijk. Behalve mijn vader dan, want die is vanuit die hoek van het land naar Usquert(!) verhuisd voor werk. Dus qua DNA hoor ik eigenlijk in het halve land en ook weer nergens ;)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #147

Bericht door Suus »

Thom91 schreef:
Bee schreef:
marlies schreef:Mijn overovergrootvader is van Groningen naar Amsterdam verhuisd. Pas 2 generaties later is die vergissing rechtgezet ;)
Het is maar wat je een vergissing noemt :wink:

Aan de andere kant, ik ben ook import in de buurt van Amsterdam, want mijn familietakken zijn extreem verbonden met Zuid-Holland, vooral aan mijn vaders kant (A)
Jij gaat van 010 naar 020. :')
Er zitten generaties aan "070", om precies te zijn Scheveningers, in mijn familie :mrgreen:

En met mijn achternaam krijg je in Amsterdam al heel snel de vraag of ik niet uit een roemrucht vissersdorp in Noord-Holland kom :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #147

Bericht door Thom91 »

WEEKEND! Ohja, al ruim een uur of 3. :D
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #147

Bericht door Daantje »

Daniel schreef:
Daantje schreef:Ik heb de eerste versie van de tweede fase gedaan toen je op het vwo nog twee vreemde talen had met alleen lezen
Lezen en schrijven was het toch? Die twee talen hebben me deels genekt: Frans 1 was hopeloos bij mij en ben uiteindelijk op een wijziging in de normering bij Geschiedenis 1 blijven zitten toen.
Daarna dezelfde stap als Thom91 gemaakt en verrassend genoeg ging de Duits 1 op de HAVO (dat was toen spreken en luisteren) een stuk beter... ineens van een onvoldoende naar een 8 op de lijst. Voor Scheikunde heeft de docent, die ook m'n mentor was toevallig, destijds de cijfers gewoon omgerekend omdat 'ie vond dat ik het wel snapte :P Dat scheelde weer schoolexamens inhalen.

Maar ik had dus iig ook al NG met nog gewoon Wiskunde B1, Natuurkunde 1, Scheikunde en Biologie en als vreemde eend in de bijt Economie 1,2 in het vrije deel.
Alleen lezen was het (op het vwo) maar havo was idd wel anders dan vwo. Ik had ook wiskunde B in een NG profiel.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #147

Bericht door Daantje »

Karl schreef:Tsja, de - wat we nu Randstad noemen - heeft altijd al migranten aangetrokken. Brabanders en Zeeuwen zijn er in Rotterdam ook genoeg te vinden. Eerst uit de nabije gewesten en provincies, pas later uit het Middellandse zeegebied. Of Mare Nostrum, zo u wilt...
Zeeuwen zitten veel in Rotterdam, Amsterdam, Utrecht en Tilburg. Populaire studentensteden waar mensen dan na hun studie blijven hangen. Ik maak me daar zelf ook schuldig aan en ook m'n moeder is in de Randstad blijven hangen na haar studie en pas weer teruggegaan naar Zeeland toen m'n opa en oma ouder en hulpbehoevender werden (en ik aangereden was met de fiets in Zoetermeer en m'n ouders de drukke randstad zat waren).
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #147

Bericht door Vinny »

Tsja, ik ben overal import denk ik.
Het kan altijd erger. Mijn opa van vaders kant komt uit Heerhugowaard, mijn oma uit Schagen, van mijn moeders kant komt mijn opa uit Velp en mijn oma uit de provincie Groningen. Ze leven overigens alle vier niet meer. Maar... het verklaart niet mijn Zuid-Europese uiterlijk. Daarvoor moeten we nog verder terug in de geschiedenis, en je raad het nooit: daar is dus niets over bekend - wel dat het (hoogstwaarschijnlijk) geen regulier huwelijk is geweest. Leuk, maar op de basisschool was ik wel de enige redelijk donkere persoon in een klas vol met kaaskoppen... :')
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Mag ik even kwijt #147

Bericht door marlies »

Ik heb niet echt een zuid-europees uiterlijk maar ik weet dan weer wel dat ik via de moederlijke lijn Portugees bloed heb. :P
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #147

Bericht door Thom91 »

Vinny schreef:
Tsja, ik ben overal import denk ik.
Het kan altijd erger. Mijn opa van vaders kant komt uit Heerhugowaard, mijn oma uit Schagen, van mijn moeders kant komt mijn opa uit Velp en mijn oma uit de provincie Groningen. Ze leven overigens alle vier niet meer. Maar... het verklaart niet mijn Zuid-Europese uiterlijk. Daarvoor moeten we nog verder terug in de geschiedenis, en je raad het nooit: daar is dus niets over bekend - wel dat het (hoogstwaarschijnlijk) geen regulier huwelijk is geweest. Leuk, maar op de basisschool was ik wel de enige redelijk donkere persoon in een klas vol met kaaskoppen... :')
Oh boy :')
Komt wel goed schatje.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mag ik even kwijt #147

Bericht door Ronald »

Als ik naar m'n opa's en oma's kijk is het driekwart regio Amsterdam en één kwart Veluwe. Dan woon ik geografisch gezien toch wel ongeveer op de juiste plek :P
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #147

Bericht door Suus »

Ietsje dichterbij Amsterdam was toepasselijker geweest dan :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #147

Bericht door Daniel »

Naar opa's en oma's kijkend kom ik op Dieren, Den Helder, Dordrecht en Dordrecht... past wel mooi met die eerste letter van m'n naam die rij D's :mrgreen: En dan wat afkomsten betreft woon ik nu ook wel enigszins in het gemiddelde daarvan dus.
Qua ouders zit het dan weer dichter bij elkaar en ben ik half Dordts en half Rotterdams.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #147

Bericht door Ardan »

Ik heb wel eens een foto van je gezien Vinny.. zó donker ben je toch niet?
Ik doe ook maar wat
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #147

Bericht door Thom91 »

Daniel schreef:Naar opa's en oma's kijkend kom ik op Dieren, Den Helder, Dordrecht en Dordrecht... past wel mooi met die eerste letter van m'n naam die rij D's :mrgreen: En dan wat afkomsten betreft woon ik nu ook wel enigszins in het gemiddelde daarvan dus.
Qua ouders zit het dan weer dichter bij elkaar en ben ik half Dordts en half Rotterdams.
They wanted the D! :lol:
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #147

Bericht door Ardan »

Mijn moeder en een paar generaties terugtellend komt uit Aalten. Zelf ben ik Amsterdammer, op mijn 9e zijn we naar Winterswijk gegaan, weer terug richting de roots dus. Vanwege toenmalige studie woon ik nu sinds ruim 5 jaar in Deventer (goh, lang al eigenlijk..)
Maar de Bartholomeussen kwamen in ieder geval eind 1700 vanuit Noord-Frankrijk naar Nederland, maar waar de échte roots van heul heul vroeger zitten weten we helaas niet.
Van mijn vaders kant weet ik echt niks. Mijn vader is volgens mij Amsterdammer, hij woont er nog wel iig..
Ik doe ook maar wat
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 38 gasten