Dordtse plaatjes

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dordtse plaatjes

Bericht door Daniel »

Had al zo'n vermoeden toen ik vanuit lijn 3 iets wits over de route van lijn 1 voorbij zag komen. En jawel, dat werd na 'n kort wandelingetje van Crabbehof naar Wielwijk bevestigd: de Vreugde Tours 502 (ex-Arriva 4741) reed op lijn 1 i.p.v. het gebruikelijke minibusje.
Dus maar even 'n stukje mee geweest en in Dubbeldam weer uitgestapt om dit plaatje van de inmiddels op de terugweg zijnde bus te kunnen maken. En ja, een lijnfilm is natuurlijk niet duidelijk genoeg dus doen we er ook nog maar een bordje bij :P ...
Afbeelding

Op de nieuwe rotonde in 't Dordtse centrum, die vanmiddag in gebruik genomen zou worden, was men rond half drie nog druk doende met het aanbrengen van de belijning. Dus maar even van de gelegenheid gebruik gemaakt om nog wat plaatjes op de omleiding te schieten. Om te beginnen de chronisch vertraagde 6285/3 die het Beverwijcksplein op draait...
Afbeelding

De 722/4 op de Singel...
Afbeelding

En alweer de volgende lijn 3, gereden door de 728 die inmiddels al maanden een nog niet aangesloten zijfilmbak heeft...
Afbeelding

Een heuse quiz voor de wachtende reizigers: is dit lijn 88 met de verkeerde bestemming of lijn 92 met het verkeerde lijnnummer :P ...
Afbeelding

De 8336/165 vlak voor 'ie z'n eindbestemming bereikt...
Afbeelding

Niet veel later gevolgd door de 6297/5...
Afbeelding

En tot slot de 6264/16 nog maar aan het begin van z'n omleiding van liefst 20 km: helemaal via de A16 naar Ridderkerk om via de A15 dan weer Papendrecht te bereiken, vanwege de afsluiting van de brug tussen Dordrecht en Papendrecht...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Dordtse plaatjes

Bericht door BR628 »

Goed om te zien dat de Arriva-meuk nog ergens goed van pas komt. Gelukkig zijn we hier over een maandje of 4 helemaal verlost van die Aldi-vervoerder, als Q-buzz met bussen van hoger niveau komt spelen :lol: Toch leuke fotoreportage weer!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dordtse plaatjes

Bericht door Daniel »

Nouja, op 't spoor zitten jullie voorlopig nog wel even aan Arriva vast :wink: Langer als wij in Dordt met Arriva te maken zullen hebben waarschijnlijk... concessie Noordelijke nevenlijnen is tot 2020, concessie DAV eveneens tot 2020 maar da's wel onder voorbehoud dat ze de optie tot verlenging weten binnen te halen (anders was'ie tot 2016 geloof ik).

Maarja... ook hier biedt Q-buzz nog een ontsnappingsmogelijkheid met lijn 140 :P Jammergenoeg rijdt die echter alleen doordeweeks overdag, maar dat kan natuurlijk vaker worden eind dit jaar.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dordtse plaatjes

Bericht door Meltrain »

Reiziger Ddrs schreef: En ja, een lijnfilm is natuurlijk niet duidelijk genoeg dus doen we er ook nog maar een bordje bij :P ...
http://www.ovronddordt.nl/forums/Vreugd ... 090808.jpg
Tja, als dat borde tenminste de eindbsetemming vermeldde was het nog een beetje nuttig. :P Ik neem aan dat het display niet 'Stadspolders' of 'Wielwijk' kan tonen? :wink:
Reiziger Ddrs schreef:Een heuse quiz voor de wachtende reizigers: is dit lijn 88 met de verkeerde bestemming of lijn 92 met het verkeerde lijnnummer :P ...
http://www.ovronddordt.nl/forums/Arriva ... 090808.jpg
Hoe laat was dat? Ik heb vanmiddag nog in lijn 92 gezeten, dus heel misschien was het die bus wel. :wink:
Reiziger Ddrs schreef:Nouja, op 't spoor zitten jullie voorlopig nog wel even aan Arriva vast :wink: Langer als wij in Dordt met Arriva te maken zullen hebben waarschijnlijk... concessie Noordelijke nevenlijnen is tot 2020, concessie DAV eveneens tot 2020 maar da's wel onder voorbehoud dat ze de optie tot verlenging weten binnen te halen (anders was'ie tot 2016 geloof ik).
De verlenging was toch op voorwaarde dat ze nieuwe treinstellen zouden aanschaffen? En aangezien dat gebeurd is...
Reiziger Ddrs schreef:Maarja... ook hier biedt Q-buzz nog een ontsnappingsmogelijkheid met lijn 140 :P Jammergenoeg rijdt die echter alleen doordeweeks overdag, maar dat kan natuurlijk vaker worden eind dit jaar.
En niet te vergeten lijn 144 soms. 8-)
Wel grappig: moet Arriva samenwerken met een vervoerder waar ze eerst niks mee te maken wilde hebben. :lol:
Laatst gewijzigd door Daniel op za 09 aug 2008, 23:18, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Foto's uit quote
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dordtse plaatjes

Bericht door Daniel »

meltrain schreef:Tja, als dat borde tenminste de eindbsetemming vermeldde was het nog een beetje nuttig. :P Ik neem aan dat het display niet 'Stadspolders' of 'Wielwijk' kan tonen? :wink:
Vast niet nee, hooguit Heerenveen ofzo want de 4700'en hebben zover ik weet in hun Arriva-tijd met name in Friesland gereden.
meltrain schreef:
Reiziger Ddrs schreef:Een heuse quiz voor de wachtende reizigers: is dit lijn 88 met de verkeerde bestemming of lijn 92 met het verkeerde lijnnummer :P ...
http://www.ovronddordt.nl/forums/Arriva ... 090808.jpg
Hoe laat was dat? Ik heb vanmiddag nog in lijn 92 gezeten, dus heel misschien was het die bus wel. :wink:
14.51 uur, dus lijn 88 volgens de tijden in 't busboekje :wink:
meltrain schreef:
Reiziger Ddrs schreef:Nouja, op 't spoor zitten jullie voorlopig nog wel even aan Arriva vast :wink: Langer als wij in Dordt met Arriva te maken zullen hebben waarschijnlijk... concessie Noordelijke nevenlijnen is tot 2020, concessie DAV eveneens tot 2020 maar da's wel onder voorbehoud dat ze de optie tot verlenging weten binnen te halen (anders was'ie tot 2016 geloof ik).
De verlenging was toch op voorwaarde dat ze nieuwe treinstellen zouden aanschaffen? En aangezien dat gebeurd is...
Er zijn wel wat meer eisen hoor...
Nota van uitgangspunten DAV-Concessie schreef:Uitgegaan wordt van de wettelijk maximaal toegestane concessieduur van 8 jaren, te verlengen met een periode van 4 jaren wanneer de concessiehouder nieuwe treinen inzet, de toezeggingen uit zijn
offerte nakomt en de waardering van de reizigers voldoende hoog is.

<knip>

Het PvE stelt dat de concessiehouder aan de volgende eisen moet voldoen om voor de genoemde
verlenging van de concessie in aanmerking te komen:
  • De concessiehouder zet nieuw, toegankelijk, elektrisch treinmaterieel in binnen de
    overeengekomen periode maximaal 2,5 jaar na gunning.
  • De concessiehouder doet tijdens de concessieperiode alle toezeggingen uit zijn offerte gestand en
    voldoet aan de concessievoorwaarden.
  • De waardering (van de reizigers) aangaande de kwaliteit en inzet van de concessiehouder is
    gemiddeld over 6 jaren voorafgaand aan de verlenging tenminste ruim voldoende (7) (te baseren
    op een representatief onafhankelijk uitgevoerd klantentevredenheidsonderzoek).
Arriva houdt zich zowiezo al niet aan de toezeggingen uit de offerte... daar staat in dat alle bussen voorzien worden van de afbeelding van een molen om ze een regionale uitstraling te geven. Heb jij die molen al gezien? Ik niet :P
Kan helaas de offerte even niet vinden, hij heeft wel op de site van de provincie gestaan.
meltrain schreef:
Reiziger Ddrs schreef:Maarja... ook hier biedt Q-buzz nog een ontsnappingsmogelijkheid met lijn 140 :P Jammergenoeg rijdt die echter alleen doordeweeks overdag, maar dat kan natuurlijk vaker worden eind dit jaar.
En niet te vergeten lijn 144 soms. 8-)
Wel grappig: moet Arriva samenwerken met een vervoerder waar ze eerst niks mee te maken wilde hebben. :lol:
Nee hoor, Arriva moet niks... zover ik weet is het geen concessie-eis dat deze verbinding ononderbroken wordt aangeboden. Je kunt dus ook een situatie krijgen waarin Arriva tot Ridderkerk rijdt en je daar op Qbuzz moet overstappen.
Geloof dat er alleen in het geval van lijn 92 een concessie-eis is dat deze gedoogd moet worden op het SRR-deel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dordtse plaatjes

Bericht door Daniel »

Na de omleidingsplaatjes van gisteren dan nu nog maar eentje van de 6291/3 op de wat vreemde nieuwe rotonde Johan de Wittstraat/Spuiboulevard...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Dordtse plaatjes

Bericht door JeePee »

Reiziger Ddrs schreef:Maarja... ook hier biedt Q-buzz nog een ontsnappingsmogelijkheid met lijn 140 :P Jammergenoeg rijdt die echter alleen doordeweeks overdag, maar dat kan natuurlijk vaker worden eind dit jaar.
Don't count on it ;)
meltrain schreef:En niet te vergeten lijn 144 soms. 8-)
Wel grappig: moet Arriva samenwerken met een vervoerder waar ze eerst niks mee te maken wilde hebben. :lol:
Arriva moet niets. De doorgaande verbinding mag geknipt worden, maar dat is niet de intentie. Er wordt gewerkt aan een gezamenlijk exploitatie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dordtse plaatjes

Bericht door Daniel »

En hoe zit het dan met de 92 eigenlijk? In de huidige gezamelijke exploitatievorm rijdt die immers 's avonds en in het weekend niet tussen H.I. Ambacht en Zuidplein, maar gaat hij richting Ridderkerk Drievliet waar in 't weekend een aansluiting is (doordeweeks in de avonduren rijdt nu Connexxion nog door als 92, aangezien die lijn dan wel met een grote bus gereden wordt)

Ben trouwens ook wel benieuwd hoe het in een eventuele gezamelijke exploitatie met de vervoerbewijzen gaat werken, want nu houdt de samenwerking nog op bij het feit dat Arriva en Connexxion elk een deel van de ritten rijden.
Wil je met de OV-chipkaart reizen dan zal je op een connexxion-bus moeten wachten, wil je een dalkaartje gebruiken of bv. een Arriva-dagkaart dan is die alleen in de Arriva-bussen op 144 geldig (onafhankelijk of je binnen DAV blijft of niet!)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Dordtse plaatjes

Bericht door JeePee »

De bekende problemen met de verschillende kaartsoorten en de avond en zondag aansluiting zijn uiteraard onderdeel van het overleg. Inhoudelijk kan ik er niets over zeggen nog, maar ik heb er een goed gevoel over :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dordtse plaatjes

Bericht door Daniel »

Weereens wat verse plaatjes, nu 't nog een beetje zonnig is :wink:
Om te beginnen de 6291/7 op de Karel Lotsyweg. Toen ik even in het archief terugkeek naar deze foto van twee maandjes terug viel me op dat ze de rijbaan bovenlangs waar de bus gebruik van maakt iets verlengd hebben. Mag ook wel, in de oorspronkelijke situatie konden de chauffeurs in hun spiegel niet zien of er verkeer uit de tunnel kwam...
Afbeelding

De 730/3 kwam ik tegen op de Thorbeckeweg...
Afbeelding

Daarna kwam ik dan weer langs lijn 4 terecht, waar een slinger in de route handig van pas kwam om de bus er in beide richtingen fatsoenlijk op te krijgen. Als eerste passeerde de 729 op weg naar de Staart...
Afbeelding

Niet veel later gevolgd door de 721 de andere kant op, die kennelijk enkele nieuwe ruiten gekregen heeft. Ook achterop ontbreekt een stuk reclame namelijk...
Afbeelding

Ondanks de drukte in de binnenstad vandaag lukte het zowaar toch een plaatje van lijn 10 aan de voet van de Grote Kerk te maken zonder dat er iemand voor liep/reed/fietste. Voor de oplettende kijker: linksonder op de foto is nog net de volgende bus te zien, d'r horen toch echt 10 minuten tussen te zitten :P
Afbeelding

De chauffeur van de 6043/10 ging nog net niet stilstaan middenop de Spuiboulevard voor de foto...
Afbeelding

Kort daarna passeerde de 6260/144, een lijntje dat aan z'n laatste maandjes bezig is op dit deel van de route. Kostte nog wat moeite erachter te komen hoe laat 'ie kwam... bij halte Stadskantoor stoppen zoveel streeklijnen dat niet alle vertrekstaten in de drie aanwezige bordjes passen :wink:
Afbeelding

En tot slot de 728/3 die me aan het eind van de zaterdagmiddag weer vlak bij huis afleverde op de rit die er in de Oudelandshoek tussenuit gaat...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dordtse plaatjes

Bericht door Daniel »

Het kostte wat moeite, maar vanmiddag uiteindelijk dan toch nog de feestbus van Arriva op de foto weten te krijgen. Het betreft de 6294 met een toch wel redelijk opvallende reclame...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dordtse plaatjes

Bericht door Daniel »

Vanmiddag eens op Qbuzz-jacht geweest. Uiteraad trof ik als eerste precies een van de Arriva-diensten op de 141...
Afbeelding

Vervolgens de trappen van de Stadsbrug beklommen, waar allereerst lijn 88 passeerde...
Afbeelding

Even later gevolgd door de Qbuzz 1063/141...
Afbeelding

Weer op het station trof ik de 1071 op 141 aan, 't valt me nog mee dat er niet "via ZWD - HIA - RDK" op de film staat :P
Afbeelding

Tijdens een comfortabel ritje met deze bus, ze zitten niet verkeerd die Qbuzzjes, zag ik al wat leuks voorbij komen. De rit ging dan ook met de eerste de beste bus vanaf station Zwijndrecht terug, zodat ik ruim op tijd was voor dit plaatje...
Afbeelding

Toch al weer 9 jaar geleden dat er voor het laatst RET-bussen, toen in huur van Stadsvervoer Dordrecht, in Dordt gereden hebben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Dordtse plaatjes

Bericht door Stefan »

Leuke plaatjes! :) Toch wel grappig om te zien waar die RET'ers nu allemaal komen. ;)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dordtse plaatjes

Bericht door Daniel »

Maar weereens wat plaatjes, om te beginnen weereens een nieuwe totaalreclame-Citaro (de 727)...
Afbeelding

Volgens de oorspronkelijke plannen zouden er vandaag uitsluitend Citaro's rijden, omdat die over een stuk beter werkende verwarming beschikken. Desondanks was er een Wright op een dienst beland waarvoor die eigenlijk helemaal niet geschikt is, achja, 't was wel een fotogenieke...
Afbeelding

Tot slot de 730/3 in het laatste middaglicht op de hoek Noordendijk/Oranjelaan...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten