Vind het wel jammer dat Connexxion niet zelf inschrijft die regelen vervoer met onderaannemers veel beter dan Hermes,zeker in Zeeland is het goed geregeld met AMZ,TCR,Van Oeveren enz. Meeste bussen zijn helemaal omgestickerd en hebben cico's. Hebben reed volgens mij ook met een Mercedes Intrego op lijn 26 maar Hermes nam nooit de moeite om cico's te plaatsen,dat had veel problemen bespaard en had extra snoeien misschien zelfs voorkomen.huibf schreef: Hermes is het zusje van Connexxion. Breng is een merknaam. De eigenlijke vervoerder is Hermes. Daarvoor reed Novio als Breng en daarvoor gewoon Novio in Nijmegen.
Wat er in 2017 gaat gebeuren weet niemand. Maar op dit moment worden vervoersbedrijven gevraagd hoe hun het zien in SRE (marktconsultatie) met deze handgrepen en bouwstenen wordt en Pakket van eisen geschreven.
In december 2014 is het klaar en kan iedereen inschrijven op de SRE Concessie, ein 2015 is de gunning.
Limburg heeft eenzelfde tijdspad al doet deze provincie geen zogenaamde marktconsultatie.
Hermes mag gewoon opnieuw inschrijven. Ik denk dat ze dat ook gewoon doen, denk im. Eindhoven is toch de veilige thuishaven. Gevolg is dan dat Connexxion en Veolia dan niet mogen inschrijven. Omdat dit deels inelkaar verweven bedrijven zijn, of in iedergeval dezelfde aandeelhouders hebben.
Bovendien voldoen de scholierenlijnen naar Valkenswaard niet aan de concessieeisen,lage vloer en geen wifi en zijn ze nauwelijks zichtbaar,hetzelfde probleem gold voor lijn 177.
@jo171 Stadsbussen op korte streeklijnen is een wens van mij maar verwacht niet dat dat snel gaat gebeuren,misschien in de nieuwe concessie.