Daniel on tour #73: Rondom Eindhoven

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Daniel on tour #73: Rondom Eindhoven

Bericht door Daniel »

Een fraaie zonnige dag en het eigenlijk nog echt ontbreken van een beetje leuke plaatjes uit de regio Eindhoven, het was de combi van die twee dingen die me afgelopen zaterdag die kant op lokte. Na me een beetje geestelijk voorbereid te hebben op een behoorlijke drukte ging het allereerst maar richting Utrecht Centraal om daar over te stappen op IC t833 richting het zuiden. Een trein waarin het alleszins meeviel qua drukte trouwens. Althans, helemaal achterin had ik een behoorlijk ruime zitplaats en ook mooi zicht op de werkzaamheden net ten zuiden van Utrecht Centraal en in 's-Hertogenbosch.

Eenmaal in Eindhoven ging het na een fietsje geregeld te hebben eerst eens de route van lijn 55 op. Daarop kende ik van een eerdere keer nog wel een fraai plekje, maar het bleek precies deze maand afgesloten te zijn wegens wegwerkzaamheden. Dan maar naar lijn 5 dacht ik, maar op een of andere manier heb ik de route van die lijn gemist en kwam ik totaal ergens anders terecht. Nougoed, dan maar een van de lijnen naar het zuiden van het SRE gevolgd. De locatie werd er in elk geval niet minder fraai op...
Afbeelding
Hermes 3360 te Eindhoven, Aalsterweg by Daniël Bleumink, on Flickr

Vrijwel daar om de hoek rijden de lijnen 7 en 17, eveneens met best fotogenieke route. Bus 3421 wilde ook graag op de foto, want die zou ik deze dag nog veel vaker tegenkomen...
Afbeelding
Hermes 3421 te Eindhoven, Floralaan West by Daniël Bleumink, on Flickr

Of het nu zo handig is betwijfel ik, maar volgens dienstregeling is lijn 7/17 hier in beide richtingen gelijktijdig. Beetje smal om te kruisen...
Afbeelding
Hermes 3412 te Eindhoven, Roostenlaan by Daniël Bleumink, on Flickr

De route van lijn 12 kenmerkte zich deze zaterdag door de rust: vrijwel geen ander verkeer kwam ik hier tegen. Wat dat betreft wel toevallig dat het weinige verkeer hier dan ook precies op de foto staat. Gelukkig dit keer achter de bus aan rijdend, in dergelijke situaties heb ik al vaak zat precies tegemoetkomend verkeer terwijl de bus passeert gehad...
Afbeelding
Hermes 3453 te Eindhoven, Bunderkensven by Daniël Bleumink, on Flickr

...iets als dit dus, al gaf het groene autotje gelukkig plots flink gas waardoor hij precies voorbij de bus was op het moment van afdrukken :)
Afbeelding
Hermes 3407 te Eindhoven, St. Petrus Canisiuslaan by Daniël Bleumink, on Flickr

Na enige omzwervingen kwam ik dan alsnog op lijn 5 terecht door best leuke straatjes komt...
Afbeelding
Hermes 3447 te Eindhoven, President Steynlaan by Daniël Bleumink, on Flickr

Afbeelding
Hermes 3412 te Eindhoven, Generaal Cronjéstraat by Daniël Bleumink, on Flickr

Via wederom wat omzwervingen kwam ik vervolgens in Nuenen terecht. Het was daar even zoeken naar de route gezien je hier als fietser via een andere weg het dorp in komt dan met de bus, maar uiteindelijk toch lijn 6 gevonden...
Afbeelding
Hermes 3419 te Nuenen, Refeling by Daniël Bleumink, on Flickr

Waar lijn 21 steeds aan de foto wist te ontkomen lukte het met lijn 22 wel om deze vast te leggen...
Afbeelding
Hermes 3396 te Nuenen, Berg by Daniël Bleumink, on Flickr

Het leukste vindt ik nog altijd de foto's uit echt kleine dorpjes, dus het moest natuurlijk wel even richting Gerwen. Ondanks alle uurdiensten daar toch nog twee plaatjes kunnen maken...
Afbeelding
Hermes 3386 te Gerwen, Moorvensedijk by Daniël Bleumink, on Flickr

Afbeelding
Hermes 3356 te Gerwen, Gerwenseweg by Daniël Bleumink, on Flickr

Op de terugweg via Nuenen kwam ik nog een busje op de 121 tegen...
Afbeelding
Hermes 3388 te Nuenen, Smits van Oyenlaan by Daniël Bleumink, on Flickr

Zo richting het einde van de middag was het dan nog even tijd voor wat plaatjes in Eindhoven zelf. Hoewel lijn 4 hier qua bebouwing nou niet zo heel aantrekkelijk is voor de foto waren het hier de fraaie bomen in de middenberm die me even de bus deden afwachten...
Afbeelding
Hermes 3410 te Eindhoven, Mercuriuslaan by Daniël Bleumink, on Flickr

Lijn 2 is wat dat betreft wat saaier...
Afbeelding
Hermes 3475 te Eindhoven, Franklin Rooseveltlaan by Daniël Bleumink, on Flickr

En tja, zoals ik al schreef achtervolgde de 3421 me... De Huizingalaan is eigenlijk een best saaie kaarsrechte straat met wat flats, maar die zijn natuurlijk vakkundig buiten de compositie te houden. Het lijnenspel van kale bomen is dan een stuk fraaier...
Afbeelding
Hermes 3421 te Eindhoven, Huizingalaan by Daniël Bleumink, on Flickr

Afbeelding
Hermes 3411 te Eindhoven, Huizingalaan by Daniël Bleumink, on Flickr

Tot slot nog even de Airport Shuttle opgezocht, hier met de 9177 op de Boschdijk...
Afbeelding
Herrmes 9177 te Eindhoven, Boschdijk by Daniël Bleumink, on Flickr

En ik had nog wel wat gezegd over die 3421 :mrgreen:
Afbeelding
Hermes 3421 te Eindhoven, Boschdijk by Daniël Bleumink, on Flickr
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Daniel on tour #73: Rondom Eindhoven

Bericht door mijack1985 »

leuke plaatjes :-)
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Daniel on tour #73: Rondom Eindhoven

Bericht door Z2N »

Mooie foto's! :)

Hoeveel kilometer heb je uiteindelijk gefietst dit keer?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Daniel on tour #73: Rondom Eindhoven

Bericht door Daniel »

Moet ik even kijken hoor... update volgt :P

Edit: hoe krijg ik het voor elkaar, exact 40,00 km :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8606
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Daniel on tour #73: Rondom Eindhoven

Bericht door Milco »

Leuke plaatjes! :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Daniel on tour #73: Rondom Eindhoven

Bericht door Ronald »

Word je niet doodmoe van dat wachten op die bussen steeds? Ik neem aan dat je het niet tot op de minuut kunt plannen allemaal.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Daniel on tour #73: Rondom Eindhoven

Bericht door Daniel »

Valt wel mee hoor, met behulp van de diverse apps is het redelijk uit te vinden hoeveel tijd ik nog heb voor er iets komt dus doorgaans hoef ik niet enorm lang te wachten. En mocht dat wel zo zijn dan combineer ik dat vaak met een klein pauze´tje onderweg, moet nou eenmaal ook weleens wat eten of drinken.
Daarnaast is wat wachttijd wel handig, dan kan ik vast een beetje leuke compositie zoeken en de camera vast even op een vast punt scherp laten stellen: scheelt weer tijd als de bus er eenmaal aankomt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7911
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Daniel on tour #73: Rondom Eindhoven

Bericht door Etienne »

Leuke plaatjes.

Ik heb zelf ook een OV-fiets abonnement, maar ik gebruik het vrijwel niet. :roll:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5813
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Daniel on tour #73: Rondom Eindhoven

Bericht door isadora »

Mooie foto's, maar ook wel een beetje saai.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Daniel on tour #73: Rondom Eindhoven

Bericht door Michael »

:pos:
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Daniel on tour #73: Rondom Eindhoven

Bericht door Hainje »

Daniel schreef:Of het nu zo handig is betwijfel ik, maar volgens dienstregeling is lijn 7/17 hier in beide richtingen gelijktijdig. Beetje smal om te kruisen...
Afbeelding
Hermes 3412 te Eindhoven, Roostenlaan by Daniël Bleumink, on Flickr
In de praktijk valt het allemaal reuze mee hoor. De beschikbare tijd op dit stuk is doorgaans vrij ruim (soms iets te) en je kunt hier goed de straat door kijken. Als er een bus door de straat rijdt, dan wacht de tegenligger meestal even bij een van de halten aan de uiteinden van de straat. Anders kunnen de bussen hier elkaar ook prima stapvoets passeren. Heb nog nooit collega's horen klagen over dit stuk. Eerlijk gezegd vond ik de hoek Roostenlaan/Winkelstraat een grotere uitdaging om elkaar te passeren wanneer je je collega net te laat opmerkte. Het was een van mijn favoriete stukjes in Eindhoven om te rijden eerlijk gezegd. 8-)
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Daniel on tour #73: Rondom Eindhoven

Bericht door Daniel »

Tja, toen ik daar stond zag ik in de verte (t.h.v. het witte pand op de achtergrond) deze bus met z'n tegenligger kruisen. Dat leek allemaal best lang te duren, maar dat kan natuurlijk ook door niet meewerkend ander verkeer geweest zijn (wat je op die afstand minder goed ziet dan een bus)

Maar viel me vooral op omdat je nu juist op de Floralaan West met gemak de tegemoetkomende bus kunt kruisen, terwijl de tijden juist net niet zo gepland zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten