Gelukkigflipje schreef:Het is de bedoeling dat de Duvedec op termijn gaan verdwijnen.
Concessie IJsselmond (2014-2023)
-
- Berichten: 859
- Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
- Locatie: Wezep
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
De meeste hebben al bijna 1 000 000 km op de teller en worden dus verkocht (volgens een chauffeur die ik laatst sprak)Milco schreef:Ik ben nog steeds benieuwd wat er met de overige bussen gaat gebeuren. Zullen ze nog elders in het land ingezet worden, bijvoorbeeld t.v.v. wat Ambassadors? De Volvo's zijn nog prima bussen. :)
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Hopen maar dat er voldoende capaciteit is in de nieuwe bussen. Vooral voor lijn 71 is dit belangrijk.
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Misschien gaan op enkele drukke ritten van "normale" lijnen ook gelede bussen rijden?
Niet veel Citea's zijn dat. Is dat wel genoeg voor lijn 71, 141, 147, 148 en 345?
Niet veel Citea's zijn dat. Is dat wel genoeg voor lijn 71, 141, 147, 148 en 345?
Said no bus spotter ever. :)Maurice Hooikammer schreef:Gelukkigflipje schreef:Het is de bedoeling dat de Duvedec op termijn gaan verdwijnen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8679
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Wat maakt het eigenlijk uit dat een bus 1.000.000 km op de teller heeft staan? :?Bartjk schreef:De meeste hebben al bijna 1 000 000 km op de teller en worden dus verkocht (volgens een chauffeur die ik laatst sprak)Milco schreef:Ik ben nog steeds benieuwd wat er met de overige bussen gaat gebeuren. Zullen ze nog elders in het land ingezet worden, bijvoorbeeld t.v.v. wat Ambassadors? De Volvo's zijn nog prima bussen. :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Denk aan afschrijving, onderhoudskosten, enz. enz.
-
- Berichten: 857
- Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
- Contacteer:
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Plaatjes van de Duvedecs en voormalige Gvu-schoolbussen alsmede nog wat ander spul gisteren op de foto gezet:
http://busfoto.nl/foto/thumbnails.php?album=lastup
Kan iemand mij het nut vertellen van lijn 663? Stopt niet op station Zuid maar rijdt er wel langs. Gaat vervolgens rechtstreeks via de overbodige halte Roggebotsluis naar Dronten NS waar iedereen uitstapt. Die lui kunnen toch sneller en efficienter de trein in KampenZuid pakken?
http://busfoto.nl/foto/thumbnails.php?album=lastup
Kan iemand mij het nut vertellen van lijn 663? Stopt niet op station Zuid maar rijdt er wel langs. Gaat vervolgens rechtstreeks via de overbodige halte Roggebotsluis naar Dronten NS waar iedereen uitstapt. Die lui kunnen toch sneller en efficienter de trein in KampenZuid pakken?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Tja, de ouders zullen er wel voor betalen om een rechtstreekse schoolbus te hebben...
Hoewel die scholengemeenschap hemelsbreed best dicht op station Kampen Zuid gelegen is, is het nog een hele toer om daar te voet te komen bij gebrek aan een voetpad langs de meest rechtstreekse route. Enig alternatief is een behoorlijk eind omlopen. En voor dat kippeneindje op de bus stappen is natuurlijk ook niet heel efficiënt, zo'n lading scholieren inladen duurt zo'n beetje langer dan de rit naar Kampen Zuid.
Hoewel die scholengemeenschap hemelsbreed best dicht op station Kampen Zuid gelegen is, is het nog een hele toer om daar te voet te komen bij gebrek aan een voetpad langs de meest rechtstreekse route. Enig alternatief is een behoorlijk eind omlopen. En voor dat kippeneindje op de bus stappen is natuurlijk ook niet heel efficiënt, zo'n lading scholieren inladen duurt zo'n beetje langer dan de rit naar Kampen Zuid.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 859
- Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
- Locatie: Wezep
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Die chauffeur in de 4632 kwam vroeger altijd met ouderenzwemvervoer naar Wezep met een groene Integro! Ik noem hem altijd 'Bach'!
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Leuke foto's.
Is al meer bekend over wanneer de nieuwe bussen in dienst komen?
Sommige scholieren reizen wel erg luxe als ze toevallig een ex-Interliner hebben.
Is al meer bekend over wanneer de nieuwe bussen in dienst komen?
Sommige scholieren reizen wel erg luxe als ze toevallig een ex-Interliner hebben.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Bij de Almeerse zie je nog veel meer idd.. Dus wellicht.. Maar dat is geen zekerheid.Milco schreef:Wat maakt het eigenlijk uit dat een bus 1.000.000 km op de teller heeft staan? :?Bartjk schreef:De meeste hebben al bijna 1 000 000 km op de teller en worden dus verkocht (volgens een chauffeur die ik laatst sprak)Milco schreef:Ik ben nog steeds benieuwd wat er met de overige bussen gaat gebeuren. Zullen ze nog elders in het land ingezet worden, bijvoorbeeld t.v.v. wat Ambassadors? De Volvo's zijn nog prima bussen. :)
Inderdaad. En hoewel ik tegenwoordig een stuk minder met bussen heb dan vroeger vind ik een Duvedec toch wel akelig leuk om te zien. Al heb ik ook wel goede ervaringen met die bussen.Meltrain schreef:Said no bus spotter ever. :)Maurice Hooikammer schreef:Gelukkigflipje schreef:Het is de bedoeling dat de Duvedec op termijn gaan verdwijnen.
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
De 663 is een rit die eerst aan de 163 vast zat. Maar sinds drgl 2014 losgekoppeld is.Busfoto.nl schreef:Kan iemand mij het nut vertellen van lijn 663? Stopt niet op station Zuid maar rijdt er wel langs. Gaat vervolgens rechtstreeks via de overbodige halte Roggebotsluis naar Dronten NS waar iedereen uitstapt. Die lui kunnen toch sneller en efficienter de trein in KampenZuid pakken?
Bus blijft goedkoper voor de ouders dan een treinabo...
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Daarnaast is het de enige verbinding van de Roggebotsluis. Die halte daar was altijd heel druk door het nabijgelegen AZC waar niemand een auto had.
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Volgens mij stopt lijn 143 Kampen-Dronten daar ook nog.
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Logisch en onvermijdelijk, maar hartstikke jammer (vond ook de chauffeur van de Duvedec die ik in december j.l. op een van de laatste dagen meemaakte waarop lijn 163 nog doorgaand tussen Lelystad en Kampen-Pieter Zandtschool reed). Hiermee verdwijnt ook het chassistype Volvo B10M(G) uit het reguliere OV in Nederland.Maurice Hooikammer schreef:Gelukkigflipje schreef:Het is de bedoeling dat de Duvedec op termijn gaan verdwijnen.
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Ik heb de Duvedec helaas nooit meegemaakt, ben te laat begonnen aan de businteresse. Zie 'm heel af en toe nog rijden op 674, maar deze lijn is alleen bedoeld voor scholieren die op Pieter Zandt zitten. Gelukkig lijkt de Mercedes Benz Citaro G er nog een beetje op qua interieur.
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Nee hoor, iedereen mag meerijden met scholierenlijnen, mits je een geldig vervoerbewijs hebt. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Van mij mogen die bussen allemaal worden verbannen. Enorm kabaal, geen veering, veel trillingen. Oh en ze zijn lelijk. Maar ik heb er dan ook geen herinneringen aan.
-
- Berichten: 857
- Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
- Contacteer:
Re: Concessiscle IJsselmond 2014-2023
Schoolbussen zijn inderdaad OV, wordt ook gewoon met chipkaart gereisd.
Ik ben ook meegereden van Kampen naar Dronten: https://www.youtube.com/watch?v=obSseBwnnD4
Ik ben ook meegereden van Kampen naar Dronten: https://www.youtube.com/watch?v=obSseBwnnD4
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Oh, dan moet je wel daar op die school beginnen. Want alle andere haltes zijn uitstaphaltes, ipv de normale buslijnen waar je overal mag in- en uitstappen.
Ik dacht dat ook omdat zelfs de ex-GVU bussen propvol zitten. Gelukkig is Duvedec 9056 met oud interieur naar BRAM Amsterdam gegaan.
Ik dacht dat ook omdat zelfs de ex-GVU bussen propvol zitten. Gelukkig is Duvedec 9056 met oud interieur naar BRAM Amsterdam gegaan.
-
- Berichten: 857
- Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
- Contacteer:
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
R. Dronten stapten bij de Roggebotsluis ook drie lui in.
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Hasselt Scheepswerf geprobeerd, ik werd er direct eruit gezet. Dus daarom dacht ik dus dat oa lijn 674 alleen is voor scholieren van Pieter Zandt. Ook omdat de OV-chipkaart apparaat buiten gebruik was en dat je aan de chauffeur moet laten zien van je pas of zoiets.
-
- Berichten: 859
- Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
- Locatie: Wezep
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Hier kan ik mij in vinden!Bartjk schreef:Van mij mogen die bussen allemaal worden verbannen. Enorm kabaal, geen veering, veel trillingen. Oh en ze zijn lelijk. Maar ik heb er dan ook geen herinneringen aan.
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Er was vandaag weer campagne van politieke partijen, mede om de 141 weer door te trekken naar Zwolle.
http://www.destentor.nl/regio/kampen/un ... -1.4220229
Verder zijn denk ik de meeste problemen op lijn 79 wel opgelost: de 7831 doet daar nu extra ritten op.
http://www.destentor.nl/regio/kampen/un ... -1.4220229
Verder zijn denk ik de meeste problemen op lijn 79 wel opgelost: de 7831 doet daar nu extra ritten op.
Re: Concessie IJsselmond 2014-2023
Ach, ik zie het zo: je hebt bussen, die alleen maar hinderlijke herrie produceren, zoals bijvoorbeeld Ambassadors, en je hebt bussen waarvan het geluid en de trillingen je precies die "kick" geven waarmee je ervaart dat je met een èchte bus te maken hebt. Dát heb ik nou juist met die Volvo's uit vroegere jaren, waarbij de Duvedecs de laatsten van de B10M-generatie zijn, een type dat 20 jaar lang is geproduceerd en m.i. ver boven zijn (aanvankelijke) tijdgenoten uitstak.Maurice Hooikammer schreef:Hier kan ik mij in vinden!Bartjk schreef:Van mij mogen die bussen allemaal worden verbannen. Enorm kabaal, geen veering, veel trillingen. Oh en ze zijn lelijk. Maar ik heb er dan ook geen herinneringen aan.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten