Ideeën voor de concessie SRE

Post hier al je plannen voor verbetering van het OV. Ook wilde plannen mogen hier gepost worden.
Plan-V444
Berichten: 140
Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 20:19
Locatie: Brandevoort
Contacteer:

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Plan-V444 »

[wiki]Lijn 55 Eindhoven, 't Hofke - Station[/wiki] zou ook nog in de daluren 2x per uur moeten rijden en in de school tijden via het Lorentz.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Mr-W »

Plan-V444 schreef:[wiki]Lijn 55 Eindhoven, 't Hofke - Station[/wiki] zat vandaag om 5 uur weer stampvol, en zelfs op zondag om 8 uur nog, eigenlijk zou Lijn 55 4x per uur moeten gaan rijden.
Verbaasd me ook altijd dat de spitsritten van lijn 5 teruggaan als lijn 5 en niet als 55 want die is veel sneller bij het station.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Mr-W »

Plan-V444 schreef:[wiki]Lijn 55 Eindhoven, 't Hofke - Station[/wiki] zou ook nog in de daluren 2x per uur moeten rijden en in de school tijden via het Lorentz.
Goed plan (y),
in de daluren op zondag en zaterdagavond heb ik al regelmatig in die bus moeten staan,dus volgens mij kunnen er wel wat ritten bij. Naar mijn ervaring is lijn 5 rustiger dan 55 in de daluren.Denk ook dat het rijden langs die school ook weer voor extra reizigers kan zorgen dus wat mij betreft gaat Hermes dat doen want lijn 55 zit ruim in zijn rijtijd.
Gebruik deze lijn ongeveer 1x per maand,dus zo'n heel betrouwbaar beeld heb ik niet.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Mr-W »

huibf schreef:

Snoeien in onrendabele lijnen kan, maar als eerste dan de Stadsdienst Helmond, muv de lijn naar ROC en Eeuwels, zolang daar de Taxxbus dubbelop en concurrerend rijdt.
Je kan wel geen snoeien, maar waarop dan ?
Zomaar stadsritten eruit halen kan niet, dat heeft tot gevolg dat er mensen achterblijven en dan mag niet structureel en dat kost je dus nog duurdere versterking.

Het zijn wellicht wat kleine krenten:
* Leende/Eindhoven Floraplein naar 1 uurlijks, tussen 9.00 en 15.00

* Kerstvakantie voor 9.00 naar maximaal 1/2 uurlijks, en dat zijn nogal wat stadsritten (!)
Immers deze vakantie is vaak collectief vrij in tegenstelling tot mei, zomer, herfst.

* 172 tot Bergeijk zoals nu, 1 uurlijks door naar Luyksgestel.

* Stadsdienst Helmond
- 20 en 51 koppelen en rijden onder lijn 20. 20 om en om via Industrieterrein (huidige route) / Brouwhuis (oost)
- 22 en 54 Brouwhuis koppelen en rijden onder lijn 22.
Frequentie door Brouwhuis of Industrieterrein wijzigt hierdoor niet.
- 24 en 52 Straakven koppelen en rijden onder lijn 24.
- 24 en 54 Straakven koppelen en rijden onder lijn 24.
Overweeg om één lus ter rijden in Straakven.
Frequentie door Straakven wijzigt hierdoor niet.
Lijn 20 zou ik een route via Brouwhuis West laten rijden en het industrieterrein iets minder ver bedienen.Nieuwe hoogwaardige halte plaatsen op de Edelhertlaan,zodat er daar 2x per uur een bus komt.
Welke route zou je rijden als lijn 20 1x per uur rijdt,Lijn 20 zou ik indien mogelijk koppelen aan lijn 24,zodat Brouwhuis en Someren/Asten een directe verbinding hebben met het ziekenhuis.
Lijn 51 blijft behouden in de huidige vorm en er wordt 's avonds en op zondag 1x per uur gereden tot 21:17.Daarna 551 belbus tot 00:47.De extra ritten uitvoeren met Taxibusjes is toegestaan.
Straakven kan wat mij betreft omgezet worden in een buurtbus,bussen naar Straakven zitten nooit vol.
Lijn 23 gaat wat mij betreft weer via Dierdonk rijden.Als er na 2 jaar te weinig reizigers zijn verdwijnt de bus weer.

552 Belbus wordt geintroduceert, Mierlo-Brandevoort-Gulberg/Dierenrijk Europa-industrieterrein Eeneind-Nuenen Busstation. De hele week rijdt deze lijn 1x per uur als belbus. 1e rit komt om 06:30 aan in Nuenen. Tussen 06:30 en 09:00 en 15:00 en 18:30 rijdt de belbus indien mogelijk 2x per uur. Deze bus voorziet in de vraag vanuit Dierenrijk en Eeneind voor een busverbinding.als er voldoende reizigers zijn kan de belbus op bepaalde tijden omgezet worden in een bus tussen Mierlo/Helmond Brandevoort en Nuenen. 1e rit komt om 06:30 aan in Nuenen.Laatste rit vertrekt om 00:30 uit Nuenen.
huibf schreef:
* Weekenden streeklijn aanbod behouden.
Minimaal 2 uurlijks: Lijn 22, 23, 25(?), 26, 142 (Veolia), 143 (Veolia) in de weekenden uitvoeren als 2 uurlijkse belbus (9.30 t/m 21.30.
- (5)22: Deel Nuenen Busstation <> Helmond. i.c.m. nieuw opzet lijn 24 verbod op gebruik lokaal verkeer Helmond <> Helmond Ziekenhuis
- (5)23: Gehele traject.
- (5)2x: Helmond <> Gemert uitvoeren door SRE.
- Verbod op gebruik lokaal verkeer Helmond Ziekenhuis <> Aarle-Rixtel
- (5)26: Gehele traject. NB: OV2016 Limburg biedt in Meijel in zijn geheel géén vervoer meer vanaf 18.00 uur !
- (5)42: Best <> Hilvarenbeek uitvoeren door SRE in weekenden. Verbod op gebruik lokaal verkeer Best <> Oirschot
- (5)43: Reusel <> Hilvarenbeek uitvoeren door SRE in weekenden.
Wat mij betreft komt er ook een lijn (5)21 tussen Nuenen Busstation en Beek en Donk,deze bus rijdt ook langs Mariahout.

Zou dit aanbod ook in de avonduren invoeren, lijn 25 en 22 hebben op zaterdag overdag voldoende reizigers en blijven rijden. Lijn 174 vind ik tussen Bergeijk en Veldhoven MMC tijdens bepaalde uren ook geschikt voor Belbussen. Overigens lijkt het me ook prettig als reizigers via een account in een app de belbus kunnen reserveren.(ook mogelijkhied bieden om het aantal reizigers in te vullen)
Vervoerder is verplicht om een duidelijk zichtbaar (geplastificeerd) lijnnummer op het voertuig aan te brengen .Logo van de Vervoerder door middel van een grote sticker is verplicht . Deze eisen gelden ook voor ingehuurde taxibedrijven.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

@Huib: waarom wil je lokaal vervoer in Helmond verbieden?

Ik zou in een nieuwe concessie graag zien dat buurtbussen dezelfde huisstijl krijgen als reguliere bussen, zoals het nu al is bij bijvoorbeeld het KAN of de Braboconcessies. Maar gezien de eis voor branding denk ik dat het er wel bij zal zitten. Buurtbusjes blijven voor leken gewoon niet goed herkenbaar als zijnde OV-bus. Als de buurtbusjes nu Hermes-grijs waren, dan zou dat de zichtbaarheid kunnen verbeteren. Volgens een chauffeur van Buurtbus Laarbeek is bijvoorbeeld dit busje nog schrikbarend onbekend. Door het uiterlijk wat aan te passen zou het al wat zichtbaarheid opleveren, alleen al omdat mensen tijdens het fietsen of bij het naar buiten kijken uit het raam opeens denken "verhip, hier rijdt een OV-bus".
"Een touringcar is geen bus"
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Mr-W »

fogeltje schreef:
Ik zou in een nieuwe concessie graag zien dat buurtbussen dezelfde huisstijl krijgen als reguliere bussen, zoals het nu al is bij bijvoorbeeld het KAN of de Braboconcessies. Maar gezien de eis voor branding denk ik dat het er wel bij zal zitten. Buurtbusjes blijven voor leken gewoon niet goed herkenbaar als zijnde OV-bus. Als de buurtbusjes nu Hermes-grijs waren, dan zou dat de zichtbaarheid kunnen verbeteren. Volgens een chauffeur van Buurtbus Laarbeek is bijvoorbeeld dit busje nog schrikbarend onbekend. Door het uiterlijk wat aan te passen zou het al wat zichtbaarheid opleveren, alleen al omdat mensen tijdens het fietsen of bij het naar buiten kijken uit het raam opeens denken "verhip, hier rijdt een OV-bus".
De meeste buurtbusje hebben een wit-blauwe kleurstelling,buurtbus Laarbeek is nauwelijks zichtbaar vanwege hun helemaal witte kleurstelling.Weet ook niet waarom de buurtbus vereniging het busje niet laat omstickeren in de juiste huisstijl.
Grijs-Blauw lijkt me nog beter,maar dat lijkt me niet handig vanwege de reclamestickers.
Weet niet of je de reserve buurtbusjes kent,maar dat zijn POD-Busjes waarop nog net het woord buurtbus staat en helemaal niet herkenbaar zijn.

Afbeelding
Afbeelding
waldo79
Berichten: 7627
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door waldo79 »

Die busjes hebben tenminste een correcte huisstijl :)
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

Ik zou de vlakken die niet gebruikt worden zoveel mogelijk in dezelfde stijl gieten als de streekbussen. En misschien logo's wat groter op voor- en achterkant. Buurtbus Laarbeek is inderdaad wel een buitenbeentje wat de vormgeving betreft, andere bussen zijn toch al iets herkenbaarder als OV-bus zijnde.Maar ook daar kan het beter.

Helemaal mooi zou zijn als in de nieuwe concessie alle bussen zonder reclame zouden kunnen rondrijden, dat geeft toch een frissere uitstraling. Maar daar moet wel budget voor zijn, want je loopt daardoor natuurlijk wel inkomsten mis. En dan heb ik liever dat ze het geld steken in lijnen.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

fogeltje schreef:Helemaal mooi zou zijn als in de nieuwe concessie alle bussen zonder reclame zouden kunnen rondrijden, dat geeft toch een frissere uitstraling. Maar daar moet wel budget voor zijn, want je loopt daardoor natuurlijk wel inkomsten mis. En dan heb ik liever dat ze het geld steken in lijnen.
Reklame moet kunnen, maar in beperkte mate of 'zoveel' procent van het wagenpark. Zoiets is nu bij SRE ook.
De buurtbussen hebben sponsors nodig, simpel zat.
Plan-V444
Berichten: 140
Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 20:19
Locatie: Brandevoort
Contacteer:

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Plan-V444 »

Lijn 1 Eindhoven, Achtse Barrier - Station rijdt veel te veel, soms 8x per uur! Eigenlijk zou dit minder moeten worden en [wiki]Lijn 55 Eindhoven, 't Hofke - Station[/wiki] opgeschroefd moeten worden
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Mr-W »

Plan-V444 schreef:Lijn 1 Eindhoven, Achtse Barrier - Station rijdt veel te veel, soms 8x per uur! Eigenlijk zou dit minder moeten worden en [wiki]Lijn 55 Eindhoven, 't Hofke - Station[/wiki] opgeschroefd moeten worden
Tja,vandaag had ik 23 reizigers tussen Tijdelijke Halte Fuutlaan en Stationsweg om 13:38 op lijn 55 8-)
In Lijn 1 om 12:48 zaten 10 reizigers tot Winkelcentrum Woensel. Na winkelcentrum Woensel tot Rijsellaan zaten er 3 reizigers in de bus,deze lijn leek heel erg op een Helmondse Stadslijn :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Mr-W op za 25 jan 2014, 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Plan-V444
Berichten: 140
Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 20:19
Locatie: Brandevoort
Contacteer:

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Plan-V444 »

Ja Mr-W, zou dan zeggen knippen die boel :Y
Laatst gewijzigd door Wubbo op zo 26 jan 2014, 15:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Hainje »

Plan-V444 schreef:Lijn 1 Eindhoven, Achtse Barrier - Station rijdt veel te veel, soms 8x per uur!
Doe maar 6x per uur. Doorgaans is die capaciteit op dat moment ook wel nodig hoor, met name tot aan de Artoislaan zit lijn 1 vaak goed gevuld. Dus daar zou ik niet in gaan lopen snijden.
🍉
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Mr-W »

Geloof best dat het in de spits nodig is om 6x per uur te rijden.
Maar is het op zaterdag ook nodig om lijn 1 4x per uur te rijden,had niet echt het idee dat de tegemoetkomende bussen nou zo vol zaten. Als 2x per uur te weinig is kan er natuurlijk ook 3x per uur gereden worden en bespaar je een bus uit.Denk dat 6x per uur op zaterdag tussen de Autowijk-Winkelcentrum Woensel te veel van het goede is.(lijn 11 en 9 rijden daar ook)Vanaf Ir Ottenbad komt er lijn 145 ook nog bij.
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

Denk maar dat er goed over nagedacht is. De lijnen 1,2,4 en 7/17 op het gezamelijke traject en 401,402 is echt wel nodig.
Een halfuur dienst gaat gewoon problemen opleveren met capaciteit.
Ik denk zelfs dat het op zondagen, zeker in de koude periode op zondag tussen 12.00 en 17.00 niet zal misstaan op op bovengenoemde een kwartierdienst te rijden.
Laatst gewijzigd door Wubbo op zo 26 jan 2014, 15:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Mr-W »

Lijkt me niet,20 minuten dienst op lijn 1 is voldoende op zaterdag. Extra ritten erbij is onzin. Ik zou zelfs een lusroute overwegen.Dus na de Rijsellaan in de plaats van terugdraaien rechtstreeks naar de Roubaix/Artoislaan. De ritten die ik van Lijn 1 tegenkwam waren in Achtste Barrier net zo druk als de gemiddelde Helmondse stadslijnen.(bij de Artoislaan)
Lijn 7 en 17 rijden samen 4x per uur in de daluren en dat is voldoende en zeker niet te veel.
Laatst gewijzigd door Wubbo op zo 26 jan 2014, 15:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

20 minutendienst. Dat is een hel, niets sluit dan nog aan.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Suus »

De treinen rijden vanaf Eindhoven elke 15 minuten, dus de basisdienst voor de stadsdienst in Eindhoven zal dan eveneens '15 of '30 moeten zijn (met '30 gericht op de s800 / s1900). Zijn meer ritten nodig dan is 8 ritten per uur interessanter dan 6 omdat dan de aansluitingen voor alle treinen even lang blijven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Hainje »

Mr-W schreef:Lijkt me niet,20 minuten dienst op lijn 1 is voldoende op zaterdag. Extra ritten erbij is onzin. Ik zou zelfs een lusroute overwegen.Dus na de Rijsellaan in de plaats van terugdraaien rechtstreeks naar de Roubaix/Artoislaan. De ritten die ik van Lijn 1 tegenkwam waren in Achtste Barrier net zo druk als de gemiddelde Helmondse stadslijnen.(bij de Artoislaan)
iets niet zien =/= overbodig.
🍉
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Mr-W »

huibf schreef:20 minutendienst. Dat is een hel, niets sluit dan nog aan.
Nu rijdt lijn 1 ook geen strakke kwartierdienst maar een 10/20 minuten dienst,dus zo goed sluit het nu ook niet aan.
Hainje schreef:
Mr-W schreef:Lijkt me niet,20 minuten dienst op lijn 1 is voldoende op zaterdag. Extra ritten erbij is onzin. Ik zou zelfs een lusroute overwegen.Dus na de Rijsellaan in de plaats van terugdraaien rechtstreeks naar de Roubaix/Artoislaan. De ritten die ik van Lijn 1 tegenkwam waren in Achtste Barrier net zo druk als de gemiddelde Helmondse stadslijnen.(bij de Artoislaan)
iets niet zien =/= overbodig.
Bij mij meestal wel,eigenlijk zou ik vaker moeten kijken om te zeggen of die lijn druk is. Ik denk dat hij momenteel samen met 11 en 9 een drukke lijn is omdat hij als sneldienst rijdt tussen WC-Woensel en Eindhoven Station. Als lijn 121&122 en de Arriva lijnen erbij komen met de komst van de HOV-2 baan ligt de verhouding waarschijnlijk anders.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Raymond »

Grootste deel van de reizigers stapt in en uit ten noorden van WC Woensel. Vanaf daar wordt de bus aantrekkelijk, omdat deze relatief goedkoop wordt (instaptarief telt minder zwaar mee) en fiets door de afstand minder aantrekkelijk is. De lusroute die lijn 1 had is met de nieuwe concessie opgeheven, omdat dit voor veel reizigers veel sneller was dan eerst paar minuten pauzeren op de rijssellaan. Bovendien werd lijn 11 in de spits een serieus alternatief om de oostkant van de achtse barrier te bedienen met de forse bedieningsverbetering. Het feit dat Hermes de lus nog altijd 2 kanten oprijdt, terwijl dit volgens het pve niet hoeft geeft aan dat het genoeg oplevert, want het kost meer dru's.
Volledige 20 minutendienst van lijn 1 is kansloos, want die kan je niet serieus integreren met 2x per uur lijn 9 en 11. Ben wel eens dat het wisselend is hoe vol de bus de achtse barrier inrijdt, maar over het algemeen zijn vraag en aanbod nu goed in balans, in tegenstelling tot andere lijnen is het aantal ritten nagenoeg ongewijzigd de afgelopen jaren (minder bussen in de ochtendspits tov begin concessie). Met de schrapacties elders had men dat anders echt wel hier gedaan, juist omdat er meer rijdt.
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

Raymond schreef:... Ben wel eens dat het wisselend is hoe vol de bus de achtse barrier inrijdt...
Dat verbaasd me op heel veel stadslijnen. Vroeger... toen ik veel op lijn 75 (Meijel - Deurne) en de voorloper de 31 zat was het gewoon op de dag per specifieke rit te zeggen hoeveel reizigers in de bus zaten.

Ik zie het ook op lijn 2 (Blixembosch)
In de ochtend is het gewoon niet te zeggen hoeveel reizigers er op een bepaalde rit zitten.
Soms stappen er op Opera, Stiffelio en Aardmannetje in totaal al 20 reizigers op. Dan denk je, ze hebben een probleem verderop: Maar wat blijkt. Dan stappen er bij Antwerpenlaan en Belgieplein en op de Rooseveltlaan toevallig minder mensen op.
Typisch is het andersom ook: eerst 3 halten 10, en dan de volgende halten +30
Ik maak sporadisch mee dat er na het Ziekenhuis +50 man in de bus zitten.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Hainje »

Mr-W schreef:Bij mij meestal wel,eigenlijk zou ik vaker moeten kijken om te zeggen of die lijn druk is. Ik denk dat hij momenteel samen met 11 en 9 een drukke lijn is omdat hij als sneldienst rijdt tussen WC-Woensel en Eindhoven Station. Als lijn 121&122 en de Arriva lijnen erbij komen met de komst van de HOV-2 baan ligt de verhouding waarschijnlijk anders.
Nou ik heb deze lijn vaak genoeg gereden om te kunnen zeggen dat je qua bezetting echt verkeerd zit voor lijn 1. :P
Er zijn wel eens wat dunner gezaaide ritten, maar in mijn herinnering was het totaal aantal uitstappers op de halte Autowijk & Artoislaan doorgaans al +10. Ook op de latere avond! (daar ik voornamelijk late diensten reed).
🍉
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Mr-W »

huibf schreef:
Raymond schreef:... Ben wel eens dat het wisselend is hoe vol de bus de achtse barrier inrijdt...
Dat verbaasd me op heel veel stadslijnen. Vroeger... toen ik veel op lijn 75 (Meijel - Deurne) en de voorloper de 31 zat was het gewoon op de dag per specifieke rit te zeggen hoeveel reizigers in de bus zaten.

Ik zie het ook op lijn 2 (Blixembosch)
In de ochtend is het gewoon niet te zeggen hoeveel reizigers er op een bepaalde rit zitten.
Soms stappen er op Opera, Stiffelio en Aardmannetje in totaal al 20 reizigers op. Dan denk je, ze hebben een probleem verderop: Maar wat blijkt. Dan stappen er bij Antwerpenlaan en Belgieplein en op de Rooseveltlaan toevallig minder mensen op.
Typisch is het andersom ook: eerst 3 halten 10, en dan de volgende halten +30
Ik maak sporadisch mee dat er na het Ziekenhuis +50 man in de bus zitten.
Merk ik ook bij streeklijnen,Lijn 24 Helmond Station - Eindhoven Station heeft in de daluren een bepaald groepje reizigers dat regelmatige dezelfde de bus neemt. Terwijl je op stadsdienst eindhoven toch meer verschil tussen de ritten hebt vanwege de frequentie.
Ook op stadsdienst Helmond is het ook onvoorspelbaar,soms zit je alleen in de bus en op andere dagen heb je een beetje gezelschap :lol:
Gister ben ik ook nog met lijn 2 & 3 mee geweest en lijn 3 was na Peppelrode zo goed als leeg en in Blixsembosch was ik de enige :(
Lijn 2 daarin tegen had 17 reizigers vanaf Opera aan de kop van de vijver. Bij de Belgische haltes stapte niemand in,op de Roseveltlaan weer een aantal en bij de Kloosterdreef stapte een hele groep in en waren er staanplaatsen,en hadden we ongeveer 40 reizigers :)
Heb nu bijna alle stadslijnen al gehad in Woensel. Moet alleen nog 4 en 404 maar wil die persé in de middagspits onder het motto Staan tot de Streep en het past. Weet iemand welke ritten hiervoor het meest geschikt zijn.
Plan-V444
Berichten: 140
Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 20:19
Locatie: Brandevoort
Contacteer:

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Plan-V444 »

Lijn 1 Eindhoven, Achtse Barrier - Station is een lijn die gewoon 2 á 3 keer per uur kan rijden ivm Lijn 9 Breugel Sterrenbeeldenlaan - Eindhoven Station en Lijn 11 Son De Gentiaan - Eindhoven Station die gewoon vol zitten. Lijn 3 Eindhoven, Blixembosch-West - Station zit helemaal goed met het aantal reizigers en ritten per uur. Eventueel nog korten op zondag. Lijn 2 Eindhoven, Blixembosch-Oost - Station is een goed lopende lijn en zou ik zo houden. Dit allemaal omdat in Eindhoven bezuinigd moet worden op de stadsdiensten.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten