Mag ik even kwijt #8

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Mag ik even kwijt #8

Bericht door BR628 »

Mag ik even kwijt dat 4 sterren hotels in Nederland niet altijd per definitie ook maar enigzins fatsoenlijke kamers hebben. Toevallig of niet, bij het uitchecken wilde ik daar melding van maken, maar toen stond er al een andere bezoeker zich te beklagen over het zelfde feit...

Maar goed.

Vandaag was het mooi weer. Soms kan je dan eindelijk weer een trein afstrepen van je "most-wanted-list"

Afbeelding
Niet alleen vanuit de Amsterdamse Houtrakpolder rijdt ITL Benelux de zogenaamde NYK-shuttles. Ook vanuit de Rotterdamse haven wordt er zo af en toe eentje richting Duitsland gestuurd. Zo ook op de zonnige zondag 7 december. Ter hoogte van Utrecht Lunetten aansluiting/kruis passeert ITL's 186 148 met Containertrein 69046 op weg naar Emmerich. Over enkele maanden zal deze plek er totaal anders uit zien, als de werkzaamheden ten behoeve van de aansluiting viersporigheid Utrecht-Geldermalsen van start gaan. Tevens zal rondom deze locatie ook een nieuw NS-station gebouwd worden.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #8

Bericht door Geert »

deadlock schreef:Dat is de moeilijkheid. Twee handen gaat prima. Eén hand en een voet gaat, maar bij drie gaat je coördinatievermogen protesteren :D
Kreeg het volgende doorgestuurd, tijdje terug:
Hallo...
onderstaande gewoon even uitproberen... t is erg vreemd...
Hoe slim is je rechter voet ?!?

Dit is zo leuk dat het je hersenen in de war lijkt te sturen. Je zult het misschien wel 50 keer proberen om te kijken of je toch voor elkaar krijgt met je voet maar helaas niets schijnt te helpen!...........

Hoe ga je te werk??

1. Terwijl je aan je bureau (tafel) zit licht je je rechtse voet op en maak hiermee ronde bewegingen met de klok mee (rechtsom).........

2. Nu, terwijl je dit doet, teken in de lucht het cijfer ?6?met je rechtse hand...........


Je voet zal nu de andere kant gaan uitdraaien.
Ik heb het je gezegd................... en je kunt er niets tegen doen!
Stuur deze mail naar al je vrienden?? zij zullen het ook niet geloven!!

Succes
En het werkt ook, dat is het stomme :lol:
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #8

Bericht door deadlock »

Ik weet het :D Maar met een beetje conditionering en cognitieve training (er staat overal op internet hoe je dat moet doen, en als je de discipline kan opbrengen, dan werkt het!) kan je het wel hoor!
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #8

Bericht door STF »

Lol, het is inderdaad nog echt zo ook, dat je voet andersom gaat draaien als je die 6 in de lucht gaat tekenen. Alleen ik ging eerst automatisch met links een cijfer tekenen omdat ik linkshandig ben.

Ik ben overigens een complete ramp achter een drumstel, we kregen op de middelbare school allemaal zo'n basiscursus op het drumstel. Ik deed het zo ontzettende slecht dat de docent dacht dat ik een grap met haar uithaalde keer op keer. Ik ben er zelfs de klas voor uitgestuurd, heb me vervolgens bij de afdelingsleider gemeld en verteld dat ik gewoon me best deed maar er kennelijk totaal geen aanleg / handigheid voor had. Hij vond het gelukkig ook maar een idiote reactie van de muziekdocent om mij eruit te sturen.
Gym (lichaamelijke opvoeding, zoals het eigenlijk heet ;) ) was nou ook niet echt een succesnummer, allerlei trucken aan rekstokken en dat soort atributen doen kan ik echt niet.
Bij het intakegesprek op de MBO opleiding, keken ze een beetje gek op toen ik vroeg of we ook gym en muziekles kregen :mrgreen:
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #8

Bericht door deadlock »

Hehe. Nou, ik deed ICT op MBO niveau en ik kreeg weldegelijk LO. Teringvak zeg (n). Ik dacht dat ik na 5 jaar eindelijk niet meer consequent twee uur per week hoefde te spijbelen (want jaaaaa in de eindexamenklas MAVO kregen we het ook, en het was verplicht, maar we kregen er toch geen beoordeling voor. En dan op vrijdagmiddag na twee tussenuren het 6e en 7e uur, knappe leraar die mij dan op school houdt). Deceptie :(
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #8

Bericht door Daan »

deadlock schreef:Hehe. Nou, ik deed ICT op MBO niveau en ik kreeg weldegelijk LO.
Heb ik alleen het eerste jaar gehad, gelukkig :)
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #8

Bericht door Stefan »

Ik doe de MBO opleiding manager Havenlogistiek, en ik heb óók het eerste jaar LO gehad. Lekker in de winter, om half 9 's ochtends met een complete groep gaan hardlopen. Ik vind hardlopen altijd wel fijn om te doen, maar dan wel thuis in de polder, niet midden in de stad. :roll: :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #8

Bericht door deadlock »

Ik vind dat je dat op het MBO niet kan voorschrijven aan je leerlingen. Letterlijke quote van de docent "dat hebben jullie Nerds wel nodig" waarop ik dus gewoon *nooit meer* ben geweest. Ettelijke brieven thuis gehad, gedreigd met inspectie (Oh jah? Kom maar op!) en die gast was nog mijn decaan ook.

Ik deed dan ook niets anders dan dat simpele LO afkraken. Als hij denkt dat hij met zo'n kutopmerking weg kan komen (terwijl ik per dag 20km heen en 20km terug fietste in nog geen uur tijd) dan zal ik hem eens ff.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Linkerspoor
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 19:46

Re: Mag ik even kwijt #8

Bericht door Linkerspoor »

Ik vind het juist erg jammer dat ik geen LO meer heb. Had als vak in de vrije ruimte op de middelbare school zelfs LO2. :D
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #8

Bericht door Daan »

Voor wie het interesseerd, met ingang van de nieuwe DRGL worden alle treinnummers opnieuw verdeeld, en verdwijnt de UC Onnen-Leer. ( :( )
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #8

Bericht door deadlock »

Linkerspoor schreef:Ik vind het juist erg jammer dat ik geen LO meer heb. Had als vak in de vrije ruimte op de middelbare school zelfs LO2. :D
Ik vind dat je dat mooi in je vrije tijd kan doen op het tertiaire onderwijs ;)
Op het primaire onderwijs is er weldegelijk een doel. Secundair is twijfelachtig vanwege de enorme hoeveelheid pestertjes die er rondlopen, tertiair is dat probleem weer weg maar dat horen beroepsopleidingen te zijn. Als ik LO had gewild was ik wel Sport en Beweging gaan doen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #8

Bericht door deadlock »

Daan schreef:Voor wie het interesseerd, met ingang van de nieuwe DRGL worden alle treinnummers opnieuw verdeeld, en verdwijnt de UC Onnen-Leer. ( :( )
UC?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #8

Bericht door webguy »

Unit Cargo: zo'n trein met van alles en nog wat, vs. alleen maar containers of een andere lading.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #8

Bericht door Daan »

Dolle pret hier op m'n stage, één server met een dooie HDD en een andere server hangt ook tussen leven en dood in... :?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #8

Bericht door webguy »

Ahh, overwerk :) Ik zit hier lekker te klooien met C++, overerving en een FSM en Framework.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #8

Bericht door deadlock »

Daan schreef:Dolle pret hier op m'n stage, één server met een dooie HDD en een andere server hangt ook tussen leven en dood in... :?
Is er geen redundantie dan? Je rust servers toch niet uit zonder een RAID level?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #8

Bericht door Daan »

Die server met kapotte HDD loopt wel op z'n tweede schijf verder hoor ;) Hangt inderdaad in RAID.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #8

Bericht door deadlock »

Daan schreef:Die server met kapotte HDD loopt wel op z'n tweede schijf verder hoor ;) Hangt inderdaad in RAID.
Nou hop, reserveschijf er in en niets aan de hand. Of kan 'ie niet live rebuilden?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15343
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #8

Bericht door ODRAIL »

Voor de liefhebbers: De HEMA in Nieuwerkerk aan den IJssel verkoopt nog chocoladeletters, 50% korting !!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #8

Bericht door STF »

Gewoon nog een paar weken wachten, dat krijg je de chocoladeletters met 90 procent korting mee net zoals hier!
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Mag ik even kwijt #8

Bericht door Bastiaan »

Das A-Team heeft gisteren een interessante ontdekking gedaan. Eerdere keren in Duitsland moesten we regelmatig instappen in een BR 425. Opvallend was toen dat het iedere keer weer behoorlijk druk was.
Welnu, gisteren stapten we ook weer in een BR 425 en leek het even alsof het deze keer rustig zou zijn. Maar helaas, vlak voor vertrek stopte er een trein naast ons en hordes met mensen stapten over op onze trein, waardoor het alweer heel druk was.

Uit deze ervaringen hebben we de conclusie kunnen trekken dat een BR 425 altijd reizigers trekt, ongeacht waar je het inzet. Zelfs al zou je een BR 425 in de Barneveld Noord-pendel inzetten (of dit mogelijk is laten we buiten beschouwing), dan nóg zou het er druk zijn.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #8

Bericht door Daan »

deadlock schreef:
Daan schreef:Die server met kapotte HDD loopt wel op z'n tweede schijf verder hoor ;) Hangt inderdaad in RAID.
Nou hop, reserveschijf er in en niets aan de hand. Of kan 'ie niet live rebuilden?
Moet die schijf er wel zijn... Het serverpark is helaas te klein om een hele voorraad reserve-onderdelen aan te leggen. Om half 5 stond er iemand voor de deur met een nieuwe, en toen was ie binnen een half uur gerebuild ;)
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #8

Bericht door deadlock »

Mooimooi (y) Wat voor servers zijn het?

Trouwens. Wij houden een voorraad van 10% onderdelen aan (en we hebben genoeg "oud" ijzer om een defecte server op te vangen). Dat is écht geen overbodig luxe en het kost niet veel. Die investering haal je er zo weer uit :)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #8

Bericht door webguy »

10% onderdelen? Als je twee servers hebt is dat ~ 400 euro... Daar kan je idd makkelijk 2 hardeschijven en wat extra geheugen voor kopen ;)
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #8

Bericht door Justin »

Ik heb de GPS functie gevonden op mn telefoon... nou ja, wist wel dat hij er zat, maar nou eens ene keer in de praktijk uitgebracht, o.a. op de fiets en van Ut naar Gd in de t2860 :P. Laatstgenoemde reed over het algemeen netjes 134 km/h - 139 km/h, wat normaal is, dunkt me :P. En ik fiets tussen de 12 en 19 km/h (ja ik heb geen fietscomputer, dus dan maar zo), ondertussen nieuwe kortste route gevonden na 9.5 jaar :P.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 75 gasten