Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
Kevster
Berichten: 974
Lid geworden op: di 04 jun 2013, 09:58
Locatie: Groningen

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Bericht door Kevster »

Oja natuurlijk, niet meer aan gedacht :twisted:
Soortvanhenk
Berichten: 298
Lid geworden op: vr 02 aug 2013, 00:27

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Bericht door Soortvanhenk »

ov'tje schreef:Er duiken tegenwoordig ook veel streekgeledes op lijn 39 op, terwijl die lijn eerst vrijwel altijd met standaardbussen rondreed. Voor het grootste deel van de ritten past dat prima, dus ik zou zeggen schuif er dan tijdelijk enkele door naar lijn 3/4.
Volgens mij werden vanmiddag redelijk wat ritten die anders geleed gereden werden weer met een standaard bus gereden.
Kevster
Berichten: 974
Lid geworden op: di 04 jun 2013, 09:58
Locatie: Groningen

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Bericht door Kevster »

Dat is goed nieuws. Wat mij ook opvalt is dat de inzet op de stadslijnen redelijk vast is. Zo rijden de 3008, 3010, 3019 en 3022 ongeveer standaard op lijn 9, de 3006 en 3012 sowieso vrijwel vast op lijn 8. Wordt het voor busspotters niet heel divers meer van haha.
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Bericht door groningen »

Rond 8 uur in de ochtend moeten er (eigenlijk) gelede bussen op lijnen 2 en 9 rijden richting De Wijert.
gebruiker77
Berichten: 911
Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Bericht door gebruiker77 »

Op lijn 2 richting De Wijert worden er al gelede bussen in de spits ingezet. (Meestal). Daarnaast worden er ook soms extra bussen 2 naar De Wijert gedaan.
Ik snap lijn 9 sowieso niet helemaal. Waarom de bus vanaf Zernike naar Paddepoel; een overvolle bus naar die wijk... waarom lijn 9 niet weer splitsen in
Lijn 9-1 Station Noord - Selwerd - Paddepoel en verder (zoalsavond)
Lijn 9-2 Zernike - Oranjebuurt - Akerk - HS - De Wijert (en deze bus dan geleed, net als dr oude lijn 15)
gebruiker77
Berichten: 911
Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Bericht door gebruiker77 »

Het regent klachten over nieuwe halte bus 5
Er zijn al zo’n 150 klachten gemeld over de nieuwe buslijn Lijn 5, een Q-link.

Sinds het ingaan van de nieuwe dienstregeling op 5 januari stopt de bus uit Groningen in Haren niet meer bij het transferium aan de A28, maar aan de overkant van de snelweg. Een probleem voor met name ouderen en vrouwen.
- See more at: http://www.harenerweekblad.nl/het-regen ... T7LAX.dpuf
Wel een lastig probleem om op te lossen; als je Qlink 5 laat omrijden, kost dat flink wat tijd. In het dal rijdt ook een redelijk aantal enkel naar P+R Haren, zouden er niet enkele extra op die andere tijden moeten komen? Traject Europark - Haren was (toen het nog 22 was) ook al een drukke lijn.
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Bericht door groningen »

Tja, dan moet men maar voor bussen kiezen die niet naar Zuidlaren en Annen gaan.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Bericht door marlies »

Omdat het hier ook wel past citeer ik mezelf even:
marlies schreef:Nou, mijn eerste Q-Link reis-ervaring. Sort of. Ik stond op het hoofdstation en de chauffeur van lijn 15 reed stoicijns de halte voorbij zonder passagiers op te pikken. Dus dan sta je 10 minuten te wachten op de volgende, doet die 't hetzelfde. Lekker hoor. Die chauffeur maakte in ieder geval nog een verontschuldigend gebaar, maar ja, daar koop je weinig voor.

Toen maar met een andere passagier die al bij de halte stond toen ik er kwam aanlopen naar lijn 11 gelopen. Vanuit een wegrijdende 11 zag ik de volgende 15 aankomen en die leek wel te stoppen bij de halte. Achteraf gezien had ik dus beter bij de halte kunnen blijven staan, maar ik wou het risico niet lopen.

Levert je wel mooi 20 minuten vertraging op, zo'n actie. Voortaan loop ik wel meteen naar 9 of 11. Langzamer en minder mooie bussen maar je bestemming bereiken is belangrijker ;)
.. en voeg ik daaraan toe dat ik toch wel echt ook een display met actuele vertrektijden echt een gemis vind. Kunnen zien welke van de meerdere lijnen waarmee ik thuis kan komen het eerste vertrekt was toch wel handig, want ze staan niet echt meer bij elkaar in de buurt op het station. Ik heb dan een smartphone, maar anders had ik langs de verschillende haltes gemoeten om te kijken naar de vertrekstaatjes.
Kevster
Berichten: 974
Lid geworden op: di 04 jun 2013, 09:58
Locatie: Groningen

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Bericht door Kevster »

Zonet de 3061 op lijn 15 gezien, en nog steeds rijden die oude niet Q-links rond met de oude kleurtjes. De dienstregeling is onderhand een maand onderweg en er is gewoon nog steeds niets aan gedaan. Ik vind dat echt zeer slordig.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Bericht door isadora »

Als ik de berichtgeving in dit topic zo volg, moet het daar in Groningen allemaal nog veel erger zijn, dan ik altijd al dacht.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Soortvanhenk
Berichten: 298
Lid geworden op: vr 02 aug 2013, 00:27

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Bericht door Soortvanhenk »

Als er stadsbussen op lijn 5 zitten filmen die ook nog steeds het Paddepoel - Martini ZKHS oranje. Ook een beetje jammer. Vanmiddag een Qliner (3619) op lijn 17 die 'Zernike via Vinkhuizen' filmde, op weg naar P+R Hoogkerk , met iemand erin. Een nieuwe gelede Qlink filmde op lijn 3 alleen het lijnnummer, geen bestemming.
gebruiker77
Berichten: 911
Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Bericht door gebruiker77 »

Die lijn 3 zonder bestemming rijdt al wat langer rond volgens mij.

Overigens wel complimenten voor de Qlink lijn 15; rijdt vaak, en niet meer (minder dan voorheen) van die overvolle bussen.
Jelmer
Berichten: 547
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 20:40

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Bericht door Jelmer »

nielsie600 schreef:3420 77-BDL-4
3421 80-BDL-4
3422 81-BDL-4
3423 82-BDL-4
3424 83-BDL-4
3425 84-BDL-4
Zijn dit alle geleverde bussen? Of zijn er al meer?
rener
Berichten: 220
Lid geworden op: do 25 apr 2013, 09:27

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Bericht door rener »

Vanavond is de 3426 verschenen in leek
Afbeelding
Maurice Hooikammer
Berichten: 858
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Bericht door Maurice Hooikammer »

Zag ik ze toch goed op de A28! *O*
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
Soortvanhenk
Berichten: 298
Lid geworden op: vr 02 aug 2013, 00:27

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Bericht door Soortvanhenk »

Heb ik dat verkeerd gezien, of hebben die nieuwe bussen voor lijn 3/4 ook een compleet motor(?) gedeelte tot aan het plafond op de plek waar bij de 'oude' gelede bussen alleen een verhoging zat? (in plaats van een extra achterbankstoel.) Er zitten daar i.e.g. van die roosters aan de buitenkant.
nielsie600
Berichten: 243
Lid geworden op: ma 11 nov 2013, 19:51

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Bericht door nielsie600 »

Klopt , zit een staande motor achterin
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Bericht door groningen »

De 3630 (Q-liner) als versterkingsbus naar De Wijert op lijn 2.
rener
Berichten: 220
Lid geworden op: do 25 apr 2013, 09:27

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Bericht door rener »

gister trouwens de 3608 op 89
ICE105
Berichten: 371
Lid geworden op: ma 19 dec 2011, 15:34

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Bericht door ICE105 »

rener schreef:Vanavond is de 3426 verschenen in leek
Heeft de 3426 samen met broertjes en zusjes de reis gemaakt van Nijkerk naar het hoge Noorden? Zo ja, hoeveel dan?
rener
Berichten: 220
Lid geworden op: do 25 apr 2013, 09:27

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Bericht door rener »

ik hoor berichten over 3 tot 7 nieuwe bussen en dat de 3426 als eerste van de reeks klaar voor gebruik is.
Soortvanhenk
Berichten: 298
Lid geworden op: vr 02 aug 2013, 00:27

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Bericht door Soortvanhenk »

Vanmiddag rond 2 uur een standaard streekcitaro op de A7 ri. Groningen met de bestemming "Qbuzz Stadsregio Rotterdam".
Hejeve
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 12 jun 2013, 21:32

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Bericht door Hejeve »

Ik zag vanmiddag de 2430 op lijn 3
Avanti050
Berichten: 54
Lid geworden op: wo 29 jan 2014, 17:18
Locatie: Groningen

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Bericht door Avanti050 »

10 Minuutjes geleden van het Hoofdstation vertrokken: Een standaard Stadcitaro op liin 5 richting Annen. Filmde nog de oranje kleur van de voormalige lijn 5 Station Noord - Paddepoel - Martiniziekenhuis. Overigens was de bus goed gevuld, maar niet overdreven vol.
Busje
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 12 okt 2012, 10:22

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Bericht door Busje »

3429 is ook afgeleverd.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 26 gasten