Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
-
- Berichten: 3926
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Wagen 2003 heeft reisinfo als in de bussen!
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Zijn de lichtkranten ook weggehaald?
-
- Berichten: 3926
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Geen idee maar lijkt me niet. Nergens voor nodig. Ik rij zelden combino's dus de kans dat ik m krijg is heeeel klein, om het na te checken.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Rijden die Phileassen eigenlijk nog in Amsterdam op lijn 22?
🍉
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Ook niet met de 2201 t/m 2204?hauptbahnhof schreef:Geen idee maar lijkt me niet. Nergens voor nodig. Ik rij zelden combino's dus de kans dat ik m krijg is heeeel klein, om het na te checken.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 3926
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Jawel. Die wel maar amper. Als ik niet oplet worden ze ook vervroegd naar binnen gestuurd.
Hoorde trouwens dat de 2003 gisteren nog testritten reed met laptops e.d. aan boord.
Hoorde trouwens dat de 2003 gisteren nog testritten reed met laptops e.d. aan boord.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Gezien op metrostation Centraal: borden in een nieuwe huisstijl :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Nieuwe lijn, weer een nieuw huisstijl :X
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Nee hoor, dit is bij de oostelijke ingang die van de week opengaat :)
Mooi, strak, leuke letter. Nou maar consequent en SNEL overal doorvoeren, niet weer halfbakken werk. Al mogen er wel pictogrammen op.. en mag de lijnkleur met M-prefix ook blijven?
Mooi, strak, leuke letter. Nou maar consequent en SNEL overal doorvoeren, niet weer halfbakken werk. Al mogen er wel pictogrammen op.. en mag de lijnkleur met M-prefix ook blijven?
Ik doe ook maar wat
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Deze lijken best veel op de NS/stationsborden
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Is de R-NET huisstijl maar dan in het blauw. Polder-compromisje. Staat ergens op hierzijnwijnu.nl
Laatst gewijzigd door Somoht op do 23 jan 2014, 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Verhip, dat was me nog niet eens opgevallen
Ik doe ook maar wat
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Niet weer he...Somoht schreef:Is de R-NET huisstijl maar dan in het blauw. Polder-compromisje. Staat ergens op hierzijnwijnu.nl
Elke twee jaar zijn er weer een paar hipsters die bij de vervoersbedrijven en/of aanbestedende overheden die het wiel weer willen uitvinden. Kost allemaal onnodig veel geld, en levert op lange termijn slechts inconsistentie op...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Ik heb niets tegen het lettertype TheSans (Connexxion en R-Net gebruiken deze), maar puur om de continuïteit zou ik voor Frutiger gaan.Somoht schreef:Is de R-NET huisstijl maar dan in het blauw. Polder-compromisje. Staat ergens op hierzijnwijnu.nl
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Het lettertype is Profile.Ofyles2 schreef:Ik heb niets tegen het lettertype TheSans (Connexxion en R-Net gebruiken deze), maar puur om de continuïteit zou ik voor Frutiger gaan.Somoht schreef:Is de R-NET huisstijl maar dan in het blauw. Polder-compromisje. Staat ergens op hierzijnwijnu.nl
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Vraagje: zijn de energietoevoerproblemen met de M5 opgelost?
AFgelopen week stopte de M5 waar ik in zat op Sneevlietweg of Heemstedestraat, en de andere kant op stond aan het perron ook een M5. Aangezien de stoppen er niet uitvlogen en we gewoon weg konden rijden, neem ik aan dat dat probleem (deels) is opgelost?
Daarnaast: zijn ze nu sneller tussen stations dan de reguliere CAF'jes?
AFgelopen week stopte de M5 waar ik in zat op Sneevlietweg of Heemstedestraat, en de andere kant op stond aan het perron ook een M5. Aangezien de stoppen er niet uitvlogen en we gewoon weg konden rijden, neem ik aan dat dat probleem (deels) is opgelost?
Daarnaast: zijn ze nu sneller tussen stations dan de reguliere CAF'jes?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Ik vermoed dat de naastgelegen sporen wel verschillende voedingen hebben maar opeenvolgende stukken van zelfde spoor dezelfde voedingen hebben. Zo werkt het namelijk ook bij ProRail.
Komt wel goed schatje.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Je vermoeden klopt, Thom.
Daarom mogen er ook voorlopig geen twee achter elkaar aan rijden.
Daarom mogen er ook voorlopig geen twee achter elkaar aan rijden.
Ik doe ook maar wat
-
- Berichten: 3926
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Het probleem is niet compleet opgelost. Het loopt nog vooral rond de eindpunten waar er maar 1 voedingsstation is. Daar moeten de metro's met minder vermogen optrekken.
Overigens rijden er nu 3 wagens op lijn 50 (waarvan er 2 opeenvolgend) en op lijn 53/54 ook 2 wagens. Op de Geintak kunnen ze dus wel 's achter elkaar komen te rijden. (Gebeurt overigens ook!)
En nee, ze trekken niet (beduidend) sneller op dan CAF. Door hun gewicht moet er juist een lagere maximumsnelheid worden gehanteerd omdat bij een kleine helling heel makkelijk de snelheid oploopt en ZUB ingrijpt.
Waar er wel winst mee kan worden gehaald is het snelle halteren door de vele deuren en de langere metrostellen.
Overigens rijden er nu 3 wagens op lijn 50 (waarvan er 2 opeenvolgend) en op lijn 53/54 ook 2 wagens. Op de Geintak kunnen ze dus wel 's achter elkaar komen te rijden. (Gebeurt overigens ook!)
En nee, ze trekken niet (beduidend) sneller op dan CAF. Door hun gewicht moet er juist een lagere maximumsnelheid worden gehanteerd omdat bij een kleine helling heel makkelijk de snelheid oploopt en ZUB ingrijpt.
Waar er wel winst mee kan worden gehaald is het snelle halteren door de vele deuren en de langere metrostellen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Hmm, wordt nog leuk bij het tunneltje bij Overamstel.. daar wordt nu al met CAF of BN standaard veels te hard naar beneden gescheurd met een stevige ZUB-remming onderaan tot gevolg :)
Ik doe ook maar wat
-
- Berichten: 3926
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Met een M5 zou je tot een km of 60 kunnen optrekken. Daalt ie zo de tunnel in zonder ZUBingreep en kan wellicht ook weer bovenin komen. Kan in ieder geval bij Holendrecht. Daar is de helling omhoog wel korter.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Vandaag in de 2003 gezeten op lijn 10 en heb daarbij o.a. de volgende foto gemaakt.hauptbahnhof schreef:Wagen 2003 heeft reisinfo als in de bussen!
Nee, maar deze waren wel uitgeschakeld. Enkel het stoplampje werkte nog, de lichtkrant zelf stond op zwart.JWM schreef:Zijn de lichtkranten ook weggehaald?
Tevens zijn de displays op de haltes Linneausstraat, Koningsplein en Leidseplein aangezet, waarbij de halte Leidseplein nu actuele vertrektijden geeft (de andere haltes geven enkel de melding dat het om een test gaat).
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Is dat scherm op de halte een touchscreen?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Ziet er strak uit allemaal! :D
Zou wel gaafheid zijn trouwens, als je op die kaart je bestemming kunt aantikken en floep je route en tijden erop verschijnen *O*
Zou wel gaafheid zijn trouwens, als je op die kaart je bestemming kunt aantikken en floep je route en tijden erop verschijnen *O*
Ik doe ook maar wat
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Mag toch hopen dat dat de bedoeling was ja. Anders heb je zo' n groot scherm en maar twee ritten vooruit :')
Qua actuele data GVB metro, binnenkort nieuws ;)
Qua actuele data GVB metro, binnenkort nieuws ;)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 75 gasten