Vrijdag naar Brugge geweest (en vandaag terug, dus ga de reiservaring niet splitsen

).
Op de heenweg sloot de
s2600 mooi aan op de FF Vlissingen-Breskens, en die weer op lijn 42 naar Brugge.

Ik moet zeggen: de ponten over de Westerschelde waren superstabiel (ik verwachtte iets a la Draagvleugelboot

).
Op de terugweg beetje gedoe met de vervoersbewijzen in de 42. Ik was met een groepje, dus de chauffeur raadde aan een groepskaartje te nemen voor het Belgische deel en in Sluis in te checken. Zo gezegd, zo gedaan. Maar bij de halte bij het veer van Breskens kon ineens niemand uitchecken. Er was ook geen oplossing voorhanden, dus dan maar niet uigecheckt en naar de ferry gelopen.
In Rotterdam overgestapt op de Intercity direct naar Schiphol. Dat de NS helemaal het spoor bijster is met de OV-Chipkaart blijkt maar weer: het was weer teveel moeite om de toeslag-CiCo een beetje in de buurt van een geleidelijn te plaatsen als je de trap opkomt. Gelukkig was er een goedziend iemand voorhanden.

Overigens was de Intercity Direct van 19:54 uit Rotterdam richting Amsterdam best druk.