Korte vragen #6

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #5

Bericht door Suus »

Een bushalte voor 20.000 euro? Volgens mij heb je aan een haltepaal (350 euro?), een bouwvakker met een steenzaag (450 incl voorrijkosten) en 40 stoeptegels, 20 witte en 20 zwarte (1,99 euro per stuk) voldoende. :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen #5

Bericht door Thom91 »

Ontwikkeling, planning. Er is meer nodig hoor. Eventuele kabels en leidingen.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen #5

Bericht door Hainje »

Thom91 schreef:Ontwikkeling, planning. Er is meer nodig hoor. Eventuele kabels en leidingen.
Ja bij een HOV halte wel, maar ik denk niet dat Plan-V444 daar op doelt. Bij een gewone bushalte zonder haltehaven zit je meer richting de prijzen die Bee stelt.

Naar mijn weten is een haltebord an-sich ongeveer € 90,-, die paal zal ook wel zoiets zijn.
🍉
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen #5

Bericht door Thom91 »

Kosten van bepaling waar een halte met komen, beslissingen, voorbereiding. Het neerkwakken van zo'n ding is relatief goedkoop, maar er gaat veel meer tijd aan energie aan vooraf.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen #5

Bericht door Hainje »

Thom91 schreef:Kosten van bepaling waar een halte met komen, beslissingen, voorbereiding. Het neerkwakken van zo'n ding is relatief goedkoop, maar er gaat veel meer tijd aan energie aan vooraf.
Heb je zeker gelijk in.
🍉
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Korte vragen #5

Bericht door ODRAIL »

Weet iemand misschien het contactadres van de website "openbaarvervoerinboskoop.nl" weet of heeft?

Ja ik weet dat deze site niet meer bestaat, maar toch.
Laatst gewijzigd door ODRAIL op di 04 feb 2014, 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.
erjeebee
Berichten: 1355
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Korte vragen #5

Bericht door erjeebee »

Op archive.org staat nog een kopie van de website, alwaar je ook nog contactgegevens kunt vinden. http://web.archive.org/web/201204201241 ... l/contact/

Zn facebook account https://www.facebook.com/marty.werkman is niet heel recent geupdate (juli 2013)
Hij lijkt actief op twitter https://twitter.com/martywerkman maar zn tweets zijn alleen voor followers.

En anders weet ik t ook niet
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Korte vragen #5

Bericht door ODRAIL »

erjeebee schreef:Op archive.org staat nog een kopie van de website, alwaar je ook nog contactgegevens kunt vinden. http://web.archive.org/web/201204201241 ... l/contact/
Het contactformulier werk helaas niet meer. Maar via de bovenstaande site heb ik wel weer meer informatie kunnen achterhalen waar ik naar opzoek was. Helaas werkt via dit archief niet alles van de oorsprongkelijke site meer.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Korte vragen #5

Bericht door Vinny »

Thom91 schreef:Ontwikkeling, planning. Er is meer nodig hoor. Eventuele kabels en leidingen.
90% van de kosten zijn declarabele uren van uitvreters a.k.a. managers en ambtenaren. Kortom, waarschijnlijk kost een bushalte de belastingbetaler gewoon 20.000 euro terwijl Bee en Vinny het ding ook voor 5% van de prijs bij u in de achtertuin kunnen neerzetten :twisted:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #5

Bericht door Suus »

En dan was ik nog conservatief met de prijzen voor stoeptegels, ik zag dat de zwarte stoeptegels al voor 1,19 per stuk (in een verpakking van 60) over de toonbalk gaan. Heb je meteen een voorraadje voor drie bushaltes :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
flipje
Berichten: 1249
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Korte vragen #5

Bericht door flipje »

Een tijd geleden heb ik eens gelezen dat een groot gedeelte van de Transdev activiteiten onder de naam Connexxion verder zouden gaan (o.a. als 'merk' voor het busvervoer in Londen). Was dit een gerucht of gaat dit in de nabije toekomst werkelijkheid worden?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen #5

Bericht door Hainje »

Weet iemand van jullie of die Phileassen op GVB-lijn 22 eigenlijk nog rijden?
🍉
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Korte vragen #5

Bericht door hauptbahnhof »

Ja, ze rijden nog.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen #5

Bericht door Hainje »

Thnx, dan ga ik binnenkort een dagje Amsterdam doen. Pak ik gelijk die M5 metro's mee.
Eventuele tips voor andere mooie routes in de regio Asd mogen naar mijn PM-box. :)
Laatst gewijzigd door Wubbo op wo 05 feb 2014, 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
🍉
benza

Re: Korte vragen #5

Bericht door benza »

Vraagje over het HSL:

Ik las op de wiki dat de VIRM's zijn klargemaakt voor 25KV in de toekomst.
Zijn zij niet dus de ideale kandidaten voor het HSL, in plaats van TRAXX-loco met rijtuigen?

VIRM hebben veel capaciteit, en zijn nu defacto het standaard voor intercity-vervoer in Nederland. Dan kun je echt een 10 minuten dienst ofzo bieden tussen Amsterdam en Rotterdam zonder tussenstop in Leiden en Den Haag, en het schelt dus capaciteit problemen tussen Schiphol en Rotterdam etc...
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen #5

Bericht door Thom91 »

Ergens op het forum in een HSL topic staat dit al volledig beantwoord, vraag me alleen niet in welke en waar. Je zou de zoekfunctie kunnen proberen om het te vinden, ik ben momenteel niet in de gelegenheid het op te zoeken.
Doet verder niks af aan je vraag hoor ;)
Komt wel goed schatje.
benza

Re: Korte vragen #5

Bericht door benza »

Ah ok, ik heb het niet gezien, ik ga verder zoeken bedankt :)
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Korte vragen #5

Bericht door Klaasje »

VIRM is slechts voorbereid in de vorm dat er een rijtuig is dat geschikt is om een omvormer in te zetten. Dat gaat zitplaatsverlies opleveren en de trein nog zwaarder maken dan die nu al is. Overigens past de ombouw van VIRM niet zo goed meer in de huidige plannen. De TRAXX-en zijn een tijdelijke oplossing en daarna komt er IC-materieel dat 200 km/h kan rijden als definitieve oplossing. De TRAXX-en kan je dan makkelijk op een andere plek kwijt (goederen, internationale reizigers e.d.) terwijl je die VIRM's dan alleen nog maar voor binnenlandse IC's zou gebruiken. Dan heb je de ombouw maar een paar jaar gebruikt waardoor je de ombouwkosten in een jaar of 6 á 7 moet terugverdienen terwijl het niet eens zeker is of je wel met weinig aanpassingen de HSL op mag met die dingen. Daarnaast speelt mee dat er na de vele problemen met TRAXX men in de eerste plaats blij is met een oplossing die het tenminste goed doet en men niet graag opzoek gaat naar opnieuw een traject met mogelijk veel problemen, zeker niet nu het echt wel eens tijd wordt om met wat meer treinen over de HSL te gaan rijden.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Korte vragen #5

Bericht door Marc »

Ik wil een bushokje van EBS gaan halen. Op de site zag ik dat in Amsterdam ook een loket is:Ticket en Info IJzijde, Amsterdam CS. Weet iemand waar dit loket ongeveer zit? Dan hoef ik niet de IJzijde helemaal af te zoeken...
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen #5

Bericht door Thom91 »

Voor een bushokje hoef je niet naar een loket hoor, kan je zo uit de grond trekken als ik de Haagse berichten mag geloven.
Komt wel goed schatje.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Korte vragen #5

Bericht door Marc »

Irritante spellingscontrole... Ik bedoelde natuurlijk een busboekje.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Korte vragen #5

Bericht door Karl »

Zouden er hokjes verzamelaars zijn die dan een abri in de tuin hebben?
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Korte vragen #5

Bericht door Anne »

Marc schreef:Ik wil een bushokje van EBS gaan halen. Op de site zag ik dat in Amsterdam ook een loket is:Ticket en Info IJzijde, Amsterdam CS. Weet iemand waar dit loket ongeveer zit? Dan hoef ik niet de IJzijde helemaal af te zoeken...
Is niet zo moeilijk te vinden.
Op busplatform IJ-zijde waar de EBS bussen vertrekken.
Is tijdens huidige bouwfase aan de oostzijde (verlengde van de oosttunnel CS).
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Korte vragen #5

Bericht door Marc »

Bedankt! Dan ga ik daar eens kijken als ik in Amsterdam ben.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #5

Bericht door Suus »

Het zou mij niet verbazen als ze ook te vinden zijn bij GVB Tickets & Info in het Noord-Zuidhollandsch Koffiehuis.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten