Mag ik even kwijt #148

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #148

Bericht door Fles »

spamen? Club? Wat? Oh :')
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #148

Bericht door Michael »

Zometeen met de auto naar de garage. Hij wordt eindelijk gemaakt.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #148

Bericht door ODRAIL »

Kan hij nog wel rijden dan :wink: ?
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #148

Bericht door Michael »

Ja. De uitlaat moet vervangen worden. Die is lek. we rijden er al lange tijd mee rond omdat 3 weken geleden pas is geconstateerd dat de uitlaat lek is. Maar de nieuwe uitlaat moest besteld worden.
Stéphane
Berichten: 790
Lid geworden op: do 22 dec 2011, 10:25
Locatie: België

Re: Mag ik even kwijt #148

Bericht door Stéphane »

Overmorgen 100 dagen feest 8-)
Morgen feestje bouwen :mrgreen:
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #148

Bericht door Ardan »

Heuw? Morgen ga je een feestje bouwen omdat je overmorgen een feest hebt dat 100 dagen duurt?
Ik doe ook maar wat
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #148

Bericht door Thom91 »

Hoe cool is dat? *O*
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #148

Bericht door Geert »

Wat een slagveld in de Tweede Kamer in het debat met Frans Weekers...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #148

Bericht door Suus »

Staatsecretaris Weekers is dan ook al langer een van de zwakkere bewindslieden in het kabinet. Ik herinner mij uit het hoofd nog de Bulgarenaffaire en het verkiezingsbord in Roermond betaald door de mogelijk corrupte VVD'er aldaar (van den Ray geloof ik?).

Edit: Weekers is afgetreden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #148

Bericht door Meltrain »

Jos van Rey. :wink:
Misschien is dit maar beter ook...
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt #148

Bericht door Jef400 »

Ik heb eerlijk gezegd wel genoten van dit debat. Het was wel vanaf de start al aan duidelijk dat Weekers een goed probleem had.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #148

Bericht door deadlock »

Ik ben het er niet mee eens dat Weekers moet aftreden omdat maatregelen die door de kamer geëist zijn niet snel genoeg in de praktijk uitgevoerd worden.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #148

Bericht door Geert »

Weekers moest aftreden omdat hij simpelweg incapabel is om de belastingdienst te leiden. Het is niet de eerste keer dat hij onder vuur lag gisteravond.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Mag ik even kwijt #148

Bericht door marlies »

Ik vind het belangrijker dat eens even flink de bezem door de organisatie bij de verantwoordelijke tak van de belastingdienst/het ministerie gaat dan dat er symbolisch een hoofd rolt. Maar dat is hoe ons politieke stelsel nu eenmaal in elkaar zit. En het feit dat dat nog niet gebeurt is, is natuurlijk wel ook voor een deel Weekers te verwijten dus onterecht vind ik het ook weer niet. Heb geen idee in hoeverre hij de ruimte heeft gekregen de daadwerkelijke onderliggende problematiek aan te pakken ipv alleen symptoombestrijding, maar hoop dat zijn opvolger die ruimte in ieder geval krijgt en ook gebruikt. Het is zijn voorgangers in ieder geval ook niet gelukt, want dit speelt al veel langer.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #148

Bericht door Suus »

Administratief gedoe bij de belastingdienst speelt al langer. Toen ik een paar jaar geleden voor het eerst in aanmerking kwam voor diverse toeslagen kregen ze mijn gironummer, maar ik heb daarna drie jaar lang een brief gehad na de vaststelling van de voorlopige teruggave dat er geen rekeningnummer van mij geregistreerd stond. En nu beweert de belastingdienst dat van veel klanten die toeslag moeten krijgen maar dat niet kregen alsnog een rekeningnummer uit de systemen gehaald kon worden...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #148

Bericht door deadlock »

De eigenaar van mijn stamkroeg is 18 maanden bezig geweest om de automatische incasso van zijn motorrijtuigenbelasting over te zetten naar een andere rekening, nu bestaat de rekening niet meer en krijgt 'ie weer acceptgiro's. Wat een organisatie. So langzaam, much log, such bureaucratie.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Mag ik even kwijt #148

Bericht door marlies »

Toen het toeslagensysteem ingevoerd werd (ter vervanging van de subsidies) was al duidelijk dat het organisatorisch niet lekker zat, dat ging helemaal niet goed. Sindsdien is 't symptoombestrijding. Af en toe gaat er iets flink mis (zoals nu), daarvan zorgen ze dan dat het geen tweede keer kan gebeuren, maar het echte probleem lijken ze niet aan te pakken.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #148

Bericht door Daniel »

Tja, ik heb ook jaren achter elkaar een stijging in inkomen doorgegeven en kreeg dan keurig een brief terug dat ik recht hield op dezelfde zorgtoeslag. Jaar later kreeg ik dan weer een brief dat m´n toetsingsinkomen te hoog was en of ik de ontvangen zorgtoeslag weer geheel terug wilde betalen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #148

Bericht door deadlock »

marlies schreef:Toen het toeslagensysteem ingevoerd werd (ter vervanging van de subsidies) was al duidelijk dat het organisatorisch niet lekker zat, dat ging helemaal niet goed. Sindsdien is 't symptoombestrijding. Af en toe gaat er iets flink mis (zoals nu), daarvan zorgen ze dan dat het geen tweede keer kan gebeuren, maar het echte probleem lijken ze niet aan te pakken.
Het toeslagensysteem is volslagen debiel en kost miljarden. Je moet mensen niet de keus geven om hun zorgverzekering wel of niet te betalen, volledige premie inhouden van salaris en inkomensafhankelijk maken met dezelfde hoogtes als nu zou al 300 miljoen aan extra premies opleveren. Gaat echt nergens over dit geschuif met geld.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #148

Bericht door webguy »

Mja, dan moet je het invullen op het internet, duurt het nog _twee weken_ om zo'n wijziging door te voeren.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #148

Bericht door Suus »

Ik kreeg vorig jaar bij de belastingtelefoon nog te horen dat het verwerken van een wijziging in de huurtoeslag 20 werkdagen kon duren, oftewel vier weken. De betaaltermijn daarna zouden pas achterstallige toeslagen uitbetaald gaan worden. Het kan er effectief op neerkomen dat je twee maanden bezig bent voordat je het geld krijgt waar je recht op hebt...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Mag ik even kwijt #148

Bericht door marlies »

Zolang je schijnbaar inkomstenbelasting moet betalen over een uitkering verbaast niets me ;)
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #148

Bericht door deadlock »

marlies schreef:Zolang je schijnbaar inkomstenbelasting moet betalen over een uitkering verbaast niets me ;)
Fiscalisering van uitkeringen zorgt voor veel minder rompslomp.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #148

Bericht door Geert »

Daniel schreef:Tja, ik heb ook jaren achter elkaar een stijging in inkomen doorgegeven en kreeg dan keurig een brief terug dat ik recht hield op dezelfde zorgtoeslag. Jaar later kreeg ik dan weer een brief dat m´n toetsingsinkomen te hoog was en of ik de ontvangen zorgtoeslag weer geheel terug wilde betalen.
Had je dat doorgegeven aan de afdeling toeslagen of aan de afdeling belasting? Ik kwam er achter dat dat niet hetzelfde was.
deadlock schreef:Het toeslagensysteem is volslagen debiel en kost miljarden. Je moet mensen niet de keus geven om hun zorgverzekering wel of niet te betalen, volledige premie inhouden van salaris en inkomensafhankelijk maken met dezelfde hoogtes als nu zou al 300 miljoen aan extra premies opleveren. Gaat echt nergens over dit geschuif met geld.
Er gaan stemmen op om het systeem nu te hervormen. Wellicht is dat een klus voor de opvolger van Weekers. (hebben ze al iemand op het oog?)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #148

Bericht door Suus »

Geruchten hebben het over Mark Harbers, financieel woordvoerder voor de VVD in de Tweede Kamer en ex-wethouder van Rotterdam, maar pas volgende week zou het definitief bekend worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten