OVer je reiservaringen in januari 2014

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door dylanwild94 »

3 reizigers vonden het niet zo heel erg. :mrgreen:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door marlies »

Als de beste man zich zo'n zorgen maakt over z'n privacy moet 'ie misschien eens met z'n werkgever gaan praten over alle beveiligingscameras op de stations en in het voertuig dat hij bestuurt. In Rotterdam zou het me niet eens verbazen als er zelfs eentje in z'n cabine hangt :P
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Geert »

In Amsterdam hingen ze in het toilet :p http://www.parool.nl/parool/nl/4/AMSTER ... ilet.dhtml
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door microshit »

Voor de tweede keer in korte tijd dat de s6000 vanuit Tl alsnog op Utl stopt. Machinisten zullen het wel nog wel gewend zijn :p
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Meltrain »

Op zich heeft die RET'er gelijk: http://corporate.ret.nl/media/filmen-en ... feren.html
Over een foto wordt over het algemeen niet zo moeilijk gedaan (zonder flits) maar filmen is wel wat anders.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Geert »

Ik weet niet hoe Dylan stond te filmen, maar het formulier waar je naar linkt lijkt me meer bedoeld voor professionele opnames voor tv etc. Niet voor een simpel filmpje van een metro die wegrijdt...
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door dylanwild94 »

de camera van casper_rzb op een statief.
Meltrain schreef:Op zich heeft die RET'er gelijk: http://corporate.ret.nl/media/filmen-en ... feren.html
Over een foto wordt over het algemeen niet zo moeilijk gedaan (zonder flits) maar filmen is wel wat anders.
ik ga een beetje betalen om een simpele metro te filmen die wegrijd :')
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Meltrain »

De regels van de RET maken geen uitzondering wat betreft professionele opnamen en "amateur"-opnamen.
De NS doet dat wel. Hierbij geldt nog steeds dat personeel niet herkenbaar in beeld mag worden gebracht, tenzij toestemming is gegeven.
Deze bestuurder is niet echt herkenbaar, maar ik kan me voorstellen dat hij het niet leuk vindt om gefilmd te worden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door dylanwild94 »

kan deze beste man eigenlijk beter kluizenaar worden je wordt overal in de openbare ruimte wel gefilmd of je nou wil of niet.

maar ik mag toch hopen dat de RET wel wat beters te doen heeft. :roll:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Meltrain »

Daar heb je een goed punt.
Het enige is, dat een metrostation geen openbare ruimte is.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door dylanwild94 »

maar wel voor iedereen toegankelijk. :roll: wat is de betekenis voor openbare ruimte? :roll:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door JWM »

Jeetje, wat kan jij moeilijk doen. De RET staat gewoon in z'n recht om huisregels vast te stellen in de door hun beheerde ruimtes en personeel is er om mensen daarop te wijzen die zich daar niet aan houden. Een metrostation is geen openbare ruimte want de regels en voorschriften van de RET zijn er van kracht. Net zoals een Hema geen openbare ruimte is, maar in feite wel voor iedereen toegankelijk.

Als je het er niet mee eens bent of graag wat toelichting wil. stuur dan eens een mailtje naar de RET i.p.v. de discussie aan te gaan met verkeerde argumenten met een medewerker die je op de regels wijst die hij zelf niet bedacht heeft.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Daniel »

Owja, nou weet ik weer waarom ik ´s ochtends normaal de bus aan de Jaarbeurszijde pak... zo´n lekkere chaos aan de andere kant altijd. Was wel lastig kiezen met twee ritten lijn 77 beide om 8.05 uur :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door MdJ »

In Twente hebben ze zo'n reclamefilmpje in de bussen, dat de bussen zo toegankelijk zijn etcetc, op de veluwe dachten ze "dat kunnen wij ook!"

De haltepaal is netjes gewisseld van een rood bord naar een gelderland-paal, en heeft de bus een blauw kleurtje gekregen. (Jammer dat het op de kleurstelling van Midden-Overijssel is...)
Bij twijfel: gebruik beton.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Milco »

Lijn 3, waarmee ik vanochtend om 8.17 uur op Almere Centrum aankwam, stond er om 8.25 uur nog, met passagiers maar zonder chauffeur.

Lijn 159 waarmee ik om 8.25 uur vanaf Almere vertrok, kwam in Harderwijk 12 minuten te vroeg aan.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door TLP »

Kleine 10 minuten geleden zat ik achter een 172 richting Kudelstaart toen deze de halte Keizer Karelpark voorbijreed. Toen er nog een passagier uitmoest, zocht de chauffeur maar de eerste de beste parkeerplaats op...
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door deadlock »

Meltrain schreef:Op zich heeft die RET'er gelijk: http://corporate.ret.nl/media/filmen-en ... feren.html
Over een foto wordt over het algemeen niet zo moeilijk gedaan (zonder flits) maar filmen is wel wat anders.
De RET heeft geen gelijk. Als de bus/tram/halte/whateverthefuckever zichtbaar is vanaf de openbare weg is er geen toestemming of begeleiding nodig.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Thom91 »

Dit is gefilmd vanaf metroperron Beurs.
Komt wel goed schatje.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Michael »

De chauffeur van de bus van 6:12 vanaf het Dorpsplein in Terheijden naar station Breda had er zin in. Kwam 3 minuten te vroeg bij de halte om vervolgens na flink doorracen ruim 10 minuten te voeg op het station aan te komen.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Jef400 »

Thom91 schreef:Dit is gefilmd vanaf metroperron Beurs.
Dus is het besloten terrein, dus staat de RET volledig in haar recht.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door fogeltje »

Ik moest vanochtend "even" naar IKEA en zag dat er een mooie toeristische route mogelijk was, namelijk met de buurtbus van Nuenen naar Son. De 122 van 9:06 had negen minuten vertraging, maar toch had ik een mooie overstap in Nuenen. Ik hoefde niet lang te wachten op het buurtbusjes (terwijl de volgende 122 bijna helemaal leeg aan kwam rijden). Met de 460 ging het dan daar Son, wij waren de enige passagiers op een andere man na, maar dat leek of een andere chauffeur die zomaar meeging of een chauffeur die voor instructie meeging. Het was een mooi ritje. In Son bij de Eekhoornlaan overgestapt op lijn 9 richting Eindhoven en na een bezoek aan IKEA met lijn 9 vanaf het Meubelplein naar Eindhoven. Daar was het lunchtijd. Toen stond ik voor de keuze: lopen naar het station of lui bij de Piazza een bus naar het station pakken. Gezien de 121 pas om 13:09 zou vertrekken en ik daardoor niet binnen 35 minuten zou overstappen ben ik naar Piazza gegaan en lijn 7 genomen die net kwam aanrijden. Daardoor wel een overstap van 35 minuten. Ritje van 5 cent bespaarde me 51 cent instaptarief. Soms loont luiheid...en een toeristische route, want naar IKEA via Nederwetten is goedkoper dan via station Eindhoven en sneller.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door ODRAIL »

Hmm, ik weet niet hoe het zit met de regels bij de HTM(Randstadrail). Het wat en hoe kan ik niet vinden op hun site.

Maar dit maakte ik zo'n twee jaar geleden mee op het Haagse deel van de Randstadrail:

Bij halte Beatrixkwartier werden door de bestuurders de lichten uit gedaan als ze me zagen met te fototoestel in de aanslag. En terwijl ik bij de haltes in Zoetermeer juist alle gelegenheid kreeg om een mooie foto te maken.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Jurre »

Ligt puur aan de machinist. Ik heb in Nederland/Europa vaak genoeg 'sluitjes', gesloten zonneschermen en gestreken pantografen gekregen maar ook grote typhoonconcerten, cabineritten en zwaaiende handjes.
hauptbahnhof
Berichten: 3905
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door hauptbahnhof »

Gestreken pantografen???? Serieus? -o-
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door ODRAIL »

Jurre schreef:Ligt puur aan de machinist. Ik heb in Nederland/Europa vaak genoeg 'sluitjes', gesloten zonneschermen en gestreken pantografen gekregen maar ook grote typhoonconcerten, cabineritten en zwaaiende handjes.
Al deze geintjes heb ik ook meegemaakt. Het leverde vaak ook leuke / mooie foto's op. En helaas ook een aantal mislukte.
hauptbahnhof schreef:Gestreken pantografen???? Serieus? -o-
Dat heb ik helaas ook een paar keer mee gemaakt helaas.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten