Lelijkste buslijn van Nederland

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Lelijkste buslijn van Nederland

Bericht door Jef400 »

erjeebee schreef:en alle lijnen langs voetbalstadions ivm hooligans
Dat ben ik niet met je eens. Hooligans heb je op dagen zonder wedstrijd niet. Buiten dat reis ik vaak met het OV naar de voetbal toe en zelden heb ik problemen gehad.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
erjeebee
Berichten: 1355
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Lelijkste buslijn van Nederland

Bericht door erjeebee »

Klopt
Conclusie: mijn opmerking was uiteraard niet serieus
zone2000
Berichten: 523
Lid geworden op: vr 14 sep 2012, 18:24

Re: Lelijkste buslijn van Nederland

Bericht door zone2000 »

ik nomineer lijn 22 leeuwarden - warten. weinig passagiers en teveel rotondes.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Lelijkste buslijn van Nederland

Bericht door marlies »

Hoe wordt een buslijn lelijk van weinig passagiers?
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Lelijkste buslijn van Nederland

Bericht door Thom91 »

Minder knappe blondines.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Lelijkste buslijn van Nederland

Bericht door Suus »

Als ik dan toch een lelijke buslijn kan nomineren, dan nomineer ik lijn 300 tussen Haarlem en Bijlmer ArenA. Er zitten twee piepkleine leuke stukjes in die lijn, het stukje in het centrum van Haarlem en het stukje tussen Ouderkerk a/d Amstel en Holterbergweg, maar de rest is afschuwelijk.

O.a. vanwege het wanstaltige KPMG-hoofdkantoor, het weinig inspirerende busstation van Amstelveen, de A9 helemaal weggestopt tussen wallen en door een weinig inspirerend stukje bos, waarbij het uitzicht nog eens wordt beperkt door een tankstation. Dan de busbaan van Schiphol waar je vooral hekken en geparkeerde auto's ziet, de chaos van Schiphol-Centrum, de bustunnel, de busbaan waar alleen de echte betonfapper van geniet en de trieste woonwijken en binnenstedelijke snelwegen van Hoofddorp. Daarna weer allerlei overdreven busbaangedoe tot Haarlem Schalkwijk (niet echt een aantrekkelijke wijk). Het historische centrum van Haarlem is na al die ellende een serieuze opluchting.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Lelijkste buslijn van Nederland

Bericht door Hainje »

Bee schreef:Als ik dan toch een lelijke buslijn kan nomineren, dan nomineer ik lijn 300 tussen Haarlem en Bijlmer ArenA. Er zitten twee piepkleine leuke stukjes in die lijn, het stukje in het centrum van Haarlem en het stukje tussen Ouderkerk a/d Amstel en Holterbergweg, maar de rest is afschuwelijk.

O.a. vanwege het wanstaltige KPMG-hoofdkantoor, het weinig inspirerende busstation van Amstelveen, de A9 helemaal weggestopt tussen wallen en door een weinig inspirerend stukje bos, waarbij het uitzicht nog eens wordt beperkt door een tankstation. Dan de busbaan van Schiphol waar je vooral hekken en geparkeerde auto's ziet, de chaos van Schiphol-Centrum, de bustunnel, de busbaan waar alleen de echte betonfapper van geniet en de trieste woonwijken en binnenstedelijke snelwegen van Hoofddorp. Daarna weer allerlei overdreven busbaangedoe tot Haarlem Schalkwijk (niet echt een aantrekkelijke wijk). Het historische centrum van Haarlem is na al die ellende een serieuze opluchting.
FTFY :@
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Lelijkste buslijn van Nederland

Bericht door Suus »

Hoofddorp heeft nog wel een paar schattige stukjes uit de tijd dat het het Dorp van Dik Trom was, maar dat zie je vanuit de Zuidtangent niet :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
casper_rzb
Berichten: 368
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 10:03
Locatie: Rozenburg
Contacteer:

Re: Lelijkste buslijn van Nederland

Bericht door casper_rzb »

Ik nomineer lijn 105 (Rozenburg - Spijkenisse) 115 (sneldienst 105) 205 (Spijkenisse - Botlek)
Dat gaat allemaal door de Botlek overal industrie. Bahhh!
Jammer dat ik er normaal elke dag doorheen moet 2 keer :|
video`s van mij en forumlid Dylanwild94 zijn te zien op OV Rozenburg
Elke doordeweekse dag wel te vinden in de 101/103/105/115
Op al mijn foto`s zit copyright.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Lelijkste buslijn van Nederland

Bericht door Ronald »

Je woont gewoon in een lelijke omgeving, kan die buslijn ook niets aan doen ;-)
casper_rzb
Berichten: 368
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 10:03
Locatie: Rozenburg
Contacteer:

Re: Lelijkste buslijn van Nederland

Bericht door casper_rzb »

En het lelijkste is dat Dylanwild94 4 deuren veder woont :mrgreen:
Maar je hebt wel gelijk.
Als je op google maps kijkt zie je wel dat Rozenburg letterlijk is omringd door de industrie...
Afbeelding
video`s van mij en forumlid Dylanwild94 zijn te zien op OV Rozenburg
Elke doordeweekse dag wel te vinden in de 101/103/105/115
Op al mijn foto`s zit copyright.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Lelijkste buslijn van Nederland

Bericht door Nitein-Repart »

Thom91 schreef:Minder knappe blondines.
Kun je alle buslijnen behalve lijn 9 Enschede-Hengelo, lijn 10 Nijmegen Heijendaalschuttle, bussen naar de Uithof, bussen naar Zernike en alle andere buslijnen die naar een universiteit rijden nomineren als lelijkste buslijn.
Laatst gewijzigd door Nitein-Repart op vr 07 feb 2014, 11:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Lelijkste buslijn van Nederland

Bericht door Nitein-Repart »

Bee schreef:Als ik dan toch een lelijke buslijn kan nomineren, dan nomineer ik lijn 300 tussen Haarlem en Bijlmer ArenA. Er zitten twee piepkleine leuke stukjes in die lijn, het stukje in het centrum van Haarlem en het stukje tussen Ouderkerk a/d Amstel en Holterbergweg, maar de rest is afschuwelijk.

O.a. vanwege het wanstaltige KPMG-hoofdkantoor, het weinig inspirerende busstation van Amstelveen, de A9 helemaal weggestopt tussen wallen en door een weinig inspirerend stukje bos, waarbij het uitzicht nog eens wordt beperkt door een tankstation. Dan de busbaan van Schiphol waar je vooral hekken en geparkeerde auto's ziet, de chaos van Schiphol-Centrum, de bustunnel, de busbaan waar alleen de echte betonfapper van geniet en de trieste woonwijken en binnenstedelijke snelwegen van Hoofddorp. Daarna weer allerlei overdreven busbaangedoe tot Haarlem Schalkwijk (niet echt een aantrekkelijke wijk). Het historische centrum van Haarlem is na al die ellende een serieuze opluchting.
Lijn 300 is juist gaaf, is net een metro op luchtbanden.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Lelijkste buslijn van Nederland

Bericht door BrengMe »

Erno-BE schreef:
Thom91 schreef:Minder knappe blondines.
Kun je alle buslijnen behalve lijn 9 Enschede-Hengelo, lijn 10 Nijmegen Heijendaalschuttle, bussen naar de Uithof, bussen naar Zernike en alle andere buslijnen die naar een universiteit rijden nomineren als lelijkste buslijn.
Wie zegt dat lekkere blondines alleen op universiteiten te vinden zijn? Misschien woont zij wel naast je.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Lelijkste buslijn van Nederland

Bericht door Nitein-Repart »

Ik doe een hbo-opleiding en ik heb op de hogeschool nog geen één leuk meisje gezien, terwijl je als je op de UT rondloopt overspoelt wordt met de mooie meiden en dat voor een semi-technische universiteit.
Laatst gewijzigd door Wubbo op vr 07 feb 2014, 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Lelijkste buslijn van Nederland

Bericht door marvinkok »

En daarvan is het meerendeel Duits van Psychologie ;)
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Lelijkste buslijn van Nederland

Bericht door Nitein-Repart »

Ik heb toch echt gesproken met leuk uitziende meiden die technische wiskunde en technische geneeskunde deden en die kwamen oorspronkelijk toch echt uit Goor en Deventer en dat ligt niet in Duitsland. Maar laten we hier niet te ver van af wijden.
Laatst gewijzigd door Wubbo op vr 07 feb 2014, 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
erjeebee
Berichten: 1355
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Lelijkste buslijn van Nederland

Bericht door erjeebee »

Erno-BE schreef:Lijn 300 is juist gaaf, is net een metro op luchtbanden.
In 2011 3 weken op vakantie geweest, waarbij mijn vlucht net te vroeg van Schiphol vertrok om het vanuit Eindhoven met OV te halen, anders dan door de avond tevoren al te gaan.
Oplossing: Met de tuuttuut naar Ouderkerk a/d Amstel, aan de rand van het dorp gratuite in woonwijk geparkeerd en om 5:30 met lijn 300 voor een paar Euro naar Schiphol.
Perfect!
en heel veel parkeergeld cq een brakke nacht op Schiphol uitgespaard.

Alleen daarom al is de 300 een prachtige buslijn.
(en al dat beton valt in het donker helemaal niet zo op)
marcel.nl
Berichten: 639
Lid geworden op: do 06 feb 2014, 13:59

Re: Lelijkste buslijn van Nederland

Bericht door marcel.nl »

ik heb wel eens in de lijn 53 naar Zeist gezeten. Door van die spuuglelijke wijken in Zeist. Dacht dat er geen einde aan kwam. Had net de 50 gemist en dacht, ach laat ik de 53 nemen en dan zet ik vanaf treinstation de reis wel voort richting Ede / Arnhem.
Was dus geen succes. :N
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Lelijkste buslijn van Nederland

Bericht door Vinny »

BrengMe schreef:
Erno-BE schreef:
Thom91 schreef:Minder knappe blondines.
Kun je alle buslijnen behalve lijn 9 Enschede-Hengelo, lijn 10 Nijmegen Heijendaalschuttle, bussen naar de Uithof, bussen naar Zernike en alle andere buslijnen die naar een universiteit rijden nomineren als lelijkste buslijn.
Wie zegt dat lekkere blondines alleen op universiteiten te vinden zijn? Misschien woont zij wel naast je.
Het is maar net in welke leeftijdscategorie je het zoekt. Als je 16-18 bent dan kan je in Friesland bij eender welke buslijn je hart ophalen. Heel veel blonde scholieres die met de bus naar school gaan namelijk - maar zodra ze hun VWO diploma hebben gaan ze studeren in Zwolle of Groningen en "verdwijnen" ze uit de provincie...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Lelijkste buslijn van Nederland

Bericht door Nitein-Repart »

@Vinny, dan kun je in de winter ook spotten op de lijnen 24 ('s Heerenberg-Doetinchem) en 27/29 (trajectdeel Doesburg-Doetinchem), aangezien veel scholieren geen zin hebben om in de winter 12 kilometer te fietsen en dus de bus pakken.

Om studentes te spotten moet je vooral naar lijn 9 Enschede-Hengelo, lijn 10 Nijmegen Heijendaalschuttle en lijn 88 Ede-Wageningen. Op vrijdagmiddag kun je ook spotten op bijvoorbeeld lijn 83 Nijmegen-Venlo, lijn 73/74 Enschede-Winterswijk/Doetinchem en lijn 52 Ede-Wageningen-Arnhem.

@Moderators, kunnen de berichten over meiden in bussen afgesplitst worden.

@Vinny, Zwolle heeft geen uni 8-)
Laatst gewijzigd door Nitein-Repart op zo 09 feb 2014, 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Lelijkste buslijn van Nederland

Bericht door MdJ »

Och, lijn 60/61 naar Oldenzaal en lijnen 61/73/74 naar Haaksbergen e.v. hebben ook doordeweeks prima uitzicht heeft hoor :wink:
Bij twijfel: gebruik beton.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Lelijkste buslijn van Nederland

Bericht door Nitein-Repart »

Maar hoe verder je van Enschede af komt, hoe minder het wordt.

Verder zul je denk ik lijn 60/62 naar Oldenzaal, lijn 61 naar Overdinkel en lijnen 62, 73, 74 naar Haaksbergen bedoelen 8-) .
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Lelijkste buslijn van Nederland

Bericht door MdJ »

uuh, ja. Tikfoutjes. (en dat hoe verder van Enschede af, vind ik best meevallen hoor)

Ontopic: Lijn 8 door Hengelo Noord vin'k niet wat. Rustig (dus geen afleiding), zelfde busbaan. Lijkt alsnog het nog niet af is.
Bij twijfel: gebruik beton.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Lelijkste buslijn van Nederland

Bericht door Nitein-Repart »

MdJ schreef:uuh, ja. Tikfoutjes. (en dat hoe verder van Enschede af, vind ik best meevallen hoor)

Ontopic: Lijn 8 door Hengelo Noord vin'k niet wat. Rustig (dus geen afleiding), zelfde busbaan. Lijkt alsnog het nog niet af is.
Lijn 74 loopt tot Lichtenvoorde alleen maar leeg, om vervolgens opnieuw gevuld te worden met Graafschapcollege-volk :N :N :N .
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten