Dienstregelingen SRE 2014

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Plan-V444
Berichten: 140
Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 20:19
Locatie: Brandevoort
Contacteer:

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Plan-V444 »

fogeltje schreef:Er staat nog zat troep van Duvedec weg te roesten, maar die zal gezien de eisen niet ingezet mogen worden (en dat is maar goed ook, liever een uit elkaar vallend ding van Diamond dan zo een grafding). Wat betreft nieuwere bussen, die zijn volgens mij allemaal in gebruik. Volgens mij zijn de laatste vrije Citaro's juist naar Eindhoven gekomen voor de 400.

Als je echt als sardientjes op elkaar staat ingepakt heeft wel één voordeel. De chauffeur kan zo lomp rijden als hij wil, omvallen doe je niet :mrgreen:
Wat is er mis met Duvedec?
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

... zullen we weer teruggaan naar het topic over de Dienstregeling 2014 ? 8-)

6 april 2014 komen er wat wijzigingen:

* Kleine rijtijd wijzigen op lijn 20, 149 en 150
* Lijn 122 krijgt nu toch de lus door Gemert, met zoals het nu lijkt een halte op de Groeskuilenweg.
Dat staat overigens ook hier te lezen:
http://gemert.gezien.nl/nieuws/route-bu ... diend.html

Tussentijds op een eerdere datum gaat ook lijn Lijn 195 Sterksel Kerk - Valkenswaard Merendreef rijden.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Hainje »

huibf schreef:... zullen we weer teruggaan naar het topic over de Dienstregeling 2014 ? 8-)
* Lijn 122 krijgt nu toch de lus door Gemert, met zoals het nu lijkt een halte op de Groeskuilenweg.
Dat staat overigens ook hier te lezen:
http://gemert.gezien.nl/nieuws/route-bu ... diend.html[/b]
Je zou bijna denken dat ze inspiratie op hebben gedaan door mijn voorstel laatst. Maar dat lijkt me sterk aangezien die post nog geen maand oud is. Maar wel mooi dat Gemert-Oost nu eindelijk eens fatsoenlijk word ontsloten.
🍉
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

Hainje schreef:
huibf schreef:... zullen we weer teruggaan naar het topic over de Dienstregeling 2014 ? 8-)
* Lijn 122 krijgt nu toch de lus door Gemert, met zoals het nu lijkt een halte op de Groeskuilenweg.
Dat staat overigens ook hier te lezen:
http://gemert.gezien.nl/nieuws/route-bu ... diend.html[/b]
Je zou bijna denken dat ze inspiratie op hebben gedaan door mijn voorstel laatst. Maar dat lijkt me sterk aangezien die post nog geen maand oud is. Maar wel mooi dat Gemert-Oost nu eindelijk eens fatsoenlijk word ontsloten.
Deze route was de routevariant 3 zoals deze bij de instelling van lijn 122 was voogesteld.
Dat was destijds de beste optie, wel de langste. De gemeente wilde er toen niet aan.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

En dan plaatsen ze een foto van lijn 21 :')

Maar wel goed dat ze er iets mee doen. Lieshout had hetzelfde gezeik. Daar sliep toen de gemeente en uiteindelijk is toen eind april/begin mei een routeaanpassing voorgenomen. Verdwijnt de halte De Eendracht nu weer? Zo ja dan mag ik hopen dat ze daar geen ophoging enzo hebben doorgevoerd, dat zou dan weer zonde zijn geweest van het geld.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Hainje »

fogeltje schreef:En dan plaatsen ze een foto van lijn 21 :')

Maar wel goed dat ze er iets mee doen. Lieshout had hetzelfde gezeik. Daar sliep toen de gemeente en uiteindelijk is toen eind april/begin mei een routeaanpassing voorgenomen. Verdwijnt de halte De Eendracht nu weer? Zo ja dan mag ik hopen dat ze daar geen ophoging enzo hebben doorgevoerd, dat zou dan weer zonde zijn geweest van het geld.
Nee daar is geen ophoging gemaakt naar wat ik laatst had gezien, enkel een paal in het gras gemaaid en that's it.
🍉
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

Ik neem aan dat die halte weer verdwijnt en de halte Lodderdijk wordt opgenomen in de route? Voor de halte zie ik opties op de Groeskuilenstraat, Slenk of Heijtsveld. Voor de beste dekking zou ik er eerlijk gezegd twee plaatsen, eentje bij de kruising Bekkerlaan/Groeskuilenstraat net na de kruising en eentje op Heijtsveld. Maar het zal wel maar één halte worden, dan zou ik die wat centraler richting Slenk leggen. Wordt deze nieuwe halte ook de eindhalte?
"Een touringcar is geen bus"
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13547
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Nieuwe SRE concessie (vanaf 2017)

Bericht door Wubbo »

Ik raak een beetje de draad kwijt. Willen jullie proberen het in dit topic over de dienstregelingen 2014 te hebben (dat is dit jaar), en de ideeen voor later in het topic over 2017 en verder? Dat houdt het beter leesbaar. Ik heb nu een en ander verplaatst, maar dat komt de leesbaarheid niet ten goede.
jo171
Berichten: 116
Lid geworden op: vr 30 aug 2013, 14:33

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door jo171 »

Wat ook beter zal zijn is als de lijnen 1 van 10 gekoppeld worden

lijn lijn 1 gekoppeld kan worden met lijn 17 dan kan lijn 17 vervallen en dan kan
lijn 1 Achtse Barrier - Eindhoven CS - Aalst Maarten Trompstraat rijden

En lijn 7 kan dan aan koppelen met lijn 2 dan kan lijn 2 vervallen. Want als ik lijn zie bij het Station dan wordt die altijd verwisselt op de display naar lijn 7.
Dan wordt het lijn 7 Blixembosch Oost - Eindhoven CS - Aalst Waalre - Veldhoven MMC

Lijn 4 vind ik ook dat die met lijn 8 kan koppelen. die koppelen altijd met elkaar. Dan kan lijn 8 vervallen.
Dan wordt lijn 4 Heesterakker - EIndhoven CS - Acht

Lijn 3 kan koppelen met lijn 55 dan kan lijn 55 vervallen.
Dan wodt lijn 3 Blixembosch West - Eindhoven CS - 't Hofke Pagelaan

Misschien is dit de beste oplossing want dan bespaart Hermes veel Stadsbussen.
En misschien ook zo dat lijn 1 en 7 geleed rijden.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Hainje »

Dit topic is echt bedoeld voor discussies over aanstaande wijzigingen en recente besluiten vanuit SRE/Provincie. Wat er dus actueel is.

Wat mij betreft kunt u posts als de geciteerde beter hier plaatsen: http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.p ... 04#p290604, dit is meer aangemaakt voor dergelijke vergezichten en brainstormsessies om het OV in de toekomst goedkoper/efficiënter te maken.
Laatst gewijzigd door Wubbo op wo 05 feb 2014, 19:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
🍉
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

Hainje schreef: Wat mij betreft kunt u posts als de geciteerde beter hier plaatsen: http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.p ... 04#p290604, dit is meer aangemaakt voor dergelijke vergezichten en brainstormsessies om het OV in de toekomst goedkoper/efficiënter te maken.
Juist.
Dit gaat over SRE DSNT 2014. Met hierin eventuele zaken die aan het licht komen op de huidige dienstregeling 2014.
Over een tijdje maak ik SRE DNST 2015 aan. Hierin worden wijzigingen besproken voor 2015.
Zaken voor 2017 hebben inderdaad een ander topic gekregen.
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Yanaike »

Sorry :oops: Maar ik wil dan toch even vragen waar precies de grens ligt tussen dit topic en de anderen?

Ik snap dat er verschil moet blijven tussen de verschillende dienstregelingen. Maar in het echt loopt de ene dienstregeling ook niet BAM TJAK in de nieuwe over. Doordat dingen opvallen die in de huidige dienstregeling niet werken/niet goed geregeld zijn, ga ik ideeën bedenken voor toekomstige dienstregelingen, zo werkt dat bij mij tenminste... :oops: Is dit topic dan puur om vragen te stellen over deze dienstregeling en te praten over het materieel en zo of zie ik het nu weer verkeerd? En ik vind het ook gek dat deze "vergezichten en brainstormsessie" nog wel welkom waren in dit topic toen de dienstregeling van 2013 nog gold. Kennelijk verandert bij de ingang van een nieuwe dienstregeling ook de inhoud van een topic?

En wat is dan precies het verschil tussen een topic over de dienstregeling van 2015 en eentje over de dienstregeling van 2017. Ik snap dat er in 2017 een nieuwe aanbesteding plaats gaat vinden en zo, maar in beide topics kun je blijkbaar suggesties plaatsen over verbetering van het OV (en of dat dan over korte of over lange termijn gaat maakt toch niet zo heel veel uit)?
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

Dnst 2014, dus nieuwtjes die in de krant staan over deze specifieke dienstregeling. Maar ook komende wijzigingen in de dnst 2014.
daarvoor waren ook de topics 2012 en 2013.
Als ik nieuws heb over wijziging, of bijvoorbeeld Hans, of iemand anders, wat deelbaar mag zijn de plaatsen we deze hier (ipv elke keer een nieuw topic aan te maken).
Eigenlijk loopt juist de dienstregeling wel BAM TJAK over in een nieuwe.
Als er nieuws is over 2015 komt hiervoor een nieuw topic.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

fogeltje schreef:Ik neem aan dat die halte weer verdwijnt en de halte Lodderdijk wordt opgenomen in de route? Voor de halte zie ik opties op de Groeskuilenstraat, Slenk of Heijtsveld. Voor de beste dekking zou ik er eerlijk gezegd twee plaatsen, eentje bij de kruising Bekkerlaan/Groeskuilenstraat net na de kruising en eentje op Heijtsveld. Maar het zal wel maar één halte worden, dan zou ik die wat centraler richting Slenk leggen. Wordt deze nieuwe halte ook de eindhalte?
Ik dacht dat idd de Lodderdijk weer terugkwam en een halte op Groeskuilen.
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Yanaike »

Ís het dan niet handig om gewoon één topic per concessie aan te maken voor ideeën qua aanpassing van netwerk/frequentie/materieel etc. en in de topics met jaartallen puur feitelijke zaken toe te staan?
MrEmiel
Berichten: 140
Lid geworden op: wo 15 jan 2014, 20:49

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door MrEmiel »

Ben van mening dat er inderdaad een verschil moet zijn tussen wijzigingen die al op stapel zijn en wilde plannen voor de toekomst. Maar ik ben ook niet gelukkig met het topic concessie. Hier zou het moeten gaan over de nieuwe concessie en de documenten en het nieuws dat daarover bekend wordt.

Concreet:
Dienstregeling 2014: nieuws/feiten over de huidige dienstregeling en wijzigingen tot aan december.
Routeideeen SRE: brainstorm/ plannen topic voor de lijnen in SRE
Concessie 2017: nieuws over de gunning van de nieuwe concessie
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Hainje »

MrEmiel schreef: Concreet:
Dienstregeling 2014: nieuws/feiten over de huidige dienstregeling en wijzigingen tot aan december.
Routeideeen SRE: brainstorm/ plannen topic voor de lijnen in SRE
Concessie 2017: nieuws over de gunning van de nieuwe concessie
Ik zeg doen!
🍉
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

Ah dat is wel een idee, maar kan dan een deel van 2014 worden gewist, nadat het is overgeheveld? Zeg maar vanaf pagina 10 tot deze pagina....
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuwe SRE concessie (vanaf 2017)

Bericht door fogeltje »

Wubbo schreef:Ik raak een beetje de draad kwijt. Willen jullie proberen het in dit topic over de dienstregelingen 2014 te hebben (dat is dit jaar), en de ideeen voor later in het topic over 2017 en verder? Dat houdt het beter leesbaar. Ik heb nu een en ander verplaatst, maar dat komt de leesbaarheid niet ten goede.
Lijn 122 gaat over dienstregeling 2014 ;)
"Een touringcar is geen bus"
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Mr-W »

Lijn 195 Sterksel Kerk - Valkenswaard Merendreef gaat per 10 februari rijden tussen Valkenswaard en Heeze-Sterksel.
Nieuwe lijn 195
jo171
Berichten: 116
Lid geworden op: vr 30 aug 2013, 14:33

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door jo171 »

En op welke vervoersmiddel?
Laatst gewijzigd door Wubbo op wo 05 feb 2014, 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Hainje »

ik gok een bus.
Laatst gewijzigd door Wubbo op wo 05 feb 2014, 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
🍉
jo171
Berichten: 116
Lid geworden op: vr 30 aug 2013, 14:33

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door jo171 »

Misschien is het beter dat lijn 407 en 408 van het concessie 2009 beter terug kunnen komen.
Dan wordt 407 s'morgens middag dienst en dan lijn 408 avonddienst.
Die lijnen kunnen op de Aalsterweg - Antoon Colenlaan - HTC- Voorbeeklaan- Gorlooplaan- Sophiastraat- Maarten Trompstraat en terug naar Eindhoven op route van lijn 17 tot aan de Aalsterweg rijden.
Lijn 17 kan dan gewoon tot Genneper Parken rijden.
Misschien is dit wel beter voor Aalst-Waalre
jo171
Berichten: 116
Lid geworden op: vr 30 aug 2013, 14:33

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door jo171 »

Hainje schreef:ik gok een bus.
Op Ambassador of Man Lion City
Laatst gewijzigd door Wubbo op wo 05 feb 2014, 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote ingekort
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

jo171 schreef:
Mr-W schreef:Lijn 195 Sterksel Kerk - Valkenswaard Merendreef gaat per 10 februari rijden tussen Valkenswaard en Heeze-Sterksel.
Nieuwe lijn 195
Op Ambassador of Man Lion City
Gewoon inhuur, een touringcar. Dat gok ik zo. Net zoals de 196 en 197.
De route is trouwens iets afwijkend met het eerste idee.
De bus komt nu ook bij Heeze Station (ipv Boerenbond) en Leende Dorpsstraat (ipv Valkenswaardseweg/A2)
Laatst gewijzigd door huibf op wo 05 feb 2014, 18:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten