OVer je OV-Chipkaart #9

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door Milco »

Oké, weet ik dat ook weer! Bedankt :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door Anne »

Bee schreef:De concessie waar de lijn bij hoort is bepalend voor het tarief, niet de vervoerder of de plek waar de bus rijdt.
Maar als een lijn deels in een aangrenzende concessie rijdt kan wel het tarief van die concessie worden gevolgd.

Voorbeeld is de RET lijn E.
In Haaglanden worden beide tarieven gevolgd die gelden voor RR (regio tot LvNOI en stadsgebied tussen LvNOI en Den Haag C)
info
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door Tristan »

En lijn 195/295 als die door Arriva verzorgt wordt geldt voor het deel Rotterdam Capelsebrug - Schoonhoven Lopikerplein/De Toren 13,9 ct/km, voor het deel Cabauw Provincialeweg - Utrecht CS/Jaarbeurs geldt 12,2 ct/km.
Bron: Arriva
Laatst gewijzigd door Wubbo op vr 31 jan 2014, 17:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door Xanland »

Onder het motto: Het valt te proberen...

Vrijdagochtend jongstleden ben ik mijn OV-chipkaart kwijtgeraakt op de uitstaphalte in Zwolle. Uiteraard ben ik op zoek naar dat ding, maar hij ligt in ieder geval niet bij de balie op station Zwolle.

Daarna kwam ik op het idee om mijn transacties in te kijken, waar ik even later stomverbaasd naar keek. Hij bleek "gejat" te zijn en er bleek mee in- en uitgecheckt te zijn op station Ermelo (zelfde minuut).

Nu is mijn vraag: Heeft er iemand vandaag tijd om op station Ermelo (als daar een gevonden-/verlorenbalie is) te vragen of dat ding toevallig daar is ingeleverd? Als je het voor vanavond (03 febr.) 23:00 uur weet, hoor ik het graag. Dan kan ik hem dinsdag namelijk/waarschijnlijk ophalen.
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door Geert »

Kun je niet bellen met de gevonden voorwerpen van NS?
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door Xanland »

Mmmmh, ja - dat is ook nog een goede. :P Maar weet niet of alles meteen geregistreerd wordt.
Zal vanmiddag eens ff proberen!

Wordt sowieso vandaag ff anonieme OV-C kopen zodat ik morgen weer beetje kan reizen met tijdelijk studentenreisproduct.
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door Anne »

Ik zag net deze vraag bij VARA's kassa.
Incassobureau door OV chipcard

Vandaag kreeg ik een E-mail van Intrum Justitia met daarin een vordering van € 10,- door het OV chip card. Echter als ik inlog op me account dan krijg ik in beeld dat er een saldo van € 18,74 op staat.

Hoe kan ik dit nu oplossen ik ga dit natuurlijk niet betalen en al helemaal geen incasso kosten van € 40,-
Staat geen verdere info bij. Ben dus benieuwd wat er aan de hand is.
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door Tristan »

Er zijn volgens mij twee opties mogelijk:
1. Het betreft een phishingmail van zogenaamd Intrum Justitia en dus een nepbericht
2. De vraagsteller heeft automatisch opladen op zijn kaart en op het moment dat het bedrag geïncasseerd zou worden, stond er niet voldoende saldo op de bankrekening van de vraagsteller.
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door Xanland »

Xanland schreef:Onder het motto: Het valt te proberen...

Vrijdagochtend jongstleden ben ik mijn OV-chipkaart kwijtgeraakt op de uitstaphalte in Zwolle. Uiteraard ben ik op zoek naar dat ding, maar hij ligt in ieder geval niet bij de balie op station Zwolle.

Daarna kwam ik op het idee om mijn transacties in te kijken, waar ik even later stomverbaasd naar keek. Hij bleek "gejat" te zijn en er bleek mee in- en uitgecheckt te zijn op station Ermelo (zelfde minuut).

Nu is mijn vraag: Heeft er iemand vandaag tijd om op station Ermelo (als daar een gevonden-/verlorenbalie is) te vragen of dat ding toevallig daar is ingeleverd? Als je het voor vanavond (03 febr.) 23:00 uur weet, hoor ik het graag. Dan kan ik hem dinsdag namelijk/waarschijnlijk ophalen.
Xanland schreef:Mmmmh, ja - dat is ook nog een goede. :P Maar weet niet of alles meteen geregistreerd wordt.
Zal vanmiddag eens ff proberen!

Wordt sowieso vandaag ff anonieme OV-C kopen zodat ik morgen weer beetje kan reizen met tijdelijk studentenreisproduct.
Zoals verwacht, niets gevonden. :x
Inmiddels maar de OV-chip laten blokkeren, anonieme gekocht voor tijdelijk studentenreisproduct en persoonlijke OV-chip aangevraagd...
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door deadlock »

Tristan schreef:Er zijn volgens mij twee opties mogelijk:
1. Het betreft een phishingmail van zogenaamd Intrum Justitia en dus een nepbericht
2. De vraagsteller heeft automatisch opladen op zijn kaart en op het moment dat het bedrag geïncasseerd zou worden, stond er niet voldoende saldo op de bankrekening van de vraagsteller.
Intrum Justitia is heel makkelijk telefonisch bereikbaar en het is ronduit ridicuul om hier te gaan vragen wat je moet doen; Bel die lui gewoon. Hoe meer negativiteit die idioten krijgen hoe beter.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door Aking »

Ik had gisteravond iets opmerkelijks met mijn OVC:

Toen ik hem in Amsterdam bij de kaartautomaat hield kreeg ik een melding in de trant van "Uw OV-Chipkaart is NIET gelezen, ga naar een servicebalie."

Aangezien het een automaat aan de IJ-zijde betrof en ik geen zin had om helemaal naar de loketten te lopen maar iemand van T&S aangeschoten die daar toevallig liep, die vertelde mij dat mijn kaart geblokkeerd was, maar ik kon nog wel gewoon inchecken op mijn Weekendvrij. Hierna toch maar even naar het loket gelopen, waar ik te horen kreeg dat er waarschijnlijk een storing in hun systeem zat, daar ze die dag al meer mensen met dat probleem hadden gehad.

Ik ben heel benieuwd wat r nou precies aan de hand was :')
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door Vinny »

Ik heb van de NS een hoesje gekregen voor mijn OV chipkaart. Kek ding, alleen waarom nou niet doorzichtig? Nu moet je de hele tijd als de conducteur je kaart wil controleren de chipkaart uit het hoesje halen..., want de pasfoto is volkomen onzichtbaar... :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
atbrg
Berichten: 303
Lid geworden op: vr 01 jun 2012, 12:27

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door atbrg »

Vinny schreef:Ik heb van de NS een hoesje gekregen voor mijn OV chipkaart. Kek ding, alleen waarom nou niet doorzichtig? Nu moet je de hele tijd als de conducteur je kaart wil controleren de chipkaart uit het hoesje halen..., want de pasfoto is volkomen onzichtbaar... :roll:
Kom nou, dat kan toch nooit de bedoeling zijn!? NS geeft op verzoek van bezorgde reizigers ondoorzichtige hoesjes uit. Op deze wijze kan de privacy van de reiziger beter gewaarborgd worden. Niet iedereen kan nu zomaar je naam en geboortedatum (maar ook kaartnummer en vervaldatum) aflezen. Als iemand de foto toch graag wil zien zou ik die persoon vragen zich eerst even te identificeren. Dat wordt soms geweigerd en vervolgens gedreigd met PV maar als je je verder niet laat overbluffen ben je er van af. In dat geval wordt de chipkaart (met of zonder hoesje) dus in het geheel niet overhandigd. Wordt er wel geïdentificeerd dan kan je, afhankelijk van het 'pasje' dat ze je voorschotelen alsnog de afweging maken of het hoesje er wel of niet van af gaat. Je zou eens kunnen nakijken hoe e.e.a. aan te pakken als gebruik gemaakt wordt van fantasie-ID's op nummer of met codenamen. In Den Haag zijn dierennamen populair.
Kaart ongeldig err. 007
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door hauptbahnhof »

Onder het mom van moeilijk doen omdat het kan. Als degene die het vraagt geuniformeerd is (in dit geval als HC of S&V), waarom moet je legitimatie gaan vragen?
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door marlies »

Omdat dat je recht is en het wel degelijk voorkomt dat criminelen een uniform aantrekken en daarmee vals vertrouwen wekken. :)
atbrg
Berichten: 303
Lid geworden op: vr 01 jun 2012, 12:27

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door atbrg »

hauptbahnhof schreef:Onder het mom van moeilijk doen omdat het kan. Als degene die het vraagt geuniformeerd is (in dit geval als HC of S&V), waarom moet je legitimatie gaan vragen?
Inderdaad, het is gewoon moeilijk doen door NS-personeel over dat NS-hoesje. Maar ik gebruik mijn chipkaart ook bij andere vervoerders (bijvoorbeeld HTM-RazziaRail). In dat geval gaat het dus niet om HC of S&V. Het betreft dan naast BOA's ook personages in dienst van onduidelijke beveilingingbedrijven, vaak in een buitenlands politie-uniform. Vervolgens wordt door deze personen middels zero-tolerance en kadaverdicipline perfectie geëist van de reiziger. Tot voor kort liepen verzoeken tot identificatie nog geregeld uit tot intimidatie, geweld en arrestatie (in de boeien van de paticuliere HTM-opsporingsambtenaar en in het HTM-busje naar het politiebureau). Nu de politie minder animo begint te krijgen om het HTM-busje nog binnen te laten (we hebben het hier te druk voor) loopt het aantal arrestaties wat terug. Maar misschien gaat het in jouw regio héél anders en doe jij gewoon wat het uniform je gebied. Particuliere opsporings-ambtenaar of buitenlandse politie, dat dondert immers niet.
Kaart ongeldig err. 007
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door hauptbahnhof »

Het gaat hier niet om identificeren maar om een OV-chipkaart. Over je ID tonen ga ik geen discussie voeren. Wel over het tonen van je OVchipkaart bij controle. (immers, deze topic gaat OVer je OV-chipkaart).
atbrg
Berichten: 303
Lid geworden op: vr 01 jun 2012, 12:27

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door atbrg »

hauptbahnhof schreef:Over je ID tonen ga ik geen discussie voeren.
Ok, jij was het niet. Op wiens bericht heb ik dan gereageerd?
Kaart ongeldig err. 007
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door waldo79 »

Welk punt wil je nu maken, atbrg :?: En het zou je goed doen een positievere insteek te kiezen voor je berichten :Y
atbrg
Berichten: 303
Lid geworden op: vr 01 jun 2012, 12:27

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door atbrg »

waldo79 schreef:Welk punt wil je nu maken, atbrg :?: En het zou je goed doen een positievere insteek te kiezen voor je berichten :Y
Lees de discussie nog even door, inclusief de vraag van degene die niet mee gedisussieerd heeft. Hoe zijn bericht er dan toch tussen komt weet ik ook niet, ik ben namelijk niet zo handig met computers. Het punt dat ik probeer duidelijk te maken: In het algemeen geldt dat de reiziger niet echt machteloos staat in het soort situaties zoals die beschreven zijn. Sterker nog; zelfs de reiziger heeft rechten (bah, vies woord). De reiziger is daarvan helaas vaak niet op de hoogte en laat zich afbluffen of verbaliseren. Dat is allemaal helemaal niet nodig; op zich een positieve boodschap, lijkt mij. Begrijpelijk dat de intimidatie-teams er anders over denken. Wiens brood men eet ..........
Laatst gewijzigd door atbrg op vr 07 feb 2014, 17:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Kaart ongeldig err. 007
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door waldo79 »

Voor mij is het lastig een lijn te vinden in een discussie waarin ook nog andere onderwerpen aan bod komen 8-)
atbrg
Berichten: 303
Lid geworden op: vr 01 jun 2012, 12:27

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door atbrg »

waldo79 schreef:Voor mij is het lastig een lijn te vinden in een discussie waarin ook nog andere onderwerpen aan bod komen 8-)
:idea:
Kaart ongeldig err. 007
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13546
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door Wubbo »

Goh, nou reis ik toch regelmatig met de HTM en heb ik nog nooit zoiets zien gebeuren als wat hier beschreven wordt. Ik ben toch wel benieuwd naar wat onderbouwing (feiten enzo).
atbrg
Berichten: 303
Lid geworden op: vr 01 jun 2012, 12:27

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door atbrg »

Jij reist niet regelmatig met de lijnen waar ik het over heb. Want dan had je het kunnen herkennen. :Y
Laatst gewijzigd door Gekko123 op za 08 feb 2014, 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd vanwege reactie op vorig bericht
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door waldo79 »

Over welke lijnen gaat het dan?
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten