Franse spoorwegen testen trein van anderhalve kilometer
De Franse spoorwegmaatschappij SNCF heeft samen met het Franse spoorwegnetwerk RFF een test uitgevoerd met een trein van anderhalve kilometer lang. Men hoopt de vrachttrein -de langste in Europa- tegen 2016 in verkeer te brengen, zo maakten beide bekend.
De test werd uitgevoerd in het zuiden van Frankrijk, tussen Lyon en Nimes. Een normale vrachttrein telt ongeveer 35 treinstellen over een lengte van 750 meter.
Lees verder
Franse spoorwegen testen trein van anderhalve kilometer
Franse spoorwegen testen trein van anderhalve kilometer
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Franse spoorwegen testen trein van anderhalve kilometer
Treinstellen in een vrachttrein. Klinkt goed...
-
- Berichten: 1675
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Franse spoorwegen testen trein van anderhalve kilometer
En dan een plaatje van een TGV er bij. Da's immers ook een trein. Kleuterschooljournalistiek noemen we dat. Er zijn mensen die geld betalen om het geschrijf van dergelijke lieden te mogen lezen. Tijd voor een keurmerk "Railjournalist"?
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Franse spoorwegen testen trein van anderhalve kilometer
Zijn er stations waar zo'n trein kan staan zonder hinder eigenlijk? 750 m vind ik al erg lang voor die vrachttreinen.
Overigens doen volgens mij veel journalisten hun huiswerk niet. Het is volgens mij vaak kopiëren en plakken (en eventueel vertalen) van andere media of snel (pruts) werk om de deadline maar te halen en zoveel mogelijk artikelen onder hun naam in de krant of dergelijke te hebben.
Het is volgens mij niet meer ouderwets dagelijks de straat op gaan bij veel kranten, maar gewoon op je luie reet achter de computer/laptop gaan zitten en af en toe naar buiten voor foto's of een paar verslagen.
Maar ik kan me hierin ook vergissen.
Overigens doen volgens mij veel journalisten hun huiswerk niet. Het is volgens mij vaak kopiëren en plakken (en eventueel vertalen) van andere media of snel (pruts) werk om de deadline maar te halen en zoveel mogelijk artikelen onder hun naam in de krant of dergelijke te hebben.
Het is volgens mij niet meer ouderwets dagelijks de straat op gaan bij veel kranten, maar gewoon op je luie reet achter de computer/laptop gaan zitten en af en toe naar buiten voor foto's of een paar verslagen.
Maar ik kan me hierin ook vergissen.
Re: Franse spoorwegen testen trein van anderhalve kilometer
Wat is zonder hinder?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Franse spoorwegen testen trein van anderhalve kilometer
Mijn verhaal kort samengevat? Journalisten zijn tegenwoordig waarschijnlijk gewoon lui.
Re: Franse spoorwegen testen trein van anderhalve kilometer
Een goederentrein van 0 meter.deadlock schreef:Wat is zonder hinder?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 88 gasten