Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Bericht door hauptbahnhof »

Als het goed is rijdt lijn 9 vandaag sinds 13:00 weer via de Melis stokelaan en Fruitweg. Dit door de onbeschikbaarheid van Tunnel HS.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Bericht door Edwin »

Onduidelijk ook op htm.nl of de omleiding weer terugkomt of niet. Edit: Is dus tijdelijk dat de omleiding vervallen is.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Bericht door Anne »

In de WP Lijsterbesstraat is gestart met de ombouw van de 3035 tot tramrestaurant Hoftrammm.
Via crowdfunding is inmiddels de benodigde € 100.000 bijeen gekregen.

Bron Digitaletram - zie 11 en 15 jan.

Verder info: HOFTRAMMM
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Bericht door Anne »

Vanochtend op de Meppelweg een kopstaartbotsing tussen de 4015 en 4046.

Plaatjes en meer info bij regio15


Bij HTMwordt de volgende info gegeven:
Aanrijding tram 4 op de Meppelweg

Halten Zuidwoldepad t/m De Uithof vervallen voor tram 4.

Tram 4 rijdt van Zoetermeer t/m halte Leyenburg.

Reisadvies:
Bus 25 rijdt parallel aan de route van tram 4 en stopt op loopafstand van de vervallen halten.
Overstap van lijn 4 op bus 25 is alleen mogelijk bij Grote Markt en Brouwersgracht.
Bij Leyenburg is er wel een flink stuk te lopen tot winkelcentrum Leyweg.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Weer tram ontspoord op de Bosbrug Den Haag

Bericht door Daniel »

Weer tram ontspoord op de Bosbrug Den Haag
Geplaatst op: zaterdag 1 februari 2014 22:58
Laatst bijgewerkt: zaterdag 1 februari 2014 22:59


Den Haag - Omstreeks tien uur vanavond is op de Bosbrug in Den Haag een tram ontspoord.
Er werden meerdere ambulances gealarmeerd, maar uiteindelijk bleek dat niemand gewond is geraakt. De tram was afkomstig van het Centraal Station en de trambestuurder wilde linksaf het Korte Voorhout op rijden. Het achterste deel van de tram liep in de bocht uit de rails en raakte een mast van de bovenleiding.
Het incident vond plaats op exact hetzelfde punt als waar op 24 december ook een tram ontspoorde.
Lees verder | Dossier Ongevallen in het verkeer | Meer nieuws over Ongevallen in het verkeer
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Bericht door Stefan »

Gaat lekker daar.. :lol:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Bericht door Anne »

Vanavond zag ik bij de halte Keizerstraat om 22.30 een lijn 15 naar Nootdorp langs komen (met enkele passagiers).
Heeft deze net achter de ongelukstram gezeten????
Dan was de route via Scheveningen (9 en1) de mogelijkheid om op het Buitenhof te komen.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Bericht door iljitsch »

Een paar foto's die de busliefhebbers misschien leuk zullen vinden:

Afbeelding

Afbeelding

Vroeger was het toch veel drukker op het busplatform van het centraal station? Ik geloof dat een hoop regionale lijnen ingekort zijn tot de Leyweg, maar daar is de grote bushalte nou net niet waar de trams stoppen, of zie ik iets over het hoofd?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Bericht door Daniel »

Die laatste is fraai zeg! En ja, in mijn beleving was het busplatform vroeger ook een stuk drukker. Maargoed, die herinnering gaat ook nog terug naar de tijd dat lijn 25 nog tot centraal reed (da's ergens pré-tramtunnel dus nog)

Veel dichter bij de trams kan het knooppunt van de bussen aan de Leyweg trouwens niet liggen: trams stoppen in het midden met zijperrons en aan de andere kant van die zijperrons stoppen de bussen.
Wellicht dat je in de war bent met dat andere busstation aan de Leyweg: op die bij het winkelcentrum komen alleen bussen (maar vooral de stadslijnen), maar een eindje verderop bij Leyenburg is de knoop met de trams.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Bericht door Chauf21 »

Zo'n 4-5 jaar geleden vertrokken er inderdaad veel meer bussen vanaf het busplatform. Destijds had je onder meer bussen naar Leidschenveen (nu RandstadRail) en Naaldwijk/Maassluis (nu ingekort tot Leyenburg/Rijswijk). Ook zijn er diverse interliners/Q-liners die nu enkel nog in de spits rijden en is de frequentie van behoorlijk wat stads- en streeklijnen verlaagd. Al met al fors minder bussen dus!
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Bericht door Etienne »

Een klein beetje off-topic:
Momenteel is men bezig met het verwijderen van de bouwketen op het Anna van Burenplein. In de hal aan die zijde is ook een nieuwe trap/roltrap aangelegd naar het Busplatform, dus ik verwacht dat die binnen korte tijd open gaat.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Bericht door Busfoto.nl »

De eerste Avenio is de fabriekshal uit:
https://twitter.com/hanswesterink/statu ... 2806311936
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Bericht door Anne »

Duurt nog wel even voordat die in Den Haag is.
Gaat eerst naar het Siemens testcentrum in Wildenrath.
Bericht van Siemens
Algemene link

Ziet er wel saai uit met dat grijs.
donny2290
Berichten: 161
Lid geworden op: wo 12 mar 2014, 17:59
Locatie: Rotterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Bericht door donny2290 »

Ik vind het maar een lelijke tram.. Vind het er niet bepaald als een geheel uitzien.
Ov liefhebber, reizen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Bericht door Meltrain »

avl schreef: Ziet er wel saai uit met dat grijs.
Tja, R-Net... :N :(
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Bericht door Suus »

Het was alweer een tijdje geleden, maar in de nacht van woensdag op donderdag is een tram ontspoord, dit keer op het Delflandplein in Delft: http://www.omroepwest.nl/nieuws/10-04-2 ... -ontspoord
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Bericht door Anne »

Was allemaal niet zo spannend. Is weer eenvoudig in de rails gereden en zelf naar de remise gegaan.
In de bocht op het Delflandplein richting de Papsouwselaan reed voertuig 3100 een stukje rechtdoor waar het met de bocht naar links had moeten gaan, met als gevolg in totaal drie assen op het asfalt. De bestuurder en de enige passagier zijn hierbij niet gewond geraakt.

De ontsporingsploeg van de HTM heeft met behulp van speciale rijplaten de tram weer in de rails gekregen door hem voorzichtig achteruit te rijden. Na controle bleek de tram in dusdanige conditie dat het veilig zelf naar de remise kon voor onderhoud en reparatie.

Ten tijde van de ontsporing waren in de bocht slijpwerkzaamheden gaande. Het is onbekend of de status van de rails of de werkzaamheden zelf invloed hebben gehad op de ontsporing. De HTM voert een onderzoek uit naar dit incident.

Medewerkers van de HTM hebben de passagier in het kader van 'service' even naar zijn eindbestemming gebracht.
REGIO15 en honderdprocenthaags


Het was de laatste tram van de dag. Wat ik in de berichten wel opvallend vindt is dat is gesproken over de "service" van het naar huis brengen van de passagier die in de tram zat. Ten eerste is het toch normaal dat de vervoerder zorgt dat er vervangend vervoer wordt geboden. Maar belangrijker is dat er nergens wordt gerept over de mogelijk andere reizigers die tussen Delft en Scheveningen staan te wachten op een tram die niet komt.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Bericht door Anne »

Van de HTM site:
Omleiding tram 15, pendelbus tussen Herenstraat en Nootdorp Centrum

Door ongeplande werkzaamheden rijdt tram 15, in beide richtingen tussen Centraal Station en Voorburg Station.
Er rijdt een pendelbus tussen Herenstraat en Nootdorp Centrum.
Reden is dat in Ypenburg de wissels voor de nieuwe verbindingsboog naar lijn 19 ri. Delft zijn gelegd en die na een proefrit niet zijn vrijgegeven.
BRON
Jelmer
Berichten: 547
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 20:40

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Bericht door Jelmer »

weet of ik in het juiste topic zit, maar weet iemand wanneer de electrische (BYD) bussen voor Schiphol geleverd gaan worden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Bericht door Suus »

Het oorspronkelijke persbericht had het erover dat ze in juli 2014 zouden gaan rijden, zal wel ergens de periode ervoor zijn dan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Bericht door iljitsch »

Dat wordt dolle pret als zometeen lijnen 11 en 12 vanaf het Hobbemaplein via de route van lijn 6 en dan langs de grote kerk gaan rijden omdat de route richting HS een maand dicht gaat.

Wat gaan ze daar precies doen? Spoor aanpassen voor de nieuwe dikkere trams? Ik zag onlangs dat de Parallelweg tussen de Hoefkade en de Fruitweg de weg helemaal opgebroken is maar de vrije trambaan (nog) niet.

Overigens zag ik een brief van de HTM over die ontsporingen op de site staan waar ik niet gelijk een enorm goed gevoel bij kreeg...
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Bericht door Anne »

iljitsch schreef:Dat wordt dolle pret als zometeen lijnen 11 en 12 vanaf het Hobbemaplein via de route van lijn 6 en dan langs de grote kerk gaan rijden omdat de route richting HS een maand dicht gaat.

Wat gaan ze daar precies doen? Spoor aanpassen voor de nieuwe dikkere trams? ..
Is je opmerking naar aanleiding van dit bericht waarin de HTM voor de periode 28/ tot 26/5 de omleiding aankondigt voor de lijnen 1, 9, 11, 12, 16 en 17? Dat is wegens de herinrichting van het Stationsplein.
Zie hiervoor de info van de gemeente Den Haag.

Ik hoop dat ze dan tegelijkertijd de volgende projecten aanpakken:
- aanleg tailtrack Parallelweg / meer info
- aanpassen halte Jacob Catsstraat
- aanpassen haltes Hobemaplein, Hoefkade en Wouwermanstraat.

Aanpassingen op dit deel van lijn 11 niet alleen voor de nieuwe trams maar ook voor de RR-trams die dan een uitwijkroute krijgen.

Meer info over ov van de toekomst.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Bericht door iljitsch »

Hm, hoop info bij de gemeente, alleen niks over het stationsplein. En dan te bedenken dat ik de nieuwe halte aan de Rijnstraat naast CS zoveel slechter vond dan voor HS, ik hoop dat ze 't niet gaan verpesten...

Wat is dan precies die RR-uitwijkroute? Ik kan me voorstellen dat het stuk tussen Loosduinseweg en HS aanpassen niet zo'n probleem is, oorspronkelijk was lijn 11 (min of meer) een spoorlijn. Maar als die randstadrailers bij HS aankomen, wat dan? Verder via de route van 15 tot ze bij 19 uitkomen?
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Bericht door Anne »

iljitsch schreef:Hm, hoop info bij de gemeente, alleen niks over het stationsplein.
Staat toch een ruim overzicht van het nieuwe Stationsplein bij de link gemeente Den Haag.

Onderin op de button "Presentatie Stationsplein HS" drukken en je krijgt deze informatie.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Bericht door iljitsch »

Zie je wel, ze kunnen het niet laten en verpesten de zooi: aan de loop van de sporen te zien rijden de trams straks door tot voorbij de ingang van het station. Dit betekent dus aanzienlijk verder lopen. Ook is de capaciteit zo kleiner voor bestaande trams waar je alleen rechts deuren hebt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 101 gasten