OVer je reiservaringen in februari 2014

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Geert »

VIRM schreef:Dat de NS helemaal het spoor bijster is met de OV-Chipkaart blijkt maar weer: het was weer teveel moeite om de toeslag-CiCo een beetje in de buurt van een geleidelijn te plaatsen als je de trap opkomt.
Handig is anders, maar "het spoor helemaal bijster"?
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door VIRM »

Wellicht inderdaad wat overdreven van mij, ja. :P Maar een gezonde dosis 'eerst denken, dan doen' zou geen kwaad kunnen, toch?
Laatst gewijzigd door Wubbo op ma 03 feb 2014, 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Suus »

Vanuit het perspectief van een reiziger die normaal* kan zien staan ze eigenlijk wel op een mooie locatie, maar voor blinden is dat anders. Het is best lastig om daar rekening mee te houden als je er niet dagelijks mee te maken hebt, maar ik begrijp de kritiek wel

*bijziend aan een oog, maar whatevâh.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Gekko123 »

Ik moest gisteren eind van de ochtend lijn 41 hebben richting Wijk bij Duurstede. Doordat FC Utrecht thuis speelde stond de hele halte vol. Wat bleek: de voetbalbussen die er vroeger (tot december) reden, bestaan niet meer. Of althans: ze rijden vanaf de Jaarbeurszijde zonder communicatie naar de reizigers toe. Toen de bus er aan kwam, een doorgaande rit naar Wijk bij Duurstede bleek deze zo vol te zitten dat ik er niet meer bij kon. Ik mocht toen mooi 30 minuten wachten, omdat de eerstvolgende bus een kwartier later niet verder reed dan het stadion.

Uiteindelijk hebben de S&V van U-OV besloten om, tegen de regels in, twee stadsbussen die stonden te bufferen te pakken en richting het stadion te gaan. Dit gebeurde tegelijk met de reguliere rit tot het stadion. De reguliere rit was (nagenoeg) leeg, de extra bussen overvol. De bus erna had toen weer voldoende ruimte, maar de chauffeur is niet via het stadion gegaan maar via de Koningsweg. De route via het stadion vond hij te gevaarlijk zonder extra personeel.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Daniel »

Gekko123 schreef:Wat bleek: de voetbalbussen die er vroeger (tot december) reden, bestaan niet meer. Of althans: ze rijden vanaf de Jaarbeurszijde zonder communicatie naar de reizigers toe.
De pendeldienst tussen CS en het stadion wordt al sinds ergens vorig jaar door Pouw Vervoer gereden (nadat het contract met GVU is stopgezet), maargoed, niet handig natuurlijk dat zij dan niet communiceren dat ze aan de andere kant van het station vertrekken. Trouwens vroeg in de middag nog wel een Pouw Ambassador op CS Centrumzijde langs zien komen met "FC Utrecht Express" erop.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Milco »

Ik had om 8.09 uur bus 3 van Bouwmeesterbuurt West naar Almere Centrum, waar ik om 8.17 uur was (zodat ik nog op tijd was voor lijn 159 van 8.25 uur), maar in de krappe tien minuten tijdens de overstap op lijn 159 heb ik verder geen bus 1 of 3 naar Almere Haven meer gezien. Nadat ik om 8.17 uur op Almere Centrum aankwam met lijn 3, zag ik lijn 1 pas net na 8.25 uur aankomen, bommetjevol!
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Klaasje »

Moet je nu aan het zuurstof? :@
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Milco »

Haha, nee hoor. Gelukkig niet :p
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door VIRM »

In de categorie 'weet hoe lang je materieel is', stond vanochtend de achterste deur van mijn CAF op Amsterdam Zuid (de 50 richting Gein) niet langs het perron. Goed, moet je een deurtje verder lopen. Op het moment dat ik uitstapte, sloot de bestuurder de deuren; gelukkig kon ik door wat duwwerk een sandwich tussen de deur voorkomen. :) Lang leve de oplettendheid! :)
Beul van de blindegeleidelijn
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door waldo79 »

Ik moet zeggen: de ponten over de Westerschelde waren superstabiel (ik verwachtte iets a la Draagvleugelboot :P).
De veren van Vlissingen naar Breskens zijn stukken groter en varen langzamer. Dat kan flink schelen :wink:
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door hauptbahnhof »

VIRM schreef:In de categorie 'weet hoe lang je materieel is', stond vanochtend de achterste deur van mijn CAF op Amsterdam Zuid (de 50 richting Gein) niet langs het perron. Goed, moet je een deurtje verder lopen. Op het moment dat ik uitstapte, sloot de bestuurder de deuren; gelukkig kon ik door wat duwwerk een sandwich tussen de deur voorkomen. :) Lang leve de oplettendheid! :)
Lijkt me wel dat ie zijn treinlengte kent want als het een 3tje was en hij bij bordje 2 was gestopt, dan was er meer dan 1 deur buiten gevallen. De bordjes 3 zijn opgeschoven vanwege M5 dus waarschijnlijk mikte hij erop om toch eerder te stoppen i.p.v. helemaal door te rijden naar bijna einde perron.
benza

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door benza »

VIRM schreef:In de categorie 'weet hoe lang je materieel is', stond vanochtend de achterste deur van mijn CAF op Amsterdam Zuid (de 50 richting Gein) niet langs het perron. Goed, moet je een deurtje verder lopen. Op het moment dat ik uitstapte, sloot de bestuurder de deuren; gelukkig kon ik door wat duwwerk een sandwich tussen de deur voorkomen. :) Lang leve de oplettendheid! :)
grappig, wij waren in hetzelfde metro (die van 07:05 uit sloterdijk naar gein). Ik wilde even snel een foto maken maar helaas te donker.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Wubbo »

Daniel schreef:niet handig natuurlijk dat zij dan niet communiceren dat ze aan de andere kant van het station vertrekken.
Sowieso niet handig dat die bussen van de Jaarbeurskant vertrekken (de route is ook minder handig vanaf daar). Waarom vertrekt het spul niet vanaf de halte van lijn 12 ofzo?
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door VIRM »

benza schreef:
VIRM schreef:In de categorie 'weet hoe lang je materieel is', stond vanochtend de achterste deur van mijn CAF op Amsterdam Zuid (de 50 richting Gein) niet langs het perron. Goed, moet je een deurtje verder lopen. Op het moment dat ik uitstapte, sloot de bestuurder de deuren; gelukkig kon ik door wat duwwerk een sandwich tussen de deur voorkomen. :) Lang leve de oplettendheid! :)
grappig, wij waren in hetzelfde metro (die van 07:05 uit sloterdijk naar gein). Ik wilde even snel een foto maken maar helaas te donker.
Helaas, ik had rond 9:14 ofzo de metro vanaf Sloterdijk. ;) Maargoed, als jij het deur-niet-langs-perron-fenomeen ook hebt mogen bewonderen, vraag ik mij af hoe vaak het voorkomt.
Beul van de blindegeleidelijn
benza

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door benza »

!! Het situatie dat je schrijft is -precies- wat gebeurde ook vanochtend.
Dus inderdaad is het waarschijnlijk al een paar keer gebeurt!
Laatst gewijzigd door Gekko123 op ma 03 feb 2014, 20:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd vanwege reactie op vorig bericht
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Suus »

Dat de gemeente Amsterdam de fietsenstalling heeft overgenomen bij Amsterdam Amstel is toch wel een uitkomst. Nu kan je gratis 24 uur parkeren in de ondergrondse stalling en kost een nachtje de fiets laten staan nog maar 50 cent :pos:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Daniel »

Ik haalde vanmiddag nog mooi de t559 nadat deze, volgens omroep in de trein, een goederentrein voorlangs had moeten laten passeren. Als dat de graantrein was die bij aankomst in Amersfoort daar voor een rood sein op z'n pad stond te wachten was dan is die goederentrein er nog niet veel mee opgeschoten :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door dylanwild94 »

Vandaag onverwacht een extra overstap in mijn reis naar school. Op lijn 68 kapte de versnellingsbak ermee van RET 1004 op de korperweg in Rotterdam.
Laatst gewijzigd door dylanwild94 op wo 05 feb 2014, 09:04, 1 keer totaal gewijzigd.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Milco »

De bus die vanochtend om 6.55 uur vanaf Almere Centrum moest vertrekken als lijn 159 (bus 5747), had problemen en mocht niet vertrekken. De chauffeur was al druk aan het bellen voor een eventuele oplossing. Met m'n eigen kennis en op aanraden van de chauffeur ben ik last-minute in de trein naar Lelystad gestapt met de bedoeling om daar lijn 148 van 7.42 uur te nemen. Echter zou mijn overstap op station Harderwijk wel in gevaar komen! Maar wat bleek: om 7.25 uur kwam een Smit Reizen-touringcar aan die een extra rit reed op lijn 148 naar Harderwijk en met deze bus vertrokken we al om 7.37 uur! Om exact 8.10 uur kwamen we aan op station Harderwijk, dat is acht minuten later dan als ik gewoon met lijn 159 kon reizen. Lijn 205 van 8.11 haalde ik nog met gemak! :D
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Mr-W »

Kreeg net post van Hermes dat de verwijtbare rituitval op Lijn 458 Weert Station - Heeze Station vanwege een te volle buurtbus is goed gekeurd en ik dus binnenkort €15 op mijn bankrekening kan verwachten :D

Vandaag reed Lijn 24 Helmond Station - Eindhoven Station rit 42 over de Brandevoortse Dreef omdat de St.anthonius overstap op Lijn 52 Helmond, Brouwhuis - Brandevoort niet werd gehaald door vertraging.Eindelijk iemand anders die ook die overstap gebruikt en zeer fijn dat de chauffeur 1 minuut omreed om die reiziger 15 minuten lopen te besparen :pos:
lint41
Berichten: 441
Lid geworden op: ma 09 jun 2008, 19:49

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door lint41 »

Vanochtend werd mijn bus 252 bij de eerste halte op de Uithof (WKZ) geleegd, we waren immers 7 minuten te laat en de chauffeur vond dat voldoende om ons eruit te zetten. Raar idee van klantvriendelijkheid om je reizigers te dumpen op een halte waar veel andere volle bussen voorbij komen. Gelukkig had de derde bus, een 299, nog plaats om ons mee te nemen, al liep zijn vertraging ook op aangezien het instappen van een man of 40 in een Integro ook enige tijd kost...
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Milco »

Toen er vanochtend in lijn 159 vanaf Almere/Zeewolde iemand uit moest stappen bij Harderwijk Sint Jansdal, wat nogal lastig ging omdat er overal staanplaatsen waren, riep de chauffeuse of er een stoelendans gedaan werd :lol:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Daniel »

Wat een fantastische chauffeur op U-OV lijn 65 vanmorgen zeg, die man zorgde echt voor wat humor op de vrijdagmorgen. Duidelijk eentje die het goed naar z´n zin heeft met z´n werk en ook een leuk gevoel voor humor.

Alleen deze al op vertrektijd roepend door de bus: "Zullen we maar vertrekken? Meeste stemmen gelden" :P En ook de eerste chauffeur ooit die aan een reiziger die op de zitplek rechts voorin een krantje zat te lezen vroeg of ze er een lampje bij wilde. En dan vervolgens ook even die voorste lamp aan zetten :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Edwin »

De 155 (Almere-Stad - Amsterdam-ZO) heeft vijf ritten, waarvanochtend de derde rit uitviel en de vijfde rit met meer dan een half uur vertraging reed -o-
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13111
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in februari 2014

Bericht door Z2N »

Alle kortzichtigheid van de wereld vandaag meegemaakt, onderweg van Gouda naar Alphen. Mijn trein, de t19554 kwam pas op de vertrektijd binnen in Gouda. Gelukkig stond er een vervangende meester, dus in theorie had men weg kunnen gaan met +2. Dat werd het echter niet, omdat een blinde vrouw assistentie nodig had van een servicemedewerker, om op de trein te komen en een zitplek te krijgen. Uiteindelijk reden we met +4 bij Waddinxveen. Toen ik echter in Alphen aankwam was er alleen maar geklaag, de trein was weer eens te laat. Mensen ook, als ze eens zouden weten.. :(

-

Ik kwam vandaag overigens in Dordrecht dit geval tegen: een citybus, in een andere citybus-kleur. Arriva heeft wat gedaan met zijn huisstijlen, denk ik.
Afbeelding
Arriva 6042, Dordrecht // Gekkigheid.. by Alfenaar, on Flickr
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten