Lelijkste buslijn van Nederland

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Lelijkste buslijn van Nederland

Bericht door Hainje »

Mr-W schreef:Tja,ik wil ook zo snel mogelijk weg uit Helmond.Waarschijnlijk wil ik in de randstad gaan wonen of in Zeeland.Als ik in de regio blijf dan ga ik in Eindhoven wonen. In Helmond is geen hol te doen,leukste is de lege stadsdienst en De bus naar Woensel :lol:
Nou zo spannend vind ik Zeeland nu ook weer niet hoor, dan kun je beter in Hellmond blijven wonen. :X
🍉
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Lelijkste buslijn van Nederland

Bericht door Jef400 »

Ik zou de voormalige stadsdienst in Purmerend nomineren, voor het overgrote deel jaren 70 wijken met een verdwaald parkje er tussen door.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Tom
Berichten: 151
Lid geworden op: vr 09 okt 2009, 21:59

Re: Lelijkste buslijn van Nederland

Bericht door Tom »

Mr-W schreef:leukste is de lege stadsdienst en De bus naar Woensel :lol:
Wat is er zo leuk aan een lege (Helmondse) stadsdienst? In mijn ogen is er dan toch iets niet in orde.
Gideon
Berichten: 328
Lid geworden op: ma 05 aug 2013, 12:22
Locatie: Rotterdam Oost
Contacteer:

Re: Lelijkste buslijn van Nederland

Bericht door Gideon »

Buslijn: 56
Vervoerbedrijf: RET
Omgeving: Vlaardingen, Zuid-Holland

Deze bus vind ik zo vervelend, want tussen Vlaardingen Oost moet je goed uitkijken als de bus de juiste richting op gaat.
Stel de bus begin in die begint van Vlaardingen west naar Holy. Dan rijd hij eerst van Vlaardingen Oost naar Vijsluizen en weer terug naar Vlaardingen Oost. Hierna gaat hij richting Holy. Dit doet bus 56 ook andersom.

Dit geld ook vuur Buslijn 37 St. Alexander- Capellsebrug(via Capelle centrum, eindpunt in de weekend*) van de RET. In Rotterdam(Lage land), Zuid-Holland.

*Als ik goed heb!
Met vriendelijke groet,

Gideon.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Lelijkste buslijn van Nederland

Bericht door dylanwild94 »

Gideon schreef:Buslijn: 56
Vervoerbedrijf: RET
Omgeving: Vlaardingen, Zuid-Holland

Deze bus vind ik zo vervelend, want tussen Vlaardingen Oost moet je goed uitkijken als de bus de juiste richting op gaat.
Stel de bus begin in die begint van Vlaardingen west naar Holy. Dan rijd hij eerst van Vlaardingen Oost naar Vijsluizen en weer terug naar Vlaardingen Oost. Hierna gaat hij richting Holy. Dit doet bus 56 ook andersom.
oneens het is inderdaad niet de mooiste lijn maar de lelijkste ook zeker niet. en op Vlaardingen oost is het gewoon een kwestie van op het juiste perron gaan staan, van links naar recht gaat het eerste perron richting centrum het 2e perron richting holy en het laatste perron richting vijsluizen.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gideon
Berichten: 328
Lid geworden op: ma 05 aug 2013, 12:22
Locatie: Rotterdam Oost
Contacteer:

Re: Lelijkste buslijn van Nederland

Bericht door Gideon »

Dat is ook wel waar, maar vaak is het wel wennen.
Kom er wel eens en raakte in paniek toen hij eerst langs Vijsluizen ging en dan pas naar Vlaardingen west.
Met vriendelijke groet,

Gideon.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Lelijkste buslijn van Nederland

Bericht door Meltrain »

Gideon schreef: Dit geld ook vuur Buslijn 37 St. Alexander- Capellsebrug(via Capelle centrum, eindpunt in de weekend*) van de RET. In Rotterdam(Lage land), Zuid-Holland.

*Als ik goed heb!
Onzin. Op zaterdag rijdt lijn 37 de hele route en op zondag rijdt lijn 37 helemaal niet. Alleen de laatste rit 's avonds rijdt slechts tussen Alexander en Capelle Centrum.
En in Het Lage Land rijdt lijn 37 gewoon heen en terug dezelfde route, dus ik snap de verwarring niet.
Tussen december 2008 en december 2010 had je wel de (mogelijk) verwarrende situatie dat lijn 29 en 37 in het weekend allebei slechts de helft van de route reden en dan op Capelle Centrum op elkaar over gingen. Dat is echter al drie jaar niet meer.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Lelijkste buslijn van Nederland

Bericht door dylanwild94 »

Gideon schreef:Dat is ook wel waar, maar vaak is het wel wennen.
Kom er wel eens en raakte in paniek toen hij eerst langs Vijsluizen ging en dan pas naar Vlaardingen west.
ja als vreemde is inderdaad verwarrend en help het al om gewoon "via vijsluizen" op de bussen te zetten voor de bussen die nog dat stukje moeten rijden.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Lelijkste buslijn van Nederland

Bericht door Mr-W »

Hainje schreef:
Mr-W schreef:Tja,ik wil ook zo snel mogelijk weg uit Helmond.Waarschijnlijk wil ik in de randstad gaan wonen of in Zeeland.Als ik in de regio blijf dan ga ik in Eindhoven wonen. In Helmond is geen hol te doen,leukste is de lege stadsdienst en De bus naar Woensel :lol:
Nou zo spannend vind ik Zeeland nu ook weer niet hoor, dan kun je beter in Hellmond blijven wonen. :X
Ja,maar Zeeland is wel heel mooi en lekker rustig.Lekker over het strand wandelen en buslijnen die lekker door kunnen stampen. 8-) Hellmond is in bepaalde delen soms iets te spannend naar mijn mening.
Tom schreef:
Mr-W schreef:leukste is de lege stadsdienst en De bus naar Woensel :lol:
Wat is er zo leuk aan een lege (Helmondse) stadsdienst? In mijn ogen is er dan toch iets niet in orde.
Het leuke aan de lege stadsdienst is dat je nooit hoeft te staan en de meeste chauffeurs je kennen.maar was meer sarcastisch bedoelt.
Gideon
Berichten: 328
Lid geworden op: ma 05 aug 2013, 12:22
Locatie: Rotterdam Oost
Contacteer:

Re: Lelijkste buslijn van Nederland

Bericht door Gideon »

dylanwild94 schreef:
Gideon schreef:Dat is ook wel waar, maar vaak is het wel wennen.
Kom er wel eens en raakte in paniek toen hij eerst langs Vijsluizen ging en dan pas naar Vlaardingen west.
ja als vreemde is inderdaad verwarrend en help het al om gewoon "via vijsluizen" op de bussen te zetten voor de bussen die nog dat stukje moeten rijden.
Dat is waar, maar om via Centraal station naar Vlaardingen west gaat soms sneller *bus*
Met vriendelijke groet,

Gideon.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Lelijkste buslijn van Nederland

Bericht door Michael 1988 »

Erno-BE schreef:Wat vinden jullie de lelijkste buslijn van Nederland? Buslijnen die je liever wilt mijden? Ik heb eerlijk gezegd geen idee, iedere buslijn heeft zijn charmes.
Ik zie dit nu pas, maar is dit een grap? Ik zou zoiets liever niet de lelijkste buslijnen willen noemen. Als er nu gewoon stond buslijnen die je het liefst niet neemt komt toch wat anders over. Mijn nominatie voor die categorie (dus niet de lelijkste buslijn als rijdt in een lelijke omgeving of zo) zou ik eerder lijn 213 Vught - 's-Hertogenbosch via Cromvoirt en Lunettenlaand nomineren als buslijn waar ik niet zo graag meer in wil rijden. Ik heb 2x de route helemaal uitgereden (omdat ik anders toch moest wachten op dezelfde bus) en we reden daar langs een plek waar ik niet zo graag meer langs kom. Mensen die die lijn toevallig kennen weten misschien wel wat ik bedoel en anders kan ik je alvast dit zeggen dat het gaat om de gevangenis van Vught. Er zou daar maar eens een uitbraak zijn of een crimineel die net vrij is gelaten.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Lelijkste buslijn van Nederland

Bericht door dylanwild94 »

dan vinden we je ook niet in de metrolijnen C en D van rotterdam want er zou maar een crimineel ontsnappen uit de stadsgevangenis van hoogvliet. :')
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Lelijkste buslijn van Nederland

Bericht door Milco »

Dan moet je met geen enkele buslijn gaan reizen! Stel je voor dat de bus waarmee je op dat moment reist in de fik vliegt. Stel je voor... :')
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Lelijkste buslijn van Nederland

Bericht door Srananbloke »

Of je bus wordt ingenomen door een stel bankrovers.
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Lelijkste buslijn van Nederland

Bericht door dylanwild94 »

wat is het openbaar vervoer eigenlijk bizar gevaarlijk als je het zo bekijkt. :shock: :P
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Lelijkste buslijn van Nederland

Bericht door Daniel »

Srananbloke schreef:Of je bus wordt ingenomen door een stel bankrovers.
Of simpelweg gekaapt door een verwarde man.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Lelijkste buslijn van Nederland

Bericht door Michael 1988 »

Nou ja. Ik reed er gewoon niet graag langs. Daarnaast is het ook een lelijk stukje. Richting de gevangenis heb je links het geniemuseum met daarnaast lelijke gebouwen wat volgens mij een AZC moet voorstellen, rechts de kazerne en op het einde Kamp Vught en de gevangenis met lelijke grijze muren. Veel grijs in ieder geval.
Laatst gewijzigd door Michael 1988 op ma 03 feb 2014, 22:01, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Lelijkste buslijn van Nederland

Bericht door Suus »

Is het alleen in de bus of ook als je met de trein langs een gevangenis rijdt? Want dan ken ik ook nog wel wat andere trajecten die een no-go area voor je worden...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Lelijkste buslijn van Nederland

Bericht door Michael 1988 »

Het ging alleen om gevangenis Vught.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Lelijkste buslijn van Nederland

Bericht door Nitein-Repart »

dylanwild94 schreef:dan vinden we je ook niet in de metrolijnen C en D van rotterdam want er zou maar een crimineel ontsnappen uit de stadsgevangenis van hoogvliet. :')
Kun je alle grensoverschrijdende bussen ook nomineren ivm drugstoeristen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
erjeebee
Berichten: 1355
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Lelijkste buslijn van Nederland

Bericht door erjeebee »

en alle lijnen langs voetbalstadions ivm hooligans
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Lelijkste buslijn van Nederland

Bericht door Michael 1988 »

Laat maar. Ik nomineerde overigens die lijn niet alleen vanwege de gevangenis, maar vanwege het in mijn ogen rot stukje omweg en lelijke vooral lelijke weg (veelal lelijke grijze gebouwen). De buurtbus rijdt daar speciaal voor Kamp Vught, Geniemuseum en de gevangenis de straat (ongeveer 1 km als het niet langer is) helemaal door om vervolgens dezelfde weg weer terug te nemen.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Lelijkste buslijn van Nederland

Bericht door isadora »

Bee schreef:.....no-go area...
De hele provincie Groningen in verband met de continue reeks aan aardbevingen, zelfs gisteravond weer.
Oh nee, sorry, dat was een plofkip, geloof ik.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Lelijkste buslijn van Nederland

Bericht door Nitein-Repart »

erjeebee schreef:en alle lijnen langs voetbalstadions ivm hooligans
Lijn 1 Wesselerbrink-Langenkampstraat (Enschede) zit eerder vol met studenten dan met voetbalhooligans.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Lelijkste buslijn van Nederland

Bericht door dennistd »

Voetbalhooligans hebben er ook niet veel aan, aangezien deze lijn bij wedstrijden ingekort is tot de Auke Vleerstraat. Hooligans moeten dan nog het Colosseum aflopen om bij het stadion te komen, terwijl de trein er pal voor stopt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten