Yanaike schreef:Wat zijn DRU's precies? Het aantal bussen dat op die lijn nodig is om de volledige frequente uit te voeren of zo? En ik snap dat het meubelplein bereikbaar moet blijven, maar naast een 11 naar Ekkersrijt kun je toch ook nog een 9 parallel aan de lijnen van Arriva hebben? (Al kost dat dan wel meer bussen). Ik zie geen oplossing hoe je de bussen tussen Son en Ekkersrijt vol kunt krijgen zo lang Arriva met snellere busjes rijdt tussen Station Eindhoven en Son.
DienstRegelingUren zijn de kosten die gemoeid zijn om een bus een uur te laten rijden.
Dit is de echte rijtijd. Dus exclusief de stops aan het begin en eind van een rit en de mat.ritten.
Dat zijn eigenlijk min of meer de kosten die de overheden betalen aan de vervoerder. Het is dus zaak voor vervoerders om zomin mogelijk mat.ritten te rijden.
Yanaike schreef:En ik snap dat het meubelplein bereikbaar moet blijven, maar naast een 11 naar Ekkersrijt kun je toch ook nog een 9 parallel aan de lijnen van Arriva hebben? (Al kost dat dan wel meer bussen). Ik zie geen oplossing hoe je de bussen tussen Son en Ekkersrijt vol kunt krijgen zo lang Arriva met snellere busjes rijdt tussen Station Eindhoven en Son.
Nee dat gaat dus niet. Dat kost dus meer geld en dat is er niet.
een idee is dus:
Tussen 6.30 en 9.00 (of daaromtrent) halfuurlijks vanuit Breugel via Son direct naar Station (heen dus wel als via Ekkersrijt)
De lijn 11 ritten die rijden of starten vanaf Meubelplein blijven behouden.
Tussen 16.00 en 18.30 (of daaromtrent) halfuurlijks vanuit Station dirct naar Son > Breugel (terug dus wel als via Ekkersrijt)
De lijn 11 ritten die rijden of starten vanaf Meubelplein blijven behouden.
Nu hoor ik je denken ? En wat de met de drukte tussen Barrier en Station in de Ochtend ? Daar mis je nu halfuurlijks tussen 6.30 en 9.00 dus die bus uit Son en Breugel.
Dat klopt. Wellicht (!) kan dat met de Scholierenbus die uit de Internationale School terug moet naar het station.
Voor ritten in de middag (missende ritten van Station naar Ekkersrijt) denk ik dat het af kan zonder extra bussen.