Nieuwkomer Qbuzz telt dagen af

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Nieuwkomer Qbuzz telt dagen af

Bericht door Daniel »

Afbeelding

Bron: Leeuwarder Courant, papieren editie 6 december 2008. Via http://www.casfiles.net/arriva/phpbb3/v ... &start=135

En tja, ladders zijn duur natuurlijk... Ja toch?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Nieuwkomer Qbuzz telt dagen af

Bericht door JeePee »

Je kan zelf toch ook wel bedenken dat een ladder de hele tijd in- en uitladen erg onpraktisch is. :-). Aanwezig was die ladder wel.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Nieuwkomer Qbuzz telt dagen af

Bericht door Chauf21 »

Ik kan ook wel bedenken dat het niet zo handig is als er een LKW in de achterkant van je grijze MAN-etje rijdt. En dat het niet zo handig is om die dingen de plomp in te rijden :P :mrgreen:
leeca
Berichten: 32
Lid geworden op: za 05 apr 2008, 03:34
Locatie: Utrecht

Re: Nieuwkomer Qbuzz telt dagen af

Bericht door leeca »

Zijn de bussen van Qbuzz echt helemaal grijs zonder reclame? Wat saai!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nieuwkomer Qbuzz telt dagen af

Bericht door Daniel »

Alleen in Rotterdam zijn ze grijs, in Friesland een stuk kleurrijker.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
leeca
Berichten: 32
Lid geworden op: za 05 apr 2008, 03:34
Locatie: Utrecht

Re: Nieuwkomer Qbuzz telt dagen af

Bericht door leeca »

Ik vind eigenlijk wel dat de voorlichting beter moet, ouderen die opeens aan een hele andere bus en maatschappij moeten wennen bijvoorbeeld. Dat is het grote nadeel van concessies, het is vooral gericht op kapitalistisch gewin en veel minder op service voor de klant.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nieuwkomer Qbuzz telt dagen af

Bericht door Daniel »

Hier trouwens een foto van een kleurrijke Friese Qbuzz tussen de grijze Rotterdammers.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwkomer Qbuzz telt dagen af

Bericht door Ruben »

leeca schreef:Ik vind eigenlijk wel dat de voorlichting beter moet, ouderen die opeens aan een hele andere bus en maatschappij moeten wennen bijvoorbeeld. Dat is het grote nadeel van concessies, het is vooral gericht op kapitalistisch gewin en veel minder op service voor de klant.
In welke zin maakt het uit welk soort bus er bij de haltepaal voor komt rijden dan?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
leeca
Berichten: 32
Lid geworden op: za 05 apr 2008, 03:34
Locatie: Utrecht

Re: Nieuwkomer Qbuzz telt dagen af

Bericht door leeca »

NS-Reiziger schreef:
leeca schreef:Ik vind eigenlijk wel dat de voorlichting beter moet, ouderen die opeens aan een hele andere bus en maatschappij moeten wennen bijvoorbeeld. Dat is het grote nadeel van concessies, het is vooral gericht op kapitalistisch gewin en veel minder op service voor de klant.
In welke zin maakt het uit welk soort bus er bij de haltepaal voor komt rijden dan?
Nou, ik denk dat er mensen zijn die daardoor in de war raken. Is er informatie verspreid in de gebieden waar Qbuzz gaat rijden?

Denk bijvoorbeeld aan bus 55 van de RET (Vlaardingen Liesveld - Station Schiedam Centrum) die een kopje kleiner gemaakt wordt door de verlengde Qbuzz-ljn 126. Dat moet je toch maar net weten als je niet weet hoe Internet werkt.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwkomer Qbuzz telt dagen af

Bericht door Ruben »

Vroeger veranderde het lijnennet ook vaak genoeg. Busboekjes bestaan nog steeds, dus kan men toch nog steeds op bekende manier aan de info komen?

Ik geloof dat er het nodige aan info door Qbuzz het gebied in is gegaan ja. ;)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Nieuwkomer Qbuzz telt dagen af

Bericht door Karl »

NS-Reiziger schreef:Ik geloof dat er het nodige aan info door Qbuzz het gebied in is gegaan ja. ;)
Oh, ik weet nergens van. Connexxion heeft een tijd geleden van die 'een nieuwe dienstregeling, wat verandert er voor u' boekjes verspreid, maar daar stond alleen info over van lijnen die bij CXX blijven.
Het is een spectrum.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Nieuwkomer Qbuzz telt dagen af

Bericht door mb90 »

leeca schreef:Denk bijvoorbeeld aan bus 55 van de RET (Vlaardingen Liesveld - Station Schiedam Centrum) die een kopje kleiner gemaakt wordt door de verlengde Qbuzz-ljn 126. Dat moet je toch maar net weten als je niet weet hoe Internet werkt.
Op alle lijnstickers bij de haltes van lijn 55 is te zien dat deze lijn vanaf 14/12 overgenomen wordt door Qbuzz-lijn 126. Dus, ook zonder internet kan men het weten. Ook kreeg ik bijvoorbeeld vorige week een folder van de RET in de brievenbus met de wijzigingen, dus de info is er wel.

Van Connexxion is de informatie inderdaad wat karig. Alleen op de website is een klein artikel te vinden. In de bussen en bij de haltes was tot gisteren (vandaag heb ik er nog niet naar gekeken) helemaal niets te zien over de overgang naar Qbuzz.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Nieuwkomer Qbuzz telt dagen af

Bericht door WSM »

Ik zou toch wat meer informatie op bv. haltes of in locale media verwacht hebben.
Het blijft toch wel erg stil van de zijde van Qbuzz.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Nieuwkomer Qbuzz telt dagen af

Bericht door Karl »

WSM schreef:Ik zou toch wat meer informatie op bv. haltes of in locale media verwacht hebben.
Het blijft toch wel erg stil van de zijde van Qbuzz.
Misschien een gedachte als: het geld voor komend jaar zal wel binnen zijn en de reiziger komt toch wel...
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Nieuwkomer Qbuzz telt dagen af

Bericht door Suus »

Misschien willen ze niet in de Ziggoval trappen? Die gingen zeer grootst van start, waarna vervolgens een flinke crash kwam en er al maanden wordt geploeterd om de problemen op te lossen. Uiteindelijk is toen toegegeven dat de introductie helemaal in het begin niet zo'n goed idee was.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 75 gasten