Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
hauptbahnhof
Berichten: 3926
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door hauptbahnhof »

Wagen 2003 heeft reisinfo als in de bussen!
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door JWM »

Zijn de lichtkranten ook weggehaald?
hauptbahnhof
Berichten: 3926
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door hauptbahnhof »

Geen idee maar lijkt me niet. Nergens voor nodig. Ik rij zelden combino's dus de kans dat ik m krijg is heeeel klein, om het na te checken.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12827
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Hainje »

Rijden die Phileassen eigenlijk nog in Amsterdam op lijn 22?
🍉
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21353
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Meltrain »

hauptbahnhof schreef:Geen idee maar lijkt me niet. Nergens voor nodig. Ik rij zelden combino's dus de kans dat ik m krijg is heeeel klein, om het na te checken.
Ook niet met de 2201 t/m 2204? :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
hauptbahnhof
Berichten: 3926
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door hauptbahnhof »

Jawel. Die wel maar amper. Als ik niet oplet worden ze ook vervroegd naar binnen gestuurd.

Hoorde trouwens dat de 2003 gisteren nog testritten reed met laptops e.d. aan boord.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Suus »

Gezien op metrostation Centraal: borden in een nieuwe huisstijl :)

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door JWM »

Nieuwe lijn, weer een nieuw huisstijl :X
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13036
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Ardan »

Nee hoor, dit is bij de oostelijke ingang die van de week opengaat :)
Mooi, strak, leuke letter. Nou maar consequent en SNEL overal doorvoeren, niet weer halfbakken werk. Al mogen er wel pictogrammen op.. en mag de lijnkleur met M-prefix ook blijven?
Ik doe ook maar wat
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door webguy »

Deze lijken best veel op de NS/stationsborden
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Somoht »

Is de R-NET huisstijl maar dan in het blauw. Polder-compromisje. Staat ergens op hierzijnwijnu.nl
Laatst gewijzigd door Somoht op do 23 jan 2014, 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13036
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Ardan »

Verhip, dat was me nog niet eens opgevallen :shock:
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Vinny »

Somoht schreef:Is de R-NET huisstijl maar dan in het blauw. Polder-compromisje. Staat ergens op hierzijnwijnu.nl
Niet weer he... :cry:

Elke twee jaar zijn er weer een paar hipsters die bij de vervoersbedrijven en/of aanbestedende overheden die het wiel weer willen uitvinden. Kost allemaal onnodig veel geld, en levert op lange termijn slechts inconsistentie op...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Ofyles2
Berichten: 55
Lid geworden op: za 30 aug 2008, 13:54

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Ofyles2 »

Somoht schreef:Is de R-NET huisstijl maar dan in het blauw. Polder-compromisje. Staat ergens op hierzijnwijnu.nl
Ik heb niets tegen het lettertype TheSans (Connexxion en R-Net gebruiken deze), maar puur om de continuïteit zou ik voor Frutiger gaan.
patat
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 27 jan 2014, 17:08

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door patat »

Ofyles2 schreef:
Somoht schreef:Is de R-NET huisstijl maar dan in het blauw. Polder-compromisje. Staat ergens op hierzijnwijnu.nl
Ik heb niets tegen het lettertype TheSans (Connexxion en R-Net gebruiken deze), maar puur om de continuïteit zou ik voor Frutiger gaan.
Het lettertype is Profile.
VIRM
Berichten: 7610
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door VIRM »

Vraagje: zijn de energietoevoerproblemen met de M5 opgelost?
AFgelopen week stopte de M5 waar ik in zat op Sneevlietweg of Heemstedestraat, en de andere kant op stond aan het perron ook een M5. Aangezien de stoppen er niet uitvlogen en we gewoon weg konden rijden, neem ik aan dat dat probleem (deels) is opgelost?
Daarnaast: zijn ze nu sneller tussen stations dan de reguliere CAF'jes?
Beul van de blindegeleidelijn
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Thom91 »

Ik vermoed dat de naastgelegen sporen wel verschillende voedingen hebben maar opeenvolgende stukken van zelfde spoor dezelfde voedingen hebben. Zo werkt het namelijk ook bij ProRail.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13036
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Ardan »

Je vermoeden klopt, Thom.
Daarom mogen er ook voorlopig geen twee achter elkaar aan rijden.
Ik doe ook maar wat
hauptbahnhof
Berichten: 3926
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door hauptbahnhof »

Het probleem is niet compleet opgelost. Het loopt nog vooral rond de eindpunten waar er maar 1 voedingsstation is. Daar moeten de metro's met minder vermogen optrekken.
Overigens rijden er nu 3 wagens op lijn 50 (waarvan er 2 opeenvolgend) en op lijn 53/54 ook 2 wagens. Op de Geintak kunnen ze dus wel 's achter elkaar komen te rijden. (Gebeurt overigens ook!)

En nee, ze trekken niet (beduidend) sneller op dan CAF. Door hun gewicht moet er juist een lagere maximumsnelheid worden gehanteerd omdat bij een kleine helling heel makkelijk de snelheid oploopt en ZUB ingrijpt.

Waar er wel winst mee kan worden gehaald is het snelle halteren door de vele deuren en de langere metrostellen.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13036
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Ardan »

Hmm, wordt nog leuk bij het tunneltje bij Overamstel.. daar wordt nu al met CAF of BN standaard veels te hard naar beneden gescheurd met een stevige ZUB-remming onderaan tot gevolg :)
Ik doe ook maar wat
hauptbahnhof
Berichten: 3926
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door hauptbahnhof »

Met een M5 zou je tot een km of 60 kunnen optrekken. Daalt ie zo de tunnel in zonder ZUBingreep en kan wellicht ook weer bovenin komen. Kan in ieder geval bij Holendrecht. Daar is de helling omhoog wel korter.
FLJ
Berichten: 476
Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:06

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door FLJ »

hauptbahnhof schreef:Wagen 2003 heeft reisinfo als in de bussen!
Vandaag in de 2003 gezeten op lijn 10 en heb daarbij o.a. de volgende foto gemaakt.

Afbeelding
JWM schreef:Zijn de lichtkranten ook weggehaald?
Nee, maar deze waren wel uitgeschakeld. Enkel het stoplampje werkte nog, de lichtkrant zelf stond op zwart.

Tevens zijn de displays op de haltes Linneausstraat, Koningsplein en Leidseplein aangezet, waarbij de halte Leidseplein nu actuele vertrektijden geeft (de andere haltes geven enkel de melding dat het om een test gaat).

Afbeelding
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Suus »

Is dat scherm op de halte een touchscreen?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13036
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Ardan »

Ziet er strak uit allemaal! :D
Zou wel gaafheid zijn trouwens, als je op die kaart je bestemming kunt aantikken en floep je route en tijden erop verschijnen *O*
Ik doe ook maar wat
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Somoht »

Mag toch hopen dat dat de bedoeling was ja. Anders heb je zo' n groot scherm en maar twee ritten vooruit :')

Qua actuele data GVB metro, binnenkort nieuws ;)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 69 gasten